۵ ماده‌ ضد پیری پوست که زمان را متوقف می‌کند! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۵ ماده‌ ضد پیری پوست که زمان را متوقف می‌کند!

۵ ماده‌ ضد پیری پوست که زمان را متوقف می‌کند!

خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌های تیره و کدر، منافذ بزرگ و افتادگی پوست برخی از علائم رایج پیری پوست هستند. در حالی که پیری یک فرآیند طبیعی است، پوست شما به لطف عواملی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت‌نشده، استرس و حتی فقدان یک روال مراقبت از پوست سریع‌تر پیر می‌شود.

اما، مثل همیشه، کمی مراقبت بیشتر می‌تواند معجزه‌ای روی پوست آسیب‌دیده‌ی ما ایجاد کند. به همین دلیل است که ما در اینجا پنج ماده‌ ضد پیری پوست شگفت‌انگیز را فهرست می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید تا مطمئن شوید پوست شما جوان و سرزنده می‌ماند.

رتینول؛ یک ماده‌ ضد پیری پوست

رتینول که مشتق‌شده از ویتامین A است، یکی از محبوب‌ترین ترکیبات مراقبت از پوست بدون نسخه است که می‌تواند به شما در مبارزه با پیری زودرس پوست کمک کند. این ماده فعال فرآیند چرخش سلولی را در پوست شما سرعت می‌بخشد و همچنین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که به نوبه خود به شما کمک می‌کند تا با چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری مقابله کنید.

هشدار: مراقب نوع غلظتی که استفاده می‌کنید باشید، زیرا رتینول می‌تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین قبل از انجام هر کاری، ابتدا یک تست پچ انجام دهید.

اسید گلیکولیک

یک AHA محلول در آب به نام اسید گلیکولیک، یک عنصر محبوب در صنعت مراقبت از پوست است که به شما در مقابله با پیری پوست کمک می‌کند. اسید گلیکولیک به دلیل ساختار مولکولی کوچکی که دارد به عمق پوست شما نفوذ کرده و از خطوط ریز، آکنه و لکه‌های تیره جلوگیری می‌کند و آن‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین پوست شما را لایه‌برداری می‌کند تا رنگ و بافت آن را بهبود بخشد. این ماده می‌تواند باعث تحریک پوست در انواع پوست‌های حساس شود، بنابراین از فرمول رقیق‌شده‌ی آن استفاده کنید یا ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید.

نیاسینامید؛ یک ماده‌ ضد پیری پوست

همه‌ی ما می‌دانیم که نیاسینامید، با نام مستعار ویتامین B3، یک ماده شگفت‌انگیز است که پوست شما را هیدراته، آرام و درخشان می‌کند. اما خیلی بیشتر از این‌ها به کارتان می‌آید! این ماده یک آنتی‌اکسیدان است که به بهبود بافت پوست شما کمک می‌کند و همچنین با رادیکال‌های آزاد که باعث پیری زودرس می‌شوند، مبارزه می‌کند. این ماده باعث سفت و کشسانی شدن پوست شما می‌شود و همچنین به کاهش لکه‌های تیره و چین و چروک کمک می‌کند. در مقایسه با رتینول و اسید گلیکولیک، برای پوست شما ایمن‌تر و ملایم‌تر است.

اسید هیالورونیک

این مرطوب‌کننده‌ی محبوب یعنی اسید هیالورونیک به دلایل زیادی مورد علاقه‌ی مردم است. این ماده‌ ضد پیری پوست کمک می‌کند پوست هیدراته و مرطوب بماند. خشکی و کدر شدن پوست دو مورد از رایج‌ترین مشکلات مرتبط با پیری پوست هستند. اما اسید هیالورونیک می‌تواند شما را از شر آن‌ها نجات دهد. رطوبت را جذب کرده و در پوست نگه می‌دارد و آن را به سلول‌های پوست می‌رساند.

اسید لاکتیک؛ یک ماده‌ ضد پیری پوست

اگر پوست شما خشک است، استفاده از اسید لاکتیک در روتین مراقبت از پوست ایده‌ی خوبی‌ست. این ماده‌ ضد پیری پوست می‌تواند به بهبود سطح رطوبت و هیدراتاسیون پوست شما کمک کند. برای پوست پیر، این ماده به تولید کلاژن کمک می‌کند تا پوست محکم و الاستیک شود. علاوه بر این، چین و چروک، خطوط ریز و لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد تا سلامت پوست شما را بهبود بخشد. با این حال، اسید لاکتیک می‌تواند پوست را به نور خورشید حساس کند، بنابراین مطمئن شوید که ضد آفتاب خود را در دسترس داشته باشید.

کلام آخر

همه‌ی ما از داشتن پوستی سالم، شفاف و درخشان لذت می‌بریم. اما به خاطر داشته باشید که با وجود هر نوع مراقبت پوستی، با بالا رفتن سن شاهد یک سری تغییرات ریز و درشت خواهیم بود. در راستای سلامت پوست و مقابله با علائم پیری آن قدم بردارید، اما تحت هر شرایطی پوست و به طور کلی خودتان را دوست داشته باشید.

در مورد الا اسکین چه می‌دانید؟

فروشگاه اینترنتی الا اسکین، بیش از ۱۰ سال است که در زمینه‌ی مراقبت از پوست فعالیت دارد و واردکننده‌ی بهترین و معتبرترین محصولات از برندهای جهانی و سرشناس است. تمامی محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات سایت، با طیف وسیعی از محصولات پوستی مانند آبرسان، مرطوب‌کننده، شوینده، ماسک‌های ورقه‌‌ای، کرم دور چشم، تونر، لایه‌بردار و … آشنا شوید.

اگر به هر دلیلی در انتخاب محصول مورد نظر سوالی داشتید، می‌توانید از طریق سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین، با مشاورین ما در ارتباط باشید و سوالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X