برای مراقبت از موی فر چه کار کنیم؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

برای مراقبت از موی فر چه کار کنیم؟

برای مراقبت از موی فر چه کار کنیم؟

مراقبت از موی فر علاوه بر سلامت مو، به زیباتر شدن آن هم کمک می‌کند. پس اگر موی فرفری دارید، به هیچ‌وجه در مراقبت کردن از آن‌ها کوتاهی نکنید. موی فر حساس و شکننده است و عموما رطوبت کمی دارد. به همین خاطر نگهداری از موی فر، نسبت به موی صاف ممکن است سخت‌تر باشد. اما قرار نیست شاخ غول بشکنید! می‌توانید با رعایت برخی نکات اساسی درخشندگی و حال خوبی به پیچ‌وخم موهایتان ببخشید.

مراقبت از موی فر هنگام حمام کردن

خیلی از افراد ممکن است حین شستن موی سر به آن آسیب وارد کنند. بسیاری از علت‌های خشک، شکننده و وز شدن موی فر به خاطر همین موضوع است.

از شامپوی مناسب استفاده کنید

حتی اگر بهترین و گران‌ترین محصولات مراقبت مو را استفاده کنید، اما شامپوی شما مناسب نباشد هیچ سودی ندارد. شامپوی مناسب اولین قدم در مراقبت از موی فر است. پس به دنبال شامپویی مخصوص موهای فر باشید. بهتر است شامپوی مورد استفاده حاوی عصاره‌های گیاهی، کره‌ی شی، آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن جوجوبا باشد.

شامپوهای غلیظ و قوی برای موهای فر مناسب نیستند و در صورت استفاده باعث خشک و شکننده شدن آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود از شامپوهای ضعیف تا متوسط که حاوی نرم کننده و فاقد سولفات هستند، استفاده شود.

نرم‌کننده فراموش نشود

همانطور که گفتیم موهای فر در مقایسه با دیگر انواع مو خشک‌تر هستند. استفاده از نرم‌کننده می‌تواند به حفظ رطوبت مو و نرم و لطیف‌شدن آن کمک کند. اکثر ما از نرم‌کننده بعد از شستن مو با شامپو استفاده می‌کنیم. اما باید بدانید که قبل از شامپو زدن مو هم می‌توانید از نرم‌کننده استفاده کنید. این کار شستن مو را آسان‌تر و از آسیب دیدن آن پیشگیری می‌کند. علاوه بر این چربی طبیعی مو از بین نمی‌رود و بیش از حد خشک نمی‌شود.

مو را با آب داغ نشویید

آب داغ به هر نوع مویی آسیب می‌رساند. در حقیقت رطوبت مو را از بین می‌برد و باعث خشک و وز شدن آن می‌شود. سعی کنید از آب سرد و ولرم برای شستن مو استفاده کنید. این کار به استحکام و سلامت آن کمک می‌کند.

از شستن بیش از حد مو خودداری کنید

موی فر نیازی به شستن مداوم و هر روزه ندارد. شامپو زدن بیش از حد موی فر را خشک و کدر می‌کند و باعث می‌شود زیبایی خود را از دست بدهد. دو بار در هفته برای شستن موی فر کافی‌ست. در صورت نیاز به شستن بیشتر، بهتر است شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید تا رطوبت مو حفظ شود.

مراقبت از موی فر بعد از حمام

اجازه دهید مو در دمای محیط خشک شود

خشک کردن مو با سشوار باعث پف و وز شدن مو می‌شود. بهتر است ابتدا خیسی مو را با یک پارچه‌ی نخی بگیرید و تا حد امکان اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود. اگر ناچار به استفاده از سشوار بودید، توصیه می‌شود از دیفیوز (دیسپانسر) استفاده کنید. این سری با اتصال به سشوار، میزان گرمای مستقیم و برخورد شدید هوا با تارهای مو را کاهش می‌دهد. در نتیجه موی سر آسیب نمی‌بیند و خشک و وز نمی‌شود. همچنین بهتر است قبل از استفاده از سشوار، از محصولات محافظ حرارتی برای مو استفاده کنید. این محصولات مانند یک سد حفاظتی از تارهای مو در برابر گرمای سشوار محافظت می‌کنند.

برای مراقبت از موی فر، آن را شانه نکنید

با شانه کردن موی فر بعد از حمام، الگوی مو را به هم می‌ریزید و مو ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند. همچنین باعث آسیب و شکننده‌ شدن مو می‌شود. پس چه زمانی موی فر را شانه کنیم؟ در حین حمام. می‌توانید بعد از استفاده از نرم‌کننده موهای خود را شانه کنید.

از برس و شانه‌های دندانه پهن استفاده کنید

در ابتدا رشته‌های مو را به آرامی جدا کنید و بعد با یک برس دندانه پهن آن‌ها را شانه بزنید. همیشه از انتهای ساقه‌ها شروع کنید و به سمت ریشه‌ی مو بروید. در غیر این صورت باعث شکستگی تارهای مو می‌شود. حتی به منظور مراقبت از موی فر، می‌توانید از انگشتان خود برای شانه زدن موها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که شانه زدن بیش از حد به موی فر آسیب می‌رساند و ممکن است دچار موخوره شود.

بلافاصله بعد از تمام شدن حمام، مو را استایل کنید

برای فرم گرفتن هرچه بهتر فرهای مو، لازم است که بعد از حمام از محصولات حالت‌دهنده‌ی موی فر استفاده کنید. این کار باید زمانی انجام شود که مو مرطوب است. پس به هیچ‌وجه صبر نکنید تا مو خشک شود و بعد آن را حالت دهید. در این صورت مواد جذب موهایتان نمی‌شود و نتیجه‌ی دلخواه را نمی‌گیرید.

مراقبت از موی فر در هنگام خواب

از رو بالشی ساتن و ابریشم استفاده کنید. این کار اصطکاک مو را کاهش و رطوبت آن را حفظ می‌کند. پس اگر از ملحفه‌های نخی یا پنبه‌ای استفاده می‌کنید، هرچه زودتر برای تعویض آن‌ها اقدام کنید. همچنین می‌توانید برای مراقبت از موی فر، قبل از خواب موهای خود را با یک روسری ساتن یا ابریشم بپیچید و بعد بخوابید. با انجام این کار نظم فر موها برهم نمی‌خورد و نمی‌شکنند.

توصیه‌ی بعدی این است که موهای خود را به صورت آناناسی در بالای سر جمع کنید و ببندید. این راه‌کار نیز میزان اصطکاک مو و بالش را کاهش می‌دهد و از وز شدن آن جلوگیری می‌کند.

سعی کنید به طور مداوم قبل از خواب پوست سر را ماساژ دهید. به سادگی و با حرکات ملایم می‌توانید باعث گردش خون زیر پوست سرتان شوید. در نتیجه رشد مو افزایش می‌یابد و شادابی بیشتری خواهد داشت.

چه روغن‌های گیاهی برای موی فر مناسب هستند؟

به منظور سلامت هر نوع مو، لازم است که هر از گاهی تارهای مو را روغن تراپی کنید. روغن تراپی باعث تقویت پیازچه‌ و فولیکول مو می‌شود. خشکی آن را رفع و به طور کلی مو را ترمیم و احیا می‌کند. این شیوه‌ی درمانی فواید بسیار زیادی برای مو دارد که از موضوع بحث این مطلب خارج است.

اما لازم است بدانید که هر نوع روغنی برای موی فر مناسب نیست و حتی ممکن است به آن آسیب برساند. مهم است که برای مراقبت از موی فر، با روغن‌های مناسب آن آشنا شوید.

روغن آرگان

روغن آرگان جذب فوق‌العاده‌ای دارد و در مدت زمان کوتاهی به درونی‌ترین لایه‌های مو نفوذ می‌کند. این روغن یک انتخاب مناسب برای موهای فر است که به شادابی هرچه بیشتر ساقه‌های مو کمک می‌کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل رطوبت موها را حفظ و از وز شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن سرشار از ویتامین‌های مفید برای مو است که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود.

روغن زیتون

با استفاده از این روغن با خشکی، شکنندگی، موخوره و وز موهایتان خداحافظی می‌کنید. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان در ساختار خود است که باعث افزایش رطوبت در فولیکول‌های مو می‌شود.

روغن جوجوبا

برای مراقبت از موی فر می‌توانید از روغن جوجوبا کمک بگیرید. این روغن حاوی ویتامین‌های E، B و C است. ریشه‌ی مو را تقویت می‌کند و ریزش مو را کاهش می‌دهد. روغن جوجوبا یک انتخاب مناسب برای موهای آسیب‌دیده و خشک است.

همواره این نکات را به خاطر داشته باشید:

  1. قبل از شستن مو شامپو را با کمی آب رقیق کنید.
  2. از محصولات حاوی سولفات، الکل و مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید.
  3. برای حالت‌دهی بهتر موهایتان از اسپری، موس و ژل مخصوص موی فر کمک بگیرید.
  4. موی فر را محکم و با فشار نبندید.
  5. از شانه‌های دندانه ریز استفاده نکنید.
  6. هر چند ماه یک‌ بار موهای خود را نوک‌گیری و کوتاه کنید.
  7. فر موهای خود را دوست داشته باشید.

جمع‌بندی نهایی

هر نوع مو زیبایی‌های خاص خودش را دارد. موی فر نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیبایی‌های آن زمانی بیشتر هم می‌شود که یک سری نکات ساده رعایت شوند. در هر حالت باید از کارهایی که رطوبت مو را از بین می‌برند به آن آسیب می‌رسانند، خودداری کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما کمک کند و از خواندن آن لذت برده باشید. حتما به قسمت مجله‌ی سایت الا اسکین مراجعه کنید. ما در تلاشیم با ارائه‌ی محصولات و مطالب متنوع، قدمی هرچند کوچک در جهت سلامت پوست و موی همراهان خود برداریم.

الا اسکین واردکننده و نماینده‌ی محصولات فوق‌العاده‌ای از برندهای تالگو و اکلادو در کرمان و تهران است. محصولات مراقبتی و آرایشی در طیف گسترده‌ای در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است تا دیگر نگران سلامت و زیبایی پوست خود نباشید.

علاوه بر این توصیه می‌کنیم به پیج اینستاگرام ما هم سر بزنید. شما می‌توانید سوالات و مشکلات پوستی خود را با ما در میان بگذارید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

 

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X