فواید یوگا برای درخشندگی پوست و مو (راهنمای کامل) - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید یوگا برای درخشندگی پوست و مو (راهنمای کامل)

یوگا برای درخشندگی پوست و مو

متخصصان مراقبت از پوست و زیبایی هر دو در مورد سلامت، بدن، پوست و مو به یوگا ارادت خاصی دارند. یوگا تقریبا برای هر چیزی درمانی دارد و فواید آن برای سلامتی بسیار زیاد است، بنابراین به راحتی می‌توانید از فواید یوگا برای درخشندگی پوست و مو نیز بهره‌مند شوید. بهترین آساناهای یوگا را در این زمینه بررسی خواهیم کرد.

باید بدانید که …

راز داشتن پوست و موی زیبا و درخشان بهبود گردش خون، سم‌زدایی، غنی‌سازی مو و پوست سر با اکسیژن و مواد مغذی، کشش عضلات صورت و کاهش استرس است. و این آساناهای یوگا برای داشتن پوستی درخشان و موهایی سالم این کار را برای شما انجام خواهند داد. حتی می‌توانید یوگا را برای سفید شدن و درخشش پوست امتحان کنید، زیرا پوست شما را تمیز می‌کند و آن را روشن‌تر نشان می‌دهد.

نظرتان چیست؟ نمی‌خواهید آن را امتحان کنید؟! در ادامه همراه ما باشید.

البته ناگفته نماند که قبل از شروع یوگای صبح یا شب برای داشتن پوستی درخشان، لازم است روتین مراقبت از پوست خوبی داشته باشید و به آن پایبند بمانید.

۸ مورد از فواید یوگا برای درخشندگی پوست و مو

بهترین آساناهای یوگا برای پوست و موهای درخشان کدام‌اند و چه فواید زیبایی دارند؟

۱- کیفیت پوست‌تان را بهبود می‌بخشد

چه حالتی از یوگا برای داشتن پوستی درخشان را می‌توانید امتحان کنید؟ به عنوان مثال، Pranayama مجموعه‌ای از تمرینات تنفسی است که معمولا در ابتدا انجام می‌شود. هدف اصلی پرانایاما این است که به شما کمک کند آرام و عمیق نفس بکشید. احتمالا شنیده‌اید که طول عمر شما به سرعت تنفس‌تان بستگی دارد. یوگا معتقد است که این موضوع درست است. همچنین قلب را قادر می‌سازد تا خون اکسیژن‌دار بیشتری را به بدن شما پمپاژ کند، که به نوبه خود در صورت انجام منظم، کیفیت پوست شما را بهبود می‌بخشد.

۲- سموم را از بین می‌برد

چه آساناهای یوگا برای پوستی بدون جوش و درخشان ارزش امتحان کردن دارند؟ Halasana که به آن Plough Pose نیز گفته می‌شود، زیرا حالت پایانی شبیه یک گاوآهن است و گردش خون شما را بهبود می‌بخشد؛ به این معنی که پوست شما مقدار بیشتری خون تازه دریافت می‌کند. این یکی از آساناهای یوگا برای پوستی درخشان است که به دفع سموم از دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید تمرینات یوگا بیشتری برای داشتن پوستی درخشان و شفاف یاد بگیرید، تمرین سم‌زدایی Shilpa Shetty یوگا را نیز برای داشتن پوستی درخشان بررسی کنید.

۳- جریان هوا را بدون وقفه، به ارمغان می‌آورد

یوگا برای رشد مو و پوست درخشان به اکسیژن‌رسانی به بدن شما کمک می‌کند؛ مانند Matsyasana، که به آن حالت ماهی می‌گویند. این وضعیت یوگا بالاتنه شما را کش می‌دهد که جریان هوای بدون وقفه را به ارمغان می‌آورد. این آسانا همچنین به کاهش تنش در گردن و شانه‌های شما کمک می‌کند.

۴- گردش خون را بهبود می‌بخشد

Trikonasana یا حالت مثلثی بهترین حالت برای افزایش گردش خون در کل بدن شماست. حتی تعادل مرکزی بدن شما را بهبود می‌بخشد و عضلات پا را تقویت می‌کند. و البته، تسریع گردش خون باعث می‌شود پوست شما سالم‌تر و روشن‌تر به نظر برسد.

۵- عضلات صورت را کشش می‌دهد

تمرینات یوگای صورت برای داشتن پوستی درخشان، کارایی خود را دارند؛ مانند Simhasana، که عضلات صورت شما را به تقلید از غرش شیر کشش می‌دهد. این به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شما و افزایش گردش خون در صورت کمک می‌کند.

۶- استرس را کاهش می‌دهد

تعدادی حرکات ریلکسیشن یوگا برای شکل بدن و درخشش پوست وجود دارد، مانند Shishuasana یا Child Pose که به کمر شما استراحت و کشش می‌دهد. برای کاهش کمردرد و استرس توصیه می‌شود بین ساعات کاری یا بعد از آن تمرین کنید. کاهش استرس و افزایش گردش خون پوست شما را درخشان و جوان می‌کند. با این وجود، در صورت آسیب به زانو و در دوران بارداری باید از این وضعیت اجتناب کنید یا با پزشک متخصص مشورت کنید.

۷- رشد مو را تقویت می‌کند

یوگا برای حالت‌های درخشان پوست و مو، مانند Adho Mukho Savasana، یا حالت سگ رو به پایین، جریان خون را در سر افزایش می‌دهد که به دستیابی به پوست سر سالم، کاهش ریزش مو و رشد مو کمک می‌کند. Adho Mukho Savasana و Surya Namaskar بهترین آساناهای یوگا برای درخشندگی پوست و مو، کاهش استرس، تقویت پشت، بازوها و پاها هستند. اما به افراد مبتلا به فشار خون بالا و زنان باردار توصیه می‌شود از این حالت‌ها اجتناب کنند یا ابتدا با پزشک مشورت کنند.

۸- موهای شما را تغذیه‌رسانی می‌کند

اگر می‌خواهید بدانید کدام یوگا برای درخشان شدن پوست بهتر است، به آساناهایی توجه کنید که سیستم گوارش شما را بهبود می‌بخشد، مانند Vajrasana یا Diamond Pose. این وضعیت یوگا موثر و آسان است و از آن‌جایی که بر هضم شما تأثیر مثبت می‌گذارد، به رساندن مواد مغذی به پوست و مو کمک می‌کند و ریزش و آسیب مو را کاهش می‌دهد.

سوالات متداول در مورد فواید یوگا برای درخشندگی پوست و مو

آیا یوگا برای پوست و مو مفید است؟

یوگا، به خصوص همراه با مدیتیشن و کنترل تنفس، به کاهش استرس کمک می‌کند. نه تنها بدن، بلکه ذهن و روح شما را نیز آرام می‌کند. این به طور مثبت بر شرایط پوست و موی شما تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را سالم، جوان و درخشان می‌کند.

کدام تمرین یوگا شما را جوان‌تر می‌کند؟

Balasana یا Child Pose یکی از آساناهای ضد پیری یوگا برای پوست است که به شما کمک می‌کند جوان و شاداب به نظر برسید. تکرار این یوگا برای زیبایی صورت و پوستی درخشان، همچنین استرس را کاهش می‌دهد و سلامت شما را بهبود می‌بخشد.

آیا یوگا چهره شما را تغییر می‌دهد؟

یوگا می‌تواند نه تنها بدن شما، بلکه ماهیچه‌های گونه‌ها و کل ساختار صورت را نیز تقویت کند. پوست شما می‌تواند به دلیل بهبود گردش خون شفاف‌تر و روشن‌تر شود. اگر یوگا به شما در کاهش استرس کمک کند، شما را نیز جوان‌تر نشان می‌دهد.

کلام آخر

یوگا بهترین نوع ورزشی است که بدن شما می‌تواند انجام دهد و هر آسانا فواید سلامتی خاص خود را دارد. پس ادامه دهید و آن را امتحان کنید تا از این تکنیک قدیمی برای درخشندگی پوست و موهای بهتر نهایت استفاده را ببرید!

شما می‌توانید با مراجعه به قسمت مجله الا، از دیگر مطالب کاربردی در زمینه‌ی سلامت پوست و مو بهره‌مند شوید. پیج اینستاگرام الا اسکین را نیز از دست ندهید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X