هر آنچه که باید در مورد کرم‌های روشن کننده بدانید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

هر آنچه که باید در مورد کرم‌های روشن کننده بدانید!

هر آنچه که باید در مورد کرم‌های روشن کننده بدانید!

به هر دلیلی ممکن است بخواهید از کرم‌های روشن‌کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که زیبایی به یک رنگ خاص محدود نمی‌شود. رنگ پوست تیره‌تر هیچ ایرادی ندارد و بسیار زیباست؛ پوست تیره فقط به این معنی است که ملانین بیشتری نسبت به افرادی با پوست روشن‌تر دارند، دارید. ملانین یک رنگدانه طبیعی است که رنگ پوست شما را تعیین می‌کند و هر چه ملانین بیشتر باشد، رنگدانه پوست تیره‌تر می‌شود.

همانطور که گفتیم هر رنگ پوستی زیباست؛ اما اگر به هر دلیلی به دنبال سرمایه گذاری روی کرم روشن کننده هستید، باید مطمئن شوید که محصولی خوب و مرغوبی را انتخاب کرده‌اید. در مورد کرم‌های روشن‌کننده سوالات و زیادی وجود دارد. تعیین اینکه کدام یک برای شما مناسب است، کجا کرم را بمالید و چه نوع عوارض جانبی این نوع کرم‌ها به همراه دارند کمی دشوار است. در ادامه‌ی این مطلب هر آنچه که باید در مورد کرم‌های روشن کننده بدانید را توضیح می‌دهیم:

چگونه از کرم‌های روشن کننده استفاده کنیم؟

  1. به خاطر داشته باشید که قرار نیست کل بدن خود را کرم بزنید، از این محصولات فقط برای قسمت‌هایی که می‌خواهید روشن شوند، استفاده کنید.
  2. دقت کنید نباید بیش از یک یا دو بار در روز از کرم استفاده کنید. همیشه قبل از استفاده از کرم دستورالعمل‌های محصول را بخوانید یا اگر مطمئن نیستید با یک متخصص پوست مشورت کنید.
  3. برخی از این کرم‌ها جای زخم‌ها را روشن می‌کنند، برخی لکه‌ها را روشن می‌کنند و برخی دیگر با آسیب‌های ناشی از نور خورشید مقابله می‌کنند. مهم است که از این کرم‌ها برای رفع نگرانی‌هایی که در نظر گرفته شده‌اند، استفاده کنید.
  4. برای اطمینان از عدم حساسیت به محصول، پچ تست انجام دهید. مقداری از محصول را روی مچ دست خود بمالید و مدتی صبر کنید تا احتمال واکنش را رد کنید.
  5. قبل از استفاده از کرم، پوست خود را با پاک کننده معمولی خود تمیز کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای نتیجه بهتر لایه برداری را امتحان کنید؛ چرا که از بین بردن سلول‌های مرده روی سطح پوست می‌تواند باعث نفوذ بهتر محصول شود. هنگامی که پوست خود را لایه برداری کردید، صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس صورت خود را به آرامی خشک کنید.
  6. کرم را در مقادیر کم با دست‌های تمیز به پوست خود بزنید. دقت کنید در نواحی اطراف چشم، بینی و دهان از این دسته از کرم‌ها نزنید.
  7. استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید؛ اشعه‌های خورشید می‌توانند پوست شما را برنزه و اثرات کرم روشن کننده را معکوس کنند.
  8. اگر پوست شما حساس یا مستعد آکنه است، به شما توصیه می‌کنیم استفاده از محصولات روشن کننده، سفید کننده یا روشن کننده حاوی ویتامین C خودداری کنید.
  9. با تمیز کردن پوست خود با یک پاک کننده ملایم شروع کنید، پوست خود را با یک تونر روشن کننده ملایم رنگ کنید، یک کرم سفید کننده فرموله شده برای پوست‌های حساس استفاده کنید و در پایان با یک ماده‌ای که منافذ را مسدود نمی‌کند از پوست خود محافظت کنید.
  10. و در نهایت سعی کنید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

یک کرم روشن کننده چقدر طول می‌کشد تا تاثیر بگذارد؟

این یک روند تدریجی است. انتظار اینکه کرم یک شبه پوست شما را روشن کند، واقع بینانه نیست. استفاده‌ی زیاد از به این معنا نسیت که سرعت نتیجه افزایش می‌یابد. اینگونه استفاده شما را به خطر می‌اندازد و واکنش‌هایی را روی پوست ایجاد می‌کند. شما باید متعهد شوید که کرم را به طور مداوم بمالید تا شاهد تغییرات باشید نه اینکه در هر بار استفاده زیاد کرم بزنید! ممکن است در عرض چند هفته پس از استفاده از کرم متوجه تغییر شوید. اما اگر به دنبال تحول بیشتر هستید، باید صبر و حوصله به خرج دهید زیرا این فرآیند می‌تواند ماه‌ها طول بکشد. همچنین به نوع پوست شما و رنگی که می‌خواهید برسید، بستگی دارد.

سرعت مشاهده نتایج به مقدار مواد فعال سفیدکننده پوست در فرمول، میزان مداوم استفاده از کرم، سرعت لایه برداری طبیعی پوست و میزان محافظت از پوست در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب بستگی دارد.

چگونه کرم روشن کننده مناسب را انتخاب کنیم؟

هنگامی که روی یک کرم روشن کننده سرمایه گذاری می‌کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید:

به دنبال محصولی باشید که مملو از مواد شیمیایی نباشد. به ویژه اگر پوست حساسی دارید محصولی انتخاب کنید که در ترکیباتش محصواتن گیاهی نیز وجود داشته باشد. همچنین از محصولات حاوی مواد شیمیایی خشن مانند هیدروکینون اجتناب کنید.

پس از اطمینان از ایمن بودن محصول برای استفاده، هدف خود را در نظر بگیرید. برخی از کرم‌ها وجود دارند که پوست کلی شما را روشن می‌کنند، برخی از آن‌ها دید جای زخم و لکه‌ها را کاهش می‌دهند و برخی نیز با آسیب‌های ناشی از نور خورشید مقابله می‌کنند. محصولی را انتخاب کنید که برای شما مفید باشد.

مشخص کنید که کدام قسمت از پوست خود را می‌خواهید روشن کنید. به عنوان مثال استفاده از کرم مخصوص بدن روی صورت توصیه نمی‌شود.

آیا استفاده از کرم‌های روشن کننده عوارضی دارد؟

  • ممکن است در نتیجه استفاده از کرم روشن کننده بر روی پوست خود دچار سوزش، کهیر، تاول، خشکی، سوزش، ترک خوردگی، التهاب، آکنه یا درماتیت تماسی شوید. این کرم‌ها ممکن است منجر به از بین رفتن پوست شما شوند و زخم‌ها و زخم‌های شما را باز کنند. و این می تواند باعث ایجاد قرمزی و ضایعات در سطح شود.
  • اگر کرمی که انتخاب کرده‌اید حاوی هیدروکینون باشد، ممکن است متوجه ایجاد لکه‌های سیاه و آبی روی پوست خود شوید. اختلالی به نام اگزوژن باعث می‌شود رنگ پوست به صورت دائمی تغییر کند و درمان این مسئله دشوار است. استفاده از کرم‌های حاوی جیوه به صورت مداوم می‌تواند در دراز مدت باعث خستگی، گزگز، بی‌حسی، سرگیجه، تنگی نفس را به همراه داشته باشد.
  • اگر کرم شما حاوی کورتیکواستروئید باشد، ممکن است متوجه جوش‌های سرسفید، سرسیاه، برآمدگی‌های قرمز کوچک و توده‌های دردناک بزرگ در بدن خود شوید.
  • اگر هر یک از این نشانه ها را تجربه کردید، صرف نظر از خفیف بودن علائم، فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشید. همچنین گفته می‌شود که این کرم‌ها نتایج طولانی‌مدتی ارائه نمی‌کنند،  پوست شما پس از از بین رفتن اثر سفید کننده به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

برای چه مواردی می‌توانیم از این دسته کرم‌ها استفاده کنیم؟

این کرم‌ها علاوه بر روشن‌کردن پوست، رنگدانه‌ها، لک‌ها، کک‌ومک‌ها و جای زخم‌های ناشی از آکنه را کاهش می‌دهند و ظاهری یکدست برای پوست شما ایجاد می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل‌های هر محصول را به صورت دقیق اجرا می‌کنید.  فراموش نکنید که این کرم‌ها عوارض و خطرات خاص خود را دارند.

 آیا این نوع کرم‌ها می‌توانند لکه‌های تیره را از بین ببرد؟

این کرم‌ها می‌توانند ظاهر لکه‌های تیره‌تر روی سطح پوست ناشی از افزایش سن، نور خورشید و تغییرات هورمونی را کاهش دهند. اگر از علائم پس از التهاب ناشی از اگزما و پسوریازیس رنج می‌برید، یک کرم روشن کننده می تواند به کاهش دید این لکه ها کمک کند.

جمع‌بندی…

کرم‌های روشن‌کننده می‌تواند در درمان برخی از عارضه‌ها را مانند بهتر کردن لکه‌های پوستی موثر باشند. در این مقاله سعی کردیم به تمامی سوالات احتمالی در این باره پاسخ دهیم. با این حال برای دریافت مشاوره‌ی رایگان الا اسکین می‌توانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X