این باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب را دور بریزید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

این باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب را دور بریزید!

این باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب را دور بریزید!

تعدادی باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب وجود دارد که مطمئنم همه‌ی شما حداقل یک یا دو مورد از آن‌ها را شنیده‌اید. این اطلاعات اشتباه می‌توانند به قیمت سلامت پوست شما تمام شوند! پس مهم است که اطلاعات خود را بروز کنید تا احتمال بروز لکه‌های پوستی، چین و چروک‌ها، سرطان پوست و موارد این چنینی را به حداقل برسانید. پس تا آخر این مطلب با من همراه باشید.

باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب

آفتاب بیشتر ویتامین D بدن را افزایش می‌دهد

قرار رفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، باعث افزایش سطح ویتامین D نمی‌شود. شما در حقیقت در معرض اشعه فرابنفش قرار گرفته‌اید که این می‌تواند باعث سرطان پوست شود. مهم است بدانید که چند دقیقه پیاده‌روی زیر نور آفتاب برای این منظور کافی‌ست. علاوه بر این می‌توانید با مصرف قرص ویتامین D (زیر نظر پزشک)، نیاز بدن به این ویتامین را رفع کنید.

افراد برنزه نیازی به ضدآفتاب ندارند

تیره شدن پوست از نفوذ اشعه‌های خورشید جلوگیری نمی‌کند. پس کماکان خطر مبتلا شدن به سرطان پوست و دیگر آسیب‌های پوستی وجود دارد. مهم است که با داشتن هر نوع پوستی، همیشه و همه جا از کرم‌های ضدآفتاب مناسب پوست‌تان استفاده کنید.

در هوای ابری نیاز به ضدآفتاب نداریم؛ یکی از باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب

این حرف کاملا اشتباه است. فرق نمی‌کند هوا ابری باشد یا آفتابی. اشعه‌ی فرابنفش کماکان تابیده می‌شود و می‌تواند به پوست آسیب‌های جدی وارد کند. حتی می‌تواند باعث آفتاب‌سوختگی هم بشود. پس این باور اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب را از ذهن‌تان پاک کنید.

با داشتن آرایش نیازی به ضدآفتاب نیست

اگر لوازم آرایشی شما SPF30 یا بالاتر داشته باشند که موردی ندارد. در غیر این صورت باید حتما ابتدا از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید و بعد به آرایش صورت بپردازید. توجه کنید که یک‌بار ضدآفتاب زدن، سلامت پوست شما در کل روز را تضمین نمی‌کند. پس هر چند ساعت یک‌بار حتما آن را تجدید کنید.

ضدآفتاب باعث بروز آکنه می‌شود

قبل از استفاده از هر محصول پوستی، مهم است که شما نوع پوست‌تان را بشناسید تا محصول مناسب آن را استفاده کنید. در مورد ضدآفتاب هم به همین صورت است. اگر ضدآفتاب مناسب پوست شما نباشد ممکن است باعث جوش‌ و آکنه‌های پوستی شود. پس ضدآفتاب به خودی خود باعث بروز آکنه نمی‌شود و این باور اشتباهی‌ست.

در روزهای بادی آفتاب‌سوخته نمی‌شویم

آفتاب‌سوختگی ارتباطی با باد و ابر و دما ندارد، بلکه بخاطر اشعه‌ی فرابنفش است. پس به همان میزان که در یک روز داغ تابستانی ممکن است آفتاب‌سوخته شوید، در یک روز سرد زمستان هم اتفاق می‌افتد.

ضدآفتاب ضدآب شسته نمی‌شود

حتی اگر ضدآفتاب شما ضدآب هم باشد، باز هم حداکثر ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت از پوست‌تان محافظت می‌کند. اگر به ساحل و شنا می‌روید، در استخر کار می‌کنید یا حتی صورت خود را مرتب می‌شویید حتما در فواصل کوتاه ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

داخل خانه یا ماشین آفتاب‌سوخته نمی‌شویم

اشعه‌ی فرابنفش از پنجره‌های خانه و شیشه‌های ماشین هم عبور می‌کند. پس هنوز هم پوست در خطر آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست است. این باورهای اشتباه در مورد آفتاب‌سوختگی و ضدآفتاب را دور بزنید.

افراد سبزه سرطان پوست نمی‌گیرند

سرطان پوست ارتباطی با رنگ پوست ندارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش از علل اصلی سرطان پوست هستند. شاید افراد سبزه آفتاب‌سوختگی کمتری را تجربه کنند، اما در هر صورت برای جلوگیری از مشکلات پوستی باید از روش‌های محافظتی پوست و کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود.

پیشنهاد الا اسکین برای شما

ضدآفتاب اکلادو

این کرم ضدآفتاب فاقد چربی است و با داشتن عصاره‌های گیاهی در محتویات خود خاصیت تسکین‌دهندگی دارد. برای انواع پوست و حتی پوست‌های حساس و دچار آکنه مناسب است. SPF50 دارد و از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند. علاوه بر این‌ها، از ایجاد چین و چروک جلوگیری و پوست را رطوبت‌رسانی می‌کند. بسیار سبک است و به هیچ‌وجه روی پوست احساس سنگینی و یا چسبناکی ایجاد نمی‌کند.

ضدآفتاب پیلینگ مرین تالگو

این کرم ضدآفتاب تالگو اصلا چرب نیست و باعث ایجاد جوش‌های پوستی نمی‌شود. همه‌ی افراد با داشتن هر نوع پوست می‌توانند از آن استفاده کنند. این محصول دارای فاکتور محافظت بسیار بالا و بهینه در برابر اشعه UVA و UVB می‌باشد. نکته‌ی مهم آن، این است که رد سفیدی روی پوست باقی نمی‌گذارد و می‌توانید به عنوان لایه‌ی زیرین آرایش خود از این کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

جمع‌بندی نهایی

قبل از عمل کردن به هر صحبت و شنیده‌ای، ابتدا صحت آن را بسنجید. باورهایی مثل موارد بالا می‌توانند بسیار بیشتر از چیزی که فکرش را کنید آسیب‌زا باشند؛ در حالی که فقط با استفاده از یک کرم‌ ضدآفتاب می‌توانستید خطرات احتمالی را کاهش دهید.

امیدواریم نکات گفته‌شده کمکی هرچند کوچک در راستای سلامت و مراقبت از پوست‌تان بوده باشند. توصیه می‌کنیم به قسمت مجله‌ی سایت الا اسکین مراجعه کنید. مطالب و نکات گفته شده در همه‌ی زمینه‌ها می‌توانند به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهند.

الا اسکین واردکننده‌ی محصولات پوستی اورجینال و معتبر جهانی است که بیش از ۱۰ سال در این زمینه فعالیت دارد. نمایندگی برندهای جهانی اکلادو و تالگو تهران و کرمان در انحصار فروشگاه اینترنتی الا اسکین است. طیف وسیعی از محصولات پوستی و آرایشی از سراسر جهان را می‌توانید بدون نگرانی و دغدغه تحویل بگیرید.

ما شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید با آگاهی و اطلاعات بیشتری اقدام به خرید کنید. شما می‌توانید با تیم پشتیبانی و متخصص الا اسکین تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را با ما در میان بگذارید. علاوه بر این با مراجعه به پیچ اینستاگرام نیز می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X