تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست

تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست

در ماه مبارک رمضان به سر می‌بریم و ممکن است برای برخی افراد تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست یک دغدغه باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا روزه گرفتن می‌تواند باعث آسیب به پوست شود یا نه؟ با ما همراه باشید تا پاسخ آن را بررسی کنیم.

آیا روزه گرفتن تاثیر منفی بر روی پوست دارد؟

برخلاف باور عموم، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که روزه گرفتن نه تنها به پوست آسیب نمی‌رساند، بلکه جنبه‌ی درمانی طبیعی هم دارد. به معنای دیگر تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست می‌تواند مثبت باشد. روزه گرفتن به کاهش مشکلات پوستی کمک می‌کند و باعث سم‌زدایی بدن می‌شود.

خواص و فواید روزه گرفتن برای پوست

پوست را روشن و درخشان می‌کند

اولین تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست می‌تواند روشن و درخشان شدن آن باشد. روزه گرفتن باعث تجدید سلول‌های پوستی و ترمیم سلول‌های آسیب‌ دیده‌ی پوست می‌شود. اما مهم است که از زمان افطار تا سحر با نوشیدن آب به هیدراته شدن و آبرسانی پوست کمک کنید. نوشیدن آب در این زمان کمک می‌کند بدن با سرعت بیشتری سموم را دفع کند. همچنین توجه کنید که سحری شما وعده‌ای کامل و مغذی باشد تا بازسازی سلول‌های پوستی به خوبی انجام شود.

آکنه و اگزما را کاهش می‌دهد

در زمان روزه گرفتن، بدن به طور موقت فرآیند هضم را رها می‌کند. در نتیجه بر روی احیای موارد دیگر تمرکز کرده و این می‌تواند باعث بهبود آکنه و اگزمای پوستی شود.

سم‌زدایی بدن

در ماه مبارک رمضان، تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست می‌تواند با سم‌زدایی بدن خود را نشان دهد. وقتی روزه‌ایم چربی‌های مواد غذایی مصرف شده و جذب شده توسط بدن در چندین ماه، پاکسازی می‌شوند. به جای هضم غذا، آن اضافات جمع‌شده سوزانده می‌شوند و این می‌تواند باعث تولید سلول‌های جدیدتر، بازسازی بدن و سلامت بیشتر پوست شود.

چگونه می‌توانیم از خشکی پوست در روزه گرفتن جلوگیری کنیم؟

آب زیادی بنوشید

اگر در فاصله‌ی افطار تا سحر از آب کافی استفاده کنید، پوست دچار خشکی نمی‌شود. پس سعی کنید آب مورد نیاز بدن را در این فاصله تامین کنید تا پوست دهیدراته و کم‌آب نشود.

دتاکس درست کنید

می‌توانید به جای نوشیدن آب خالی، تکه‌های میوه را درون بطری آب بریزید و دتاکس درست کنید. این آب طعم‌دار فاقد کالری است و ترکیبات آن باعث دفع سموم بدن، هیدراته نگه داشتن پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. حتما ترکیبات زیر را امتحان کنید:

  • لیمو، خیار، نعنا
  • پرتقال، لیمو ترش
  • توت فرنگی، پرتقال، زنجبیل
  • آناناس، پرتقال، نعنا

مصرف میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات علاوه بر اینکه بخشی از آب بدن و پوست را تامین می‌کنند، باعث سلامت و روشن شدن پوست نیز می‌شوند. مصرف زیاد زولبیا، بامیه و سایر شیرینی‌جات می‌تواند باعث بروز آکنه‌های پوستی شود. اما با خوردن سبزیجات تازه در کنار غذای اصلی می‌توانید این احتمال را کاهش دهید.

از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید

همانطور که می‌دانید مرطوب‌کننده‌ها از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند و مانند یک سد در برابر اتلاف آب پوست ظاهر می‌شوند. با استفاده‌ی منظم از مرطوب‌کننده‌ها می‌توانید از خشکی زیاد پوست جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از بالم و چرب‌کننده‌های لب نیز برای جلوگیری از ترک خوردن و خشکی لب‌ها کمک بگیرید. پماد ویتامین A می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

پوست صورت را زیاد نشویید

با شست‌وشوی بیش از حد پوست صورت ممکن است باعث خشکی و دهیدراته شدن پوست شوید. سعی کنید به جای شستن پوست، از اسپری آب برای طراوت بخشیدن به آن کمک بگیرید.

برای جلوگیری از تاثیر منفی روزه گرفتن بر روی پوست و بدن، این نکات را رعایت کنید

  • سعی کنید در وعده‌های افطار و سحر، تمامی گروه‌های غذایی مانند پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و … را بگنجانید تا دچار کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی نشوید.
  • غذاهای سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان بخورید. توت، بادام و شکلات تلخ خوراکی‌های بسیار خوبی هستند.
  • از نوشیدن مایعات ادرارآور مانند چای غلیظ خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند.
  • سعی کنید با مشورت پزشک، مکمل‌های غذایی را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.
  • برای تغییر ساعات خوردن داروهایتان، با پزشک متخصص مشورت کنید و خودسرانه عمل نکنید. در غیر این صورت ممکن است با ریزش مو و مشکلات پوستی مواجه شوید.
  • سعی کنید از خوردن غذاهای فست‌فود، فرآوری‌شده، شور و خیلی شیرین پرهیز کنید. این نوع غذاها باعث تشنگی زیاد، کسلی و خستگی شما در طول روز می‌شوند.
  • از وعده غذایی سحری صرف نظر نکنید. سحری مهم‌ترین وعده در ماه رمضان است و در صورت نخوردن غذا بدن از انرژی و مواد مغذی بدن‌تان استفاده می‌کند که می‌تواند به شما آسیب بزند.

جمع‌بندی نهایی

تاثیر روزه گرفتن بر روی پوست می‌تواند شامل موارد مثبت و منفی باشد اما با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید سلامت بدن و پوست خود را حفظ کنید.

ممکن است به هر دلیلی و با هر اعتقادی علاقمند به گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان باشید. اما بخاطر داشته باشید که در صورت داشتن مشکلاتی که پزشک شما را از روزه گرفتن منع کند، بهتر است از انجام آن صرفه نظر کنید. سلامتی شما بسیار اهمیت دارد و ممکن است صدمات بیشتری با روزه گرفتن شما را تهدید کند.

با فروشگاه اینترنتی الا اسکین آشنایی دارید؟

الا اسکین با بیش از ۱۰ سال سابقه‌ی فعالیت، وارد کننده‌ی محصولات اورجینال و معتبر جهانی است. شما می‌توانید انواع محصولات پوستی-مراقبتی مانند تونر، آبرسان، مرطوب‌کننده، لایه بردار، شوینده، کرم دور چشم و … را از طریق سایت تهیه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست‌تان برسند. نمایندگی برندهای معروفی مانند اکلادو و تالگو تهران و کرمان در انحصار فروشگاه اینترنتی الا اسکین است.

علاوه بر این ما شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید با تیم پشتیبانی و متخصص الا اسکین تماس گرفته و در جهت رفع مشکلات پوستی خود مشاوره بگیرید. پیج اینستاگرام الا اسکین را هم از دست ندهید. شما می‌توانید با مطالعه‌ی پست‌ها از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده نمایید. در قسمت مجله‌ی الا نیز مطالبی گردآوری شده است که ممکن است به بسیاری از سوالات ذهن شما در رابطه با مشکلات و مراقبت‌های پوستی پاسخ دهند.

تلاش ما همواره جلب رضایت مشتریان است و در این مسیر از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد. انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید تا با کمک یکدیگر، موجبات رضایت شما همراهان عزیز را فراهم آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X