نحوه استفاده از اسید سالیسیلیک برای آکنه - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

نحوه استفاده از اسید سالیسیلیک برای آکنه

اسید سالیسیلیک برای آکنه

در حیطه‌ی مراقبت از پوست، یک سری ترکیبات قهرمان وجود دارند که به دلیل تاثیر شگفت‌انگیز خود بر روی پوست لازم است آن‌ها را بیشتر بشناسیم. یکی از آن‌ها بدون شک اسید سالیسیلیک است.

حالا، این ماده دقیقا چیست؟ این نوعی بتا هیدروکسی اسید (BHAs) است که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد و دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. با از بین بردن سلول‌های مرده پوست برای خلاص شدن از شر آکنه با خشک کردن آن و کاهش چربی روی صورت، به عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند. پس بیایید به فواید آن نگاهی عمیق بیندازیم و یاد بگیریم که چگونه از اسید سالیسیلیک برای آکنه استفاده کنیم و آن را در روتین‌های مراقبت از پوست خود بگنجانیم تا پوستی شفاف‌تر، روشن‌تر و سالم‌تر داشته باشیم!

فواید اسید سالیسیلیک برای آکنه

لایه‌برداری پوست

اسید سالیسیلیک سلول‌های مرده پوست را لایه‌برداری می‌کند. همچنین با لایه‌برداری کامل پوست به تسریع بازسازی سلولی کمک می‌کند.

ضد التهاب

اگر پوست چرب یا آکنه‌ای دارید که سریع قرمز و ملتهب می‌شود، سالیسیلیک اسید به یاری‌تان می‌شتابد. اسید سالیسیلیک به دلیل وجود ماده شیمیایی به نام سالیسین موجود در آن، این توانایی را دارد که التهاب پوست را آرام کند و همچنین به رفع قرمزی، درد و پف‌کردگی کمک می‌کند.

باز کردن منافذ

مشکلات آکنه معمولا با جوش‌های سرسیاه و سرسفید ارتباط نزدیکی دارند و اسید سالیسیلیک با باز کردن منافذ شما به رفع آن کمک می‌کند. بی‌نظیر نیست؟ کثیفی که ممکن است منافذ شما را مسدود کرده باشد را از بین می‌برد و سلول‌های پوست را به درستی تنظیم می‌کند. بنابراین تا حد زیادی از جوش‌هایی که در آینده ممکن است پیدا شوند، جلوگیری می‌کند!

تنظیم چربی پوست

اسید سالیسیلیک زیر لایه سطحی چربی روی پوست رفته و با سرکوب تولید بیش از حد سبوم، منافذ را عمیقا تمیز می‌کند. همچنین تجمع بیش از حد چربی پوست را کاهش می‌دهد. پس با لکه‌ها خداحافظی کنید و از داشتن پوستی درخشان لذت ببرید.

چگونه از اسید سالیسیلیک استفاده کنیم؟

تست پچ

پچ را با محصول اسید سالیسیلیک روی یک تکه کوچک روی مچ دست آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید. اگر بعد از ۲۴ ساعت قرمزی، سوزن سوزن شدن یا خشکی را تجربه نکردید، مقدار کمی اسید را روی قسمت کوچکی از پوست صورت خود آزمایش کنید. اگر به خوبی پیش رفت، آن را در روتین خود بگنجانید!

از لایه‌برداری با رتینول خودداری کنید

ترکیبی از رتینول و اسید سالیسیلیک ممکن است به طور بالقوه پوست را تحریک یا بیش از حد خشک کند. بهتر است با هم استفاده نشوند.

از آن به عنوان یک درمان نقطه‌ای برای جوش استفاده کنید

اگر به دنبال استفاده از اسید سالیسیلیک برای آکنه یا جوش هستید، بهتر است از آن به عنوان یک درمان نقطه‌ای استفاده کنید. توجه: این فقط در صورتی قابل استفاده است که از اسید سالیسیلیک با غلظت بالا استفاده می‌کنید، زیرا ممکن است صورت شما را خشک کند.

آن را با نیاسینامید استفاده کنید

اسید سالیسیلیک و نیاسینامید با هم یک ترکیب فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند؛ به خصوص برای پوست‌های مستعد آکنه. اسید سالیسیلیک به پاکسازی منافذ و کاهش التهاب کمک می‌کند و در ترکیب با نیاسینامید پوست لایه‌برداری هم می‌شود. نیاسینامید یک آنتی‌اکسیدان است که التهاب را کاهش می‌دهد و به آکنه کمک می‌کند. هنگامی که با هم استفاده می‌شوند، می‌‌توانند پوست شما را آبرسانی و شفاف کنند.

سوالات متداول

۱) آیا می‌توانم هر روز از اسید سالیسیلیک استفاده کنم؟

استفاده‌ی هر روزه از اسید سالیسیلیک در صورت نداشتن داروهایی دیگر، کاملا بی‌خطر است؛ اما در برخی موارد می‌تواند باعث تحریک پوست شود. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان پوست توصیه می‌کنند از این ماده در حد اعتدال استفاده کنید؛ از سه بار در هفته شروع کنید و ادامه دهید تا به استفاده‌ی روزانه برسید.

۲) آیا اسید سالیسیلیک برای جوش‌ها مفید است؟

اسید سالیسیلیک با بازکردن منافذ مسدود‌شده و کاهش سبوم به پیشگیری از آکنه کمک می‌کند و منجر به ایجاد جوش‌های کمتر در آینده می‌شود.

۳) آیا می‌توانم از ویتامین C همراه با اسید سالیسیلیک استفاده کنم؟

اسید سالیسیلیک و ویتامین C، هر دو قهرمانانی برای مراقبت از پوست هستند و هنگامی که ترکیب شوند، مفیدتر هم خواهند شد. ترکیب آن‌ها با هم به روشن شدن پوست، کاهش لکه‌ها و کاهش سرعت روند طبیعی پیری پوست کمک می‌کند.

پس…

این ماده‌ی شگفت‌انگیز را در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید تا از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند شوید.

توصیه می‌کنیم به پیج اینستاگرام الا اسکین سر بزنید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید. تیم ما همواره در تلاش است تا با ارائه‌ی بهترین محصولات مراقبت پوستی، به شما برای داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X