راهنمای گام به گام برای بین بردن لکه‌های تیره ناشی از جای جوش! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

راهنمای گام به گام برای بین بردن لکه‌های تیره ناشی از جای جوش!

راهنمای گام به گام برای بین بردن لکه‌های تیره ناشی از جای جوش!

از بین بردن لکه‌های تیره کار سختی نمی‌باشد! اگر فکر می‌کردید مشکلات مربوط به جوش‌ها به ظاهر خود جوش و زخم‌هایی که گاه به گاه به جا می‌گذارد محدود می‌شود، دوباره فکر کنید. شاید در نگاه اول جای لکه‌های تیره ناشی از جوش‌ها مسئله‌ی مهمی به نظر نرسد؛ اما ممکن برخی از افراد با آن‌ها مشکل دارند. نگران نباشید به راحتی می‌توانید آن‌ها را درمان کنید. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را بررسی کنیم:

ملانین به پوست شما رنگ می‌دهد و وقتی سلول‌های خاصی ملانین بیشتری نسبت به بقیه دارند، آن قسمت پوست تیره‌تر می‌شود. از این رو، لکه‌های تیره آزاردهنده‌ای برای شما ایجاد می‌شود. فشار دادن یک جوش می‌تواند شانس شما را برای ایجاد لکه‌های تیره ناشی از جوش افزایش می‌دهد!

دلایل ایجاد لکه‌های تیره

به طور کلی افراد به دلیل جوش صورت دچار لکه‌های تیره می‌شوند.

۱) دلایل زیادی وجود دارد که چرا این لکه‌ها به دلیل جوش‌ها اتفاق می‌افتند، اما رایج‌ترین آن‌ها این است که وقتی در حال بهبود هستند، بدن سلول‌های ملانین را بیش از حد تولید می‌کند تا پوست آسیب‌دیده را ترمیم کند. هنگامی که پوست در حال بهبودی از جوش‌ها است، می‌توانید دچار هیپرپیگمانتاسیون شوید، به عبارتی دیگر پوست به دلیل آکنه تیره می‌شود.

۲) هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب است که کمی پیچیده‌تر است. پس از بهبود آکنه، جوش با یک لکه سیاه بهبود می یابد. این مسئله به این دلیل اتفاق می‌افتد که ملانین بیش از حد در ناحیه آسیب‌دیده رسوب می‌کند و خوشه باعث تاریکی بیش از حد می‌شود.

۳) دلیل سوم، excoriee نام دارد. این اتفاق برای افرادی می‌افتد که عادت به ترکاندن یا خاراندن جوش‌های خود دارند. فشار وارده بر پوست باعث تحریک و در نتیجه منجر به ایجاد لکه‌های تیره می‌شود.

و در حالی که این نقاط تیره ممکن است به عنوان یک مشکل سرسخت با هیچ راه حلی ظاهر شوند، در واقع چند راه نسبتا آسان برای مقابله با آن‌ها وجود دارد! چه مسیر ارگانیک را ترجیح دهید و چه مسیر شیمیایی، ما اطلاعات زیادی برای شما داریم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پایین بروید تا همه آن را کشف کنید.

درمان‌های خانگی برای خلاص شدن از شر لکه‌های تیره

۱) پاپایا را دسته کم نگیرید

این ماده یک لایه‌بردار طبیعی می‌باشد که  که سرشار از AHA است، به خاطر هر کاری که برای روده انجام می‌دهد مشهور است، همچنین به گردش سلولی کمک می‌کند.

ما در مورد توانایی آن در برداشتن لایه بالایی پوست صورت و تولید لایه های جدید صحبت می کنیم. بنابراین، اگر ملانین در یک ناحیه خاص از پوست جمع شده است، با مالیدن پاپایای له شده روی آن، از آن تکه های تیره خداحافظی کنید. میوه را روی نواحی آسیب دیده بمالید، صبر کنید تا خشک شود و سپس آبکشی کنید. و حدس بزنید چه؟ پس از انجام این کار، یک قدم به رنگ پوست یکدست نزدیک خواهید شد! این دارو درخشندگی بی نظیری به جا می گذارد و برای انواع پوست مناسب است.

۲) زرچوبه ماده‌ای معجزه‌آسا

یکی از چیزهایی که مردم از آن استفاده می کنند زردچوبه روی صورتشان است که برای از بین  لک و آکنه بسیار عملکرد خوبی دارد. این ماده که به راحتی در دسترس است، برای یک نجات دهنده عالی درم، به ندرت کسی را ناامید کرده است.

زردچوبه که قرن‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد، جذابیت خود را بر روی معایب گوارشی و همچنین دامنه لکه‌های تیره ایجاد می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 2 قاشق غذاخوری زردچوبه را به 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، مخلوط کنید و ماسک را حدود 20 دقیقه روی آن بگذارید. در مرحله بعد، فقط به بسته اجازه دهید تبلیغات تبلیغاتی خود را ثابت کند.

۳) ژل آلوئه‌ورا تسکین دهنده‌ای عالی

اگر قبلا از مزایای آلوئه ورا مجذوب نشده‌اید، هرگز دیر نیست. آلوئه‌ورا واقعا خوب عمل می‌کند زیرا دارای خاصیت ضد باکتریایی است که برای آکنه موثر است. با برنامه‌های ضد التهابی، ژل رویایی برای کسانی است که با لکه‌های تیره و جوش دست و پنجه نرم می‌کنند. در نتیجه سعی کنید حداقل یک محصول در روتین‌ پوستی‌تان استفاده کنید که این ماده را در ترکیباتش داشته باشد.

بنابراین، چه تصمیم بگیرید که خوبی های بسته بندی شده را بخشی از برنامه مراقبت از خود قرار دهید، یا مسیر طبیعی را انتخاب کنید. استفاده از آن به طور مستقیم از برگ، یا برنامه ریزی برای تبدیل آن به بخشی از رژیم غذایی خود (ما عاشق یک آب آلوئه خوب هستیم) این ماده آزمایش شده و آزمایش شده را می‌توان برای تمام مشکلات مراقبت از پوست شما مورد اعتماد قرار داد. بنابراین، در صورت شک، فقط آلوئه‌ورا آن را از بین ببرید.

۴) از گوجه فرنگی برای نجات پوستتان استفاده کنید

این تقویت‌کننده طعم لذیذ همچنین جادوی خود را به قفسه TLC پوست گسترش می دهد زیرا به احیای پوستی که دارای لکه های تیره است کمک می کند.

از آنجا که، غنی از لیکوپن است. یک ماده شیمیایی طبیعی که یک آنتی اکسیدان قوی است، نه تنها لکه های تیره را کاهش می دهد، بلکه یک ضد آفتاب طبیعی باورنکردنی ایجاد می کند! بنابراین، دفعه بعد که نتوانستید SPF خود را پیدا کنید، به آشپزخانه خود بروید و مقداری گوجه فرنگی بگیرید و این مراحل را دنبال کنید: به سادگی مقدار کمی از این ماده را روی پوست خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. پس از اتمام، آن را پاک کنید، و می توانید بروید و بدرخشید.

۵) دوغ بنوشید!

نوشیدنی مورد علاقه تابستان و غذای هندی شما می تواند بسیار بیشتر از نوشیدن یک جرعه با طراوت باشد! این ماده سرشار از اسید لاکتیک است و یک لایه بردار عالی برای سلول های مرده پوست است. به علاوه، به روشن شدن پوست برای کاهش لکه های تیره کمک می کند و در عین حال سطح pH پوست را حفظ می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوغ را با یک تکه پنبه به صورت خود بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و آن را بشویید. و خوب، برای آرزو کردن تمام آن لکه های تیره ناشی از جوش، آماده شوید!

در مورد استفاده از هر روش خانگی برای درمان لکه های تیره ناشی از جوش احتیاط می کند. او توضیح می‌دهد: «برای درمان‌های خانگی، پیشنهاد می‌کنم از چیزی استفاده کنید که مناسب شما باشد. در حین انجام تحقیقات، به یاد داشته باشید که لازم نیست یک درمان خانگی برای همه مناسب باشد. اگر برای شما مناسب نیست، استفاده از آن را ادامه ندهید، چرا که بسیاری از افراد به درمان‌های خانگی حساس هستند و پس از استفاده دچار سوختگی، التهاب، آکنه بیشتر و تحریک می‌شوند.

همچنین، همه ما می‌دانیم که تکرار، بازسازی و وارد شدن به فرآیند ساخت بسته‌ها و خمیرهای DIY می‌تواند یکنواخت شود. بنابراین، ما اینجا در کنار شما هستیم تا راه علمی برون رفت. در اینجا بهترین محصولات موجود در شهر آورده شده است و به این ترتیب می توانید آنها را در روتین مراقبت از پوست خود ادغام کنید تا لکه های تیره ناشی از جوش را درمان کنید.

۶) ویتامین C برای از بین بردن لکه‌های تیره!

ویتامین C یک عنصر بسیار موثر برای محو کردن لکه‌های تیره است. این ماده چندمنظوره که به جلوگیری از تولید ملانین معروف است، می تواند به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون، لکه های تیره کمک کند و منجر به ایجاد رنگی شایسته تعریف شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سرم ویتامین C را به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا در عرض چند هفته شاهد بهبود قابل توجهی باشید. بنابراین، نقاط تاریک … زمان شما تمام شده است.

۷) رتینول معجزه‌ی پوست شماست!

این معجزه پوست تاثیر شگفت‌انگیزی را در همه جا حک کرده است و اکنون نیز عظمت خود را به اینجا آورده است. وجود رتینول در هر کرم یا سرم، توانایی تسریع لایه برداری، ترویج بازسازی پوست را دارد.

جالب هست؟ شرط می‌بندیم که هست. رتینول که به عنوان یک ماده بی‌نظیر در تغییر بافت پوست و بازیابی آسیب‌های پوستی به میان می‌آید، هنگامی که به مقدار مناسب استفاده شود، می‌تواند لکه‌های تیره ناشی از جوش را مانند نسیم درمان کند. این ماده همچنین تضمین می‌کند که منافذ شما صاف به نظر می‌رسند، و آکنه شما تحت کنترل است؛ به این معنی که لکه‌های تیره ممکن است برای همیشه از پنجره خارج شوند!

۸) اسید سالیسیلیک نجات دهنده‌ای است که شما به آن نیاز دارید!

اگر برای از بین بردن لکه‌های تیره ناشی از جوش‌ها که شما را آزار می‌دهد، به این ماده لایه‌بردار تکیه کنید که باکتری‌های ایجادکننده آکنه را از بین می‌برد و مانند یک متخصص لکه‌های تیره را مدیریت می‌کند. در مورد تمام مسائل مربوط به آکنه به عنوان یک ابزار همه جانبه شناخته شده است، یک پاک کننده اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید و مشاهده کنید که پوست خود مانند قبل تغییر می‌کند.

 

سوالات متداول شما…

ادامه مطلب را بخوانید تا به سوالات مهم شما در مورد لکه‌های تیره ناشی از جوش‌ها توجه کنید.

آیا درمان‌های مورد تایید متخصص پوست برای از بین بردن لکه های تیره ناشی از جوش وجود دارد؟

وقتی بیماران به ما مراجعه می‌کنند، اگر لکه‌های خیلی تیره‌ای نداشته باشند، ابتدا به آن‌ها کرم‌های خاصی می‌دهیم. اگر بیماران آکنه همراه با لکه‌های تیره داشته باشند، به آن‌ها داروهایی می‌دهیم که دارای آداپالن، بنزوئیل پراکسید و غیره هستند تا در خانه استفاده کنند. ترکیبات دیگری مانند اسید کوجیک نیز برای درمان لکه‌های تیره تجویز می‌شود. او در ادامه می‌افزاید: گاهی اوقات، کرم‌ها کار نمی‌کنند، بنابراین همراه با کرم‌ها، درمان‌هایی را انجام می‌دهیم که در کلینیک موجود است. ما میکرودرم ابریژن را انجام می‌دهیم که در آن از کریستال‌های اکسید آلومینیوم استفاده می‌کنیم که روی سطح پوست ساییده می‌شوند و در نتیجه لایه سطحی آن برداشته شده و پوست روشن می‌شود.

درمان بعدی که انجام می‌شود لایه برداری شیمیایی نام دارد که در آن از لایه برداری گلیکولیک و لایه برداری سالیسیلیک استفاده می‌کنیم که همه این‌ها برای کاهش لکه‌های تیره بسیار خوب عمل می‌کنند.

ما همچنین درمان‌های درمارولر و میکرو نیدلینگ را انجام می‌دهیم که کرم را روی غلتک می‌زنیم و روی صورت می‌چرخانیم که باعث بازسازی کلاژن می‌شود و به رشد پوست جدید کمک می‌کند. همچنین درمان های لیزری موجود است که لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد.

آیا هنگام دنبال کردن درمان‌های لکه های تیره ناشی از جوش، اقدامات احتیاطی وجود دارد؟

بله! وقتی کسی آکنه یا رنگدانه آکنه یا لکه‌های تیره دارد، لطفا به یک متخصص پوست یا متخصص پوست مراجعه کنید زیرا بسیاری از افراد از داروهای OTC استفاده می‌کنند که دارای استروئید است.

استفاده از استروئیدها روی صورت عوارض جانبی زیادی مانند افزایش آکنه و قرمزی دارد. همیشه کمی محتاط باشید و بررسی کنید که چه موادی در این کرم‌ها وجود دارد. او در ادامه می‌گوید: «ثانیا، افراد برای چند ماه مقدار زیادی هیدروکینون روی صورت استفاده می‌کنند که در ابتدا می‌تواند لکه‌های تیره را درمان کند، اما استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث تیره‌تر شدن پوست شود.

همیشه در مورد مدت زمان استفاده از کرم با یک متخصص پوست مشورت کنید. همچنین، اگر یک متخصص پوست گفت “از کرم در شب استفاده کنید”، همیشه از کرم در شب استفاده کنید. ترتینوئین و هیدروکینون می‌توانند با نور خورشید واکنش نشان دهند، بنابراین هرگز از چیزی که برای شب در نظر گرفته شده است استفاده نکنید.

اگر در حال انجام درمان برای از بین بردن لکه‌های تیره هستید و استفاده از ضد آفتاب را فراموش کنید، لکه های تیره ممکن است عود کنند. اگر از هر روش درمانی استفاده می کنید، همیشه آن را با یک متخصص آموزش دیده انجام دهید در غیر این صورت ممکن است دچار سوختگی شوید.

جمع‌بندی…

همه‌ی ما ممکن است با این عارضه روبه‌رو شده باشیم اما ندانیم چگونه می‌توان آن را درمان کنیم. در این مطلب علل و روش‌هایی برای از بین بردن لکه‌های تیره ناشی از جای جوش گفتیم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. فراموش نکنید برای استفاده از مشاوره‌ی رایگان آلااسکین کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X