شامپوی خشک چیست؟ + فواید و معایب آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

شامپوی خشک چیست؟ + فواید و معایب آن

شامپوی خشک چیست؟ + فواید و معایب آن

احتمالا نام شامپوی خشک به گوش‌تان خورده است. این محصول می‌تواند کار شما را در موقعیت‌های مختلف آسان کند. ممکن است موی شما چرب باشد و شرایط دسترسی به حمام را نداشته باشید. شاید هم موقعیتی اضطراری پیش آمده و زمانی برای حمام رفتن ندارید.

در این شرایط استفاده از شامپوی خشک می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار خوب باشد. البته نباید آن را به طور دائم استفاده کرد. به هر حال در کنار فواید خود، ضررهایی هم دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

شامپوی خشک چیست؟

اگر سابقه‌ی استفاده از این محصول را ندارید، باید بگویم که یک شامپوی واقعی نیست! نباید انتظار داشته باشید که موهای شما را واقعا تمیز کند. شامپوهای خشک فقط چربی و آلودگی‌های مو را، بدون شست‌وشو، کم می‌کنند و ظاهر مو کمتر چرب به نظر می‌رسد.

شامپوی خشک از پودر ذرت یا نشسته‌ی برنج تشکیل شده است که به صورت اسپری یا پودر به فروش می‌رسد. این محصول مو و پوست سر را تمیز نمی‌کند و به طور کلی استفاده از آن توصیه نمی‌شود؛ مگر در مواقع بسیار بسیار ضروری.

چه تفاوتی با شامپوی معمولی دارد؟

همانطور که می‌دانید بعد از شستن موها با شامپوهای معمولی، باید مو را آب‌کشی کنید. شامپوهای معمولی چربی و آلودگی‌های پوست و مو را به طور کامل از بین می‌برند. اما شامپوهای خشک نیازی به آب‌کشی ندارند. بعد از اینکه آن‌ها را به مو اسپری کردید، کافی‌ست مو را با حوله خشک کنید.

دلیل محبوبیت شامپوی خشک چیست؟

استفاده از این محصول دغدغه‌های کمتری نسبت به شامپوهای معمولی و فرآیند حمام رفتن با آن‌ها را دارد. در نتیجه در زمان صرفه‌جویی می‌کند. از طرفی شاید برای افرادی زحمت زیادی داشته باشد که موهای خود را سشوار بکشند و حالت دهند. علاوه بر این‌ها، در سفر و کمپ همیشه نمی‌توان به حمام دسترسی داشت. با توجه به همه‌ی این دلایل می‌توان متوجه محبوبیت این محصول شد.

شامپوی خشک چه فوایدی دارد؟

برخی از فواید شامپوهای خشک به شرح زیر هستند:

۱- حفظ رطوبت مو

حتما شنیده‌اید که نباید در حمام رفتن و شستن موها زیاده‌روی کنید. این کار باعث کاهش رطوبت و چربی طبیعی مو می‌شود. در نتیجه به مرور مو خشک و شکننده می‌شود و آسیب می‌بیند. استفاده از شامپوهای خشک می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند. این محصول رطوبت مو را از بین نمی‌برد و برای مدت زیادی آن را حفظ می‌کند. البته که نباید در استفاده از این محصول هم زیاده‌روی کنید.

۲- از بین بردن بوی بد مو

مو بعد از چرب و کثیف شدن، بوی بدی هم می‌گیرد. اگر نتوانید به حمام بروید، استفاده از شامپوی خشک می‌تواند برای رفع بوی بد مو انتخاب خوبی باشد. بعد از استفاده مو خوش‌بو می‌شود و اثری از بوی بد آن وجود نخواهد داشت.

۳- حفظ رنگ موها

اگر به تازگی موهای خود را رنگ کرده‌اید، می‌توانید برای حفظ رنگ موها از شامپوهای خشک استفاده کنید. این محصول رنگ مو را برای مدت زمان بیشتری ثابت نگه می‌دارد.

معایب آن چیست؟

با وجود مزایای گفته‌شده، یک سری معایب هم دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت:

۱- ریزش مو

با استفاده از شامپوی خشک، فولیکول‌های مو ضعیف می‌شوند و نمی‌توانند دوباره رشد کنند. در نتیجه بعد از استفاده فرد دچار ریزش مو می‌شود.

۲- خشک و شکننده شدن مو

استفاده‌ی بیش از حد از این محصول باعث خشک و شکننده شدن موها می‌شود. زیرا در زمان استفاده، علاوه بر آلودگی‌ و کثیفی‌ها، شامپو چربی‌های مفید مو را هم به خود جذب می‌کند.

۳- بروز شوره و جوش بر روی پوست سر

اگر پوست سر به طور مداوم با شامپوهای معمولی شسته و تمیز نشود، آلودگی‌ها و گرد و غبارها جمع‌آوری می‌شوند. با استفاده‌ی بیش از حد از شامپوهای خشک، این محصول نیز به سطح پوست سر اضافه می‌شود و منافذ پوست را مسدود می‌کند. به مرور شوره و جوش‌های آزاردهنده‌ای بر روی پوست سر نمایان می‌شوند. در صورت زخم شدن به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند و از رشد مجدد مو نیز جلوگیری می‌کنند.

استفاده از آن برای موی خشک بهتر است یا چرب؟

به طور کلی تمامی افراد با هر نوع مو می‌توانند از شامپوهای خشک استفاده کنند. افرادی که موی چرب دارند به نسبت دیگران باید بیشتر موهای خود را بشویند. در نتیجه استفاده از این محصول می‌تواند چربی موهایشان را کمتر کند. استفاده از آن برای موهای خشک هم مشکلی ندارد و به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند.

چگونه از شامپوی خشک استفاده کنیم؟

در ابتدا موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید. اسپری را کامل تکان دهید و آن را حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر از سر فاصله دهید. مقدار کمی از آن را به ریشه‌ی موها و ساقه‌ها اسپری کنید. به آرامی پوست سر و ساقه‌های مو را ماساژ دهید. حواس‌تان به موهای بالای گوش، پست سر و پشت گردن هم باشد. در آخر می‌توانید با کمک شانه‌ یا یک برس، شامپو را در تمامی قسمت‌های مو به طور یکسان پخش کنید، با حوله خشک کرده و سشوار بکشید.

نکاتی که باید هنگام استفاده از شامپوی خشک رعایت کنید

  • در استفاده کردن از این محصول زیاده‌روی نکنید. حداکثر یک یا دو بار در هفته مجاز است.
  • بعد از استفاده از شامپوهای خشک، از لوازم حرارتی شدید و بسیار داغ استفاده نکنید.
  • اسپری را بیش از حد به موها نزدیک نکنید.
  • مطمئن شوید که موی سر خشک است. به هیچ‌وجه شامپو را روی موی خیس یا نم‌دار استفاده نکنید.
  • بلافاصله بعد از اسپری کردن، مو را ماساژ ندهید. چند ثانیه صبر کنید تا چربی و کثیفی‌های مو را جذب کند.

کلام آخر

سعی ما بر این بود که شما را با شامپوی خشک و خصوصیات آن آشنا کنیم و به سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم. این محصول می‌تواند در شرایط بحرانی ظاهر خوبی به موی شما ببخشد و آن‌‌ها را تمیز و شاداب نشان دهد. اما هیچوقت جای شامپوهای معمولی را نمی‌گیرد. پس آن را جزو روتین موی خود قرار ندهید و فقط اگر ناچار بودید از آن استفاده کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

با فروشگاه اینترنتی الا اسکین آشنایی دارید؟

نمایندگی برندهای معروفی مانند اکلادو و تالگو کرمان و تهران در انحصار فروشگاه اینترنتی الا اسکین است. الا اسکین وارد کننده‌ی محصولات پوستی اورجینال و معتبر جهانی است که بیش از ۱۰ سال سابقه‌ی فعالیت دارد. می‌توانید انواع محصولات پوستی و مراقبتی اعم از آبرسان، شوینده، تونر، مرطوبت‌کننده، ماسک‌های ورقه‌ای، لایه‌بردار، کرم‌ دور چشم و محصولات تخصصی درمان جوش، لک و آکنه را از طریق سایت تهیه کنید.

شما می‌توانید با تیم پشتیبانی و متخصص الا اسکین تماس بگیرید و سوالات خود را در رابطه با رفع مشکلات پوستی با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X