تاثیر استرس بر روی پوست! + ۴ راه‌هایی برای مقابله با آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تاثیر استرس بر روی پوست! + ۴ راه‌هایی برای مقابله با آن

تاثیر استرس بر روی پوست! + راه‌هایی برای مقابله با آن

به طور کلی پوست انعکاس خوبی از حالات درونی فرد می‌باشد؛ در نتیجه اولین تاثیر استرس بر روی پوست نمایان می‌شود و افرادی که زندگی پراسترس و سختی دارند، زودتر دچار چین و چروک‌های پوستی می‌شوند و ظاهر پیرتری پیدا می‌کنند. آرزو‌ی هر فرد داشتن پوستی شاد و سالم می‌باشد. قطعا هیچ کسی نمی‌تواند استرس نداشته باشد و همه‌ی ما گاهی اوقات دچار استرس می‌شویم. در این زمان باید بیشتر از همیشه مواظب پوست خود باشیم.

در ادامه با ما همراه شوید تا یاد بگیرید در این زمان چگونه می‌توانید از پوست خود مراقبت کنید:

استرس چگونه بر روی پوست انسان تاثیر می‌گذارد؟

استرس با ایجاد یک واکنش شیمیایی در بدن باعث حساسیت و واکنش پوستی می‌شود همچنین می‌تواند بهبودی مشکلات پوستی را دشوارتر کند. بدانید که استرس و نگرانی تنها به قلب شما آسیب نمی‌رساند، بلکه پوست صورت‌تان را نیز درگیر می‌کند، هورمون کورتیسول که در زمان عصبانیت و نگرانی در بدن شما ترشح می‌شود، به سرعت و به راحتی در زیر پوست‌تان قرار می‌گیرد و باعث خشکی آن می‌شود و جوانی و طراوت چهره‌تان را تهدید می‌کند. همان خطوطی که در زمان نگرانی و ناراحتی بر چهره شما نقش می‌بندد، کورتیسول آن خطوط را برای همیشه در چهره شما تثبیت می‌کند.

استرس باعث بیماری‌های پوستی می‌شود!

اگزما و پسوریازیس

داشتن استرس مشکلات پوستی مانند پسوریازیس، روزاسه و اگزما را تشدید می‌کند و همچنین کهیر پوستی و تاول هم به همراه دارد.

جوش و آکنه

استرس باعث ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول و درنهایت تولید چربی بیشتر پوست می‌شود وهمانطور که می‌دانید پوست چرب بیشتر مستعد آکنه و سایر مشکلات پوستی است.

التهاب‌های پوستی

استرس همچنین می‌تواند از طریق اتصال روده به پوست باعث التهاب شود و تعادل باکتری‌های روده را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به آزاد شدن التهاب شود، التهاب داخلی می‌تواند به صورت بیماری‌های پوستی مانند آکنه اگزما و برافروختگی پسوریازیس ظاهر شود و افرادی که به بیماری‌های التهابی مزمن پوستی مبتلا هستند حساسیت بیشتری دارند.

برای درمان و پیشگیری از التهابات پوستی پیشنهاد می‌کنیم از لوسیون‌هایی که حاوی اسید سالیسیلیک لایه بردار یا پروکسید بنزویل که از بین برنده باکتری‌ها می‌باشد، استفاده کنید. علاوه بر این لوسیون‌ها، مرطوب‌کننده‌ را هم در روتین پوستی خود قرار دهید.

لک و پیس

استرس می‌تواند باعث بروز لک و پیس جدید یا بزرگتر شدن لک و پیس‌های قدیمی شود و علاوه بر این استرس تنها باعث بیماری پوستی نمی‌شود، بلکه موجب افزایش سرعت پیری پوست نیز می‌شود.

پیری پوست

استرس روانی مزمن، با تحریک سیستم عصبی خودکار سعی در حل تهدید به وجود آمده  می‌کند. فعال سازی طولانی مدت این مسیرها منجر به اختلال سیستم ایمنی، افزایش تولید گونه‌های اکسیژن واکنش پذیر و آسیب به DNA می‌شود که همه این‌ها با پیری پوست در ارتباط هستند. اگر فرد مضطربی هستید در مراقبت از پوست بیشتر دقت کنید تا کمتر دچار مشکل شوید.

برای اینکه بتوانید را حدی قابل قبول سرعت روند پیر شدن پوست را کاهش دهید از کرم‌های حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدها استفاده کنید تا کلاژن‌سازی پوست‌تان تقویت شود.

خشکی پوست

استرس یکی از عواملی است که باعث افزایش هورمون کورتیزول در بدن شده و توانایی پوست در حفظ آب را کاهش می‌دهد از این رو پوست دچار خشکی می‌شود.

در این زمان پیشنهاد می‌کنیم از مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوست‌تان استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که در ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید الکل وجود نداشته باشد.

راه‌های برای کاهش استرس و مشکلات پوستی

۱) ورزش را در روتین پوستی خود قرار دهید:

ورزش مرتب می‌تواند به کاهش اضطراب و استرس و همچنین خواب بهتر کمک کند. هفته‌ای ۳ الی ۴ بار ورزش کردن می‌تواند کارساز باشد.

۲) رژیم غذایی داشته باشید:

اگر استرس را درمان نکنید منجر به افسردگی می‌شود و احتمالا تاثیر منفی روی برنامه غذایی که داریم می‌گذارد. در این بین برخی افراد ممکن است به غذاهای قندی و پرکالری روی بیاورند و همین مسئله خود به صورت مستقیم روی سلامت پوست تاثیر  می‌گذارد. پس در این شرایط سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و متعادل با غذاهای کامل، میوه و سبزیجات تازه داشته باشید زیرا غذاهای فرآوری شده و پر از قند التهاب بیشتری را در داخل بدن ایجاد می‌کنند.

۳) روتین خواب خود را مشخص کنید:

استرس باعث می‌شود روتین خواب شما بهم بریزد. کورتیزول که هورمون استرس شناخته می‌شود، هنگام خواب به صورت طبیعی کاهش می‌یابد و به پوست اجازه می‌دهد تازه شود پس برای رهایی از استرس و کاهش مشکلات پوستی روزی ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید. داشتن خواب کافی، زمان لازم برای استراحت به بدن را می‌دهد و باعث بهبود روحیه، سطح انرژی و درک بهتر می‌شود.

۴) عادات اشتباه را کنار بگذارید:

برخی از افراد هنگام استرس پوست خود را می‌خارانند. بیمارانی که دچار اگزما هستند؛ زمانی که دچار استرس می‌شوند این حس بدتر هم می‌شود. شما وقتی روی پوست احساس خارش می‌کنید، آن منطقه را می خارانید و به همین دلیل باعث آزاد شدن مواد شیمیایی التهابی می‌شوید. خاراندن می‌تواند پسوریازیس را بدتر کند پس به بیمارانی که هنگام استرس عادت دارند پوست خود را بخارانند، توصیه می‌شود با یک مشاور صحبت کنند تا جلوی این عادت اشتباه را بگیرند.

محصولات پیشنهادی الا اسکین

احتمالا می‌دانید که الا اسکین نماینده‌ی معتبر دو برند اکلادو و تالگو می‌باشد. این دو برند برای انواع پوست محصولاتی را ارائه می‌دهد. در ادامه برخی از این محصولات را در جهت بهبود پوست‌تان معرفی خواهیم کرد:

آبرسان و رطوبت رسان اکلادو (Moisture supplement cream)

این مرطوب‌کننده‌ی اکلادو به راحتی جذب پوست شما می‌شود و در طول روز پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد. این محصول با ترکیبات طبیعی و عصاره‌های گیاهی، با جذبی عمیق‌تر لایه‌های پوست را رطوبت‌رسانی کرده و به پوست شفافیت و زیبایی خاصی هدیه می‌دهد. پس در روز‌هایی که استرس دارید و ممکن است فراموش کنید در طول روز از مرطوب کننده‌ی مناسب پوست‌تان استفاده کنید، این محصول می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

ژل بالم آبرسان تالگو (Hydra marine gel balm)

ژل بالم آبرسان دریایی تالگو آبرسانی فوق العاده‌ای برای پوست دارد. علاوه بر آن در ساختار این محصول ماده فعالی وجود دارد که گردش خون را بالا میبرد و اکسیژن‌رسانی می‌کند و پوستی بی‌عیب و نقص برای شما به ارمغان می‌آورد. در روزهای پر از تنش این محصول می‌تواند همراهی خوب برایتان باشد.

سرم ضد چروک هیالوپروکلاژن تالگو (Intensive wrinkle correcting rich cream)

یکی از آثاری که استرس به همراه دارد پیری زودرس می‌باشد. در این زمان باید بیشتر حواسمان به پوستمان باشد. این محصول در کنار اینکه پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند، دارای غلظت بالایی از هیالورونیک اسید و پروکلاژن دریایی است و فورا چروک‌ها را پر می‌کند و نشاط را به پوست‌تان برمی‌گرداند.

جمع‌بندی

در نهایت برای اینکه تاثیر استرس بر روی پوست خود را کاهش دهید، سعی کنید برای خود و زندگی‌تان وقت بگذارید. در این مقاله بهترین راه‌ها را برای مقابله با استرس و داشتن پوستی سالم را گفتیم. فراموش نکنید برای دریافت مشاوره‌ی رایگان از مشاورین الا اسکین می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید. باید بدانید که الا اسکین نماینده‌ی دو برند معتبر تالگو و اکلادو در شهرهای بزرگی همچون تهران، کرمان و … می‌باشد؛ در نتیجه با خیال راحت می‌توانید به این مجموعه و خدماتی که ارائه می‌دهد اعتماد کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X