درمان لکه‌های تیره‌‌ی صورت با ماسک‌های خانگی - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

درمان لکه‌های تیره‌‌ی صورت با ماسک‌های خانگی

درمان لکه‌های تیره‌‌ی صورت با ماسک‌های خانگی

درمان لکه‌های تیره‌‌ی صورت کار سختی نمی‌باشد! کک و مک‌ها زیبا هستند، اما وقتی نوبت به لکه‌های ناخواسته روی صورت می‌رسد، کسی از آن‌ها خوشش نمی‌آید. با این حال، از آن جایی که نمی‌توانید با عصای جادویی لکه‌ها را از بین ببرید، و کانسیلرهای معمولی همیشه نمی‌توانند آن‌ها را بپوشانند، گاهی اوقات باید در برخورد با این لکه‌ها باید کمی خلاقیت به خرج دهیم.

اما قبل از اینکه شروع کنیم چگونه به طور طبیعی لکه های تیره را از روی صورتمان پاک کنیم، بیایید سعی کنیم آن را کشف کنیم. به هر حال چرا آنها در وهله اول رخ می دهند؟

شاید در مورد رنگدانه طبیعی به نام ملانین شنیده باشید که در پوست شما وجود دارد. ملانین که مسئول رنگ پوست، چشم‌ها و حتی موها است؛ همچنین از پوست شما در برابر اثرات مضر نور خورشید نیز محافظت می‌کند. هر زمان که پوست شما در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ملانوسیت‌ها یا سلول‌هایی که ملانین تولید می‌کنند، تولید ملانین خود را افزایش می‌دهند. گاهی اوقات، آن‌ها بیش از حد تولید می‌کنند و ملانین بیشتری از حد معمول تولید می‌کنند که منجر به ایجاد لکه‌های تیره می‌شود. اگر بخواهید همه چیز را در مورد آن دریافت کنید، اغلب به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می‌شوند.

جدای از آن، دلایل بیشتری برای ایجاد لکه‌های تیره روی صورت نیز وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای گام به گام از بین بردن لکه‌های تیره ناشی از جای جوش! را مطالعه کنید.

علت ایجاد لکه‌های صورت

لکه‌های روی صورت ممکن است به دلیل آکنه باشد، ممکن است به دلیل رنگدانه یا آسیب ناشی از نور خورشید، که به آن کک و مک نیز می‌گویند. لکه‌های خورشیدی یا ملاسما، که رنگدانه هایپرپیگمانتاسیونی است که در اکثر پوست‌های هندی رخ می‌دهد، باشد. به دلیل استفاده از رنگ مو روی صورت خود لکه ایجاد کنید!»

در حالی که راه‌های زیادی برای خلاص شدن از شر این لکه‌های تیره وجود دارد، از استفاده از کرم ضد آفتاب را نباید فراموش کنید تا استفاده از رتینوئیدهای موضعی که می‌تواند به روشن‌تر شدن آن‌ها کمک کند. استفاده از مواد شیمیایی سنگین بر روی پوست، به ویژه پوست‌های حساس، اغلب می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.

در ادامه‌ی این مطلب شما را با راه‌هایی برای درمان لکه‌های تیره ارائه می‌دهیم:

۱) شیر درمانی لکه‌های تیره‌‌ی صورت

همانطور که می‌دانید شیر فواید بسیاری دارد. علاوه بر این، دوغ و حتی شیر ترش به لطف اسید لاکتیک به طور موثری تغییر رنگ پوست را درمان می‌کنند.

نحوه استفاده از شیر برای درمان لکه‌های تیره:

  • مرحله ۱: یک تکه پنبه را در شیر خیس کنید.
  • مرحله ۲: ۳ الی ۴ بار در روز آن را روی لکه‌ها بمالید و این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید!

توجه کنید: پیشنهاد می‌کنیم از شیر سرد استفاده کنید.

۲) از عدس قرمز استفاده کنید

عدس قرمز را داوطلبانه به عنوان ماسک خانگی صورت برای رفع لکه انتخاب کنید. تعجب آور به نظر می‌رسد؟ خوب، جدا از اینکه کاملا لذیذ و خوشمزه می‌باشد، ماسور دال (یا عدس قرمز) سرشار از آنتی اکسیدان است و برای از بین بردن لکه‌ها یک انتخاب محبوب است.

این دستورالعمل‌های ساده را دنبال کنید و منتظر نتایج جادویی باشید:

  1. ۵۰ گرم عدس قرمز را یک شب در یک کاسه آب خیس کنید.
  2. از مخلوط کن یا غذاساز برای ایجاد یک خمیر خوب استفاده کنید.
  3. خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
  4. با آب سرد بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید.

۳) پاپایا برای درمان لکه‌های تیره‌‌ی صورت

یک راه مطمئن برای روشن کردن لکه‌های تیره و رنگ کلی پوست شما چیست؟ لایه رویی را با یک لایه بردار طبیعی مانند پاپایا لایه‌برداری کنید. پاپایا دارای اسیدهای میوه‌ای است که با نام آلفا هیدروکسی اسید (AHAs!) شناخته می‌شوند، است. آلفا هیدروکسی اسید که از لایه‌بردارهای شیمیایی می‌باشد، سلول‌های مرده و کدر پوست را از بین می‌برد و سلول‌های سالم پوست را احیا می‌کند. برای درست کردن لایه‌بردار پاپایا در خانه برای از بین بردن لکه‌ها، کارهایی که می‌توانید انجام دهید:

نحوه استفاده از پاپایا برای درمان لکه‌های تیره:

  • مرحله ۱: پاپایای رسیده را در یک کاسه له کنید و آن را به عنوان ماسک به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.
  • مرحله ۲: هنگام برداشتن ماسک، از حرکات دایره‌ای و ملایم برای لایه‌برداری بیشتر روی لایه بالایی سلول‌های مرده پوست استفاده کنید.

۴) زرچوبه را دست کم نگیرید

در این مرحله، هالدی به همان اندازه که در رژیم غذایی ما ضروری است، بخشی از مراقبت از پوست ما است. و ما فقط می‌خواهیم آن را بگوییم، مادربزرگ‌های ما وقتی سعی کردند بسته‌های صورت زردچوبه را روی صورت ما بگذارند، اشتباه نکردند، در حالی که ما سعی می‌کردیم خود را دور بزنیم. مزایای چندگانه زردچوبه به مهار تولید ملانین پوست گسترش می‌یابد، که همانطور که توضیح دادیم، مسئول افزایش رنگدانه است. آیا متقاعد شده اید و آماده اید که درمان رفع لک زردچوبه خود را انجام دهید؟

اینگونه باید از زرچوبه استفاده کنید:

  • مرحله ۱: یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با ۱ تا ۲ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری با قوام نه خیلی غلیظ یا خیلی مایع به دست آید.
  • مرحله ۲: بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند و با آب بشویید.

دقت کنید ممکن است نیاز باشد چندین بار صورتتان را بشورید تا بقایای آن به طور کامل از روی صورت پاک شود.

۵) از سیب‌زمینی برای درمان لکه‌های تیره‌‌ی صورت

ماده غذایی سرخ کرده مورد علاقه شما؟ بله، در صورتی که نمی‌دانستید، می‌تواند به روشن شدن لکه‌های تیره نیز کمک کند! سیب زمینی خام حاوی ویتامین C، پتاسیم و سایر عوامل روشن کننده است که به از بین بردن لکه‌های تیره و برنزه شدن پوست کمک می‌کند.

نحوه استفاده از سیب زمینی برای درمان لکه‌های تیره:

  • مرحله ۱: مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید (فقط ۲ تا ۳ عدد باید خوب باشد) و با آب لیمو یا ماست مخلوط کنید. اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید کمی عسل نیز به مخلوط اضافه کنید.
  • مرحله ۲: چند دقیقه روی صورت خود بمالید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه کنید اگر مخلوط کردن همه این مواد به نظر کار سختی به نظر می‌رسد، می‌توانید به سادگی یک سیب زمینی خام را برش دهید و آن را درست روی لکه‌های تیره قرار دهید. چه کسی گفته است که حذف سریع و طبیعی لکه‌های تیره سخت است؟

۶) پیاز قرمز را دریابید

بله، ما هم مثل شما شگفت زده شده‌ایم. در حالی که پیاز قرمز می‌تواند شما را به گریه بیاندازد، اما در واقع پوست شما را بسیار شاد می‌کند. طبق تحقیقات، پوست پیاز قرمز خشک شده در حال حاضر در بسیاری از کرم‌های روشن‌کننده پوست و لکه‌های پوست موجود است، یک ماده موثر برای از بین بردن لکه‌ها است. در حالی که به دنبال کرم‌هایی که حاوی آلیوم‌سپا (نام علمی پیاز قرمز) هستند، یکی از راه‌های حل است، می‌توانید از این ماده در خانه نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از پیاز قرمز برای درمان لکه‌های تیره:

  • مرحله ۱: پیازها را (با پوست) ۲ تا ۳ بار در روز روی نواحی آسیب دیده بمالید.
  • مرحله ۲: اگر بو شما را آزار می‌دهد، پس از آن صورت خود را بشویید. تا یکی دو روز دیگر نتایج را خواهید دید!

جمع‌بندی…

اگر این مقاله خواندید احتمالا از لکه‌های تیره‌ی پوست‌تان خوشتان نمی‌آید. در این مقاله ما ۶ راه‌ حل طبیعی برای از بین بردن این لکه‌ها گفتیم و روش استفاده از آن‌ها را آموزش دادیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. فراموش نکنید برای استفاده از مشاوره‌ی رایگان آلااسکین کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X