آیا مصرف پروتئین آب پنیر باعث آکنه می‌شود؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

آیا مصرف پروتئین آب پنیر باعث آکنه می‌شود؟

آیا مصرف پروتئین آب پنیر باعث آکنه می‌شود؟

پروتئین آب پنیر یک مکمل مهم برای علاقه مندان به تناسب اندام است که می‌خواهند ارزش غذایی رژیم غذایی خود را برای تامین نیازهای ورزشی خود افزایش دهند. پودرهای پروتئین آب پنیر فواید مختلفی برای ساختن بدن دارند و مصرف آن‌ها بسیار آسان است.

اخیرا افزایش محبوبیت ورزش‌های عضلانی و وزنه‌برداری در بین خانم‌ها، توجه زیادی را به مصرف پروتئین آب پنیر نشان داده است و همین امر معمای خاصی را به وجود آورده است. آیا پروتئین آب پنیر می‌تواند باعث آکنه شود؟ به طور کلی متخصصلن نظرات متفاوتی  در مورد اثرات پروتئین آب پنیر بر روی پوست وجود دارند. در ادامه‌ی این مطلب فوری‌ترین سوالات شما در مورد پروتئین آب پنیر و اثرات آن بر آکنه و پوست پاسخ داده می‌شود. پس همراه ما باشید:

پروتئین آب پنیر چیست؟

آب پنیر محصول جانبی طبیعی پنیر است و مایعی است که پس از کشک شدن و صاف کردن شیر باقی می‌ماند. ترکیبی از انواع مختلف پروتئین‌ها مانند α-لاکتالبومین، بتا-لاکتوگلوبولین، آلبومین سرم و ایمونوگلوبولین‌ها است و منبع نیروگاهی از انواع اسیدهای آمینه ضروری است.

نوشیدنی‌های پروتئین وی در بین افرادی که به دنبال ساخت توده عضلانی هستند بسیار محبوب هستند و از این رو به منبع قوی پروتئین برای کمک به تمرین نیاز دارند. مصرف پروتئین آب پنیر همچنین ادعا می‌کند که به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا به راحتی قابل هضم است، با این حال، حتی این ادعا نیز بسیار مورد بحث است. پروتئین آب پنیر به شکل نوشیدنی‌های ساخته شده با آب یا با شیر به عنوان پایه مصرف می‌شود. آن‌ها در انواع طعم‌ها و ترکیبات مختلف برای بهبود عملکرد و جذابیت خود در دسترس هستند.

بخش کوچکی از جمعیتی که عدم تحمل لاکتوز دارند عوارض جانبی منفی مانند گرفتگی معده، نفخ یا اسهال در طول استفاده از پروتئین آب پنیر نشان داده‌اند. به غیر از آن، به طور کلی برای مصرف، از نظر سلامتی محصولی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود.

آیا پروتئین آب پنیر برای سلامتی مفید است؟

برخی از مزایای عمده‌ای که می‌توان به دست آورد عبارتند از:

۱) ایجاد قدرت عضلانی

این نوع پروتئین به ترشح هورمون‌های آنابولیک که به ساخت قدرت عضلانی و تقویت عملکرد ترمیم برای حمایت از رشد عضلات کمک می‌کند. همچنین به جلوگیری از ذخیره چربی کمک می کند و استقامت شما را بهبود می بخشد تا بدن شما را تقویت کند و به هدف تناسب اندام خود برسید.

۲) کمک به کاهش وزن

مصرف یک رژیم غذایی با پروتئین بالا به کاهش اشتها، افزایش متابولیسم برای هضم سریع‌تر و حفظ توده عضلانی برای داشتن ظاهری لاغر و متناسب کمک می‌کند.

۳) کاهش کلسترول

مطالعات نشان داده‌اند که پروتئین گفته شده تاثیر مثبتی بر سطح لیپید و انسولین دارد. مصرف منظم در مقادیر مناسب می‌تواند نشان دهنده کاهش سطح کلسترول بدن شما باشد.

۴) کاهش التهاب در بدن

علائم التهابی مانند قرمزی و خونریزی پاسخ طبیعی بدن شما در آسیب دیدن یا صدمه دیدن است. این پروتئین در برخی از مطالعات نتایجی را نشان داده است که می‌تواند به طور موثری التهاب کوتاه مدت و مزمن بدن را مدیریت کرده و کاهش دهد.

۵) کاهش فشار خون

محصولات لبنی سرشار از پپتیدهای فعال زیستی، مهارکننده‌های ACE هستند و می‌توانند به کاهش فشار خون در بزرگسالان کمک کنند. لاکتوکینزی موجود در پروتئین گفته شده نیز مهارکننده‌های ACE هستند و می‌توانند تا حد زیادی به کنترل فشار خون کمک کنند.

آیا پروتئین آب پنیر باعث آکنه می‌شود؟

واضح است که پروتئین آب پنیر فواید متعددی برای بدن دارد، اما آیا باعث ایجاد آکنه روی پوست می‌شود؟ پاسخ ساده این است: بله. ممکن است قبلا شنیده باشید که محصولات لبنی عامل ایجاد جوش هستند و آب پنیر که محصول فرعی فرآوری شیر است، در این دسته قرار می‌گیرد. آب پنیر سرشار از اسیدهای آمینه است و باعث افزایش تولید هورمون IGF-1 در بدن شما می‌شود. این هورمون باعث تولید بیش از حد سبوم که این مسئله منجر به ایجاد جوش می‌شود. این پروتئین همچنین می‌تواند توانایی بدن شما برای پردازش قند خون را مختل کند و منجر به التهاب پوست شود. این کار غدد چربی شما را تحریک می‌کند تا سبوم بیشتری تولید کنند، منافذ شما را مسدود کرده و از رشد آکنه حمایت می‌کنند.

چگونه با آکنه ناشی از پروتئین آب پنیر مقابله کنیم؟

اکنون که می‌دانید پروتئین آب پنیر در واقع می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود، می‌خواهیم به شما بگوییم که راه‌هایی برای مدیریت بهتر آن وجود دارد. برخی از توصیه‌ها و روش‌ها عبارتند از :

۱) به مقدار مناسب مصرف کنید!

کارشناسان بهداشت مصرف این نوع پروتئین را فقط به ۱ تا ۲ پیمانه، حدود ۲۵ تا ۵۰ گرم، در روز محدود می‌کنند. همچنین می‌توانید مقدار مصرف را همانطور که روی برچسب برند مورد نظر خود ذکر شده محدود کنید و همیشه آن را بعد از تمرین مصرف کنید. اگر رژیم غذایی موجود شما در حال حاضر غنی از پروتئین است، در صورتی که بیش از حد مصرف شود، پروتئین آب پنیر به آن اضافه کنید. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه می‌توانند به برنامه‌ریزی بهتر رژیم غذایی شما کمک کنند و پیشنهاد کنند که آیا اصلا پروتئین آب پنیر نیاز به مصرف دارد یا خیر.

۲) بهداشت ورزشی مناسب را رعایت کنید!

حتی اگر تاثیرات این پروتئین روی پوست درونی است، می‌توانید با رعایت بهداشت تمرینی خوب، جوش‌ها را مدیریت کنید. لباس‌های تمرینی‌تان را تمیز باشند، به‌محض انجام تمرین، آن را عوض کنید و یک روال مراقبت از پوست را برای تمیز کردن و تسکین پوستتان در نظر بگیرید.

۳) هیدراته شدن را ادامه دهید!

حفظ هیدراتاسیون مناسب در حین تمرین نه تنها به تمرینات کمک می‌کند، بلکه پوست شما را کنترل کرده و از ایجاد آکنه هم جلوگیری می‌کند.

کدام نوع پروتئین باعث آکنه نمی‌شود؟

۱) پودر پروتئین نخود

منابع حاصل از پودر نخود، این جایگزین گیاهی برای آب پنیر اغلب در اسموتی‌ها، شیک‌ها و آب میوه‌های سبز به عنوان مکمل پروتئین استفاده می‌شود. طبیعی، گیاهی، ضدحساسیت و بی‌خطر برای انواع رژیم‌های غذایی است. پودر پروتئین نخود نیز منبع عالی آهن است که به سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

۲) پودر پروتئین کازئین

یک محصول لبنی، پودر پروتئین کازئین، شبیه آب پنیر است، به این معنا که محصول جانبی پنیرسازی نیز می‌باشد. با این حال، یک تفاوت اساسی دارد، کازئین کندتر از آب پنیر توسط بدن شما جذب می‌شود و آن را گزینه بهتری برای مصرف روزانه می‌کند.

۳)‌ پروتئین سویا

پروتئین سویا که از دانه‌های سویا به دست می‌آید، منبع عالی فیتواستروژن است که به سلامت زنان کمک می‌کند.

۴) پروتئین سفیده تخم مرغ

این جایگزین که از سفیده تخم مرغ خشک تهیه شده، منبع بسیار قوی پروتئین برای ساخت توده عضلانی است.

۵) پروتئین برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای و به‌طور مشابه، جایگزین‌های پروتئین شاهدانه اخیرا به دلیل سهولت استفاده و مزایای ارائه شده، محبوبیت زیادی در جامعه گیاه‌خواران به دست آورده‌اند.

جایگزین‌های غذایی پروتئین آب پنیر برای پوست چیست؟

هیچ چیز برای پوست شما امن‌تر از غذاهای واقعی غنی از پروتئین نیست. برخی از بهترین منابع غذایی برای پروتئین عبارتند از عدس، آجیل، گوشت بره، مرغ، بوقلمون، میگو، خرچنگ، خرچنگ، صدف، صدف، گوش ماهی و صدف. محصولات لبنی مانند ماست و پنیر نیز سرشار از پروتئین هستند و انواع بدون لاکتوز برای افرادی که نگران ایجاد آکنه روی پوست هستند، دارند.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید:

آیا پروتئین آب پنیر فواید زیبایی دارد؟

اگر مایل به چشم پوشی از آکنه هستید، این پروتئین در واقع می‌تواند فواید زیبایی مستقیم داشته باشد. همانطور که می‌دانید، پروتئین بلوک‌های سازنده پوست، مو و ناخن‌های سالم را تشکیل می‌دهد. آب پنیر همچنین منبع خوبی از کلاژن و اسیدهای آمینه است که می‌تواند به شما در حفظ خاصیت ارتجاعی و لطافت پوست کمک کند.

چه مقدار پروتئین آب پنیر با بروز آکنه مرتبط است؟

متخصصان پوست نشان داده‌اند که مقدار کمی آب پنیر در رژیم غذایی شما قابل مدیریت است و منجر به جوش نمی‌شود. تنها زمانی که شیک آب پنیر در کنار یک رژیم غذایی غنی از پروتئین زیاده روی شود، ممکن است مجبور شوید با مشکلات آکنه مقابله کنید.

جمع‌بندی…

در این مطلب این سوال که آیا پروتئین آب پنیر برای پوست مضر است یا خیر را پاسخ دادیم و آن را به صورت کامل توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

پیشنهاد می‌کنیم از محصولات پوستی سایت الا اسکین دیدن کنید. الا اسکین نماینده‌ی محصولات بسیار باکیفیت از بهترین برندهای جهانی مانند تالگو، اکلادو و … است که می‌توانند تضمین‌کننده‌ی سلامت پوست‌تان باشند. با مراجعه به پیج اینستاگرام ما هم می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان مشاورین الا اسکین بهره‌مند شوید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X