۵ راه برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۵ راه برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی

۵ راه برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی

برخی از خانم‌ها در تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی کوتاهی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، کیفیت‌ آن‌ها تاثیر زیادی در ظاهر آرایش‌ خانم‌ها دارد و می‌تواند آن را بی‌عیب و نقص یا تکه تکه جلوه دهد. به همین دلیل است که علاوه بر محصولات آرایشی باکیفیت، باید در خرید اسفنج‌های آرایشی هم بااحتیاط عمل کنیم. اما این به تنهایی کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که به طور منظم این اسفنج‌های آرایشی را تمیز می‌کنید تا طول عمر آن‌ها را افزایش دهید و از تشکیل شدن باکتری‌ها جلوگیری کنید. در اینجا پنج راه برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی آورده شده است.

۱- برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی، آن را در آب صابون خیس کنید

احتمالا ساده‌ترین راه برای تمیز کردن اسفنج آرایشی خیس کردن آن در آب صابون است. یک کاسه آب گرم بردارید، یک صابون ملایم یا پاک‌کننده به آن اضافه کنید و سپس بیوتی بلندرهای خود را حدود نیم ساعت در آن قرار دهید. با این کار تمامی محصولات آرایشی مسدودشده درون آن‌ها پاک می‌شوند. پس از اتمام کار، آب را از اسفنج خارج کنید، آن را چند ثانیه زیر آب لوله‌کشی قرار دهید و قبل از استفاده‌ی مجدد، اجازه دهید کاملا در هوا خشک شود.

۲- روش روغن زیتون و صابون ظرفشویی را امتحان کنید

مقدار مساوی روغن زیتون، صابون ظرف‌شویی و آب را در یک کاسه بریزید. اسفنج‌های آرایشی استفاده شده و کثیف خود را داخل این مخلوط بگذارید و اجازه دهید مدتی بمانند. روغن زیتون موجود در مخلوط به پاک کردن آرایش اضافی، کثیفی و جرم از اسفنج کمک می‌کند، در حالی که صابون ظرفشویی به خوبی بیوتی بلندر را تمیز می‌کند. در آخر آن را با آب بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

۳- برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی، آن‌ها را در مایکروویو قرار دهید

اسفنج آرایشی کثیف خود را با مقداری آب و صابون مایع در یک ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید. سپس ظرف را حدود یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. پس از اتمام، ظرف را بیرون بیاورید و قبل از برداشتن اسفنج، اجازه دهید آب کاملا خنک شود. در نهایت اسفنج آرایشی را زیر آب بشویید، آب اضافی آن را بگیرید و بگذارید قبل از استفاده کاملا خشک شود.

۴- آن را با میسلار واتر تمیز کنید

بله، همان‌طور که از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی نیز استفاده کنید. کافی‌ست پاک‌کننده‌ی میسلار واتر را روی بیوتی بلندر کثیف خود بریزید و آن را زیر آب جاری قرار دهید. حالا به آرامی با استفاده از انگشتان خود اسفنج را فشار دهید تا تمیز شود. متوجه خواهید شد که باقی‌مانده‌ی آرایش از اسفنج به راحتی جدا و اسفنج شما فورا تمیزتر می‌شود.

۵- برای تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی، هر ۳-۴ ماه یک‌بار آن‌ها را تعویض کنید

این فوق‌العاده مهم است. در حالی که شستن هر هفته‌ی اسفنج مهم است، تعویض آن پس از ۳ تا ۴ ماه استفاده‌ی منظم هم به همان اندازه اهمیت دارد. مهم نیست چقدر آن‌ها را تمیز نگه‌دارید. حتما باید بعد از این بازه‌ی زمانی عوض شوند. اسفنج‌های آرایشی شما ظریف هستند و در مدت زمان کوتاهی فرسوده و پاره می‌شوند، بنابراین حتما آنها را مرتبا تعویض کنید.

حرف آخر

اسفنج‌های آرایشی یا بیوتی بلندرها یکی از پراستفاده‌ترین محصولات آرایشی هستند که برای استفاده از انواع کرم‌ها و پودرهای آرایشی کاربرد دارند. تمیز نگه‌داشتن اسفنج‌های آرایشی در سلامت و زیبایی پوست و آرایش شما تاثیر بسیار زیادی دارد و مهم است که به آن توجه کنید.

بعد از شست‌و‌شو هم، قبل از اینکه آن‌ها را درون کیف وسایل آرایشی‌تان قرار دهید، اجازه دهید کاملا در هوای آزاد خشک شوند. یک اسفنج آرایشی مرطوب می‌تواند به محل پرورش باکتری‌ها تبدیل شود و شما نمی‌خواهید آن‌ها را به صورت‌تان انتقال دهید!

با فروشگاه اینترنتی الا اسکین آشنایی دارید؟

فروشگاه اینترنتی الا اسکین با بیش از ۱۰ سال سابقه‌ی فعالیت در زمینه‌ی ارائه‌ی محصولات مراقبت از پوست، واردکننده‌ی برندهای معتبر جهانی مانند اکلادو و تالگو در کرمان و تهران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا ارتباط با تیم متخصص الا اسکین، سوالات و مشکلات پوستی خود را با ما در میان بگذارید و با محصولاتی کاربردی و مناسب نوع و مشکل پوست‌تان آشنا شوید. علاوه بر این توصیه می‌کنیم از پیج اینستاگرام ما نیز دیدن و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X