۹ نکته مفید برای قبل از صاف کردن مو - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۹ نکته مفید برای قبل از صاف کردن مو

۹ نکته مفید برای قبل از صاف کردن مو

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه به سرعت و به طور موثر موهای خود را صاف کنید؟ بیایید ۹ نکته و ترفند ساده را مرور کنیم که ظاهری صاف و براق موی شما را تضمین می‌کند. در ادامه‌ی‌ این مقاله ۹ نکته ساده برای صاف کردن مو آورده شده است که به شما کمک می‌کند سرعت خود را افزایش دهید و موهای سالم‌تری داشته باشید:

نکاتی برای صاف کردن مو در خانه

۱) آماده کردن موهایتان را از حمام شروع کنید!

اگر موهای شما وز یا چرب است، ممکن است برای همیشه طول بکشد تا به درستی آن‌ها را صاف کنید. اگر خشک و شکننده باشد، اگر موهایتان را زیر حرارت قرار دهید، ممکن است به موهایتان آسیب وارد کنید. با استفاده از یک شامپو و نرم کننده موهایتان را هیدراته کنید و از آسیب موهایتان جلوگیرب کنید. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که دارای عناصر مغذی مانند آلوئه ورا، روغن دانه آفتابگردان و روغن نارگیل باشند.  این دسته از محصولات موها را از چربی و کثیفی اضافی پاک و در عین حال موهای شکننده را تقویت می‌کند تا موهای شما برای حالت دهی شما آماده شود.

۲) موهای خود را خشک کنید!

موهای خود را با حوله مالش ندهید تا خشک شوند. هر چه وزتر باشد صاف کردن آن سخت‌تر می‌شود. به آرامی موهای خود را لمس کنید و آب اضافی را فشار دهید. استفاده از سشوار نیز معمولا توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند موهای شما را وز کند؛ اما اگر وقت ندارید، سرتان را به سمت پایین نگه دارید و به سرعت سشوار را روی موهای خود به جلو و عقب تکان دهید.

۳) از شانه مناسب استفاده کنید!

بله، چیزی به عنوان شانه مناسب وجود دارد. سعی کنید از شانه نایلونی یا پلاستیکی استفاده نکنید زیرا استاتیک به جای صاف کردن موها باعث وز شدن بیشتر می‌شود. اگر موهای مجعد دارید، از یک برس مو استفاده کنید زیرا مو را رام می‌کند و در عین حال آن را از طریق اتو صاف هدایت می‌کند.

۴) صبر کنید تا موهایتان خشک شود!

درست مانند شهر رم که در یک روز ساخته نشده است، شما نباید در روند صاف کردن مو عجله کنید.اگر می‌خواهید موهای خود را انو بکشید پیشنهاد می‌کنیم صبر کنید تا موهایتان به طور کامل خشک شود. همچنین نباید هیچ محصولی به جز یک محافظ حرارتی روی موهای خود داشته باشید.

۵) از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید!

تا به حال باید بدانید که گرما و مو دست به دست هم نمی‌دهند. بنابراین برای اطمینان از اینکه موهای خود را ترد نمی‌کنید یا به فولیکول‌های موهای خود آسیب نمی‌رسانید، همیشه از یک اسپری محافظ گرما استفاده کنید.

همچنین از محصولاتی که در ترکیباتشان کراتین دارند استفاده که موهای شما را بدون وز نگه می‌دارد، این ماده وز شدن موها را از بین می‌برد، موهایتان را نرم و از آن‌ها محافظت می‌کند. به سادگی آن را به فاصله ۱۰ تا ۱۲ اینچ از موهای خود اسپری کنید و قبل از اینکه موهایتان را صاف کنید، آن را با یک شانه دندانه پهن به طور مساوی پخش کنید.

۶) دما را بررسی کنید!

یکی از نکات مهم صاف کردن مو در خانه این است که از ابزار مناسب استفاده کنید. باید اتو مویی داشته باشید که بتوانید با دمای آن بازی کنید. اگر درست است، مجبور نخواهید بود که یک دسته مو را بارها و بارها از صاف کنید. موهای ریز یا آسیب دیده‌ای دارید؟ دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه فارنهایت را حفظ کنید. موهای ضخیم یا مجعد دارید؟ دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت باید خوب عمل کند.

۷) تقسیم‌بندی موها مهم است!

صبر واقعا یک فضیلت است. ثابت و پایدار بمانید و نتایجی شبیه به سالن دریافت خواهید کرد. موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و مطمئن شوید که یک بخش کامل را قبل از رفتن به قسمت بعدی تمام کرده‌اید تا هیچ رشته‌ای را از دست ندهید. اگر می‌خواهید نکته دقیق‌تری داشته باشید، در هر بخش، فقط اتو را هر بار به اندازه یک اینچ ببندید تا گرما به طور مساوی توزیع شود.

۸) موهای خود را محکم نگه دارید!

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که اگر موها به درستی از گیره عبور نکنند، به خوبی و در اولین حرکت صاف نمی‌شوند. این مسئله فقط با بسیاری از آه‌های ناامید، بازوهای خسته و نه موهای صاف به پایان می‌رسد. مطمئن شوید که قسمتی از موهای خود را که صاف می‌کنید، محکم گرفته‌اید. هنگام بستن اتو، قفل‌ها را بکشید و محکم نگه دارید. حتما اتو را به آرامی و با سرعت کم از بالا تا نوک اجرا کنید.

۹) سرم مو بهترین دوست شماست!

سرم‌های مو یک موهبت الهی هستند، زیرا پف و موخوره را رام می‌کنند و به سرعت از بین می‌برند، تارهای از دست رفته را پنهان، موهای شما را هیدراته می کنند، ظاهری براق می‌بخشند و اطمینان حاصل می‌کنند که موهای صاف شما ماندگاری طولانی دارند.

سوالات متداول در مورد نکاتی برای صاف کردن مو

قبل از صاف کردن مو چه چیزی را به موها بزنیم؟

اطمینان حاصل کنید که از سرم محافظ حرارت استفاده می‌کنید تا موهای شما در برابر گرما محافظت شود.

آیا می‌توانم قبل از صاف کردن روغن استفاده کنم؟

یکی از مهم‌ترین نکات صاف کردن مو شامل این نکته است که برای همه انواع مو اعمال می شود این است که قبل از صاف کردن از چیزی استفاده نکنید. به جز یک محافظ حرارتی، از روغن یا هر محصول دیگری برای مو دوری کنید. موهای شما باید بدون محصول باشد.

قبل از صاف کردن مو از چه شامپویی استفاده کنم؟

شامپوی بدون پارابن و سولفات به موهای شما اجازه تنفس و تقویت می‌دهد و در عین حال موهای شما را آبرسانی می‌کند تا خشک نشود.

جمع‌بندی…

مو یکی از مواردی است که در زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد؛ پس سعی کنید در مراقبت از مویتان کوشا باشید. در این مطلب نکاتی را برای قبل از صاف کردن مو در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. همچنین برای دریافت مشاوره‌ی رایگان از مشاورین الااسکین کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X