۸ ترکیب برای از بین بردن شوره سر - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۸ ترکیب برای از بین بردن شوره سر

۸ ترکیب برای از بین بردن شوره سر

شوره سر واقعا آزاردهنده است. این پوسته‌های سفید روی مو و لباس‌های تیره جلوه‌ی بدی دارند. به همین هم ختم نمی‌شود و باید با خارش ناشی از آن هم دست‌و‌پنجه نرم کرد. اگر دغدغه‌ی داشتن پوست سر بدون شوره را دارید، ما اینجا هستیم تا در مورد برخی ترکیباتی صحبت کنیم که می‌توانند کمک‌دهنده باشند.

اکثر این ترکیبات در آشپزخانه‌ی شما موجودند. آن‌ها طبیعی و مغذی هستند و به شما اطمینان می‌دهند که سطح سبوم روی پوست سر را به اندازه‌ی کافی متعادل کنند تا پوسته‌های خشک از بین بروند. پس بیایید بدون هیچ حرف دیگری به این موضوع بپردازیم.

دلایل شوره سر چیست؟

برای ریشه‌کن کردن هر مشکلی، در وهله‌ی اول باید ببینیم چه چیزی باعث آن می‌شود. فقط در این صورت است که می‌توانید بفهمید چه مواد و راه‌حل‌هایی برای رهایی از این مشکل جواب می‌دهند.

برخی از علل شایع شوره سر عبارتند از:

  • پوست سر چرب و تحریک‌شده
  • مو و پوست سر کثیف
  • پوست سر حساس (به دلیل محصولات مو)
  • انقباض قارچ به دلیل چربی زیاد روی پوست سر
  • آلرژی‌های پوستی مانند اگزما
  • پوست سر خشک

اکنون که علل آن را می‌دانیم، بیایید به سراغ درمان‌ها برویم.

۱- ترکیب ماست، عسل و لیمو

آب لیمو سرشار از اسید سیتریک است که در متعادل کردن سطح pH پوست سر و مو موثر است. از طرف دیگر ماست آسیب‌ها را ترمیم می‌کند و به موها درخشندگی و سلامتی می‌بخشد. این ترکیب به خلاص شدن از شر شوره سر و تمام خارش و خشکی ناشی از آن کمک می‌کند.

روش استفاده:

نصف فنجان ماست، حدود یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یک‌دستی ایجاد شود. به طور کامل روی پوست سر و مو بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس با استفاده از یک شامپوی بدون سولفات آن‌ها را بشویید. از این ماسک مو دو بار در هفته برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده کنید.

۲- ماسک موی چای سبز و روغن عصاره‌ی نعناع

چای سبز و روغن نعناع، ​​هر دو برای از بین بردن شوره سر موثر هستند. آن‌ها هر دو باکتری‌های ایجاد‌کننده شوره سر را دفع و در این فرآیند پوست سر را خنک و آرام می‌کنند. در عین حال به مو کمک می‌کنند تا درخشندگی از دست رفته‌ی خود را بازیابد. ترکیب این دو ماده بسیار مفید است.

روش استفاده:

یک فنجان چای سبز، یک قاشق سرکه سفید و چند قطره عصاره‌ی نعناع را به خوبی مخلوط کنید. موهای خود را بشویید و سپس این ترکیب را به موهای خود بزنید. به مدت ۵ دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید. سپس می‌توانید با یک شامپوی ملایم موهای خود را بشویید.

۳- ترکیب هیبیسکوس و شنبلیله

آیا می‌دانید که هیبیسکوس یکی از قدیمی‌ترین درمان‌ها برای از بین بردن شوره سر است؟ علاوه بر این، شنبلیله یک عامل قوی برای رشد مو است که به درمان شوره نیز کمک می‌کند. آن‌ها با هم یک ترکیب عالی را تشکیل می‌دهند.

روش استفاده:

به ۱ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله که یک شب در آب خیس کرده‌اید، نصف فنجان ماست اضافه کنید. ۱۰ برگ هیبیسکوس را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک‌دست به دست آید. این را در سراسر پوست سر و طول موها بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند و در آخر موها را با شامپویی ملایم بشویید.

۴- روغن نارگیل

هنگامی که هیچ چیز جواب نمی‌دهد یا اگر آن‌قدر مشغول هستید که نمی‌توانید به دنبال درمان‌های دیگر باشید، به سراغ درمان قدیمی روغن نارگیل بروید. مطالعات نشان داده‌اند که روغن نارگیل برای خلاص شدن از شر شوره سر مفید است. این روغن به داخل ساقه‌ی مو نفوذ و آن را از داخل ترمیم می‌کند. همچنین به بهبود و تسکین پوست سر می‌پردازد.

روش استفاده:

حدود ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید. حدود ۱۵ دقیقه آن را روی پوست سر و ساقه‌ی موها ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه دیگر بماند و سپس با یک شامپوی ملایم موهای خود را بشویید. این روغن درمانی را دو بار در هفته انجام دهید تا به بهترین نتیجه برسید.

۵- ماسک مو آووکادو و زیتون

جدا از فواید موضعی، آووکادو برای از بین بردن شوره سر نیز عالی است. آووکادو منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است و یک ماده‌ی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. از طرفی می‌توانید روغن زیتون را به هر روال مراقبت از مو اضافه کنید تا موهای نرم و براقی داشته باشید.

روش استفاده:

یک آووکادوی رسیده را بردارید و له کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. همه را با هم ترکیب کنید تا یک‌دست شود. آن را روی تمام موها و پوست سر بمالید و بگذارید ۴۵ دقیقه بماند.

۶- ترکیب موز، عسل و لیمو

یکی دیگر از ترکیبات طبیعی مفید برای شوره‌های سر، ترکیب مواد مغذی موز، عسل و لیمو است. موز برای از بین بردن شوره سر مفید است و همچنین موهای خشک و کدر را تغذیه می‌کند. آب‌لیمو شوره را از بین می‌برد و در عین حال سطح pH پوست سر را حفظ می‌کند.

روش استفاده:

۲ عدد موز رسیده را له کنید. ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو، ۱ قاشق غذا‌خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید. آن را روی پوست سر و مو بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بماند.

۷- شنبلیله و آب‌لیمو

آب‌لیمو در بهبود پوسته پوسته شدن پوست سر موثر است. شنبلیله نیز یک ماده‌ی غنی شناخته می‌شود که به طور فعال باعث درمان شوره‌ی سر می‌شود.

روش استفاده:

یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و ۴ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله که یک شب در آب خیس کرده‌اید را به خوبی مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را روی پوست سر و موهای خود بزنید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید.

۸- ماسک تخم مرغ و ماست

یکی دیگر از دستور‌العمل‌های شگفت‌انگیز ماسک موی ضد شوره، تخم مرغ و ماست است. همه‌ی ما از فواید جداگانه‌ی این دو ماده برای مو می‌دانیم. در حالی که تخم مرغ باعث تغذیه و درخشندگی موهای شما می‌شود، ماست رطوبت مورد نیاز را به آن‌ها می‌دهد. آن‌ها با هم شوره سر را درمان می‌کنند.

روش استفاده:

به ۱ تخم مرغ کامل برای موی معمولی، ۲ سفیده‌ی تخم مرغ کامل برای موی چرب و ۲ زرده‌ی تخم مرغ کامل برای موی خشک نیاز دارید. با توجه به جنس موهایتان انتخاب کنید. هر کدام که انتخاب شما بود را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ فنجان ماست را به آن‌ها اضافه و مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی پوست سر و ساقه‌ی موها بزنید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند و بعد شست‌و‌شو دهید.

کلام آخر

می‌توان به آسانی شوره‌ی سر را با ترکیبات گفته‌شده بهبود بخشید. ماسک موهای خانگی به زمان نیاز دارند تا تاثیر خود را بگذارند. در نتیجه شما باید صبور باشید تا به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

شما می‌تواند با مراجعه به بخش مجله‌ی الا اسکین مطالب کاربردی زیادی را مطالعه کنید. هر کدام از آن‌ها نکات فوق‌العاده‌ای در مورد مراقبت از پوست و مو ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X