فواید آووکادو: چگونه از آن نفع ببریم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید آووکادو: چگونه از آن نفع ببریم؟

فواید آووکادو

مگر اینکه در غار زندگی کنید، وگرنه مطمئنا می‌دانید که میوه‌ی آووکادو چقدر در بین علاقمندان به زیبایی محبوب است! فواید آووکادو نه تنها برای سلامتی، بلکه برای پوست و مو نیز بی‌شمارند. و می‌دانید بهترین قسمت آن چیست؟ آووکادو یکی از خوشمزه‌ترین و همه‌کاره‌ترین گزینه‌های غذایی سالم است. آن را روی یک ساندویچ قرار دهید، در سالادتان بریزید یا مقداری از آن را با اسموتی مورد علاقه خود مخلوط کنید. روش‌های بسیار مختلفی وجود دارد که می‌توانید آووکادو مصرف کنید.

آووکادو میوه‌ای سالم و مغذی محسوب می‌شود. ما قصد داریم دلیل آن را به شما نشان دهیم. در این مقاله قصد داریم به هشت مزیت مصرف منظم آووکادو بپردازیم. از نرمی و لطافت پوست تا بهبود سلامت مو، همگی این فواید باعث می‌شوند که این میوه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. پس همراه ما باشید…

فواید آووکادو برای پوست

آووکادو برای پوست شما بسیار مفید است. خوردن حدود دو تا سه آووکادو در هفته برای داشتن پوستی سالم‌تر و درخشان‌تر کافی است. آووکادو پر از اسیدهای چرب ضروری و مجموعه‌ای از ویتامین‌های ضروری است که آن را به یک راه‌حل فوق‌العاده برای بسیاری از مشکلات پوستی شما تبدیل می‌کند.

۱- جلوگیری از پیری زودرس پوست

آووکادو به لطف ویتامین E فراوان، بسیار مغذی است که به حجیم شدن پوست شما کمک می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود خطوط و چین و چروک‌های ظریف کمتر دیده شوند. علاوه بر این، وجود کلروفیل، ترکیبی که رنگ سبز دوست داشتنی را به آووکادو می‌دهد، مملو از مزایای آنتی‌اکسیدانی است که به محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی که می‌توانند به پوست شما آسیب رسانده و باعث پیری زودرس شوند، کمک می‌کند. این میوه همچنین می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند، که باعث افزایش حفظ انعطاف و جوانی پوست شما می‌شود.

۲- مبارزه با آکنه

آیا می‌دانستید که این میوه‌ی فوق‌العاده برای کسانی که پوست مستعد آکنه دارند بسیار مفید است؟ به لطف خواص ضد میکروبی، افزودن مقداری آووکادو له‌شده به ماسک صورت، یا به سادگی مالیدن کمی روغن آووکادو به صورت، تا حد زیادی به کنترل جوش‌ها کمک می‌کند. همچنین، غنی از اسید لوریک است. در نتیجه فواید ضد التهابی دارد که به مبارزه با آکنه نیز کمک می‌کند.

۳- آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست

آووکادو که منبعی غنی از اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع است، به مرطوب‌سازی و حالت‌دهی شدید پوست شما کمک می‌کند. مصرف منظم آووکادو باعث می‌شود پوست شما واقعا نرم و لطیف شود. علاوه بر این، سرشار از ویتامین های A، D و E است. این میوه نه تنها بسیار مرطوب‌کننده است، بلکه از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید نیز محافظت می‌کند. همه این عوامل به شما کمک می‌کند تا پوست خود را هیدراته و سالم نگه دارید.

۴- تقویت سد پوستی

آووکادو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. این دو ماده برای تشکیل لایه چربی طبیعی پوست بسیار ضروری هستند. یک لایه چربی در معرض خطر می‌تواند مشکلاتی مانند خشکی بیش از حد، آکنه و آسیب نور خورشید را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، وجود اسید لینولئیک و اسید اولئیک تضمین می‌کند که آووکادو باعث ترمیم پوست می‌شود. بنابراین، آووکادو به تقویت عملکرد پوست شما و حفظ سلامت و درخشندگی آن کمک می‌کند.

فواید آووکادو برای مو

فواید آووکادو فقط به پوست شما محدود نمی‌شود؛ موهای شما نیز از فواید آن بهره‌مند می‌شوند. ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، همگی برای تغذیه عمیق، حالت‌دهی و محافظت از موهای شما گرد هم می‌آیند. در اینجا نحوه محافظت همه جانبه آووکادو از تارهای مو آمده است.

۱- رطوبت‌رسانی به مو

دلایل زیادی وجود دارد که موهای شما خشک، کدر و آسیب‌دیده باشد، اما آووکادو یک درمان عالی برای این مشکل است. این میوه سرشار از ویتامین‌های A، D، E و B6 است که به مدیریت موهای فوق‌العاده خشک، وز و شکننده کمک می‌کند. اما این همه چیز نیست. آووکادو به لطف پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، منیزیم، اسید فولیک، مس و آهن موجود در آن، از موهای شما محافظت همه جانبه می‌کند.

۲- تقویت و افزایش رشد مو

آیا به دنبال راهی برای سریع‌تر کردن رشد موهای خود هستید؟ خب، آووکادو می‌تواند راه‌حلی باشد که به دنبال آن هستید. از آن‌جایی که کمبود مواد مغذی یکی از دلایل اصلی کند بودن رشد مو است، ارزش غذایی بالای آووکادو با پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در واقع به رشد سریع موهای شما کمک می‌کند (یا حداقل با سرعت طبیعی).

۳- کاهش و جلوگیری از شوره سر

شوره سر می‌تواند یک بیماری آزاردهنده باشد و یکی از دلایل اصلی آن کمبود رطوبت در پوست سر و بدن شما است که به عنوان درماتیت سبورئیک یا اگزما نیز شناخته می‌شود. اما آووکادو به راحتی می‌تواند به خلاص شدن از شر این وضعیت کمک کند. بافت نرم کره‌ای آووکادو یک ماسک موی مرطوب‌کننده عالی ایجاد می‌کند (یا حتی می‌توانید آن را به طور منظم مصرف کنید) تا پوست سرتان را تمیز، سالم و کاملا مرطوب نگه دارد. علاوه بر این، آووکادو همچنین به کاهش التهاب پوست سر، تحریک فولیکول‌های خفته مو و ترمیم و جوان‌سازی پوست سر کمک می‌کند. به همین دلیل است که آووکادو در برابر شوره سر بسیار خوب عمل می‌کند.

۴- احیا و شادابی مو

اگر موهای شما فاقد حالت، نرمی و بافت هستند یا به سادگی صاف می‌شوند، آووکادو می‌تواند به شما کمک کند. اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آووکادو به ترمیم، احیا و شادابی موهای شما کمک می‌کنند تا هر روز کاملا درخشان و خوش‌حالت به نظر برسند. علاوه بر این، اسیدهای چرب موجود در آووکادو رطوبت مو را می‌پوشاند و به چسباندن کوتیکول‌ها به هم کمک می‌کند. در نتیجه باعث بازتاب نور می‌شود و درخشندگی را بهبود می‌بخشد.

فواید آووکادو

سوالات متداول در مورد فواید آووکادو

چگونه می‌توانم از آووکادو برای رشد مو استفاده کنم؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آووکادو برای رشد مو استفاده کنید، اما بهترین آن‌ها در قالب ماسک مو است. به سادگی مقداری آووکادوی له‌شده را با موادی مانند روغن آرگان، تخم مرغ و غیره مخلوط کنید و آن را روی تمام موها و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید. استفاده منظم از این ماسک مو قطعا بهبود قابل توجهی در رشد موهای شما نشان می‌دهد.

آیا خوردن آووکادو در روز مفید است؟

اگر پزشک خوردن آن را برای شما منع نکرده است، می‌توانید یک آووکادو در روز مصرف کنید. اما برای اینکه کاملا ایمن باشد، دوز توصیه‌شده مصرف حدود دو تا سه آووکادو در طول یک هفته برای جلوگیری از هر گونه خطری است.

آیا می‌توانم هر روز از آووکادو برای صورتم استفاده کنم؟

بله، استفاده‌ی هر روزه از مقداری آووکادو روی صورت‌تان کاملا خوب است. این به ویژه برای افرادی که پوست بسیار خشک و آسیب‌دیده دارند توصیه می‌شود. اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آووکادو به تغذیه، آبرسانی و بازسازی پوست شما کمک می‌کند و در نتیجه آن را بسیار سالم‌تر نشان می‌دهد. برای بهره‌مندی از نتایج و مزایای مشابه، می‌توانید از روغن آووکادو ارگانیک نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی

پس دیدیم که آووکادو فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت. سعی کنید این میوه را در میان‌وعده و وعده‌های اصلی خود جای دهید.

با مراجعه به بخش مجله الا می‌توانید از دیگر مطالب در حوزه مراقبت پوست و مو بهره‌مند شوید. همچنین توصیه می‌کنیم به پیج اینستاگرام الا اسکین هم سر بزنید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X