۵ راه ساده و موثر برای از بین بردن خشکی پوست پا - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۵ راه ساده و موثر برای از بین بردن خشکی پوست پا

خشکی پوست پا

اگر پاهای خشک و ترک‌خورده‌ای دارید که خجالت‌تان می‌شود صندل و کفش‌های روباز بپوشید، این مطلب برای شماست. این یک مشکل بسیار رایج است که افراد زیادی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کمبود رطوبت، پوشیدن کفش‌های نامناسب، صابون‌ها، گرما و رطوبت و افزایش سن از دلایل اصلی کم‌آبی پا هستند.

درست است که مشکل رایجی‌ست اما در آن آسان است. فقط کمی تلاش لازم است تا خشکی پوست پا را از بین ببرید و نرمی و لطافت آن‌ها لذت ببرید. این درمان‌های ساده و در عین حال شگفت‌انگیز به خلاص شدن از شر تمام خشکی‌ها کمک می‌کند و تنها در چند روز پوست پای‌تان به نرمی پوست کودکان می‌شود. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید باید چه کار کنید.

از بین بردن خشکی پوست پا با لایه‌برداری منظم

همه‌ی ما می‌دانیم که لایه‌برداری به خلاص شدن از شر تجمع پوست‌های مرده کمک می‌کند و بنابراین، این روش ساده راهی عالی برای تمیز کردن و مرطوب کردن پوست مرده و خشک پاشنه پا است. برای درست کردن یک اسکراب ساده و سریع، مقداری عسل، آب گرم و شکر را با هم مخلوط کنید. این اسکراب پوست‌های مرده را از بین می‌برد و پاهای شما را نرم و صاف می‌کند.

خیساندن پا

خیساندن پا راه عالی دیگری برای از بین بردن خشکی و آسیب پوستی پا است. عمل خیساندن پاها به آبرسانی و آرامش پوست خشک و همچنین بهبود گردش خون در این ناحیه برای جلوگیری از خشکی پیش رو کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که برای کمک به ضد عفونی کردن پاها و خلاص شدن از شر بوی پا، اگر دوست دارید، می‌توانید کمی سرکه به آن اضافه کنید.

استفاده از سنگ پا، برای از بین بردن خشکی پوست پا

سنگ پا، پوکه یک سنگ گدازه طبیعی است که قرن‌هاست توسط مردم برای از بین بردن ترک‌های پا استفاده می‌شود. به نرم شدن پوست سخت و پینه‌دار کمک و از ایجاد میخچه جلوگیری می‌کند. فقط حواس‌تان باشد که بسیار ملایم از آن استفاده کنید؛ قطعا نمی‌خواهید به پوست‌تان آسیب برسانید یا آن را تحریک کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده در شب

این یک راه حل بسیار ساده برای این مشکل است. به سادگی هر شب پاهای خود را با یک لوسیون غلیظ مرطوب کنید. این کار به کاهش خشکی پوست و ترک‌های پا کمک می‌کند. مرطوب کردن پاها پس از لایه‌برداری، رطوبت را مسدود و از ایجاد خشکی جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل و بادام هم یک انتخاب بسیار موثر برای رطوبت‌رسانی هستند.

پوشیدن جوراب برای از بین بردن خشکی پوست پا

تا جایی که می‌توانید جوراب بپوشید، به خصوص اگر قرار است ساعت‌های طولانی روی پاهای خود بمانید. پوشیدن جوراب یک راه ساده و در عین حال موثر برای جلوگیری از اصطکاک و در نهایت تحریک پوست به دلیل مالش پا به کفش است. همیشه جوراب‌های نخی را انتخاب کنید، زیرا بسیار نرم هستند و ماهیت تنفسی این پارچه از بوی بد و از دست دادن رطوبت بیش از حد جلوگیری می‌کند.

انتخاب کفش مناسب

کفش‌های بدون پاشنه و اندازه بهترین هستند، زیرا به درستی از پاهای شما حمایت می‌کنند و در نتیجه احتمال ترک پاشنه پا کمتر می‌شود. اما پوشیدن کفش‌های تخت همیشه برای ما دخترها ممکن نیست، درست است؟ بنابراین، باید با مرطوب کردن منظم پاهای خود از آسیب جلوگیری کنید. از پوشیدن بیش از حد کفش‌های روباز و جلوباز هم خودداری کنید؛ چراکه این کفش‌ها می‌توانند پا را در معرض آسیب‌های بیرونی قرار دهند.

خشکی پوست پا

سوال‌های متداول در مورد خشکی پوست پا

چگونه می‌توان به سرعت پاهای نرمی داشت؟

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه این است که پاها را در آب گرم خیس کنید، سپس پوست زبر را با سنگ پا یا سوهان مخصوص پا جدا کنید. از تیغ برای برداشتن پوست حتی ضخیم استفاده نکنید تا از آسیب‌دیدگی جلوگیری شود.

چگونه یک شبه پاهای نرمی داشته باشیم؟

نرم شدن پا در طول شب ممکن است به نظر جادویی برسد، اما چنین روشی وجود دارد. شما باید پوست پاهای خود را تمیز و لایه‌برداری کنید، سپس یک لایه ضخیم مرطوب‌کننده بزنید و در طول شب جوراب بپوشید.

در غیر این صورت، از یک محصول آرایشی مانند لایه‌بردار یا جوراب لایه‌بردار استفاده کنید که سلول‌های مرده پوست شما را از بین می‌برد و کمک می‌کند تا در عرض چند ساعت به پوستی نرم داشته باشید. اما دفترچه راهنمای محصول را به دقت بخوانید و این جوراب‌ها را برای مدت طولانی نپوشید. همچنین به این نکته توجه کنید که پوست پای شما ممکن است ظرف چند روز پس از این درمان پوسته پوسته شود.

برای نرم کردن پاهایم از چه درمان خانگی استفاده کنم؟

برای داشتن پاهای صاف ابریشمی، گاهی اوقات می‌توانید از چیزهایی که در خانه دارید استفاده کنید. اما قبل از امتحان دستور‌العمل‌های خانگی، مطمئن شوید که به این مواد طبیعی حساسیت ندارید یا از قبل با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

  • سرکه سیب می‌تواند پوست خشک پا را نرم کند. برای این دستور فقط به ۲ نسبت آب گرم و ۱ نسبت سرکه نیاز دارید، آن را مخلوط کنید و پاهایتان را در آن بخیسانید. اگر بریدگی، زخم یا خراش دارید از سرکه استفاده نکنید تا از تحریک پوست جلوگیری کنید.
  • آرد برنج پوست شما را لایه‌برداری و تمیز می‌کند. برای تهیه اسکراب پا، ۳ قاشق غذاخوری آرد برنج و ‍۱ قاشق غذاخوری روغن نباتی را با هم مخلوط کرده و کمی شکر اضافه کنید. پاهای خود را با این اسکراب به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.
  • عسل یک اسکراب طبیعی و ضد‌عفونی‌کننده است. می‌توانید پوست پاهای خود را با مقدار کمی عسل ماساژ دهید، سپس بگذارید چند دقیقه به عنوان یک ماسک نرم‌کننده بماند و با آب بشویید.
  • موز یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده طبیعی پوست است که سرشار از ویتامین‌های A، B، C و E است. بعد از خوردن موز، پوست موز را دور نریزید. پاشنه‌های ترک‌خورده و انگشتان پا را با قسمت داخلی پوست موز بمالید تا از شر پوست خشک و زبر آن خلاص شوید. سپس پاهای خود را با آب بشویید.
  • جوش شیرین به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند؛ بنابراین می‌توانید پاهای خود را با مقداری از این ماده در آب خیس کنید تا پوست پاهایتان نرم‌تر شود. پس از آن، از سنگ پا استفاده کنید تا سطح پوست شما صاف شود.

حرف آخر

امیدواریم این موارد برای مقابله با خشکی پوست پا موثر واقع شوند و در تابستان پیش رو از سلامت و زیبایی پاهای خود لذت ببرید.

سوالات و نظارت خود را از طریق سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در میان بگذارید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X