تاثیر طب سوزنی بر روی پوست صورت - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تاثیر طب سوزنی بر روی پوست صورت

تاثیر طب سوزنی بر روی پوست صورت

گذر زمان روی پوست شما هم تاثیر می‌گذارد. امروزه طب سوزنی جایگاه ویژه‌ای در بین افراد پیدا کرده است و می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی جوانسازی پوست بگذارد، پس طب سوزنی می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای درمان و جوانسازی باشد. اما در این بین سوالاتی برای برخی از افراد پیش می‌آید: طب سوزنی درد دارد؟ آیا واقعا در جوانسازی و درمان موثر است؟ …

اگر این دسته از سوالات برای شما هم پیش آمده است و می‌خواهید درباره‌ی این طب بیشتر بدانید در ادامه‌ی این مقاله با من همراه باشید:

جوانی و زیبایی با طب سوزنی پوست صورت

تاثیرات شگفت‌انگیز طب سوزنی روی جوانسازی پوست در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، ایالات متحده، کشورهای اروپایی، چین، ژاپن و… استفاده از سوزن‌ها به عنوان جادویی برای جوانسازی پوست یاد می‌شود.

به طور کلی طب سوزنی قرن‌هاست بخشی از طب سنتی چینی است و در درمان دردهای بدن‌، سردرد یا حتی حالت تهوع کمک می‌کند. اما مزیت تکمیلی آن ممکن است شما را شگفت زده کند: باید بدانید این روش درمانی روی زیبایی و جوانسازی پوست شما نیز بسیار موثر عمل می‌کند. گفته می‌شود که طب سوزنی صورت به طور طبیعی به جوانی و شادابی، صافی و سالم‌تر شدن پوست صورت کمک می‌کند و همچنین طب سوزنی پوست صورت، جایگزینی بی خطرتر از سایر درمان‌ها می‌باشد.

عملکرد پوست در گذر زمان

همانطور که قبلا گفتیم به طور کلی پوست از سه بخش اپیدرم، درم و هیپودرم درست شده است. اپیدرم، بخش بیرونی پوست بوده و شامل لایه‌های سلولی مرده و زنده می‌باشد. این لایه در مقایسه با دو لایه دیگر، نازک‌تر بوده و بیانگر چین و چروک‌ها و اسکارها است.

لایه درم، در زیر اپیدرم قرار دارد و نسبتا ضخیم است. این لایه از عروق و اعصاب، فولیکول مو، غدد عرق و ماهیچه های ریز تشکیل شده است. همچنین در این لایه دو پروتئین مهم کلاژن و الاستین نیز قرار دارند. کلاژن در لایه درم، شبکه‌ای را به صورت مورب تشکیل می‌دهد که پوست را مستحکم نگه می‌دارد. این چهارچوب کلاژنی با پروتئین دیگری به نام الاستین که در وسط آن قرار دارد، استحکام می‌یابد.

در زمان تولد کودک، این دو پروتئین باعث می‌شوند که پوست کودک بسیار شفاف و قابل انعطاف باشد. به تدریج، در جریان فر‌آیند پیری، چهارچوب مستحکم کلاژنی در لایه درم، مثل رشته‌های ماکارونی، شل شده و الاستین نیز تحلیل می رود.

این دو تغییر عمده موجب خواهند شد که پوست شفاف و انعطاف پذیر زمان کودکی، در میانسالی و پیری، دارای چین و چروک گردیده و انعطاف قبلی را نداشته باشد. لایه هیپودرم، در زیر لایه درم قرار دارد و عروق و اعصاب درشت تری در آنجا قرار داشته و به چربی، عضلات و استخوانها متصل است. با انجام طب سوزنی می‌توانید این انعطاف را به صورت خود بازگردانید.

تاثیرات طب سوزنی روی پوست صورت

طب سوزنی باعث افزایش جریان خون در زیر پوست می‌شود که تاثیرات زیر را به همراه دارد:

رفع افتادگی و جوانسازی پوست صورت با طب سوزنی

به طور کلی پوست صورت به دلیل افزایش سن و اثر جاذبه، دچار افتادگی می‌شود. در زمینه ترمیم افتادگی پوست هم، طب سوزنی روش بسیار موثری می‌باشد. متخصص طب سوزنی با تجربه و دوره دیده، می‌تواند  با تکنیک خاصی پوست افتاده را بالا کشیده و به اصطلاح لیفتینگ پوست انجام دهد. بدیهی است که این درمان طبیعی و ماندگاری مناسبی هم دارد.

برای جوانسازی پوست صورت به وسیله‌ی طب سوزنی، سوز‌ن‌های اکوپانچر در عمق چین و چروک‌ها، وارد لایه درم می‌شوند. جراحت عمدی ناشی از ورود سوزن به لایه درم، منجر به بروز خونریزی در این لایه شده و پوست با ساخت کلاژن سعی می‌کند این جراحت را ترمیم کند. به عبارتی دیگر واکنش بدن در برابر ورود سوزن، به تقویت فیبروبلاست‌ها، بازسازی کلاژن و الاستین و پاکسازی رادیکال‌های آزاد انباشته شده در زیر پوست منجر می‌گردند. در نهایت پس از چند ساعت تا چند روز، پوست آسیب دیده در اثر ورود سوزن‌های اکوپانچر بازسازی شده و از شفافیت و استحکام بیشتری برخوردار است و به این صورت از میزان چین و چروک صورت کاسته می‌شود.

تامین رطوبت پوست با طب سوزنی

خشکی و زبری پوست یکی از شایع ترین مشکلاتی می‌باشد که افراد با آن روبه‌رو هستند. اگر شما هم جز این افراد قرار هستید و خشکی پوست شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از تکنیک‌های طب سوزنی برای درمان خشکی و افزایش رطوبت پوست‌تان کمک بگیرید.

به این ترتیب با یک تیر سه نشان را می زنید؛ به این صورت که با این کار نه تنها به آبرسانی بهتر سلول ها و بافت‌های پوستی کمک می‌کنید، بلکه با افزایش جریان گردش خون در پوست صورت، غذارسانی به این سلول‌ها افزایش پیدا می‌کند. در ضمن با این کار به جوان سازی پوستتان هم کمک کرده‌اید. به این ترتیب هم می‌توانید پوستتان را از خشکی نجات دهید و هم به جوانی و شادابی آن کمک کنید.

با تیرگی و کدری پوستتان خداحافظی کنید

طب سوزنی چین به روش‌های متفاوتی می‌تواند به زیبایی و شادابی پوست شما کمک کند. اگر شما هم در گروه افرادی هستید که از تیرگی و کدری پوست‌تان خسته شده‌اید شاید در حال تجربه یک به هم ریختگی هورمونی هستید.

از دیدگاه درمانگران طب سوزنی ایجاد تعادل هورمونی در بدن و تنظیم انرژی یین و یانگ می‌تواند یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی پوست باشد. در حقیقت یکی از مهمترین دلایلی که موجب تیرگی و کدری پوست در مردان و زنان می‌شود عدم پاکسازی و سم زدایی ارگان‌های درونی بدن به ویژه کبد از سموم و فضولات بدن می‌باشد.

متخصصان طب سوزنی با کمک سوزن‌های یک بار مصرف و بسیار نازکی که دارند نقاط مربوط به ارگان‌های درونی بدن را تحریک می‌کنند و با انتقال انرژی از طریق مریدین‌ها به اندام‌هایی مثل کبد به پاکسازی بهتر سموم و درمان و پیشگیری از تیرگی پوست کمک می‌کنند.

درمان اگزما با طب سوزنی

به طور کلی برای درمان اگزما راه‌های متفاوتی وجود دارد. گیاه درمانی و طب سوزنی از جمله رایج‌ترین روش‌های درمانگران طب سنتی برای درمان اگزما و آلرژی های پوستی است. در شرایطی که پوست بیمار با واکنش‌هایی مانند خارش، التهاب و سرخی پوست به دلیل ابتلا به اگزما مواجه می‌شود ممکن است فرد نگران این مسئله شود که چگونه می‌تواند این بیماری را درمان کند یا اینکه آیا اگزما روی زیبایی‌اش تاثیر می‌گذارد؟ اما نگران نباشید چرا که خوشبختانه طب سوزنی قابلیتی دارد که می‌تواند با زدن سوزن‌هایی به طور همزمان هم برای درمان بیماری و هم برای کاهش علائم و بازگشت زیبایی به پوست بدن کمک کند.

کاربرد طب سوزنی در زیبایی پوست صورت

به طور خلاصه طب سوزنی در پوست شما تاثیرات زیر را بر جا می‌گذارد:

  • جوانسازی و شادابی پوست
  • متعادل کردن چربی پوست
  • روشن کردن پوست
  • لیفتینگ و برطرف کردن افتادی پوست صورت
  • رفع چین و چروک پوست صورت
  • از بین بردن خط عمیق اخم پیشانی و خط دور لب
  • برطرف کردن جوش یا آکنه پوست صورت
  • از بین بردن جای جوش روی پوست صورت و بدن
  • کاهش تیرگی و گودی زیر چشم و پف زیر چشم
  • رفع منافذ باز پوست
  • برطرف کردن لک‌های صورت و کک و مک
  • از بین بردن غبغب

معایب طب سوزنی

می‌توان گفت طب سوزنی هیچ عارضه و عیبی ندارد اما در برخی افراد تنها یک عارضه بسیار کوچک و سطحی با خود به همراه دارد و آن این است که ممکن است در برخی نقاط صورت پس از انجام طب سوزنی کبودی یا قرمزی خیلی سطحی دیده شود. اما نگران نباشید این عارضه نیز در مدت زمانی کوتاه مثلا ۳ الی ۴ روز برطرف می‌شود. این عارضه در مقابل برخی از عوارض جبران ناشدنی دیگر روش‌های جوانسازی پوست در طب مدرن غیرقابل مقایسه و قابل چشم پوشی می‌باشد.

جمع‌بندی…

اگر به دنبال درمانی کارساز برای جوانسازی و درمان پوست صورت خود هستید، طب سوزنی را در بین گزینه‌های خود قرار دهید. همچنین می‌توانید به پیج اینستاگرام الا اسکین مراجعه کنید و از مشاوره‌ی رایگان ما بهره‌مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X