مرتب کردن ابروها در خانه در ۳ مرحله! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

مرتب کردن ابروها در خانه در ۳ مرحله!

مرتب کردن ابروها در خانه

ابروها تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند و مهم است که آن‌ها را مرتب و صاف نگه داریم. اما گاهی اوقات وقت کافی برای رفتن به سالن‌های زیبایی و آرایشگاه را نداریم. به همین دلیل ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه ابروهای خود را در خانه در سه مرحله مرتب کنید. پس ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید تا در وقت‌تان صرفه‌جویی شود.

مرحله اول: ابروهای خود را نقشه‌برداری کنید

مرتب کردن ابروها در خانه

اول از همه، مطمئن شوید که ابروهای شما به میزان قابل توجهی رشد کرده‌اند. اگر بیش از حد از موچین یا وکس استفاده کنید، ممکن است ابروها فوق‌العاده نازک شوند و این چیزی نیست که شما بخواهید! اکنون، اولین کاری که باید انجام دهید این است که فرم خود را پیدا کرده و ابروهای خود را نقشه‌برداری کنید. نقشه‌برداری اساسا به معنای شناخت و شناسایی نواحی کلیدی و ضروری ابروهای شما یعنی سر، قوس و نوک است. مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید تا ابروهای خود را به درستی ترسیم کنید:

  • یک مداد را به صورت عمودی روی بینی خود نگه دارید تا نوک آن درست در جایی که ابروهای شما شروع می‌شود قرار گیرد.
  • مداد را در جهت ابروی خود بچرخانید و هنگامی که به لبه بیرونی عنبیه خود رسیدید متوقف شوید، این جایی است که قوس شما باید شروع شود.
  • این نقطه را علامت بزنید و به حرکت بیشتر ادامه دهید.
  • حرکت را ادامه دهید تا به گوشه بیرونی چشم خود برسید. بایستید و این نقطه را علامت بزنید. این انتهای دم ابروهای شماست.
  • این کار را برای ابروی دیگر نیز تکرار کنید و سه نقطه را با خطوط مستقیم به هم وصل کنید.

این فرآیند به شما کمک می‌کند شکل طبیعی ابروهای خود را پیدا و به خوبی آن‌ها را اصلاح کنید.

مرحله دوم: از ابزار مناسب استفاده کنید

مرتب کردن ابروها در خانه

برای پیروزی در هر نبردی به سلاح‌های مناسب نیاز است! در این مورد هم به ابزار مناسب نیاز دارید. یک مداد ابرو، یک موچین مورب از جنس استیل ضد زنگ، یک برس اسپولی و یک جفت قیچی کوچک و تیز برای ابرو چیزی‌ست که باید در اختیار داشته باشید، وقتی تصمیم دارید ابروهای خود را در خانه مرتب کنید. از استفاده از آینه ذره‌بینی خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث کنده شدن بیش از حد ابروهایتان شود.

مرحله سوم: ابروهای خود را موچین کرده و کوتاه کنید

مرتب کردن ابروها در خانه

به جای رفتن به سراغ آینه‌های دستی، به سراغ آینه‌های روی سطح بروید. به این ترتیب، می‌توانید از هر دو دست خود استفاده کنید. با برس زدن موهای ابرو به سمت بالا با اسپولی شروع کنید. پس از آن، با استفاده از یک دست، پوست خود را سفت نگه دارید و به آرامی موهای در جهت رشد را با دست دیگر خود بکنید. برای کوتاه کردن موهای بلند می‌توانید از یک قیچی کوچک استفاده کنید.

بعد از استفاده از موچین، ممکن است دچار قرمزی و سوزش شوید، بنابراین می‌توانید از تکه‌های یخ و مرطوب‌کننده استفاده کنید. یخ را روی ابروهای خود بمالید تا قرمزی آن از بین برود و سپس ابروهای خود را مرطوب کنید تا سوزش را تسکین دهید.

نکاتی برای نتیجه‌ی بهتر

فقط از موچین استفاده کنید

شاید دوست داشته باشید از وکس یا نخ برای برداشتن ابروهای خود استفاده کنید. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که این کار را نکنید. بهتر است افراد متخصص و آرایشگرها از این روش‌ها استفاده کنند و شما ابروهای خود را با موچین در جهت رویش مو بردارید.

زیاده‌روی نکنید

از زیاده‌روی در استفاده از موچین خودداری کنید و فقط موهای بیرونی ابرو را بکنید؛ موهای تک، پیشانی و زیر ابرو.

فوق‌العاده محتاط باشید

از فرم دادن به ابروهایتان خود به هر قیمتی اجتناب کنید. اگر در این فرآیند یکی از ابروهای خود را بیش از حد کندید، لطفا با تلاش برای مطابقت دادن این دو، ابروی دیگر را خراب نکنید. موها در نهایت رشد خواهند کرد و بهتر است ابرو را به حال خود رها کنید.

اگر می‌ترسید، سراغ مرتب کردن ابروها نروید

اگر در مورد کوتاه و مرتب کردن ابروهای خود عصبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به طور کلی از انجام این کار خودداری کنید. همچنین می‌توانید از این فرصت برای رشد ابروهای خود استفاده کنید و منتظر بمانید تا فردی باتجربه این کار را انجام دهد. به این ترتیب، در نهایت می‌توانید ابروهای پرپشتی داشته باشید که همیشه می‌خواستید!

برای تقویت ابروها چه کار کنیم؟

  • استفاده از روغن‌های طبیعی و اورگانیک کرچک، نارگیل، بادام و زیتون می‌توانند به تقویت ابروها کمک کنند و باعث رشد بیشتر تارهای ابرو شوند. پس اگر ابروهای پرپشت می‌خواهید، می‌توانید شب‌ها قبل از خواب کمی از این روغن‌ها را به ابروهای خود بزنید. برای اثربخشی بیشتر، بهتر است قبل از استفاده، روغن را کمی گرم کنید.
  • بیش از حد از لوازم آرایشی مرتبط با ابرو استفاده نکنید.
  • ویتامین E به رشد ابروها کمک می‌کند. یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویات آن را بر روی ابرو‌های خود بزنید.
  • بذر شنبلیله باعث تقویت ابرو می‌شود. کافی‌ست یک قاشق از آن را به مدت ۵ ساعت بخیسانید و سپس خوب له کنید. کمی روغن نارگیل یا بادام به آن اضافه کنید و قبل از خواب به ابروهایتان بزنید.

با الا اسکین آشنایی دارید؟

فروشگاه اینترنتی الا اسکین با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت، همواره در تلاش است تا با ارائه‌ی باکیفیت‌ترین محصولات مراقبت پوستی شما را برای داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر همراهی کند.

طیف وسیعی از محصولات پوستی از بهترین و معتبرترین برندهای جهانی مانند تالگو، اکلادو و بادی‌شاپ موجود هستند که می‌توانید در سایت از آن‌ها دیدن کنید؛ کرم دور چشم، آبرسان، مرطوب‌کننده، ضد آفتاب، تونر، لایه‌بردار، ماسک‌های ورقه‌ای و … . همچنین می‌توانید از طریق سایت و پیج اینستاگرام با متخصصین و تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در زمینه مشکلات پوستی یا انتخاب بهترین محصول، با آن‌ها در میان بگذارید و از مشاوره‌ی رایگان برخوردار شوید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X