چرا باید ضد آفتاب را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهیم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

چرا باید ضد آفتاب را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهیم؟

معجزه‌ی ضدآفتاب در روتین روزانه

چرا باید ضدآفتاب بزنیم؟ آیا در زماستان یا روز‌های ابری هم باید از آن استفاده کنیم؟ ضدآفتاب چگونه از پوست ما در مقابل آفتاب مراقبت می‌کند؟ …  به طور کلی برخی افراد همچنان به ضرورت استفاده از ضدآفتاب پی نبرده‌اند و از آن استفاده نمی‌کنند. اما باید بدانید که ۹۰ درصد از پیری پوست صورت به علت آفتاب و مراقبت نکردن از پوست در مقابل آن است.

باید بدانید که در تمامی فصل‌ها باید از ضدآفتاب استفاده کنید. در این مقاله الا اسکین پاسخ تمامی این سوالات را برایتان آورده تا شما به معجزه‌ی آن پی ببرید:

تاریخچه‌ی ضدآفتاب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه این ماده چیست و بشر از چه زمانی متوجه شد که باید از پوست خود در برابر آفتاب مواظبت کند. سابقه‌ی اولین استفاده از ضدآفتاب به مصر باستان برمی‌گردد. در این زمان افراد به رابطه‌ی بین آفتاب و آسیب دیدگی پی بردند و با استفاده از عصاره‌ی سبوس برنج و گل یاس افراد سعی می‌کردند از پوست خود محافظت کنند. اما اولین محصول شیمیایی آن در سال ۱۹۳۶ توسط شیمیدان‌ها اختراع شد. از آن زمان تا کنون، فرمولاسیون کر‌م‌های ضدآفتاب روزبه‌روز پیشرفته‌تر و بهتر شده‌است و برای هر نوع پوست ضدآفتاب مخصوص وجود دارد.

متخصصان پوست می‌گویند: در نور خورشید دو نوع اشعه‌ی UVA وUVB  وجود دارد. اشعه‌ی UVB همان است که در تابستان سبب آفتاب سوختگی می‌شود و درمان آن کمی زمان می‌برد. اما اشعه‌ی UVA همان است که در تابستان و زمستان شدت یکسانی دارد و باعث آسیب‌ دیدگی‌های عمیق نمی‌شود اما توجه نکردن به آن سبب پیری زود هنگام شده و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

محافظت از پوست خود را به ضدآفتاب بسپارید!

در ادامه با ۶ دلیل به شما می‌گوییم چرا باید ضدآفتاب را در روتین پوستی خود قرار دهید:

۱) ضدآفتاب در مقابل اشعه‌ی ماروابنفش

همانطور که می‌دانید لایه‌ی ازن به طور مداوم در حال خراب شدن است و این مسئله باعث می‌شود ما بیشتر در معرض اشعه‌های خطرناک خورشید قرار بگیریم. برخی می‌گویند که به ویتامین D  که در نور خورشید است، نیاز داریم و به همین علت از آن استفاده نمی‌کنند. اما بدانید که ضدآفتاب تنها از پوست در مقابل اشعه‌ی ماروابنفش محافظت می‌کند.

۲) کاهش ابتلا به سرطان پوست

استفاده از ضدآفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست به ویژه سرطان ملانوم که بیشتر دختران بالای ۲۰ سال را تهدید می‌کند، کاهش می‌دهد.

۳) برای پوست‌تان پیری معنا ندارد

همه‌ی ما دوست داریم پوستی جوان و شاداب داشته باشیم. در نتیجه این مسئله می‌تواند قانع‌کننده‌ترین دلیل برای استفاده از ضدآفتاب باشد. همچنین تحقیقات نشان داده که افراد بالای ۵۵ سال که از ضدآفتاب مناسب پوست‌شان استفاده و به خوبی از آن مراقبت می‌کنند ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر پیری نسبت به هم‌سن‌های خود قرار گرفته‌اند.

۴) کاهش اثرات برخی از بیماری‌های پوستی

در مقاله‌ی معرفی انواع بیماری‌های پوستی + علائم و نشانه‌ها با جامعه‌ی کوچکی‌ از بیماری‌های پوستی آشنا شدید. جالب است بدانید برای جلوگیری از  برخی بیماری‌های گفته شده مانند آکنه، لک و پیس و … تنها باید از ضدآفتاب استفاده کنید چرا که یکی از دلایل این بیماری‌ها اشعه‌های خورشید می‌باشد.

۵) برنزه شدن به چه قیمتی؟

آفتاب سوختگی پوست را ضعیف می‌کند. برخی برای برنزه شدن ساعت‌ها پوست خود را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند غافل از اینکه بعد‌ها ممکن است پوست‌شان دچار تورم، کهیر، قرمزی و خارش شود. حتی در برخی موارد اگر شخص دارای پوستی حساس باشد، آفتاب سوختگی سبب لایه‌برداری‌های عمیق آن می‌شود. پس کرم مناسب پوست خود را پیدا کنید و از آن در برابر آفتاب حفاظت کنید.

۶) لباس محافظ پوست نیست

آیا می‌دانستید لباس‌ها مخصوصا لباس‌های نخی در حالت مرطوب، محافظتشان در برابر اشعه‌های خورشید صفر است. پس با این مسئله خودتان را توجیح نکنید و ضذآفتاب را در روتین پوست‌تان قرار دهید.

استفاده از ضدآفتاب در زمستان مهم است

اگر در دسته افرادی هستید که ابتدا به هوا نگاه می‌کنند اگر آفتابی در آسمان نبود ضدآفتاب را از روتین مراقبتی خود حذف می‌کنند، ادامه‌ی مقاله برای شماست.

بدانید هر چقدر هم هوا ابری باشد باز هم ۸۰ درصد اشعه‌ی UVA خورشید از ابرها عبور می‌کند. این اشعه همیشه وجود دارد و در این فصل‌هم می‌تواند به پوست‌تان آسیب بزند. در نتیجه ضدآفتاب از واجبات زندگی‌‌ می‌باشد و استفاده از آن ضروری است.

اگر اهل ورزش‌های زمستانی مانند اسکی هستید، تحقیقات نشان داده‌است که هر هزار پا که از سطح دریا بالاتر می‌روید شدت اشعه‌‌های خورشید ۵ درصد افزایش می‌یابد. در نتیجه هرچه بالاتر می‌روید، بیشتر در معرض خطر این اشعه قرار می‌گیرید پس از کرمی استفاده کنید که حداقل SPF30 داشته‌باشد.

همچنین در زمستان، زمین در نزدیک‌ترین حالت خود به خورشید قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر در زمستان شدت اشعه‌های خورشید بیشتر خواهد بود، در نتیجه باید مراقبت‌های پوستی خود را در این فصل جدی‌تر بگیرید.

ضدآفتاب چگونه از پوست محافظت می‌کند؟

با توجه به مطالب بالا شاید برایتان سوال پیش آمده که ضدآفتاب چگونه از پوست ما محافظت می‌کند؟ اصلی‌ترین ترکیباتی که اصولا در آن وجود دارند، اکسید روی و اکسید تیتانیوم می‌باشند. این مواد علاوه بر اینکه باعث نور را منعکس می‌کنند، در سفید و یک دست نگه‌داشتن پوست بسیار موثر هستند. به عبارتی دیگر مولکول‌های آلی که در ضدآفتاب‌ها وجود دارند اشعه‌های خورشید را جذب و به صورت گرما آن‌ها را آزاد می‌کنند و به همین ترتیب این ماده ار پوست شما محافظت می‌کند.

در انتخاب ضدآفتاب از الااسکین کمک بگیرید!

همانطور که گفته شد پوست انسان بسیار حساس است و الااسکین به این موضوع بسیار دقت کرده و محصولات باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار داده‌است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

ضدآفتاب پیلینگ مرین تالگو

این ضدآفتاب مناسب انواع پوست‌ها می‌باشد و همچنین خاصیت درمانی نیز دارد. این محصول اصلا پوست را چرب نمی‌کند در نتیجه باعث ایجاد جوش نمی‌شود. ترکیباتی مانند جلبک دریایی خرد شده که در این محصول وجود دارند فوایدی همچون تحریک سلول‌های پوستی، درمان آکنه، درخشندگی پوست و رفع علائم پیری را به همراه دارد. این کرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که می‌تواند یک بیس عالی برای آرایش روزانه‌تان باشد.

همچنین برای خرید این محصول از کرمان و تهران می‌توانید به سایت الا‌اسکین مراجعه کنید.

ضدآفتاب اکلادو

انتخاب ضدآفتابی که سازگار با پوست‌تان باشد بسیار مهم است. این محصول گزینه‌ی خوبی است چرا که علاوه بر اینکه بی‌رنگ می‌باشد، ترکیبات آن ضد آلرژی است، به خوبی مواد مغذی لازم پوست را تامین می‌کند و خاصیت مرطوب‌کننده‌ای عالی دارد. با این محصول با احساس سنگینی و چسبناکی خداحافظی کنید و در نهایت براقی و شادابی را به پوست خود هدیه دهید.

 

فراموش نکنید دوساعتی یک‌بار باید ضدآفتاب خود را تمدید کنید. در این مقاله سعی کردیم ضرورت استفاده از ضدآفتاب را گوشزد کنیم. برای انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست‌تان و همچنین مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با پیج اینستاگرام الااسکین در ارتباط باشید.

 

تگ ها :

2 دیدگاه ها برای “چرا باید ضد آفتاب را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهیم؟”

  1. […] برای بالا بردن اطلاعات خود در این مورد، مقاله‌ی «معجزه‌ی ضدآفتاب در روتین روزانه پوست» را مطالعه […]

  2. […] که در مقاله‌ی چرا باید ضدآفتاب را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهیم؟ گفتیم که پوست ما در مقابل آفتاب آسیب پذیر است و لب‌ها […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X