آیا نور خورشید به بهبود آکنه کمک می‌کند؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

آیا نور خورشید به بهبود آکنه کمک می‌کند؟

آیا نور خورشید به بهبود آکنه کمک می‌کند؟

نور خورشید به بهبود آکنه کمک نمی‌کند! ممکن است شنیده باشید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما در کاهش ظاهر آکنه کمک کند، اما آیا واقعا این مسئله درست است؟ قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش ممکن است در ابتدا آکنه را بهبود بخشد، اما می‌تواند منجر به آسیب طولانی مدت و بدتر شدن جوش‌ها شود. برای جلوگیری از این امر همیشه از بهترین ضد آفتاب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مخصوصا در فصل تابستان استفاده کنید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، ضدآفتابی است که فاقد چربی، سبک و غیر کومدون زا باشد، به این معنی که منافذ را مسدود نمی‌کند و باعث ایجاد جوش نمی‌شود. برای هوای گرم و آفتابی، به دنبال ضدآفتابی با SPF بالا حداقل ۳۰ و محافظت با طیف گسترده باشید که در برابر اشعه های UVA و UVB از پوست محافظت می‌کند.

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، حتی زمانی که هوا ابری است، می‌تواند به جلوگیری از آسیب طولانی مدت ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش، پیری سریع پوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کند. علاوه بر ضد آفتاب، پوشیدن لباس‌های محافظ، عینک آفتابی و سایه‌زنی هنگام گذراندن وقت در فضای باز بسیار مهم است.

پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا بگوییم چرا نور خورشید باعث بهبود آکنه نمی‌شود:

آیا قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر به مبارزه با آکنه کمک می‌کند؟

این ایده که قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مبارزه با آکنه کمک کند، یک افسانه رایج است، در واقع برعکس است. اگر چه اشعه ماورابنفش در ابتدا ممکن است جوش‌ها را خشک کرده و التهاب را کاهش دهد، اما باعث آسیب طولانی مدت به پوست، از جمله پیری زودرس، تغییر رنگ و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید منجر به مسدود شدن منافذ شده که جوش‌ها را بدتر می‌کند. بنابراین، استفاده از ضد آفتاب مخصوصا برای افرادی که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند بسیار ضروری است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا نمی‌توانید با ماندن در زیر نور مستقیم خورشید بدون محافظت، آکنه را کاهش دهید:

چرا آفتاب به بهبود آکنه کمک نمی‌کند؟

۱) آسیب‌های خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید مشکلات زیادی را برای پوست ایجاد کند، از جمله التهاب، که آکنه را تشدید می‌کند. در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که نور خورشید می‌تواند جوش ها را خشک کند و ظاهر آکنه را بهبود بخشد، واقعیت این است که اشعه ماورابنفش در واقع به پوست آسیب می‌رساند و آن را مستعد جوش می‌کند.

علت آن این است که قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می‌شود پوست شما چربی بیشتری تولید کند که منجر به مسدود شدن منافذ و افزایش آکنه می‌شود. علاوه بر این، اشعه خورشید باعث افزایش رنگدانه و سایر اشکال آسیب پوست که ممکن است ظاهر آکنه را بدتر کرده و منجر به مشکلات پوستی شود.

۲) تحریک غدد چربی پوست

یکی از دلایل اصلی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید آکنه را تشدید می‌کند و این مسئله باعث می‌شود غدد چربی پوست تحریک شوند و سبوم بیشتری تولید کنند. سبوم نوعی روغن است که به مرطوب کردن و محافظت از پوست کمک می‌کند، اما زمانی که بیش از حد تولید شود، ممکن است منافذ را مسدود کرده و منجر به ایجاد جوش شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث می‌شود که غدد چربی بیش از حد کار کنند و بیش از نیاز پوست سبوم تولید کنند. همچنین، گرمای خورشید باعث می‌شود پوست شما کمتر هیدراته شود، که باعث تولید سبوم بیشتر می‌شود زیرا پوست سعی می‌کند کمبود رطوبت را جبران کند.

۳) اثر موقت

این یک تصور اشتباه رایج است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید ظاهر آکنه را با خشک کردن جوش‌ها و کاهش قرمزی پوست بهبود بخشد. در حالی که ممکن است تسکین موقتی ایجاد کند. اما به دلایل اصلی آکنه، مانند تولید چربی بیش از حد و باکتری روی پوست شما نمی‌پردازد.

در واقع منجر به جوش‌های بیشتر و حتی زخم می‌شود که درمان آن واقعا دشوار است. مهم است که به یاد داشته باشید که محافظت در برابر آفتاب بخش اساسی هر برنامه درمانی آکنه است، زیرا می‌تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر و به درمان‌های دیگر کمک کند.

۳ نکته‌ی مهم برای حفاظت از پوست در برابر نور خورشید

۱) از ضدآفتاب استفاده کنید:

برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی، مهم است که از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید، به خصوص در ساعات اوج نور خورشید که پرتوهای فرابنفش قوی‌ترین هستند.

علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب، پوشاندن لباس گام مهمی در محافظت از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و آسیب‌های طولانی مدت است. این شامل پوشیدن کلاه برای محافظت از صورت، گردن و گوش‌ها و همچنین پوشیدن پیراهن‌ها و شلوارهای آستین بلند از پارچه‌های سبک و قابل تنفس است.

با انجام این اقدامات ساده می‌توانید از آفتاب سوختگی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید و در عین حال پوست خود را سالم، جوان و زیبا نگه دارید.

۲) در روزهای ابری ضدآفتاب را فراموش نکنید:

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر، قبل از بیرون رفتن از خانه است. این کار می‌تواند به جلوگیری از آفتاب سوختگی، پیری زودرس و کاهش خطر رنگدانه یا آسیب پوست کمک کند.

اگر پوست چرب دارید، برای جلوگیری از تشدید آکنه، ضد آفتابی را انتخاب کنید که فاقد چربی و غیر کومدون زا باشد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که اشعه ماورابنفش از طریق ابرها و پنجره ها نفوذ کند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری و زمانی که زمان خود را در داخل خانه نزدیک پنجره می‌گذرانید، بسیار مهم است.

۳) ضدآفتاب را تمدید کنید:

فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب خود را هر ۲ ساعت یک بار تمدید کنید تا اثربخشی خود را حفظ کرده و از پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کنید. تمدید ضدآفتاب به ویژه برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مهم است، زیرا نور خورشید خشکی را تشدید کند و باعث پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش شود. برای جلوگیری از این علائم، ضد آفتابی را انتخاب کنید که برای پوست خشک فرموله شده است.

با انجام این مراحل آسان، از پوست خود در برابر آسیب های خورشید محافظت می‌کنید، آن را سالم و زیبا نگه می‌دارید.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید:

چرا مردم بر این باورند که دراز کشیدن زیر نور خورشید به مبارزه با آکنه کمک می‌کند؟

نور خورشید پوست شما را خشک و آن را برنزه می‌کند، به همین دلیل التهابات پوست ممکن است پس از آفتاب کمتر قابل توجه باشند. اما به این معنا نیست که قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش به پوست شما کمک می‌کند تا با آکنه مقابله کند.

در واقع، برعکس ماندن در زیر نور خورشید بدون SPF منجر به تولید بیش از حد روغن، زخم، پیری زودرس و هایپرپیگمانتاسیون می‌شود.

نور درمانی برای آکنه چیست؟

نور درمانی برای آکنه یک گزینه امیدوارکننده برای افرادی است که پوست مستعد آکنه دارند. زیرا بدون ایجاد عوارض جانبی، علل اصلی آکنه را هدف قرار می‌دهد. با استفاده از طول موج‌های خاص نور باکتری‌های مولد آکنه را از بین ببرد، التهاب را کاهش دهد و بافت پوست را بهبود بخشد.

برخلاف سایر درمان‌های آکنه، نور درمانی شامل مواد شیمیایی خشن یا داروهای تجویزی نمی‌شود، که گران باشد و عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد. در عوض، این یک درمان غیر تهاجمی است که به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش‌های درمانی استفاده شود.

 جمع‌بندی…

در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم که نور خورشید باعث بهبود آکنه نمی‌شود بلکه نتیجه‌ی عکس دارد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی داشتید کافیست به اینستاگرام ما یا یکی از راه‌های ارتباطی مراجعه کنید و از مشاوره‌ی رایگان الااسکین بهرمند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X