فواید گردو برای پوست و مو که زیبایی شما را دوچندان می‌کنند! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید گردو برای پوست و مو که زیبایی شما را دوچندان می‌کنند!

فواید گردو

مادرانمان در کودکی همواره اصرار می‌کردند که صبح‌ها همراه با صبحانه گردو بخوریم؛ اینطور نیست؟ آن‌ها همیشه در مورد فواید گردو برای‌ ما می‌گفتند و ادعا می‌کردند که گردو برای حافظه بهتر و سلامت کلی مغز بسیار مفید است. اما آیا می‌دانستید که گردو می‌تواند پوست و موی بهتر هم برای شما به ارمغان بیاورد؟!

گردو سرشار از چربی‌های سالم و مقدار مناسبی از پروتئین است و یک ابر غذا برای پوست و مو به حساب می‌آید. گردو یک منبع تغذیه برای جلوگیری از پوستی کدر و بی‌جان و درخشنده کردن آن و همچنین تقویت تارهای مو است. اگر می‌خواهید در مورد فواید گردو و تاثیر جادویی آن بر پوست و مو بدانید، جای درستی آمده‌اید. پس ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

آیا این حقایق تغذیه‌ای را در مورد گردو می‌دانستید؟

  • گردو منبعی غنی از چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که آن را برای سلامت قلب مفید می‌کند.
  • آن‌ها منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.
  • گردو کربوهیدرات کمی دارد و همین امر باعث می‌شود مصرف روزانه آن‌ها نیز مفید باشد.
  • یک غذای غنی از فیبر است که به هضم بهتر و حرکت روده کمک می‌کند.
  • گردو به عنوان منبعی غنی از ویتامین E، B6، فولات و فسفر، برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.
  • آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو از پوست شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

حالا که از ارزش غذایی گردو مطلع شدید، زمان آن رسیده است که ببینید چگونه این ماده فوق‌العاده به داشتن پوست و موی بهتر کمک می‌کند.

فواید گردو برای پوست

۱- از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

گردو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین B است و از پوست شما در برابر عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و سایر ناخالصی‌ها محافظت می‌کند. این به نوبه خود از آسیب پوست و ظاهر شدن خطوط و چین و چروک‌های زودرس جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، وجود ویتامین E به شدت پوست شما را هیدراته می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد تا پوست شما جوان‌تر بماند.

۲- سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد

به لطف سبک زندگی پرمشغله‌ی ما، استرس، الگوهای خواب نامنظم و رژیم‌های غذایی ناسالم، ایجاد حلقه‌های سیاه و پف چشم تقریبا اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. اما خواص تسکین‌دهنده گردو به آرام کردن و تسکین ناحیه کمک می‌کند تا فشار را کاهش دهد و چشمان شما را درخشان و آرام نشان دهد. همچنین منجر به کاهش قابل مشاهده سیاهی و پف در یک دوره زمانی می‌شود.

۳- پوست را مرطوب و روشن می‌کند

گردو سرشار از خواص مرطوب‌کنندگی و تغذیه‌ای باورنکردنی است. ماساژ دادن روغن گردو روی صورت و بدن به شدت پوست شما را مرطوب و آبرسانی می‌کند. مواد مغذی مانند ویتامین B5 و E به کاهش جای زخم و محو شدن لکه‌ها کمک می‌کنند. تمام خواص در کنار هم قرار می‌گیرند تا پوست شما واقعا نرم و درخشان به نظر برسد.

۴- یک لایه‌بردار عالی است

احتمالا در مورد فواید باورنکردنی لایه‌برداری منظم صورت و بدن خود آگاه هستید. گردو غنی شده با ترکیبات فوق‌العاده‌ای مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E، به مرور زمان سلول‌های مرده پوست، چربی، کثیفی و سایر ناخالصی‌های گیر کرده در عمق منافذ پوست را از بین می‌برد تا از مسدود شدن آن‌ها جلوگیری کند. این به نوبه خود از آکنه جلوگیری می‌کند و پوست شما را سالم، شفاف و فوق‌العاده انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد.

فواید گردو برای مو

۱- از شوره سر جلوگیری می‌کند

اگر دلیل شوره سر شما خشک و پوسته پوسته شدن پوست سر است، روغن گردو یک درمان عالی برای مقابله با شوره سر خواهد بود. هنگامی که بر روی پوست سر اعمال می‌شود، بافت سبک وزن به نفوذ در عمق ساقه مو کمک می‌کند و منجر به مرطوب کردن و کاهش شوره سر می‌شود. علاوه بر این، خواص ضد التهابی گردو به تسکین و آرام کردن پوست سر ملتهب برای کاهش خارش، شوره سر و ناراحتی عمومی کمک می‌کند.

۲- سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد

سلامت و تندرستی پوست سر برای داشتن موهایی سالم، بلند و درخشان بسیار مهم است. ماساژ پوست سر با روغن گردو یا استفاده از اسکراب مو با گردو خرد شده به تحریک تولید روغن، کاهش پوسته پوسته شدن و تحریک فولیکول‌های خفته مو برای بهبود رشد و درخشندگی مو کمک می‌کند.

۳- تارهای مو را تقویت می‌کند

تارهای ضعیف و خشک مو اولین علت شکستگی و رشد ناسالم مو هستند. اما به لطف فراوانی اسیدهای چرب، گردو به تقویت هر تار مو، پوست سر و ساقه مو کمک می‌کند تا رطوبت را تامین کند. گردو همچنین مواد مغذی شدیدی به موهای شما می‌دهد تا به مرور زمان آن‌ها را قوی و سالم کند. این به جلوگیری از شکستگی و تشدید درخشندگی کمک می‌کند تا موهای شما سالم‌تر و پرتر به نظر برسد.

۴- ریزش مو را متوقف می‌کند

یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز استفاده از گردو در روتین مراقبت از مو، خواص تقویت‌کننده و رشد مجدد مو است. آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب موجود در گردو به تحریک فولیکول‌های خفته مو، جلوگیری و بازیابی آسیب کمک می‌کند و در عین حال فولیکول‌های شما را تقویت می‌کند تا رشد موی سالم‌تر، قوی‌تر و کامل‌تری را به ارمغان بیاورد. کافی‌ست دو تا سه بار در هفته پوست سر خود را با روغن گردو ماساژ دهید تا بعد از چند ماه استفاده‌ی منظم شاهد جوانه زدن تارهای مو باشید.

فواید گردو

عوارض جانبی گردو

اگرچه گردو سرشار از فواید زیبایی و سلامتی است، اما افراط در مصرف آن نیز می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. بسیاری از افراد، به ویژه آن‌هایی که از اختلالات خودایمنی رنج می‌برند، ممکن است به آجیل حساسیت داشته باشند و قطعا باید از مصرف آن خودداری کنند. علاوه بر این، محتوای بالای فیبر موجود در گردو می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند اسهال شود. بنابراین، اگر از روغن گردو استفاده می‌کنید، همیشه با انجام پچ تست شروع کنید. اما اگر گردو مصرف کردید و متوجه بثورات پوستی یا هر چیز ناخوشایند و غیرعادی شدید، بهتر است قبل از ادامه با پزشک خود مشورت کنید تا علت آن را بیابید.

روش‌های مختلف مصرف گردو

اکنون که از فواید گردو برای پوست و مو به طور مفصل مطلع هستید، احتمالا به این فکر می‌کنید که چگونه از گردو در برنامه غذایی روزمره و رژیم غذایی خود برای مصرف آسان‌تر (و البته خوشمزه‌تر) استفاده کنید.

می‌توانید مقداری گردوی تازه را درشت خرد ‌کنید و به سالاد و اسموتی‌هایتان اضافه کنید تا به همراه فیبر استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید مقداری گردو در طول روز به همراه چند آجیل دیگر به انتخاب خود بخورید. مصرف گردوی خیس خورده اول صبح راهی عالی برای بهره‌مندی از فواید آن است. اما به یاد داشته باشید که بیش از ۴ تا ۵ نوع آجیل در یک روز مصرف نکنید، زیرا مصرف بیش از حد آن در واقع می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود.

سوالات متداول در مورد فواید گردو

آیا می‌توان گردو را با معده خالی مصرف کرد؟

بله کاملا. در واقع، مصرف گردو به همراه چند عدد بادام که یک شب خیس خورده باشد، فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. نه تنها در اول صبح مقدار زیادی چربی‌ ضروری دریافت می‌کنید، بلکه یک راه عالی برای بهبود سلامت روده و کنترل سطح HDL است.

چند عدد گردو در روز می‌توان خورد؟

در حالت ایده‌آل، خوردن حدود دو گرم گردو در روز برای مردان و زنان بالغ خوب است. برای بهره‌مندی از حداکثر فواید، همیشه گردو را با سایر آجیل‌ها مصرف کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، گردو یک ماده‌ی فوق‌العاده برای سلامت کلی بدن و پوست و مو است. فواید زیادی دارد و باعث سلامت، شادابی و درخشان شدن آن‌ها می‌شود. اکثر ما گردو را همراه با صبحانه مصرف می‌کنیم و این یک لطف بزرگ در حق خودمان است. پس به هیچ‌وجه آن را حذف نکنید.

شما می‌توانید سوالات خود را از طریق سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در میان بگذارید تا متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. تیم ما آماده است تا با مشاوره‌ی رایگان و ارائه‌ی محصولات پوستی باکیفیت و خارق‌العاده، شما را برای داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X