فواید کیوی برای پوست که شما را شگفت‌زده می‌کند! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید کیوی برای پوست که شما را شگفت‌زده می‌کند!

فواید کیوی برای پوست

میوه‌ها همیشه یک انتخاب خوب هستند. نه تنها برای سیستم کلی بدن، بلکه برای پوست‌تان. یکی از این میوه‌ها کیوی است. فواید کیوی برای پوست بسیار زیاد است و ما در این مقاله قصد داریم به همه‌ی آن‌ها بپردازیم.

میوه‌ها سلامت پوست را به بهترین شکل ممکن افزایش می‌دهند. نه تنها از طریق شفای داخلی کل بدن و کمک به مواد مغذی برای انجام کار خود، بلکه در صورت استفاده موضعی هم می‌توانید شاهد تاثیر آن‌ها باشید. به همین شکل میوه کیوی نیز برای پوست مفید است.

بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این میوه خوشمزه به مراقبت از پوست ما کمک می‌کند و به آن درخشندگی می‌بخشد.

اطلاعاتی در مورد میوه کیوی

قبل از اینکه با فواید کیوی برای پوست شروع کنیم، بیایید این میوه را بهتر بشناسیم. کیوی گیاهی‌ست از گروه گیاهان گلدار دولپه‌ای‌های تکه لپه‌ای در راسته خلنگ‌سانان و رده کیویان. میوه کیوی Actinidia deliciosa نیز نامیده می‌شود. این در واقع در چین سرچشمه گرفته و به سال ۱۶۰۰ برمی‌گردد. آیا می‌دانید نام اصلی کیوی « yang tao» بوده است؟ بله، به دلیل ارزش طعمی بالای آن توسط چینی‌ها به این اسم نام‌گذاری شد.

ارزش غذایی میوه کیوی

چه چیزی فواید کیوی برای پوست را بسیار ارزشمند می‌کند؟ ارزش غذایی آن است. این میوه حاوی منبع مهمی از بسیاری از مواد مغذی است. چه آن را بخورید یا به صورت موضعی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید، می‌توانید از فواید آن بهره ببرید.

کیوی منبع غنی ویتامین‌های A، C و E است. در واقع، ویتامین C موجود در کیوی به تشکیل کلاژن که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود و همچنین به تقویت بافت‌ها و مفاصل کمک می‌کند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در کیوی میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ است. به نرمی، لطافت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. میوه کیوی همچنین حاوی پروتئین، سدیم، قند، کلسیم، ویتامین E و آهن است. به طور کلی، ارزش غذایی کیوی به محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی مختلف کمک می‌کند.

فواید میوه کیوی برای پوست

فواید کیوی برای پوست بسیار زیاد است. از جلوگیری از پیری زودرس گرفته تا کمک به بستن منافذ، التیام آکنه و کاهش چربی، این میوه می‌تواند به هر شکلی برای پوست شما معجزه کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به تمام این مزایا بیندازیم.

۱- از دژنراسیون جلوگیری می‌کند

تحلیل رفتن پوست یکی از مشکلات جدی است که اغلب ممکن است به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید اتفاق بیفتد. اگر فردی هستید که باید مدت طولانی زیر نور آفتاب باشید، مصرف مداوم کیوی را به یک عادت تبدیل کنید. ویتامین‌های موجود در کیوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که با اثر رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. خوردن کیوی به محافظت در برابر این رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و همچنین باعث بهبود پوست می‌شود.

۲- پوست را روشن می‌کند

آلودگی روزانه، استرس و عوامل دیگر باعث کدر شدن پوست شما می‌شوند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه به شما کمک می‌کند تا شادابی پوست خود را بازیابی کنید. میوه کیوی در اینجا می‌تواند به شما کمک کند. البته، ماسک‌های لیمو و ماسک خیار برای روشن‌کردن پوست محبوب‌ترند، اما ماسک‌های کیوی نیز گزینه‌ای عالی هستند. کیوی سرشار از ویتامین E است که به کاهش تیرگی پوست و روشن شدن آن کمک می‌کند. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌های کافی‌ایست که به جلوگیری از تجمع سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، باعث تحریک پوست و افزایش تولید سلول‌های جدید در پوست می‌شود. ویتامین C موجود به تشکیل کلاژن کمک می‌کند که پوست را جوان‌تر و حجیم‌تر می‌کند.

  • بهترین راه برای انجام این کار این است که ابتدا یک کیوی را له کنید.
  • سپس آن را روی تمام صورت و گردن خود با حرکات ماساژ بمالید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.
  • هر روز این کار را انجام دهید. متوجه تفاوت قابل توجهی در پوست خود خواهید شد.

۳- منافذ باز را کاهش می‌دهد

هیچکس منافذ باز پوست را دوست ندارد. آن‌ها نه تنها ظاهر خوبی ندارند و پوست شما را کدر نشان می‌دهند، بلکه آلودگی را نیز جذب می‌کنند و پوست شما را بیش از پیش ناسالم نشان می‌دهند. کیوی در اینجا می‌تواند به شما کمک کند.

  • ابتدا از آب گرم استفاده کنید تا صورت خود را به خوبی تمیز کنید.
  • کیوی را در مخلوط‌کن له کنید و روی صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.
  • برای شستن آن از آب سرد مخلوط با تکه‌های یخ استفاده کنید.
  • این کار منافذ را می‌بندد، پوست را سفت می‌کند و در عین حال مواد مغذی کیوی را در آن قفل می‌کند.
  • این کار را به طور منظم در شب انجام دهید.

۴- پوست را مرطوب می‌کند

اگر از پوست کدر و خشکی رنج می‌برید، کیوی می‌تواند به کمک شما بیاید. ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه تضمین می‌کند که پوست به اندازه کافی تغذیه و آبرسانی شود و خشکی موجود در آن را کاهش دهد. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کنند.

  • بهترین راه برای انجام این کار استفاده از کیوی و روغن زیتون است.
  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیوی له‌شده را بردارید و یک قاشق روغن زیتون و یک تخم مرغ به آن اضافه کنید.
  • همه‌ی آن‌ها را خوب له کنید تا خمیری به دست آید و سپس آن را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید.
  • بگذارید نیم ساعت بماند و سپس صورت‌تان را بشویید.
  • این ماسک را هر شب قبل از رفتن به رختخواب برای بهترین نتیجه بزنید.

۵- آکنه را از بین می‌برد

آیا از داشتن پوست مستعد آکنه در عذابید؟ فواید کیوی به داد این مشکل هم می‌رسد! این میوه تضمین می‌کند پوست‌تان از هرگونه آکنه پاک شود و بدون لک باقی بماند. اما بهترین راه این است که کیوی را با چند ماده موثر دیگر مخلوط کنید.

  • یک کیوی له‌شده بردارید و یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید.
  • آن را روی صورت تمیز بمالید، اما فقط در ناحیه‌ای که تحت تاثیر آکنه است.
  • اجازه دهید حدود نیم ساعت خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  • این کار را به مدت سه روز انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.
  • آکنه به وضوح کاهش می‌یابد و جای زخم‌ها محو می‌شوند.

۶- چربی را کاهش می‌دهد

فواید میوه کیوی برای پوست نه تنها به خلاص شدن از شر آکنه کمک می‌کند، بلکه باعث متعادل کردن چربی پوست نیز می‌شود. پوست‌های چرب و مستعد آکنه مکمل یکدیگر هستند. بدیهی است که مقابله با یکی می‌تواند با دیگری نیز مقابله کند. فقط، درمان متفاوت است.

  • شما به یک کیوی له‌شده و حدود سه قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.
  • این دو را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و سپس روی پوست صورت و گردن بزنید. بگذارید بماند تا خشک شود.
  • آن را با آب گرم بشویید.

۷- از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

پیری زودرس در حال حاضر یک سناریوی بسیار رایج است. به لطف موارد استرس‌زا و عواملی مانند آلودگی و عادات غذایی، با سرعت بیشتری به سمت آن می‌رویم. میوه کیوی با محتوای بالای ویتامین C خود می‌تواند به مقابله با پیری زودرس و تولید کلاژن کمک کند و در نتیجه باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و معکوس کردن علائم پیری شود.

کلام آخر

مانند هر نوع درمان طبیعی دیگر، استفاده از کیوی به منظور سلامت بیشتر پوست نیز به صبر و حوصله نیاز دارد. اما درخشش و شادابی که به پوست‌تان می‌بخشد ارزشش را دارد. اگر طعم کیوی هم باب میل‌تان نیست، توصیه می‌کنیم از ترکیب آن با میوه‌های دیگر اسموتی درست کنید و به این صورت لذت ببرید.

پیج اینستاگرام الا اسکین را از دست ندهید. شما می‌توانید از مطالب مفید و کاربردی آن استفاده کنید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X