اسید لوریک چیست؟ + ۵ فایده‌ی آن برای پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

اسید لوریک چیست؟ + ۵ فایده‌ی آن برای پوست

اسید لوریک چیست؟ + ۵ فایده‌ی آن برای پوست

اسید لوریک چیست؟ چرا باید این ماده را در روتین پوستی خود قرار دهیم؟ روغن نارگیل نیازی به معرفی ندارد. همه ما به خوبی از کاربردها و فواید فراوان آن آگاه هستیم. روغن نارگیل از محبوب‌ترین مرطوب کننده پوست گرفته تا محبوب‌ترین منبع طبیعی مراقبت از مو، محصولی است که باید در قفسه زیبایی هر فردی وجود داشته باشد. اما آیا می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود روغن نارگیل به یک ماده اصلی زیبایی همه کاره تبدیل شود؟ این یک ماده فعال یا اسید چرب به نام اسید لوریک است. برای اینکه بدانیم این ماده چیست و چه مزایایی دارد در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید:

اسید لوریک دقیقا چیست؟

اسید لوریک یا اسید دودکانوئیک سیستماتیک یک اسید چرب اشباع شده با زنجیره متوسط ​​است. در این ماده نمک‌ها و استرهای اسید لوریک به نام لورات هم وجود دارد. اسید لوریک در انواع چربی‌های گیاهی و حیوانی یافت می‌شود؛ همچنین جز اصلی روغن نارگیل و روغن هسته خرما است.

همانطور که گفیتم این اسید چرب طبیعی یک جز اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است، به ویژه آن‌هایی که با استفاده از مواد طبیعی فرموله شده‌اند. استفاده منظم از محصولات غنی شده با اسید لوریک به کاهش بیماری‌هایی مانند پسوریازیس کمک می‌کند. علاوه بر این، اسید لوریک به دلیل خواص ضد میکروبی خود معروف است و یک راه طبیعی برای مبارزه با باکتری‌های عامل عفونت است.

منابع طبیعی اسید لوریک

۱) نارگیل

یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی اسید لوریک نارگیل است. اسید لوریک، همراه با اسید کاپریلیک (اسید چرب دیگری که در نارگیل است)، عنصر اصلی است که به نارگیل خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی می‌دهد. گنجاندن روغن نارگیل یا شیر نارگیل در غذا بهترین راه برای بهره‌مندی از فواید اسید لوریک است. مصرف مواد غذایی پخته شده در روغن نارگیل به ترمیم و مرطوب شدن پوست شما از درون کمک می‌کند تا از بیرون نرم، لطیف و سالم بماند.

۲) روغن هسته خرما

یکی دیگر از منابع عالی آن روغن هسته خرما است. روغن هسته خرما که بسیار شبیه به ترکیب روغن نارگیل است، به دلیل خواص مرطوب کنندگی و حالت‌دهنده‌ی آن بسیار عالی است. اما هنگام خرید روغن پالم، به یاد داشته باشید که به جای روغن پالم معمولی، به دنبال روغن هسته خرما باشید، زیرا روغن پالم حاوی مقدار نسبتا کمتری اسید لوریک است.

۳)‌ شیر

اگر به دنبال یک منبع جهانی و در دسترس از اسید لوریک هستید؛ شیر گاو و بز دارای مقادیر قابل توجهی از این اسیدهای چرب ضروری هستند و در صورت عدم تحمل لاکتوز، مصرف این اسیدهای چرب بسیار توصیه می‌شود. اگر مادر هستید، تغذیه کودک با شیر مادر بسیار مهم است، زیرا در این مرحله حاوی بالاترین میزان اسید لوریک است.

این ماده چه فوایدی دارد؟

۱) پسوریازیس را درمان می‌کند!

پسوریازیس یک بیماری پوستی بسیار شایع است که منجر به قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. همچنین به طور کلی باعث خارش و ناراحتی زیادی می‌شود. التهابی که معمولا با این عارضه پوستی همراه است می‌تواند واقعا دردناک باشد و بنابراین مهم است که پسوریازیس را در اسرع وقت درمان کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک ماده طبیعی حاوی اسید لوریک بالا مانند روغن نارگیل است. خاصیت مرطوب کنندگی و حالت دهنده شدید اسید لوریک برای آبرسانی و ترمیم پوست عملکرد خوبی دارد، در حالی که خواص ضد التهابی آن برای کاهش قرمزی و التهاب کار می‌کند. به سادگی چند قطره روغن نارگیل ارگانیک را با لوسیون بدن معمولی خود مخلوط کنید و آن را به سرتاسر بزنید به آبرسانی پوست خشک و کاهش احتمال ابتلا به پسوریازیس کمک می کند.

۲) خواص ضد پیری دارد!

احساس می‌کنید پوست‌تان کدر و پیر شده است؟ یکی از دلایل اصلی که پوست شما کدر و پیر به نظر می‌رسد و چین و چروک‌های زودرس ایجاد می‌کند این است که فاقد آبرسانی است و از درون حالتی ندارد. به همین دلیل است که استفاده از مرطوب کننده و داشتن رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب ضروری و بسیار مهم است. اینجاست که اسید لوریک واقعا مفید است و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری به شکل روغن نارگیل یا روغن هسته خرما استفاده می‌شود. این روغن‌ها سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده هستند و به هیدراته شدن و حالت دادن به پوست کمک می‌کنند. همچنین ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را کاهش دهند تا پوستی چاق و جوان داشته باشد.

۳) فواید ضد میکروبی آن معجزه می‌کند!

اسید لوریک به عنوان منبع شماره یک خواص ضد میکروبی در نظر گرفته می‌شود، به خصوص در مورد مراقبت از پوست. استفاده‌ی کمی روغن نارگیل یا شیر گاو در مراقبت از پوست به تسکین و آرام کردن پوست ملتهب و همچنین مهار باکتری‌های مولد آکنه کمک می‌کند و این مسئله باعث می‌شود پوست شما شفاف، بدون لک و درخشان به نظر برسد.

۴) راهی برای درمان آکنه است!

اگر پوست چرب و حساسی دارید، با مبارزه برای التیام آکنه و جلوگیری از جوش زدن کاملا آشنا هستید. اما یک راه آسان و مطمئن برای مقابله با آن استفاده از این ماده است. اسید لوریک دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که آن را به یک درمان شگفت انگیز ضد آکنه تبدیل می‌کند. در بیشتر موارد، تکثیر پروپیونی باکتریوم وجود دارد و اسید لوریک به مقابله با این رشد باکتری کمک می‌کند. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی قوی موجود در اسید لوریک نه تنها به کاهش التهاب آکنه موجود کمک می‌کند، بلکه به از بین بردن رشد باکتری‌های عامل آکنه نیز کمک می‌کند.

۵) خشکی پوست را درمان می‌کند!

خشکی پوست یک بیماری نسبتا شایع است، به ویژه در افراد مسن که به نظر می‌رسد پوست آن‌ها به طور غیر طبیعی خشک و پوسته پوسته شود. اگر چه این وضعیت موقتی است و به دلیل تغییر در شرایط آب و هوایی یا داروها ایجاد می‌شود، اما می‌تواند برای مدتی شخص را درگیر کند. اینجاست که خاصیت مرطوب کنندگی اسید لوریک به کار می‌آید. استفاده از روغن نارگیل روی ناحیه آسیب دیده دو بار در روز به مرطوب شدن و ترمیم پوست شدیدا خشک کمک می‌کند، عملکرد سد چربی را بهبود می‌بخشد و پوست را فوق العاده نرم و لطیف می‌کند.

سوالات متداول در مورد این ماده

چگونه از اسید لوریک استفاده کنیم؟

می‌توانید روغن‌هایی که در بالا گفتیم را با یک‌دیگر ترکیب کنید و به صورت مستقیم روی پوست خود بزنید اما ما پیشنهاد می‌کنیم از محصولاتی استفاده کنید که این مواد را در ترکیباتش داشته باشد.

آیا استفاده از آن عوارض جانبی دارد؟

اطلاعات زیادی در مورد عوارض جانبی اسید لوریک در دسترس نیست. اگر در مورد استفاده از روغن نارگیل یا روغن هسته خرما در روتین مراقبت از پوست خود مطمئن نیستید، بهتر است قبل از استفاده از آن یک آزمایش پچ انجام دهید. اگر هیچ واکنش نامطلوبی را مشاهده نکردید، استفاده از آن در مقادیر کم بی‌خطر است.

چه کسانی نباید از این ماده استفاده کنند؟

افرادی که پوست حساس دارند باید با احتیاط از اسید لوریک استفاده کنند و اگر به اسید لوریک یا هر محصولی که حاوی این ماده است حساسیت شناخته شده‌ای دارید، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید. همیشه بهتر است قبل از گنجاندن یک ماده جدید در روتین مراقبت از پوست خود با متخصص پوست خود مشورت کنید. این به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می‌کند.

جمع‌بندی…

در این مقاله به طور کامل این ماده را معرفی کردیم و فوایدی که دارد را گفتیم. اگر سوالی در این زمینه یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از طریق اینستاگرام ما یا یکی از راه‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

مجموعه‌ی آلااسکین نماینده‌ی معتبر برند‌هایی مانند تالگو، اکلادو و … می‌باشد که طیف وسیعی از محصولات مانند تونر، پاک‌کننده‌، آبرسان‌، کرم‌ دور چشم، مرطوب‌کننده، ضد آفتاب و … را برای انواع پوست ارائه می‌دهد. برای انتخاب و خرید محصول مورد نظرتان می‌توانید به بخش محصولات مراجعه کنید. اگر نمی‌دانید چه محصولی برایتان مناسب است می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان ما بهرمند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X