درمارولر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

درمارولر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

درمارولر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

امروزه جوان‌سازی و مراقبت از پوست اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. در همین راستا، قرار است به معرفی دستگاه درمارولر و فواید آن بپردازیم. این محصول یک دستگاه جوان‌سازی پوست است و می‌توان استفاده از آن را جایگزین خانگی برای میکرونیدلینگ دانست. در حقیقت شما می‌توانید به راحتی در خانه از درمارولر استفاده کنید؛ البته طرز استفاده از آن بسیار مهم است که در ادامه چگونگی آن را توضیح خواهیم داد.

درمارولر چیست؟

درمارولر دستگاهی‌ست که در قسمت بالای آن دارای یک غلتک و چندین سوزن بسیار ریز است. این دستگاه روی پوست کشیده می‌شود و سوراخ‌های بسیار ریزی را به وجود می‌آورد. در حقیقت با ایجاد زخم‌های بسیار کوچک، به تحریک تولید کلاژن در پوست می‌پردازد. همچنین باعث می‌شود محصولات مراقبتی و ترمیمی پوست و کرم‌ها به عمق پوست نفوذ کنند. آنچه تفاوت ایجاد می‌کند سایز سوزن این دستگاه است. شما باید باتوجه به مشکلات پوستی خود مناسب‌ترین سایز سوزن را انتخاب کنید.

مناسب‌ترین سایز سوزن درمارولر باتوجه به مشکلات پوستی

سایز سوزن درمارولر، مشخص‌کننده‌ی عمق نفوذ سوزن در پوست است. پس مهم است که بدانید کدام مشکل پوستی نیاز به عمق نفوذ بیشتری دارد و برعکس. در این صورت می‌توانید بهترین نتیجه را از این دستگاه بگیرید. جدول زیر سایز مناسب سوزن درمارولر را برای هر مشکل پوستی نشان می‌دهد:

مشکل پوستی

سایز سوزن درمارولر

جای جوش‌ کم‌ عمق 1.0mm
جای جوش عمیق 1.5mm
لک و تیرگی پس از آکنه التهابی 0.25mm تا 0.5mm
منافذ باز 0.25mm تا 0.5mm
تغییر رنگ پوستی 0.2mm تا 1mm (شروع با کوچک‌ترین سایز)
آسیب‌های آفتاب به پوست مثل چین و چروک و لک 0.5mm تا 1.5mm
رنگ یا بافت غیریکنواخت پوست 0.5mm
جای بخیه 1.5mm
چین و چروک پوست 0.5mm تا 1.5mm
استرچ مارک 1.5mm تا 2.0mm

مراقب باشید که هرگز در خانه سوزن بیشتر از 2.0 mm را امتحان نکنید.

فواید استفاده از دستگاه درمارولر

  • کمک به تحریک کلاژن سازی پوست
  • درمان ترک‌های پوستی و خطوط ناشی از افزایش وزن یا بارداری
  • کاهش چین و چروک‌ها و خطوط ریز
  • جوان‌سازی پوست
  • افزایش جذب محصولات مراقبتی و سرم‌ها
  • از بین بردن جای جوش، آکنه، التهاب‌های پوستی و اسکار
  • روشن شدن و شفافیت پوست
  • کاهش منافذ باز پوست
  • بهبود فرورفتگی‌ها و ناهمواری‌های ایجاد شده بر روی پوست
  • افزایش ضخامت پوست

چگونه از درمارولر استفاده کنیم؟

۱- درمارولر را ضدعفونی کنید

شما باید کاملا از ضدعفونی بودن درمارولر مطمئن شوید. قبل از استفاده غلتک این دستگاه را درون محصول الکل ۷۰٪ بگذارید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا ضدعفونی شود.

۲- صورت خود را بشویید و ضدعفونی کنید

از شوینده‌ی مناسب پوست صورت‌تان استفاده کنید و پوست را کاملا بشویید. اگر قصد دارید از سایز سوزن بیشتر از 0.5 mm استفاده کنید، بهتر است علاوه بر شست‌وشو با محصول ایزوپروپیل الکل هم آن را ضدعفونی کنید.

۳- می‌توانید از کرم بی‌حسی استفاده کنید

اگر آستانه تحمل درد پایینی دارید می‌توانید از یک کرم بی‌حسی مانند لیدوکائین ۵٪ استفاده کنید. حتما قبل از استفاده درمارولر، کرم بی‌حسی را کاملا از روی صورت پاک کنید و بعد از دستگاه استفاده کنید.

۴- حالا از درمارولر استفاده کنید

طرز استفاده از این دستگاه بسیار مهم است و اگر می‌خواهید از آن نتیجه بگیرید باید به طور صحیح از آن استفاده کنید. صورت را به ۴ قسمت تقسیم کنید و شروع به کشیدن درمارولر بر روی هر ناحیه کنید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که درمارولر را در یک جهت روی پوست بغلتانید و بعد از هر بار کشیدن آن را بلند کنید. بسته به نوع پوست‌تان می‌توانید چند بار این فرآیند را تکرار کنید.

این کار را تا زمانی انجام دهید که یک ناحیه از پوست کامل شود و بعد به سراغ ناحیه دوم بروید و به همین صورت نواحی سوم و چهارم. کل این روند را به صورت افقی و سپس به صورت عمودی انجام دهید. به هیچ وجه برای نواحی اطراف چشم از درمارولر استفاده نکنید.

۵- پوست صورت را بشویید

بعد از پایان استفاده از این دستگاه جوان‌سازی لازم است پوست خود را دوباره بشویید. این بار نیازی به شوینده نیست و فقط با آب خالی این کار را انجام دهید.

۶- درمارولر را بشویید و ضدعفونی کنید

بهتر است درمارولر را در مخلوط آب و مایع ظرفشویی غوطه‌ور کنید و بشویید تا همه‌ی قسمت‌های آن تمیز شود. بعد از شستن دستگاه دوباره آن را درون محلول ایزوپروپیل الکل ۷۰٪ بگذارید تا به مدت ۱۰ دقیقه ضدعفونی شود. و در آخر دستگاه را خشک کنید و در محفظه‌ی مخصوصش بگذارید.

به هیچ‌وجه مرحله‌ی شستن با مایع ظرفشویی را حذف نکنید. الکل به تنهایی نمی‌تواند پروتئین موجود در پوست و خون را حل کند.

چه زمانی تاثیر آن را بر روی پوست می‌بینیم؟

بعد از استفاده از درمارولر، پوست شما به مدت دو ساعت یا کمتر قرمز می‌شود. این قرمزی با کمی تورم همراه است و افزایش گردش خون باعث می‌شود ضربان‌های ریزی را احساس می‌کنید. در روزهای بعد ممکن است پوست شروع به پوسته‌ریزی کند. بگذارید پوسته‌ها به طور طبیعی و به مرور از بین بروند.

قطعا با یک بار استفاده قرار نیست معجزه‌ای اتفاق بیفتد! مشاهده‌ی تغییرات ممکن است چند ماه طول بکشد و نیازمند صبر و استفاده‌ی مداوم است. همچنین به خاطر داشته باشید که این یک روش خانگی به حساب می‌آید و نمی‌توان سرعت نتیجه گرفتن از آن را با درمان‌هایی که در کلینیک‌های پوست انجام می‌شود مقایسه کرد.

چه کسانی نباید از درمارولر استفاده کنند؟

  • افرادی که به سوزن‌های فلزی حساسیت دارند.
  • افرادی که دارای مشکل انعقاد خون هستند.
  • کسانی که بیماری دیابت دارند.

چند توصیه کاربردی

با سوزن‌های کوچک شروع کنید

همانطور که گفتیم باید با توجه به مشکلات پوستی مختلف از سوزن‌هایی با سایز مناسب استفاده کرد. اما بهتر است همیشه با کوچک‌ترین اندازه‌ی سوزن شروع کنید حتی اگر مشکل پوستی شما، سوزن بزرگ‌تری می‌طلبد! استفاده‌ی مداوم با فاصله زمانی کم و سوزن کوچک، می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد تا اینکه از سایز سوزن بزرگ‌تر استفاده کنید.

روی پوست جوش‌دار از درمارولر استفاده نکنید

اگر پوست شما جوش و آکنه فعال دارد، به هیچ‌وجه از درمارولر استفاده نکنید.

در معرض آفتاب قرار نگیرید

بعد از استفاده از این دستگاه سعی کنید در معرض اشعه‌ی آفتاب قرار نگیرید یا از ضدآفتاب مناسب برای محافظت از پوست استفاده کنید.

از مواد آرایشی استفاده نکنید

بهتر است تا زمان بهبود پوست از مواد آرایشی کمتر استفاده کنید تا پوست بتواند به خوبی ترمیم شود.

درمارولر را با کسی به اشتراک نگذارید

استفاده‌ی مشترک از درمارولر می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های پوستی شود. پس آن را یک وسیله‌ی شخصی بدانید و با کسی شریک نشوید.

بعد از چند بار استفاده، درمارولر را تعویض کنید

این دستگاه مادام‌العمر نیست. شما باید با توجه به میزان استفاده‌ی خود آن را هر چند وقت یک بار عوض کنید؛ به خصوص اگر سوزن‌های آن کند شدند یا به خوبی نفوذ نمی‌کردند.

قبل از استفاده روی کل پوست، آن را تست کنید

پوست برخی از افراد ممکن است به این روش‌های درمانی واکنش نشان دهد. پس اول روی قسمت کوچکی از پوست درمارولر را بکشید و دو روز صبر کنید. اگر واکنش غیرعادی روی پوست رخ نداد می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

پیشنهاد ما برای شما

درمارولر ۶ در ‍۱ می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این محصول چهار سری در سایزهای مختلف 0.5، 1، 1.5 و 2 دارد. جنس آن بسیار مرغوب، استاندارد و باکیفیت است. یک ظرف برای ضدعفونی کردن دارد که می‌تواند کار شما را آسان کند. جنس سوزن‌های این درمارولر از تیتانیوم کیفیت بالا است که به کاهش منافذ باز، یکپارچگی پوست، بهبود اسکارهای سوختگی یا جراحی و افزایش کلاژن سازی و شفافیت پوست کمک می‌کند.

کلام آخر

اگر هزینه‌ی درمان‌های پوستی برای شما زیاد است، خرید یک درمارولر می‌تواند به‌ صرفه باشد. با اینکه زمان بیشتری طول می‌کشد تا نتیجه بگیرید، اما اگر به طور مداوم و به روش صحیحی که گفته شد از آن استفاده کنید می‌توانید از داشتن یک پوست سالم، جوان و لطیف لذت ببرید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده و اطلاعات کافی را گرفته باشید. با مراجعه به سایت الا اسکین می‌توانید با طیف گسترده‌ای از محصولات پوستی آشنا شوید و محصولات تالگو را در کرمان و تهران خریداری کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما و مطالعه‌ی پست‌ها، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

 

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X