تاثیر خواب بر روی سلامت پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تاثیر خواب بر روی سلامت پوست

تاثیر خواب بر روی سلامت پوست

تاثیر خواب بر روی سلامت پوست بسیار است! آیا می‌دانستید که داشتن حدود هفت تا هشت ساعت خواب خوب در هر شب نه تنها برای سلامت و تندرستی کلی شما فوق العاده مفید است، بلکه یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای دستیابی به پوستی سالم‌تر است؟

اگر متوجه شده‌اید که دائما با مشکلاتی مانند حلقه‌های سیاه، پف‌کردگی، تیرگی و کدر شدن پوست دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است به این دلیل باشد که خوب یا به اندازه کافی نمی‌خوابید. در این مقاله ما به طور کلی تاثیر خواب بر روی پوست و عوارض کم خوابی را بر روی زیبایی بررسی می‌کنیم؛ پس همراه ما باشید:

چرا خوب خوابیدن برای سلامت پوست بسیار مهم است؟

قبل از اینکه در مورد فواید خواب زیبایی صحبت کنیم، مهم است که رابطه بین خواب و پوست خود را درک کنید. همه ما می‌دانیم که پوست ما هنگام خواب بهبود می‌یابد و خود را ترمیم می‌کند، به همین دلیل است که برای کمک به این روند، آن را با انواع محصولات مراقبت از پوست در شب تکمیل می‌کنیم. به همین دلیل است که وقتی از یک خواب خوب بیدار می‌شوید، پوست شما به طور خودکار بسیار شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

اما اگر به اندازه‌ی کافی نخوابید یا کیفیت خوابتان پایین باشد باعث تولید کورتیزول می‌شود که یک هورمون استرس است. کورتیزول باعث التهاب زیادی در بدن می‌شود و مشکلاتی مانند آکنه، پسوریازیس، اگزما و غیره را به همراه دارد.

فواید خواب بر روی زیبایی پوست

۱) تیرگی کمتر!

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که حلقه‌های تیره شما بسیار برجسته‌تر به نظر می‌رسند و هر بار که ساعت‌های کافی نخوابیده باشید با چشم‌های پف کرده از خواب بیدار می‌شوید؟ خوب، این اتفاق می‌افتد زیرا همانطور که گفتیم کمبود خواب باعث افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن شما می‌شود که منجر به احتباس آب و پف کردن چشم‌ها می‌شود. به علاوه، نخوابیدن به مدت هفت تا هشت ساعت در روز، استرس شدیدی به چشمان شما وارد می‌کند و راه را برای آن حلقه‌های تیره ناخوشایند باز می‌کند.

۲) با خواب کافی پوستی درخشان خواهید داشت!

پوست ما هر روز دچار مشکلات زیادی می‌شود. اثرات مضر آلودگی، آسیب خورشید، کثیفی، روغن‌ها و سایر ناخالصی‌ها باعث آسیب جدی می‌شود. اما هر شب، پوست شما از آسیب‌هایی که در طول روز از طریق تجدید سلولی وارد می‌شود، بهبود می‌یابد و ترمیم و جوان می‌شود. علاوه بر این، گنجاندن محصولات مراقبت از پوست با کیفیت خوب در روتین روزمره خود یک راه عالی برای کمک به پوست شما در این فرآیند بازیابی است تا پوستی نرم، لطیف و درخشان پیدا کند.

۳) علائم پیری کاهش می‌دهد!

بدون شک خوابیدن بهترین داروی ضد پیری برای پوست شماست. هنگامی که می‌خوابید، سلول‌های شما فعالیت‌های ترمیمی را انجام می‌دهند که به خنثی کردن صدمات سال‌ها کمک می‌کند. همچنین تولید کلاژن و الاستین را بهبود می‌بخشد تا از علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و سایر مشکلات جلوگیری کند.

۴) از زدن جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند!

کمبود خواب بدن شما را تحت استرس شدید قرار می‌دهد و باعث ترشح کورتیزول می‌شود. این هورمون نه تنها بر سایر عملکردهای بدن تاثیر می‌گذارد، بلکه باعث ایجاد التهاب زیادی در بدن شما می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. اما خوابیدن و بیدار شدن به موقع ذهن و بدن شما را در طول روز با کاهش التهاب و تحت کنترل نگه داشتن آکنه و جوش‌ها فعال نگه می‌دارد.

۵) محصولات مراقبت از پوستتان بهتر عمل می‌کنند!

دلیلی وجود دارد که چرا اکثر متخصصان پوست روی داشتن یک روتین مراقبت از پوست در شب تاکید دارند. از آن جایی که پوست شما در شب، عمیق‌ترین لایه‌های  خود را ترمیم می‌کند، انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب فقط به پوست شما در انجام این کار بسیار کمک می‌کند. موارد گفته شده به پوست شما کمک می‌کنند تا کلاژن بیشتری تولید کنند و در نتیجه پوست شما را برای سال‌های آینده سالم و جوان می‌ماند.

برای تاثیر خواب بر روی زیبایی و سلامت پوست این نکات را رعایت کنید:

۱) به اندازه‌ی کافی بخوابید!

برای اطمینان از بهره‌مندی از تمام مزایای مرتبط با خواب زیبایی، داشتن حداقل هفت تا هشت ساعت خواب بسیار مهم است. این زمانی است که بدن شما هورمون رشد انسانی را آزاد می‌کند، که به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند و در نتیجه صبح روز بعد پوست شما سالم و درخشان به نظر می‌رسد.

۲) قبل از خواب دوش بگیرید!

تمیز کردن صورت و بدن قبل از خواب با آب ولرم به آرامش بدن و ذهن شما کمک می‌کند. دوش گرفتن کمک می‌کند تا خواب با کیفیت‌تری داشته باشید، که بدیهی است نتایج بهتری روی پوست شما نیز دارد.

۳) یک روتین شب مناسب پوستتان داشته باشید!

همانطور که قبلا گفته شد، برای اینکه از خواب زیبایی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، همیشه بهتر است از محصولات مراقبت از پوست با کیفیت خوب برای کمک به این روند استفاده کنید. استفاده از کرم ترمیم کننده و ترمیم کننده دور چشم و مرطوب کننده، همراه با یک سرم با مواد فعال پوست شما را بهبود می‌بخشد و آسیب را بسیار بهتر ترمیم می‌کند. این مسئله بر روی ظاهری که شما در طول روز دارید بسیار تاثیرگذار است.

۴) به دنبال محصولات مناسب پوستتان باشید!

هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست برای روتین مراقبت از پوست شبانه خود، به یاد داشته باشید که مواد تشکیل دهنده را بررسی و محصولاتی را انتخاب کنید که در واقع نگرانی‌های پوست شما را هدف قرار می‌دهند. مثلا بگویید اگر تیرگی یا رنگدانه‌های زیادی دارید، به دنبال محصولاتی با ویتامین C باشید. اگر خشکی بزرگترین نگرانی شماست، انتخاب یک مرطوب‌کننده با اسید هیالورونیک واقعا کمک خواهد کرد.

۵) محصولات را چند دقیقه قبل از خواب استفاده کنید!

اگر تمایل دارید محصولات مراقبت از پوست خود را بزنید و فورا بخوابید، اجازه دهید به شما بگوییم که با مالیدن آن‌ها روی بالش خود تقریبا زمان خود را تلف کرده‌اید. در عوض، محصولات خود را حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید، زیرا تقریبا این مدت زمان می‌برد تا محصولات جذب پوست شما شوند و هدر نروند.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید:

بهترین زمان خواب برای داشتن پوستی سالم چه زمانی است؟

اگر چه بهترین زمان برای به خواب رفتن در واقع بین ساعت ۹ شب تا ۱۱ شب است، اما می‌دانیم که به دلیل سبک زندگی پر مشغله ما همیشه نمی‌توان آنقدر زود خوابید. با این حال، در صورت امکان، سعی کنید در اکثر روزها حدود ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید و اگر انجام این کار نیز دشوار است، سعی کنید حداقل ۷ ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید، صرف نظر از ساعتی که به رختخواب می‌روید.

چگونه کم خوابی روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

نخوابیدن به اندازه کافی اثرات منفی زیادی روی پوست شما می‌گذارد که شایع‌ترین آن‌ها سیاهی و پف چشم است. اما جدای از این، علائم پیری زودرس، جوش‌ها، برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و رنگ‌های زرد را مشاهده خواهید کرد. این مشکلات ممکن است ادامه داشته باشند حتی اگر سایر موارد را به درستی انجام دهید، مانند یک روتین مراقبت از پوست خوب و یک رژیم غذایی متعادل.

جمع‌بندی…

در این مقاله به طور کامل درباره‌ی تاثیر خواب بر روی سلامت پوست توضیح دادیم و برای اینکه خوابتان بر روی پوستتان تاثیرگذارتر باشد نکاتی گفتیم. اگر سوالی در این باره دارید می‌توانید به اینستاگرام ما مراجعه و از مشاوره‌ی رایگان متخصصین الااسکین استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X