درمان جوش صورت در بارداری چگونه است؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

درمان جوش صورت در بارداری چگونه است؟

درمان جوش صورت در بارداری چگونه است؟

درمان جوش صورت در بارداری کار سختی نیست و باید آن را جدی بگیرید. آکنه یک مشکل شایع پوستی است که هم مردان و هم زنان در هر سنی را درگیر می‌کند. برخی باید به طور منظم با آکنه مقابله کنند، برخی دیگر هر چند وقت یکبار به آن مبتلا می‌شوند. جوش‌ها و آکنه همیشه نتیجه عادات بد مراقبت از پوست یا رژیم غذایی ناسالم نیستند، گاهی اوقات هورمون‌های شما نیز ممکن است علل این اتفاق باشند.

آیا می‌دانستید زنان باردار نیز به آکنه مبتلا می‌شوند؟ در واقع، جوش در دوران بارداری بسیار شایع است و تقریبا ۵۰ درصد از زنان باردار با آکنه‌ی بارداری سر و کار دارند.

در سه ماهه اول و دوم بارداری شایع‌تر است. زنانی که پوست مستعد آکنه دارند و معمولا در حوالی قاعدگی خود جوش می‌زنند، بیشتر مستعد ابتلا به آکنه بارداری هستند. برخی از مادران آینده در دوران بارداری دارای درخشش فوق‌العاده‌ای هستند، اما در برخی مواقع، برخی از آن‌ها جوش می‌زنند. درست است که درمان آن‌ها آسان است، باید مراقب باشید و از موادی استفاده نکنید که می‌تواند به کودک آسیب برساند. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با آکنه در دوران بارداری و راه‌های درمان آن آشنا شوید:

آکنه بارداری چیست؟

آکنه و بارداری به روشی بسیار متغیر با هم تعامل دارند، تغییرات هورمونی در بدن عامل ایجاد جوش در دوران بارداری است. برای برخی افراد، بارداری فعالیت غدد چربی را سرکوب می‌کند و از این رو تا حدودی آکنه را بهبود می بخشد. این مسئله به دلیل عملکرد استروژن است. با این حال، برخی از زنان در دوران بارداری خود با جوش‌ها مواجه می‌شوند و در برخی موارد ممکن است برای اولین بار نیز در دوران بارداری ظاهر شوند که به آکنه‌های بارداری معروف هستند.

دلایل ایجاد جوش صورت در بارداری

هیچ مدرک ثابتی برای اثبات یک علت منحصر به فرد وجود ندارد. اعتقاد عمومی بر این است که افزایش پروژسترون عامل تشدید جوش در دوران بارداری است. کسانی که به عارضه دچار می‌شوند گاهی اوقات ممکن است سابقه تشدید آکنه قبل از قاعدگی داشته باشند، اگر چه این یک قانون نیست.

مدیریت آکنه در دوران بارداری می‌تواند مشکل باشد زیرا پمادهای معمولی آکنه شما ممکن است در این دوران خطرساز شوند. بسیاری از درمان‌های بدون نسخه با خطر بالای نقایص مادرزادی همراه هستند، و توصیه می‌شود از روتین مراقبت از پوست و گزینه درمانی تجویز شده توسط متخصص پوست پیروی کنید.

نحوه درمان آکنه صورت در بارداری

روش‌های درمانی زیادی برای درمان آکنه وجود دارد، چه موضعی و چه خوراکی. هنگام درمان آکنه در دوران بارداری باید به ایمنی کودک اهمیت داد.

هیچ دستورالعمل روشنی وجود ندارد، اما درمان به وضوح با نسبت خطر به فایده و شدت آکنه سنجیده می‌شود. این را باید با متخصص پوست خود در میان بگذارید و خود درمانی یک نه بزرگ است.

۱) کلیندامایسین

برای مبارزه با آکنه خفیف تا متوسط ​​می‌توانید به درمان‌های آنتی بیوتیکی موضعی روی آورید. کاربردهای موضعی کلیندامایسین و اریترومایسین (آنتی بیوتیک‌هایی که برای مبارزه با باکتری‌ها در بدن استفاده می‌شوند) معمولا برای مقابله با جوش‌های دوران بارداری بی‌خطر هستند.

۲) بنزوئیل پراکسید

این ماده دارای خواص کراتولیتیک، کمدولیتیک و ضد باکتری قوی است. خطر ناهنجاری‌های مادرزادی از نظر تئوری کم است و اکثر متخصصان در مورد بی‌خطر بودن آن در دوران بارداری اتفاق نظر دارند. ترکیب بنزوئیل پراکسید و کلیندامایسین نسبت به عواملی که به تنهایی استفاده می‌شوند برتری دارد و همچنین خطر مقاومت ضد میکروبی کمتری دارد.

۳) آزلائیک اسید باکتریواستاتیک

این ماده دارای اثرات ضد میکروبی گسترده‌ای است و دارای مشخصات ایمنی کاملا مستند در دوران بارداری است. همچنین برای بیماران روزاسه مفید است.

۴) اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک به عنوان یک قهرمان برای پوست‌های مستعد جوش تبلیغ می‌شود. در حالی که به ندرت سیستمیک را هنگام استفاده روی پوست ملتهب یا آسیب دیده نشان داده است، اما استفاده از آن در محدوده‌ی محدود برای مدت زمانی کوتاه بی‌خطر است. رتینوئیدها، اگر چه بسیار موثر هستند، اما در دوران بارداری منع مصرف دارند.

۵) درمان‌های خوراکی

آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند ماکرولیدها را می‌توان برای بحران‌های حاد تجویز کرد. مترونیدازول خوراکی را می‌توان در آکنه‌های ندولار بسیار شدید استفاده کرد. داکسی سایکلین و ماینوسایکلین بدون قطعی هستند زیرا استفاده از آن‌ها در دوران بارداری می‌تواند روی جنین شما تاثیر منفی بگذارد.

۶) درمان‌های بالینی

نور قرمز و آبی نیز می‌تواند در موارد بسیار شدید یک مکمل مفید باشد. اما فقط بعد از سه ماهه اول، زیرا خطرات پس از آن دوره نسبتا کم است.

چگونه از ایجاد جوش در بارداری جلوگیری کنیم؟

آکنه بارداری یک بیماری شایع و طبیعی است که به زودی پس از زایمان برطرف می‌شود. به جای استفاده از کرم های حاوی مواد شیمیایی که ممکن است به کودک آسیب برساند، بهتر است از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید و به عنوان راهی برای کنترل آکنه بارداری، غذای سالم بخورید و سعی کنید موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید!

یک فرمول ملایم، بدون روغن و بدون الکل برای پاکسازی صورت خود صبح و شب استفاده کنید. از شستشوی بیش از دو بار در روز خودداری کنید، اما مطمئن شوید که بعد از تعریق شدید پوست خود را تمیز می‌کنید. حتما بشویید و کاملا آبکشی کنید، زیرا هر گونه باقیمانده می‌تواند منجر به ایجاد جوش در دوران بارداری شود.

رطوبت پوست‌تان رو حفظ کنید!

مرطوب کردن حتی اگر غدد چربی شما بیش از حد فعال هستند، مهم است که دو بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید. گاهی اوقات، پوست تمایل دارد خشکی روی پوست را با تولید چربی اضافی جبران کند. باز هم از یک فرمول ملایم و عاری از مواد شیمیایی خشن و بافت سبک استفاده کنید تا به راحتی جذب شود.

استرس‌تان را کنترل کنید!

گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است. اما این مسئله برای سلامت روحی و جسمی خود و کودکتان مهم است. مطمئن شوید که هر روز زمان کافی برای استراحت دارید. استرس یکی از دلایل اصلی جوش است و در دوران بارداری تفاوتی ندارد.

غذاهای سالم بخورید!

هوس‌های بارداری می‌تواند عجیب باشد، ممکن است احساس کنید چیزهایی را بخورید که حتی قبلا دوست نداشته‌اید! این کاملا طبیعی است، اما تا حد امکان از مصرف غذاهای شیرین و تصفیه شده خودداری کنید. در عوض، غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، آجیل، ماهی و شکلات تلخ بخورید. با این حال، مطمئن شوید که همه چیز را در حد اعتدال میل کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب!

آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین! مطمئن شوید که بدن شما به خوبی هیدراته شده است. آب کافی برای بدن و همچنین پوستتان بنوشید. آب یکی از طبیعی‌ترین و بهترین راه‌ها برای جلوگیری از مشکلات پوستی و داشتن پوستی سالم است.

سوالات متداول در مورد جوش‌های بارداری

چگونه جوش‌های دوران بارداری را از بین ببریم؟

قبل از هر چیز بدانید که جوش در دوران بارداری شایع است. ما درک می‌کنیم که ممکن است شما را آزار دهد، به خصوص اگر قبلا آن‌ها را نداشته اید. با این حال، خود درمانی نکنید، زیرا بسیاری از گزینه‌های درمانی بدون نسخه می‌توانند به کودک آسیب برسانند. همانطور که گفتیم یک روال مراقبت از پوست را دنبال کنید که شامل استفاده از مواد شیمیایی خشن نباشد، یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و اگر آکنه شدید است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

آکنه بارداری چگونه است؟

جوش‌های دوران بارداری هیچ تفاوتی با جوش‌های معمولی ندارند. آن‌ها برآمدگی‌های کوچک و قرمز رنگی هستند که لمس آن‌ها دردناک است. آن‌ها همچنین می‌توانند به صورت جوش‌های سر سیاه یا سر سفید روی پوست ایجاد شوند. آکنه کیستیک یا ندولر در دوران بارداری نادر است.

آیا روغن درخت چای برای آکنه بارداری بی خطر است؟

اگر به دنبال راه‌های طبیعی و ایمن برای درمان جوش‌های دوران بارداری هستید، روغن درخت چای گزینه خوبی است. این روغن حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است، استفاده از آن روی جوش‌ها می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و آکنه را تسکین دهد. با این حال، هرگز روغن را مستقیما روی پوست خود نمالید، همیشه قبل از استفاده از آن به عنوان یک درمان نقطه‌ای برای آکنه بارداری، آن را با روغن حامل رقیق کنید.

جمع‌بندی…

در این مطلب تمامی علل و راه‌های درمان را درباره‌ی جوش صورت در دوران بارداری را گفتیم، اگر سوالی در این زمینه داشتید پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌ی رایگان متخصصین الا اسکین استفاده کنید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان کافیست به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید. علاوه بر دریافت مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با محصولات و خدمات این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X