درباره‌ی لیفت صورت با نخ بیشتر بدانیم! + مزایا و معایب آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

درباره‌ی لیفت صورت با نخ بیشتر بدانیم! + مزایا و معایب آن

درباره‌ی لیفت صورت با نخ بیشتر بدانیم! + مزایا و معایب آن

روش‌های پیشرفته‌ی جوان‌سازی پوست نمی‌توانند زمان را متوقف کنند اما می‌توانند روند پیری را به شکل چشم‌گیری آهسته کنند. لیفت صورت با نخ یکی از این روش‌ها می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله با آن بیشتر آشنا می‌شویم و مزایا و معایب لیفت صورت با نخ را با هم بررسی می‌کنیم:

لیفت صورت با نخ چیست؟

با ضعیف شدن پوست، قدرت آن برای بالا نگه داشتن ساختارها و بافت‌های زیرین پوست کاهش می‌یابد. به عبارتی دیگر پوست نمی‌تواند اثرات جاذبه‌ی زمین را خنثی کند و نیروی جاذبه باعث افتادگی و شل شدن آن می‌شود. تحریک کلاژن سازی در پوست، زمانی که هنوز افتادگی وخیم نشده و انعطاف‌پذیری پوست وضعیت خوبی دارد، می‌تواند با افزایش ضخامت و قدرت پوست باعث کاهش سرعت پیری و زیباسازی آن شود. به طور کلی لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی است که در آن از نخ‌های بخیه‌ی موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می‌شود.

۲ تاثیر لیفت صورت با نخ

۱) لیفت و سفت کردن پوست

در این روش تیغ جراحی در کار نیست. فرد متخصص با استفاده از نخ‌های بخیه، پوست را جمع و سفت می‌کند تا دیگر افتادگی در سطح آن قابل مشاهده نباشد. دقت کنید که  تا زمانی که نخ‌های بخیه در جای خود باشند، فرآیند ترمیمی بدن به طور مداوم فعال است چرا که بدن می‌خواهد بخش‌های بخیه خورده را ترمیم کرده و نخ‌های بخیه را از بین ببرد. بدن ما به طور طبیعی در برابر عوامل بیرونی واکنش نشان می‌دهد. پس در برابر این نخ‌ها نیز واکنش‌هایی صورت می‌گیرد اما از آن‌ جایی که این نخ‌ها بسیار نازک‌ هستند شما متوجه هیچ چیزی نمی‌شوید.

۲) تحریک کلاژن سازی

کلاژن پروتئینی در عمق پوست ما است که کاربردهای بسیاری در بدن دارد. این رشته‌های پروتئینی برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شوند و کاری می‌کنند که پوست ما سرزنده و قوی، حجیم و باطراوت به نظر برسد. هر چه که سن‌ ما بالاتر می‌رود، بدن ما کلاژن‌های کمتری تولید می‌کند تا در نهایت ۸۰٪ از ضخامت پوست ما تا حدود سن ۷۰ سالگی کاهش می‌یابد. در نتیجه با انجام این کار کلاژن‌ سازی بدن را تحریک می‌کنید.

انواع لیفت با نخ

به طور کلی لیفت با نخ با استفاده ار ۳ نوع نخ صورت می‌گیرد:

۱) نخ‌های جذبی

این نخ‌ها از موادی که سازگار با محیط‌زیست هستند ساخته شده‌اند و بعد از مدتی جذب می‌شوند. به عبارتی دیگر بدن انسان به نخ‌های جذبی واکنش نشان نمی‌دهند. در این روش نخ‌ها در کنار سلول‌های پوستی قرار می‌گیرند و ار افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند.

۲) نخ‌های غیر جذبی

این نخ‌ها تا آخر عمر فرد در زیر پوست می‌مانند و بیشتر برای درمان مشکلات جدی و حاد پوست از این نوع نخ استفاده می‌شود. مثلا برای لیفت خیلی قوی گردن از نخ‌های غیر جذبی استفاده می‌کنند. نخ‌های ساخته شده از طلا یا برخی فیبرهای سنتتیک در این دسته قرار می‌گیرند.

۳) نخ‌های ترکیبی

ساختار این نخ‌ها به این شکل است که خودشان جذب پوست می‌شود ولی در طول آن تکه‌های مخروطی قرار دارد که این‌ها جذب پوست نمی‌شوند و همیشه در زیر پوست باقی می‌مانند. البته این مخروط‌ها بسیار کوچک‌اند و از بیرون دیده نمی‌شوند. کمی هم که بگذرد، دیگر زیر پوست احساسشان نمی‌کنید. اما این نخ‌ها مشکلی که دارند این است که بعد از جایگذاری در زیر پوست، به سختی می‌توان تکان‌شان دارد.

لیفت صورت با نخ چه مزایایی دارند؟

دوره‌ی ریکاوری آن بسیار کوتاه است!

لیفت صورت با نخ تنها به ۵ الی ۷ روز ریکاوری نیاز دارد. برخلاف جراحی لیفت، در این مدت نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای ندارید.

لیفت صورت با نخ طبیعی‌ست!

از مهم‌ترین مزیت‌هایی که لیفت صورت دارد این است که نتایج بسیار طبیعی و زیبایی دارد. مثلا در جراحی لیفت صورت، پوست شما کشیده می‌شود و حجم قسمت‌هایی از صورت مانند لب‌ها و گونه‌ها کاهش پیدا می‌کند. اما در لیفت با نخ با توجه به ظرافتی که دارد این دسته از موارد پیش نمی‌آید.

این روش ایمنی بالایی دارد!

ایمنی لیفت با نخ آنقدر بالاست که می‌توانید در نواحی حساس مانند ابرو یا پلک چشم هم این کار را انجام دهید.

اثری بر جا نمی‌گذارد!

پس از گذراندن دوره‌ی ریکاوری دیگر هیچ اثری از درمان باقی نمی‌ماند. به عبارتی نخ‌ها در زیر لایه‌های عمقی پوست قرار می‌گیرند، پس با چشم عادی دیده نمی‌شوند. همچنین سوراخ‌هایی که برای وارد کردن نخ ایجاد می‌کنند بسیار کوچک هستند و اصلا دیده نخواهند شد.

هزینه‌ی مناسب

این روش در مقابل حراجی لیفت هزینه‌ی بسیار کمی دارد. در نتیجه با توجه به دیگر مزایا اگر بین این دو گزینه گیر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم لیفت با نخ را امتحان کنید.

معایب لیفت صورت با نخ

تغییرات آن محدود است!

تنها عیبی که می‌توان از لیفت صورت با نخ گرفت این است که تغییرات آن کم است. همانطور که گفتیم نتیجه‌ی این کار بسیار طبیعی می‌باشد اما این امر برای برخی از افراد عیب محسوب می‌شود.

لیفت صورت برای چه افرادی مناسب است؟

این روش برای آقایون و خانم‌هایی که در سنین ۳۰ تا ۵۰  قرار دارند کاربردی است. همچنین این روش برای کسانی که قبلا جراحی لیفتینگ (متفاوت از روش لیفت با نخ است) انجام دادند و اکنون دچار افتادگی شده‌اند بسیار مناسب است.

لیفت صورت با نخ چقدر دوام دارد؟

اصولا لیفت صورت با نخ تا ۶ ماه ماندگار است و همانطور که گفتیم هیچ ردی از خودش باقی نمی‌گذارد. برای دوام و تاثیر بیشتر سعی کنید در روزهای ابتدایی حرکات صورت خود را به حداقل برسانید به عنوان مثال زیاد نخندید.

قبل از انجام لیف صور نکات زیر را در نظر بگیرید!

  • انتخاب پزشک باتجربه و قابل اعتماد
  • داشتن رژیم غذایی سالم حداقل از یک هفته قبل از عمل (ویتامین C از موادی می‌باشد که باید در این دوران از آن استفاده کنید.)
  • سیگار و نیکوتین مصرف نکنید.
  • دارو‌هایی مانند ایبوپروفن و آسپرین را هم استفاده نکنید. (اگر مجبور به استفاده از این دسته داروها هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید.)

اگر لیفت صورت در جهت نادرست انجام شود چه اتفاقی می‌افتد؟

در برخی از نقاط صورت رگ‌های اصلی و عصب‌های حساس وجود دارد در نتیجه درمان این مناطق خطر بالا به همراه دارد. اگر این امر به درستی ایجاد نشود عوارض زیر به سراغ‌تان می‌آید. پس در انتخاب پزشک حتما دقت کنید:

  •  ایجاد خونریزی
  • عفونت در محل انجام لیفت
  • بی حس شدن پوست صورت
  • حساس شدن پوست نسبت به لمس
  • ایجاد عدم تقارن به دلیل حرکت نخ ها در طول زمان

 

در آخر…

در این مطلب تمامی نکات را درباره‌ی لیفت صورت با نخ گفتیم. اگر از انجام این کار واهمه دارید پیشنهاد می‌کنیم از کرم‌های مخصوص لیفت صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام الا اسکین از مشاوره‌ی رایگان ما بهره‌مند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X