تاثیرات چای سبز بر روی پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تاثیرات چای سبز بر روی پوست

تاثیرات چای سبز بر روی پوست

تاثیرات چای سبز بر روی پوست بسیار است! وقتی نوبت به جوش‌ها می‌رسد، متوجه می‌شویم که همه ما ساعت‌های بی‌شماری را به آینه خیره کرده‌ایم، به این امید که آن‌ها از بین بروند و به احتمال زیاد همه‌ی ما تقریبا هر درمانی را امتحان کرده‌ایم.

در حالی که بیشتر درمان‌های آکنه به دنیا وعده می‌دهند، اما تقریبا هیچ نتیجه‌ای ندارند، ما می‌خواهیم توجه شما را به چای سبز برای آکنه جلب کنیم.

چای سبز نه تنها برای بدن شما مفید است بلکه، زمانی که به صورت موضعی استفاده شود یا حتی مصرف شود، می‌تواند به درمان تحریک پوست، زگیل و حتی اسکار آکنه کمک کند. آیا می‌خواهید در مورد فواید این ماده برای آکنه بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را از دست ندهید:

فواید چای سبز برای پوست‌های چرب

اغلب پوست‌های چرب با آکنه همراه هستند. آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سبوم فولیکول‌های پوست را مسدود می‌کند و پوست‌های چرب با تولید بیش از حد سبوم همراه است. چای سبز به لطف پلیفنول‌های موجود در آن، صرفا با کاهش تولید سبوم در پوست هنگام استفاده موضعی، برای پوست چرب مفید است. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی و خواص ضد باکتریایی است که آن را برای خلاص شدن از شر پوست‌های چرب بسیار مناسب می‌کند. هنگامی که تولید سبوم کم باشد، شواهد واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد آکنه و جوش‌های همراه کمتری نیز وجود خواهد داشت.

نیازی به گفتن نیست که چای سبز هم برای آکنه و هم برای پوست‌های چرب امیدوار کننده به نظر می‌رسد. اما اگر نمی‌دانید که چای سبز برای آکنه چگونه عمل می‌کند، با من همراه باشید:

چگونه چای سبز آکنه را درمان می‌کند؟

۱) رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند!

ای ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها به رادیکال‌های آزاد موجود در صورت حمله و آن‌ها را خنثی می‌کنند که از آسیب سلولی جلوگیری کرده و تشکیل آکنه روی صورت را کاهش می‌دهد.

۲) چربی پوست را کنترل می‌کند!

چای سبز برای پوست‌های چرب بسیار مفید است زیرا به لطف پلیفنول‌های موجود در آن، تولید سبوم را به طور موثر کنترل می‌کند. علاوه بر این، همچنین سرشار از اپی گالوکاتچین گالات یا EGCG است، نوعی پلیفنول که چرخه مسدود شدن منافذ را می‌شکند، که اغلب علت اصلی آکنه هورمونی است.

۳) باعث کاهش التهاب می‌شود!

در حالی که آکنه ممکن است باعث التهاب و قرمزی پوست شود، خوشحالیم که گزارش دهیم که چای سبز به لطف ترکیبات کاتچین موجود در آن، در واقع یک ماده ضد التهابی است. چه آن را مصرف کنید یا آن را به صورت موضعی استفاده کنید، می‌توانید تمام علائم التهاب پوست را مهار کنید، که در آینده می‌تواند احتمال ایجاد اسکار آکنه را نیز کاهش دهد.

۴) به بدن سم زدایی می‌کند!

پوست شما اغلب حالت درونی بدن شما را منعکس می کند، بنابراین اگر پوست شما دائما با انواع آکنه‌ها ظاهر می‌شود، بدن شما ممکن است نیاز مبرمی به سم زدایی داشته باشد. خوشبختانه، چای سبز تماما در مورد سم زدایی بدن است، زیرا از شر سمومی که ممکن است از درون مشکل ایجاد کنند خلاص می‌شود، متابولیسم شما را تقویت و بدن شما را از درون پاک می‌کند.

۵) باکتری های مولد آکنه را کاهش می‌دهد!

چند مطالعه نشان داده اند که EGCG (پلی فنول بسیار پیچیده ای که قبلاً ذکر کردیم) می‌تواند از رشد باکتری P.acnes که مسئول ایجاد آکنه است، جلوگیری کند. این باعث می‌شود که آن را به یک ماده موثر در کاهش آکنه و انواع آسیب‌های احتمالی در آینده تبدیل کند.

نحوه استفاده از این ماد برای آکنه

اکنون که نحوه عملکرد چای سبز برای آکنه را توضیح دادیم، بیایید به نحوه استفاده از آن بپردازیم. استفاده از چای سبز برای آکنه فقط فوق العاده موثر نیست.

۱) استفاده به عنوان یک ماسک!

اگر با مصرف حدود نیم ساعت برای مراقبت از پوست خود مشکلی ندارید، ماسک چای سبز می‌تواند بسیار موثر باشد. در اینجا نحوه درست کردن ماسک چای سبز برای آکنه آمده است:

مرحله ۱: اگر چای سبز شما به صورت کیسه ای است، چند کیسه چای را بردارید و برگ‌های آن را خالی کنید. اگر از طرفداران چای بدون کیسه‌ای هستید، چند قاشق غذاخوری از آن کافی است.

مرحله ۲: کمی چای سبز دم کنید.

مرحله ۳: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را بردارید و آن را به کاسه اضافه کنید. اجازه دهید برگ‌هایتان مدتی در این مخلوط دم بکشد و سپس آن را روی نواحی مستعد آکنه صورت خود بمالید.

مرحله ۴: بگذارید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و پس از اتمام کار، آن را بشویید. از این ماسک چند بار در هفته برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

نکته: هرگز چای سبز خود را با مواد خشن و زبر مانند جوش شیرین یا لیمو مخلوط نکنید! این مواد محرک‌هایی هستند که نه تنها می‌توانند آکنه شما را تشدید کنند، بلکه چربی طبیعی پوست را نیز از بین می‌برند و در واقع می‌توانند چربی و آکنه را بدتر کنند.

۲) تسکین دهنده‌ی پوست!

این یکی فوق العاده راحت است! ماست صورت چای سبز می‌تواند برای پوست‌های پر از آکنه بسیار تسکین دهنده و آرام بخش باشد، و بهترین بخش؟ می‌توانید آن را در طول روز روی صورت خود بپاشید تا مطمئن شوید که هیچ رادیکال آزاد نمی تواند سلامت پوست شما را مختل کند. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

مرحله ۱: چای سبز را همانطور که می‌خواهید برای مصرف آماده کنید، آماده کنید و پس از اتمام آن را در یخچال خنک کنید.

مرحله ۲: هنگامی که چای خنک شد، آن را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی پوست تمیز بپاشید. می‌توانید اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی صورت‌تان بماند یا بگذارید بماند، زیرا به این ترتیب بهتر به پوست شما نفوذ می‌کند.

مرحله ۳: در حالی که ترجیحا باید محلول را خنک نگه دارید، همچنین می‌توانید آن را در تمام طول روز برای برداشتن در ظهر با خود حمل کنید تا پوست خود را شاداب نگه دارید و بدی‌ها را از بین ببرید.

نکته حرفه‌ای: می‌توانید از این میست صورت به عنوان تونر نیز استفاده کنید! آن را با استفاده از پدهای پنبه‌ای در روتین خود بگنجانید تا روی پوست خود بمالید، و اگر نه بیشتر، به همان اندازه موثر عمل خواهد کرد.

۴) ترکیب چای سبز با آلوئه‌ورا!

آلوئه‌ورا یک قابض طبیعی است که آن را به یک ماده فوق العاده برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه تبدیل می‌کند. علاوه بر این، خواص ضدباکتری، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی آن، آن را به یک پیروزی کامل برای خلاص شدن از شر آکنه تبدیل می‌کند.

این ترکیب، یک دوتایی غیرقابل توقف را می‌سازند! در اینجا نحوه درست کردن ماسک آلوئه‌ورا و چای سبز برای آکنه آورده شده است:

مرحله ۱: یک فنجان پر از برگ های چای سبز را بردارید (همیشه می‌توانید مقداری از آن را برای بعد نگهداری کنید) و آن را در مخلوط کن بریزید. مخلوط کنید تا زمانی که برگ‌ها به غلظتی شبیه پودر تبدیل شوند.

مرحله ۲: کمی از این پودر را به یک کاسه اضافه کنید و آن را با ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید. همچنین می‌توانید بسته به نیاز پوستتان، کمی گلاب خنک کننده یا سرکه سیب کاهش دهنده جوش به این مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۳: مخلوط را مانند هر بسته صورت روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و این تمام چیزی است که شما نیاز دارید!

۴) محصولات حاوی از این ماده را دریابید!

دسته‌ای از محصولات وجود دارند که حاوی چای سبز به عنوان ماده اصلی هستند، از مرطوب کننده‌های صورت گرفته تا تونرها و ماسک‌های صورت.

فقط مطمئن شوید که محصولات دارای درصد بالایی از EGCG هستند، زیرا این اطمینان را ایجاد می‌کند که اثر مطلوب را از آن‌ها دریافت کنید.

۵) چای سبز بنوشید!

همانطور که قبلا ذکر شد، پوست انعکاسی در درون بدن است، بنابراین اگر آکنه شما فراگیر و به ظاهر پایان ناپذیر است، سم زدایی داخلی با چای سبز ممکن است کمک کند. می‌توانید چند فنجان چای سبز، کافئین‌دار یا بدون کافئین، گرم یا سرد بنوشید تا سموم بدن خود را دفع کنید، و اگر همه چیز خوب پیش رفت، پوستی شفاف به دنبال خواهد داشت. به صورت متناوب، مکمل‌های چای سبز نیز وجود دارد که ممکن است بتواند کمک کند.

قبل استفاده از این ماده این موارد را در نظر بگیرید:

مگر اینکه حساسیت شدید به چای سبز داشته باشید، استفاده از چای سبز به طور کلی برای پوست‌های مستعد آکنه بی‌خطر است. با این حال، چند احتیاط وجود دارد که می‌توانید قبل از استفاده از آن انجام دهید. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

۱) روی پوست تمیز از چای سبز استفاده کنید:

اگر صورت شما دارای مانعی از چربی، کثیفی یا حتی محصولات آرایشی باشد، بعید به نظر می رسد که چای سبز موضعی روی آکنه شما تاثیری داشته باشد. همیشه اطمینان حاصل کنید که از چای سبز برای آکنه روی پوست کاملا تمیز استفاده می کنید تا تمام ترکیبات خوب آن به خوبی به پوست نفوذ کند.

۲) در مصرف آن زیاده روی نکنید:

مصرف بیش از حد چای سبز می‌تواند صرفا در قالب مکمل‌ها رخ دهد. بنابراین، اگر از مکمل‌های چای سبز برای آکنه خود استفاده می‌کنید، همیشه با یک متخصص پزشکی مشورت کنید تا دوز مناسب را برای شما تعیین کند! مصرف روزانه بیش از ۸۰۰ میلی‌گرم چای سبز می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر کبد بگذارد، و ما این را نمی‌خواهیم!

۳) زمان استفاده خود را کاهش دهید:

به خصوص اگر روی پوست خشک یا حساس آکنه دارید! اگر احتیاط نکنید، استفاده بیش از حد از چای سبز می‌تواند پوست شما را خشک کند، بنابراین همیشه کمی احتیاط کنید، به خصوص زمانی که فقط از مخلوط‌های چای سبز مانند ماسک چای سبز استفاده می‌کنید.

سوالات متداول شما در مورد چای سبز

آیا این ماده می‌تواند به درمان جای جوش کمک کند؟

بله! از آن جایی که چای سبز دارای مجموعه‌ای از خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است، نه تنها باعث تسکین و کاهش ظاهر اسکارهای آکنه در صورت استفاده موضعی می‌شود، بلکه احتمال بروز آن‌ها را در وهله اول کاهش می‌دهد.

کدام چای برای جای جوش خوب است؟

چای سبز و زردچوبه، چای نعناع و … همگی در درمان اسکار آکنه بسیار موثر هستند.

برای رفع آکنه چه چیزی بنوشم؟

خوب، برای شروع، می‌توانید چای سبز بنوشید! جدای از آن، نوشیدن مقدار مناسب آب، حدود ۸ تا ۱۰ لیوان در روز، نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

آیا می‌توانیم از چای سبز به عنوان تونر استفاده کنیم؟

بله! چای سبز زمانی که به عنوان تونر استفاده می‌شود بسیار موثر است. ما دستور العملی را در بالا برای تونر چای سبز ذکر کرده‌ایم که می‌توانید آن را در روال CTM خود بگنجانید.

جمع‌بندی…

چای سبز معجزه‌ای برای پوست‌تان است. همانطور که مشخص است درمانی خانگی برای بسیاری از مشکلات پوستی می‌باشد پس این معجزه را دریابید و آن را دست کم نگیرید. فراموش نکنید برای دریافت مشاوره‌ی رایگان از مشاورین الااسکین می‌توانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X