آکنه در بزرگسالان چگونه است؟ + راه‌های مقابله با آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

آکنه در بزرگسالان چگونه است؟ + راه‌های مقابله با آن

آکنه در بزرگسالان چگونه است؟ + راه‌های مقابله با آن

درست زمانی که فکر می‌کردید پوست نوجوانی با مزاج خود را پشت سر گذاشته‌اید، با مهمان ناخواسته دیگری به نام آکنه بزرگسالان آشنا می‌شوید. تجمع چربی و باکتری‌های اضافی روی پوست شما عامل اصلی آکنه است. فرقی نمی‌کند که در سال‌های نوجوانی آکنه داشته‌اید یا نه، هنوز هم ممکن است به آکنه بزرگسالان برسید. خود فکر جوش و در ادامه ملاقات با چین و چروک‌های صورت می‌تواند ناامیدی شما را یک سطح بالاتر ببرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چه چیزی باعث ایجاد آکنه در ۲۰ سالگی شما می‌شود و چگونه می‌توانید از آن جلوگیری کنید تا پوستی شفاف و سالم داشته باشید:

آکنه بزرگسالان چیست؟

غدد چربی شما به شدت بیش فعال هستند. بله، در سنین نوجوانی برای شما اتفاق افتاده است اما دوباره تکرار می‌شود یا هرگز برای شما اتفاق نیفتاده است ولی اکنون اتفاق می‌افتد. آکنه در بزرگسالان معمولا بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی رخ می‌دهد و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

آکنه هورمونی بزرگسالان معمولا به دلیل نگرانی‌های هورمونی مانند PCOD (سندرم تخمدان پلی کیستیک) ایجاد می‌شود. این عارضه ممکن است از آکنه نوجوانی پایدارتر باشد، آکنه بزرگسالان مطمئنا مشابه است، پوست ملتهب، آکنه و باکتری در پوست نشسته است. اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که حتی زنان باردار یا یائسه نیز ممکن است از آکنه بزرگسالان رنج ببرند، زیرا این زمانی است که هورمون‌ها به طور کلی بدن ما را ویران می‌کنند. این جوش‌ها عمیق‌تر هستند و نوع معمول آکنه‌ها نیستند، اما در عوض بیشتر در اطراف خط فک ظاهر می‌شوند و ماهیت کیستیک‌تری دارند. یکی دیگر از دلایل آکنه در زنان بالغ می‌تواند استرس باشد زیرا زنان معمولا پس از رسیدن به بزرگسالی با موقعیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

چه چیزی باعث آکنه بزرگسالان می شود؟

مراقبت نکردن روزانه از پوست

لمس مکرر صورت، پاک نکردن آرایش، خوابیدن روی روبالشی کثیف، جوش زدن و حذف پاک کننده صورت (یا شستشوی مکرر صورت!) به جوش و آکنه بزرگسالان روی گونه کمک می‌کند. در نتیجه، صورت شما می‌تواند با زباله مسدود شود و باعث ورود باکتری‌ها شود.

استفاده از پاک کننده نامناسب

همانطور که وارد دهه ۲۰ زندگی خود می‌شوید، شروع به تهیه محصولات زیبایی جدید و هیجان انگیزی می‌کنید که ممکن است مناسب شما باشند یا نباشند. دخترا این کار رو با خودتون نکنید! فقط از محصولات مراقبت از پوست طبیعی و بدون مواد شیمیایی استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست شما بهای آن را نمی‌پردازد.

برای پاکسازی صورت خود، از شستشوی و پاک‌کننده سم زدایی پوست ساده روزانه استفاده کنید که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی خشن نیست و مناسب پوست‌های چرب و حساس است. همچنین سعی کنید از محصولات صابونی شکل استفاده نکنید.

لوازم آرایشی با فرمولاسیون بد

ایجاد جوش می‌تواند توسط برخی از مواد روغنی ایجاد شود. یک محصول آرایشی یا آرایشی حاوی یکی از آن‌ها می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. اگر از لوازم آرایش یا لوازم آرایشی مبتنی بر آب استفاده می‌کنید، جلوگیری از این مشکل آسان‌تر می‌شود. برای جلوگیری از ته نشین شدن آرایش در منافذ در طول شب، قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را کاملا پاک کنید.

ژنتیک

محققان دریافتند که مقاومت آکنه در فولیکول‌ها نیز گاهی ارثی است. اگر فردی از بستگان درجه یک که مبتلا به آکنه باشد، شانس بیشتری برای ابتلا به آکنه بزرگسالان وجود دارد.

تغییر سطح هورمون

عدم تعادل هورمونی، به ویژه در زنان، یکی از شایع‌ترین علل آکنه بزرگسالان است. مسئله‌ی گفته شده به این دلیل است که عدم تعادل هورمونی منجر به التهاب می‌شود، عدم تعادل در سطح pH و همچنین افزایش تولید سبوم که همه اینها منجر به آکنه می‌شود.

محصولات نامناسب با پوستتان

اغلب، علت آکنه بزرگسالان به سادگی استفاده از محصولات مراقبت از پوست و آرایشی است که با نوع پوست شما مناسب نیستند. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، استفاده از محصولاتی که بافت بسیار سنگین و کرمی دارند می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به جوش شود. محصول مراقبت از مو ممکن است مسئول آکنه روی خط مو، پیشانی و پشت گردن شما باشد. جوش‌ها و آکنه‌ها ممکن است توسط محصولاتی مانند شامپوها، نرم کننده‌ها و محصولات حالت دهنده ایجاد شود.

همین امر در مورد محصولات حالت دهنده مانند اسپری مو، واکس، ژل و خمیر نیز صدق می‌کند. هنگامی که این محصولات را که برای نوع پوست و موی شما مناسب نیستند، استفاده از آن‌ها را قطع کنید تا آکنه‌های پوستتان برطرف شوند.

استرس فیزیکی و عاطفی

زمانی که استرس دارید چه احساسی و چه فیزیکی، غده فوق کلیوی شما هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که عملکردهای مختلف بدن مانند سیستم ایمنی، گوارش و سیستم عصبی را مختل می‌کند. کورتیزول همچنین مسئول ایجاد پوست شما به محل پرورش باکتری‌های التهابی است که می‌توانند باعث آکنه بزرگسالان شوند.

درمان آکنه بزرگسالان

در اینجا نحوه درمان آکنه بزرگسالان با استفاده از داروهای خانگی و درمان‌های پزشکی آورده شده است:

درمان‌های خانگی برای آکنه بزرگسالان

در زیر برخی از درمان‌های خانگی آورده شده است که اگر می‌خواهید از شر آکنه بزرگسالان خلاص شوید، می‌توانید آن‌ها را در خانه امتحان کنید:

  • از روغن درخت چای روی لکه‌ها استفاده کنید.
  • ژل آلوئه ورا را روی پوست خود بمالید.
  • مکمل‌های روی می‌توانند برای درمان این عارضه مفید باشند.
  • از سرکه سیب در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
  • چای سبز را روی پوست خود بمالید.
  • از فندق جادوگر برای تسکین پوست استفاده کنید.
  • از دارچین و عسل به عنوان ماسک بهره بگیرید.
  • مکمل‌های روغن ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

درمان پزشکی برای آکنه بزرگسالان

رتینوئیدها اغلب در درمان‌های بدون نسخه آکنه بزرگسالان یافت می‌شوند. ژل داپسون، ضد التهاب موضعی نیز در کاهش آکنه موثر است. هورمون‌های مردانه را می‌توان با مصرف یک داروی خوراکی تجویزی به نام اسپیرونولاکتون کاهش داد. اگر می‌خواهید سریع‌تر از شر آکنه خلاص شوید، می‌توانید لایه‌برداری شیمیایی یا درمان‌های نور آبی را نیز امتحان کنید. اما قبل از مصرف هر دارویی حتما با متخصص پوست خود مشورت کنید.

آیا آکنه‌ها همیشه می‌مانند؟

به نظر می‌رسد آکنه با افزایش سن به خودی خود ناپدید می‌شود. یک مطالعه نشان داد که آکنه بعد از ۴۴ سالگی شیوع کمتری دارد. علاوه بر این، آکنه گاهی اوقات زمانی که زن به یائسگی می‌رسد و ناپدید می‌شود. با این حال، درمان‌هایی برای آکنه بزرگسالان تا آن زمان وجود دارد. در بیشتر موارد، افراد استفاده از محصولات مختلف را با هم بسیار موثر می‌دانند. معمولا درمان آکنه بزرگسالان بین ۴ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا کار کند و شما باید به آن پایبند باشید.

چگونه از آکنه بزرگسالان جلوگیری کنیم؟

اگر این یک نگرانی هورمونی است، بدانید که مشکل هورمونی به طور کامل از بین نخواهد رفت. با این حال، کاری که باید انجام دهید این است که از طریق داروها و درمان های تجویز شده توسط متخصصان پوست و زنان، آن را تحت کنترل درآورید. این همه چیز نیست، شما باید اطمینان حاصل کنید که تغییر سبک زندگی مانند تمرینات منظم همراه با یک رژیم غذایی متعادل وجود دارد. اما چیزی که می‌توانید برای پیشگیری و کاهش این مشکل در نظر بگیرید، یک رژیم مبارزه با آکنه است که به مقابله با آکنه بزرگسالان کمک می‌کند.

به روتین پوستی خود دقت کنید!

تعداد محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار قطعا می‌تواند شما را به خرید بیشتر از نیاز پوستتان ترغیب کند. آیا می‌دانستید استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست می‌تواند سطح pH پوست شما را بر هم بزند؟ به وضوح می‌توانید برخی از روزها با افزودن یک سرم یا یک ژل پاک‌کننده به رژیم خود، محصولات را اصلاح کنید. با این حال، از محصولاتی که دارای عطر و سیلیکون اضافه هستند اجتناب کنید زیرا می‌توانند پوست شما را تحریک کنند.

مرطوب‌کننده را فراموش نکنید!

افرادی که پوست چرب دارند نمی‌توانند در انتخاب مرطوب کننده مناسب برایشان ریسک کنند. مرطوب‌کننده‌های چرب و چسبنده می‌توانند منافذ شما را مسدود کرده و پوست شما را چرب‌تر کنند. از یک مرطوب کننده سبک دو بار در روز برای پوست تمیز استفاده کنید که به صورت سفارشی برای پوست‌های چرب ساخته شده است.

صبور باشید!

هنگام برخورد با آکنه بزرگسالان، صبر بسیار مهم است. همچنین یک سبک زندگی خوب و سالم را همراه با محصولات مراقبتی و داروهای تجویزی دنبال کنید. هنگامی که آکنه بزرگسالان خود را به درستی درمان کنید، مطمئنا فروکش می‌کند و منجر به شفافیت پوست می‌شود.

مراقب سلامت جسمانی خود باشید!

احتمالا می‌دانید چه غذاهایی باید بخورید و از چه غذاهایی باید اجتناب کنید. آکنه یک پاسخ التهابی است، بنابراین، هر چیزی که بدن شما برای پردازش آن تلاش می‌کند، تأثیر مستقیمی روی پوست شما خواهد داشت و بلافاصله آن را نشان می‌دهد.

شکلات، غذاهای سرخ شده، پیتزا، کافئین و آجیل همگی غذاهای آکنه‌زا هستند، بنابراین، اگر قبلا این کار را نکرده‌اید، مصرف آن‌ها را کاهش دهید و سلامت جسمانی خود را بررسی کنید.

جمع‌بندی…

از آن جایی که آکنه بزرگسالان واقعا سرسخت است، اغلب از بین بردن آن بسیار دشوار است. بهترین راه برای مقابله با آکنه بزرگسالان این است که از فشار دادن آن خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به جای زخم شود. لایه برداری منظم به کاهش علائم پس از آکنه و استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب کمک می‌کند، زیرا رادیکال‌های آزاد باعث آسیب رساندن به سد پوستی می‌شوند که می‌تواند هیپرپیگمانتاسیون و جای زخم پس از التهاب را بدتر کند.

محصولات پیشنهادی الا اسکین

تونر پوست چرب اکلادو 

تونر از محصولاتی است که شما باید ان را در روتین پوستی خود قرار دهید. این تونر برای کسانی که دارای پوست‌های چرب و دارای آکنه هستند. این محصول اکلادو به ایجاد تعادل سطح چربی و رطوبت پوست کمک کرده و در عین حفظ رطوبت پوست، سبوم اضافی را نیز از بین می‌برد.

سرم کنترل کننده آکنه اکلادو

اگر پوستی چرب یا دارای آکنه دارید، استفاده از این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سرم غلیظ، سلول‌های مرده پوست را از بین برده، منافذ پوست را تمیز کرده و سبوم اضافی را کاهش می‌دهد، همچنین پوست‌های ملتهب و مستعد آکنه را تسکین می‌بخشد. از محتویات اصلی این سرم می‌توان عصاره آلوئه ورا که تسکین دهنده‌ی پوست است، برگ درخت چای که شادابی و روشن‌کنندگی پوست صورت را بر عهده دارد و pha که سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد، اشاره کرد.

فوم شست‌و‌شو پوست چرب اکلادو

همانطور که قبلا گفتیم پوست‌های چرب بیشتر دچار آکنه می‌شوند. در نتیجه‌ افرادی که دارای چنین نوع پوستی هستند باید در انتخاب محصولات مراقبتی پوستشان دقت کنند. به طور کلی شستشوی پوست به طور روزانه یکی از مهم‌ترین موارد در سلامت و زیبایی پوست هست. فوم شستشو پوست چرب اکلادو یک پاک کننده ضدآلرژی و ضدحساسیت است که سبوم‌های اضافی و آلودگی‌های موجود در پوست چرب را از بین می‌برد و التهابات پوست را تسکین می‌دهد.

اگر نمی‌دانید چه محصولی مناسب پوست شما می‌باشد کافیست برای دریافت مشاوره‌‌ی رایگان از الا اسکین به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X