۹ راه طبیعی برای خلاص شدن از شر تیرگی زیر بغل! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۹ راه طبیعی برای خلاص شدن از شر تیرگی زیر بغل!

تیرگی زیر بغل

آیا دوست دارید لباس‌های بدون آستین بپوشید و آزادانه دست‌هایتان را تکان دهید اما نگران تیرگی زیر بغل خود هستید؟ تیره شدن زیر بغل می‌تواند به دلایل مختلفی مانند اصلاح، تعریق و یا تجمع سلول‌های مرده پوست در آن ایجاد شود. این مورد بیشتر از چیزی که فکرش را کنید رایج است.

اما جای نگرانی نیست. به جای استفاده از محصولات گران قیمت و آزمون و خطاهای بسیار، می‌توانید از این نکات و ترفندهای خانگی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل‌تان کمک بگیرید. خیلی زود می‌توانید تمام آزادی که برای پوشیدن لباس‌های دلخواه‌تان می‌خواهید را داشته باشید. ابتدا اجازه دهید نگاهی به تمام عاداتی که منجر به تیره شدن زیر بغل می‌شوند بیاندازیم تا بتوانید از تیرگی زیر بغل در آینده جلوگیری کنید.

علل تیرگی زیر بغل

۱- دئودورانت و ضد تعریق:

استفاده از دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها برای خوش‌بو ماندن در طول روز ضروری است، اما وجود الکل و سایر مواد مضر آن‌ها می‌تواند باعث تیره شدن پوست زیر بغل شود. توصیه می‌شود از دئودورانت‌های بدون الکل استفاده کنید.

۲- اصلاح با تیغ:

اصلاح با تیغ ممکن است سریع‌ترین تکنیک برای از بین بردن موهای زیر بغل به نظر برسد. اما تیغ‌ها می‌توانند ساینده باشند، زیرا لایه محافظ رویی پوست را از بین می‌برند و باعث تحریک و تیره شدن زیر بغل می‌شوند.

۳- اصطکاک و سایش:

پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ می‌تواند باعث اصطکاک روی پوست و سایش مکرر آن باعث تیره شدن زیر بغل شود. از پارچه‌های نخی و سایر پارچه‌های دوست‌دار پوست استفاده و از لباس‌هایی که به بدن می‌چسبند اجتناب کنید.

۴- تجمع سلول‌های مرده پوست:

سلول‌های مرده پوست در هر قسمت از بدن انباشته می‌شوند و زیر بغل هم از این قاعده مستثنی نیست. هنگامی که ناحیه را اسکراب یا به خوبی تمیز نمی‌کنید، می‌تواند منجر به تیره شدن آن شود.

حال به سراغ راه‌هایی برای رفع تیرگی زیر بغل می‌رویم …

۱) روغن درخت چای

ثابت شده است که روغن درخت چای یک درمان عالی برای تیرگی زیر بغل است. نه تنها به روشن شدن زیر بغل شما کمک می‌کند، بلکه باعث رفع بوی بد آن نیز می‌شود. خواص ضد میکروبی آن با میکروب‌ها مبارزه کرده و تضمین می‌کند که زیر بغل شما از بوی بد پاک شود.

نحوه استفاده: مقداری آب به روغن درخت چای اضافه کنید تا رقیق شود. این ترکیب را در یک بطری اسپری خالی بریزید و روی زیر بغل خود اسپری کنید. برای نتایج موثرتر این روند را روزانه تکرار کنید.

۲) آب لیمو

آب لیمو یک عامل سفید‌کننده طبیعی است، به خصوص به دلیل غلظت بالای اسید سیتریک. این به شما کمک می‌کند تا سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و پوست خود را در مدت زمان مشخصی روشن کنید.

نحوه استفاده: یک لیمو را به دو قسمت برش دهید و زیر بغل خود را به آرامی با آن به مدت چند دقیقه اسکراب کنید. اجازه دهید آب لیمو حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه روی آن بماند. سپس، آن را با آب سرد بشویید. این روند را حدود سه بار در هفته تکرار کنید.

۳) آلوئه‌ورا

فقط کمی آلوئه‌ورا می‌تواند شما را به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برساند. حاوی خواص ضد باکتریایی است که به تسکین و روشن شدن پوست شما کمک می‌کند.

نحوه استفاده: برگ تازه آلوئه‌ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج کنید. ژل آلوئه‌ورا را به آرامی روی زیر بغل خود ماساژ دهید. اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه خشک شود. سپس، آن را با آب ولرم بشویید. از ژل آلوئه‌ورا موجود در بازار هم می‌توانید به این منظور استفاده کنید. این روند را هر روز تکرار کنید تا زیر بغل‌تان روشن‌تر شود.

۴) سرکه سیب

اگر از تیرگی زیر بغل رنج می‌برید، همیشه می‌توانید به سرکه سیب برای رفع مشکل رجوع کنید. سرکه سیب سرشار از اسیدهای آمینه و لاکتیک است که به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. به علاوه، خواص قابض آن به باز کردن منافذ پوست کمک کرده و در نتیجه تیرگی را کاهش می‌دهد. همچنین ناحیه زیر بغل را به میزان قابل توجهی صاف می‌کند.

نحوه استفاده: سرکه سیب را با آب رقیق کنید. یک تکه پنبه را در این محلول خیس کنید و به آرامی آن را روی ناحیه زیر بغل خود بمالید. اجازه دهید این محلول حدود ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس، آن را با آب ولرم بشویید. این روند را تا جایی در طول هفته تکرار کنید که نتایج موثری بگیرید.

۵) گلاب و جوش شیرین

گلاب دارای قدرت تسکین‌دهندگی و روشن‌کنندگی است. رایحه آن نیز با بوی بدن مقابله کرده و ناحیه زیر بغل را صاف و نرم نگه می‌دارد.

نحوه استفاده: یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به گلاب اضافه کنید و این دو ماده را به طور یکنواخت هم بزنید. سپس، این ترکیب را روی ناحیه زیر بغل خود بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این ترفند را دو بار در هفته انجام دهید.

۶) زردچوبه

زردچوبه هم خاصیت التیام‌بخشی و هم خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد. استفاده از این ماده آنتی‌باکتریال در ناحیه زیر بغل باعث روشن شدن پوست و همچنین تسکین خارش می‌شود. با این حال، مطمئن شوید که این درمان را در حمام امتحان می‌کنید، در غیر این صورت ممکن است لباس‌های خود را لکه‌دار کنید.

نحوه استفاده: یک قاشق چای‌خوری از زردچوبه ارگانیک، عسل و شیر را در یک کاسه کوچک بریزید. همه‌ی مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و به ناحیه زیر بغل بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. این درمان طبیعی روشن‌کننده زیر بغل را سه بار در هفته تکرار کنید.

۷) سیب زمینی

سیب زمینی یکی از مقرون به صرفه‌ترین و موثرترین راه‌ها برای از بین بردن سیاهی زیر بغل است. پوست را روشن می‌کند و لکه‌ها و خارش‌های مرتبط با تیرگی زیر بغل را کاهش می‌دهد. اسید سیتریک موجود در سیب زمینی ملایم است که آن را برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، مناسب می‌کند.

نحوه استفاده: یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید. با استفاده از پنبه این آب را به طور مستقیم به زیر بغل خود بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب خنک بشویید. این درمان را دو بار در روز تکرار کنید.

۸) خیار

پوست ناحیه زیر بغل شما به سختی نفس می‌کشد. عرق و گرمای مداوم محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها‌ست که باعث عفونت و تیرگی زیر بغل می‌شود. برای از بین بردن تیرگی زیر بغل، می‌توانید از خیار برای تسکین و آرامش آن ناحیه استفاده کنید. علاوه بر این، خیار دارای مواد سفید‌کننده است که پوست را روشن می‌کند.

نحوه استفاده: برش‌هایی از خیار خنک تازه را مستقیما روی ناحیه زیر بغل بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه بشویید و خشک کنید. هر روز دو بار این کار را تکرار کنید.

۹) زمین فولر (مولتانی میتی)

پودر زمین فولر یا مولتانی میتی روی صورت برای جذب کثیفی، چربی و سایر ناخالصی‌ها از پوست استفاده می‌شود. کسانی که به طور مرتب از این ماده طبیعی استفاده می‌کنند، پوستی صاف، شفاف و بدون مشکل دارند. این ماده شگفت‌انگیز را می‌توان در ناحیه زیر بغل نیز برای از بین بردن تیرگی استفاده کرد.

نحوه استفاده: یک قاشق غذاخوری زمین فولر را بردارید و نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو را به همراه چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و به طور یکنواخت روی ناحیه زیر بغل بمالید. بگذارید بماند تا خمیر کاملا خشک شود سپس با آب بشویید. برای بهترین نتیجه دو بار در هفته استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد خلاص شدن از شر تیرگی زیر بغل

آیا شیو کردن باعث تیرگی زیر بغل می‌شود؟

بله، یکی از دلایلی که ممکن است ناحیه زیر بغل شما تیره شود این است که آن‌جا را شیو می‌کنید. شیو کردن، لایه محافظ رویی پوست را از بین می‌برد و آن را در معرض مواد شیمیایی، عرق و اصطکاک قرار می‌دهد که منجر به تیره شدن زیر بغل می‌شود.

چگونه می‌توانم زیر بغلم را تمیز کنم؟

گاهی اوقات آب و صابون برای تمیز کردن زیر بغل کافی نیست، از لیف برای از بین بردن کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها استفاده کنید. هفته‌ای یک‌بار از اسکراب بدن استفاده کنید و به آرامی ناحیه زیر بغل را لایه‌برداری کنید.

چگونه از شر بوی زیر بغل خلاص شویم؟

بوی زیر بغل یک مشکل رایج است، اما اگر شدید است باید بیشتر از معمول به تمیزی و نظافت زیر بغل اهمیت بدهید. هفته‌ای یک بار آن را اسکراب کنید. از لیف برای از بین بردن باکتری‌های عامل بوی بد و از دئودورانت‌های بدون الکل استفاده کنید.

سخن پایانی

امیدواریم این موارد بتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. فراموش نکنید که می‌توانید از طریق سایت و پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را از مشاورین ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X