تونر صورت چیست؟ + ترکیبات مفید و مضر آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

تونر صورت چیست؟ + ترکیبات مفید و مضر آن

تونر صورت چیست و چرا نباید آن را از روتین پوستی خود حذف کنید؟

یکی از مراحل مهم روتین پوستی، استفاده از تونر صورت می‌باشد. اگر به دنبال پوستی سالم و شاداب هستید از اهمیت تونر صورت غافل نشوید. این محصول فواید زیادی دارد که در ادامه به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

تونر صورت چیست؟

تونرها یکی از محصولات مراقبت پوست هستند که مزایای زیادی برای پوست دارند. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند استفاده از تونر ضروری نیست؛ اما باید بدانید که استفاده از تونر صورت یکی از مراحل اصلی و بسیار ضروری روتین پوستی به شمار می‌رود. تونر در حقیقت مرحله‌ی میانی مراقبت از پوست است. باید بعد از شستن و تمیز کردن صورت از آن استفاده کرد. تونر باعث شادابی، آبرسانی، نرمی و لطافت پوست می‌شود. همچنین PH پوست را بعد از شست‌وشو تنظیم کرده و با کاهش چربی اضافه، منافذ باز پوست را کاهش می‌دهد.

چه کسانی باید از تونر صورت استفاده کنند؟

همه‌ی افراد می‌توانند! تونرها برای انواع پوست طراحی شده‌اند و با هر پوستی سازگارند. اگر به پوست خود اهمیت می‌دهید از همین امروز از تونرها استفاده کنید.

فواید استفاده از تونر صورت

جای دادن تونر صورت در روتین پوستی فواید زیادی برای پوست شما دارد؛ مانند:

تنظیم کردن PH پوست

پوست انسان اسیدی است. زمانی که از صابون‌های شست‌وشوی قلیایی استفاده می‌کنید میزان اسیدیته پوست تغییر می‌کند و تعادل آن بهم می‌خورد. در اینجا تونر به داد پوست شما می‌رسد! در حالت عادی پوست باید به تنهایی تلاش کند تا به حالت عادی برگردد، اما استفاده از یک تونر خوب و مناسب پوست می‌تواند به پوست کمک کند تا سریعا به حالت تعادل برگردد.

بسته شدن منافذ باز پوست

استفاده از تونر صورت باعث می‌شود چربی‌های اضافه‌ی پوست پاک شوند و نفوذ آلودگی‌ها و ذرات ناخالص کاهش یابد. همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند به مرور منافذ پوست شما کوچک و بسته شوند. به معنای دیگر یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد می‌شود.

تمیز شدن منافذ پوست

صابون‌ها و مواد شست‌وشوی صورت نمی‌توانند به تنهایی صورت شما را از آلودگی‌ها پاک کنند. ذرات ریز گرد و غبار و آلودگی‌های موجود در هوا به منافذ پوست شما نفوذ می‌کنند و حتی با شست‌وشو هم پاک نمی‌شوند. اما استفاده از تونرها بعد از شستن صورت، می‌تواند پوست را به صورت عمقی تمیز کند و حتی باقی‌مانده‌ی لوازم آرایشی را هم پاک کند.

شفاف شدن پوست صورت

همانطور که گفتیم تونرها خاصیت پاک‌کنندگی عمیقی دارند. به همین دلیل به مرور باعث شفاف و درخشان شدن پوست شما می‌شوند.

جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک و سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند. این مواد از رویش موهای زیرپوستی صورت جلوگیری می‌کنند.

آبرسانی و مرطوب کردن پوست

تونرها می‌توانند پوست را آبرسانی کنند و با جذب رطوبت، پوست را مرطوب نگه‌ دارند.

هنگام خرید تونر به چه نکاتی توجه کنیم؟

تونرها انواع مختلفی دارند که شما باید با توجه به چند فاکتور مهم آن‌ها را خریداری کنید:

نوع پوست

مهم‌ترین عامل در خرید هر نوع محصول مراقبتی یا آرایشی، نوع پوست شماست. این موضوع در رابطه با خرید تونر هم صدق می‌کند. در صورت داشتن پوست خشک بهتر است از تونرهایی با ترکیبات آبرسان استفاده کنید. اگر هم پوستی چرب دارید به دنبال تونرهایی با فرمول سبک‌تر باشید. برای تشخیص نوع پوست خود توصیه می‌کنیم مقاله‌ی «نوع پوست شما چیست؟» را مطالعه کنید.

ترکیبات مفید و موثر

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات احیاکننده پوست
  • گلاب یا عصاره‌ گل رز
  • گلیسیرین
  • ترکیبات ضد التهاب
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • پانتنول سی وایپ
  • ویلو هرب
  • عصاره‌ی گیاهانی مانند بابونه و روغن درخت چای
  • ویتامین‌هایی مانند ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E

ترکیبات مضر

  • الکل
  • منتول
  • ترکیبات تحریک کننده پوست
  • ترکیبات عطری
  • پارابن
  • روغن‌های معدنی

ممکن است به جای کلمه‌ی «الکل» از واژه‌هایی مانند اتانول، اتیل الکل، ایزوپروپیل الکل و بنزیل الکل استفاده شوند. همه‌ی این‌ها الکل هستند پس مراقب باشید که تونر صورت حاوی این مواد نباشد.

بهترین زمان برای استفاده از تونرها

اگر می‌خواهید تونر تاثیر خود را به خوبی بگذارد، باید بعد از پاک کردن آرایش و شستن صورت با مواد شوینده از آن استفاده کنید. تونرها را نمی‌توان جایگزین شوینده‌ها کرد.

 چگونه از تونرها استفاده کنیم؟

استفاده از تونر صورت کار سختی نیست.

  1. در ابتدا صورت خود را با آب و شوینده‌ی مناسب بشویید. مطمئن شوید که پوست کاملا تمیز باشد.
  2. بر روی یک پد آرایشی یا پنبه، چند قطره تونر بریزید.
  3. پد را به تمامی نقاط صورت و گردن بمالید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از برخی تونرها نیازی به استفاده از پد آرایشی نیست و می‌توانید از دستان خود کمک بگیرید. تونر را دو بار در روز بعد از شست‌وشوی صورت استفاده کنید. اگر پوست حساس و ملتهبی دارید یک بار استفاده در روز کافی‌ست. همچنین از زدن تونر به دور چشم و نواحی لب خودداری کنید.

چگونه بفهمیم تونر تاثیر خوبی روی پوست ما داشته است؟

  • برای افرادی که پوست خشکی دارند، استفاده از تونر باید پوست آن‌ها را مرطوب کند و از خشکی سابق بکاهد.
  • پوست‌های چرب باید با کاهش سایز منافذ پوست روبه‌رو شوند و دیگر خبری از چربی اضافی پوست نباشد.
  • التهاب و قرمزی پوست‌های حساس باید کاهش پیدا کند.
  • به طور کلی بعد از استفاده از تونرها پوست باید تمیز، باطراوت، نرم و روشن شود.

البته با یکبار استفاده نباید توقع معجزه داشته باشید. شما باید مداوم از تونر صورت استفاده کنید تا شاهد تاثیرات مثبت آن باشید.

چرا برخی از پزشکان استفاده از تونر صورت را توصیه نمی‌کنند؟

همانطور که بالاتر گفتیم تونری برای صورت مفید است که حاوی الکل نباشد. تونرهایی که بر پایه‌ی الکل هستند رطوبت پوست را از بین می‌برند و باعث خشکی آن می‌شوند. از طرفی خشکی پوست هم می‌تواند باعث بدتر شدن آکنه‌ها شود. از این جهت برخی از متخصصان پوست استفاده از تونرها را توصیه نمی‌کنند. اما باید بدانید که همه‌ی تونرها بر پایه‌ی الکل نیستند و اگر هنگام خرید به نکاتی که در این مقاله گفته شد توجه کنید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

پیشنهادات الا اسکین برای خرید یک تونر عالی

ما همواره در تلاشیم تا بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهیم. در ادامه به معرفی پنج تونر صورت می‌پردازیم که شاید محصولی باشند که به دنبال آن هستید:

تونر آبرسان اکلادو

این تونر برای انواع پوست مناسب است، حتی پوست‌های حساس و دارای آکنه فعال. تونر آبرسان اکلادو خاصیت تسکین دهندگی، آرام بخشی و احیای پوست دارد. همچنین باعث تغذیه پوست و درمان چروک‌ها می‌شود. بافتی غیر روغنی دارد و طراوت و شادابی از دست رفته‌ی پوست را باز می‌گرداند. همچنین با تحریک تولید کلاژن، خاصیت الاستیته‌ی پوست را افزایش می‌دهد. این محصول فاقد الکل، پارابن، سولفات و سیلیکون است.

تونر پوست چرب اکلادو

این تونر برای پوست‌های چرب و دارای آکنه مناسب است. به تعادل چربی و رطوبت ‌رسانی پوست کمک می‌کند و سبوم اضافی را از بین می‌برد. تونر پوست چرب اکلادو به تنظیم PH پوست کمک و سلول‌های مرده را حذف می‌کند. علاوه بر این‌ها این محصول دارای گیاه سنتلا آسیاتیکا است که باعث تسکین پوست‌های دچار آکنه‌های ملتهب می‌شود.

تونر تی تری بادی‌شاپ

این محصول برای پوست‌های چرب مناسب است. به خوبی آلودگی‌های منافذ پوست را پاکسازی می‌کند و باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می‌شود. همچنین با کنترل چربی پوست باعث درمان و جلوگیری از جوش‌ها می‌شود. تونر تی تری بادی‌شاپ حاوی پودر خاصی‌ست که با تکان دادن بطری فعال می‌شود. هنگام استفاده مانند اسکراب عمل می‌کند و ناخالصی‌ها را به طور کامل از پوست پاک می‌کند.

تونر پوست چرب تالگو

مناسب برای پوست چرب، مختلط، جوش‌دار و مستعد آکنه می‌باشد. این محصول دو فاز است و علاوه بر خاصیت تمیزکنندگی، به کوچک شدن منافذ پوست هم کمک می‌کند. تونر تالگو سطح سبوم پوست را تنظیم می‌کند، ظاهری مات و یکدست به پوست‌های چرب می‌بخشد و از برق افتادن پوست جلوگیری می‌کند. فاقد پارابن است و رایحه‌ای طبیعی دارد. همچنین دارای مقادیری زینک و الکل می‌باشد که پوست را به طور کامل تمیز کرده و منافذ را جمع می‌کند.

تونر لایه بردار و روشن‌ کننده تالگو

این محصول دارای بافتی ژلی و سرشار از هیالورونیک اسید است. باعث روشن شدن پوست صورت می‌شود و پوستی شفاف و یکدست به شما هدیه می‌دهد. این تونر باعث لایه‌برداری سطحی و ملایم پوست می‌شود. همچنین به علت داشتن عصاره‌ی جلبک قهوه‌ای لکه‌های تیره را مورد هدف قرار می‌دهد و تجمع رنگدانه‌ها را به حداقل می‌رساند.

کلام آخر

امیدواریم اطلاعات گفته شده توانسته باشد به شما در انتخاب یک تونر صورت مناسب کمک کند. حتما از کیفیت تونری که می‌خرید مطمئن شوید. در غیر این صورت نه تنها تاثیر مثبتی نخواهید دید، بلکه به سلامت پوست شما هم آسیب می‌رساند.

شما می‌توانید برای خواندن جزئیات بیشتر تونرها و خرید محصولات تالگو در کرمان و تهران به سایت الا اسکین سر بزنید. ما همواره در تلاش هستیم تا رضایت مشتریان خود را به حداکثر برسانیم. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما و مطالعه‌ی پست‌ها، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها نیز استفاده کنید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X