در مورد شیو کردن صورت برای خانم‌ها بیشتر بدانیم! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

در مورد شیو کردن صورت برای خانم‌ها بیشتر بدانیم!

در مورد اصلاح صورت برای خانم‌ها بیشتر بدانیم!

به طوری کلی شیو کردن صورت برای خانم‌ها روشی سریع و آسان برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد؛ اما خانم‌ها در مورد این روش و مزایا و معایب آن سوالات بسیار زیادی دارند. حتی برخی از خانم‌ها باورهای غلطی در این باره دارند. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا در مورد این روش و چگونگی آن بیشتر بدانید:

فواید اصلاح صورت برای خانم‌ها

۱)  پوست صاف‌تر!

با وجود لایه برداری منظم، پوست شما همچنان تمایل دارد مقداری کثیفی، سلول‌های مرده پوست و حتی بقایای آرایش را حفظ کند. این مسئله می‌تواند باعث شود پوست شما زبر و بافت بدی داشته باشد. اما اصلاح به از بین بردن این ضایعات کمک می‌کند، که باعث می‌شود پوست شما تقریبا بلافاصله صاف و نرم‌تر به نظر برسد؛ همچنین بازسازی سلولی را سرعت می‌بخشد تا پوست شما نرم و درخشان به نظر برسد.

۲) لایه بردار ملایم!

سلول‌های مرده پوست، همراه با قرار گرفتن مداوم در معرض عوامل محیطی مانند آلودگی، گرد و غبار، میکروب‌ها و غیره، لایه‌ای را روی پوست شما تشکیل می‌دهند که با وجود لایه‌بردارها و اسکراب‌های معمولی، خلاص شدن از شر آن دشوار است. این امر در نهایت باعث می‌شود که چهره شما کدر و بی‌روح به نظر برسد. اما اصلاح به از بین بردن این لایه ناخالصی کمک می‌کند و باعث شادابی و شفافیت پوست شما شود.

۳) نفوذ محصول را بهبود می‌بخشد!

اگر احساس می‌کنید با وجود استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب در روتین پوستی خود، پوست شما نتایج دلخواه را نشان نمی‌دهد، شاید بهتر باشد اصلاح صورت را هم در نظر بگیرید. از آن جایی که اصلاح روشی بدون درد برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست است، سبب جذب بهتر محصولات پوستی که استفاده می‌کنید می‌شود.

۴) آرایش بهتر!

با وجود ترکیب صحیح و استفاده از مقدار مناسبی از محصول، احساس می‌کنید آرایش شما به خوبی روی صورتتان ننشسته است؟ در این موارد اصلاح صورت را هم در نظر بگیرید. خاصیت لایه‌برداری ملایم اصلاح صورت، روغن‌های اضافی، مواد زائد و سایر ناخالصی‌ها را از بین می‌برد تا ظاهری بسیار صاف و نرم به پوست شما بدهد. این به طور خودکار به آرایش کمک می‌کند تا نرم‌تر و بی‌عیب‌تر روی پوست شما بنشیند و آن را بسیار طبیعی و شبیه پوست نشان دهد.

۵) بدون درد

یکی از دلایل اصلی که ما عاشق اصلاح هستیم، بی‌درد بودن آن است. سایر روش‌های رایج حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، اپیلاسیون و کندن مو، همگی موها را از ریشه می‌کشند که می‌تواند بسیار دردناک باشد و باعث ناراحتی زیادی شود. علاوه بر این، وقتی صحبت از اپیلاسیون صورت می‌شود، همیشه توصیه می‌شود به یک سالن مراجعه کنید و آن را از یک متخصص انجام دهید، که می‌تواند بسیار گران تمام شود. اما اصلاح صورت برای خانم‌ها بهترین جایگزین بدون درد و ارزان برای خلاص شدن از شر موهای زائد در خانه شما به روشی ایمن، سریع و بدون درد است.

چگونه صورت خود را برای اصلاح آماده کنیم؟

گرفتن تقریبا هر تیغ و شروع به اصلاح روشی کاملا اشتباه برای اصلاح است و باید از آن اجتناب کرد. این نه تنها می‌تواند شما را از دستیابی به یک اصلاح صاف و نزدیک باز دارد، بلکه اگر به اندازه کافی مراقب نباشید؛ ممکن است صورت خود را ببرید. اما اگر مراحل زیر را رعایت کنید و نکاتی که گفته‌ایم را در نظر بگیرید خطری پوست شما را تهدید نخواهد کرد:

مرحله‌ی اول: پوست خود را پاکسازی کنید!

قبل از اصلاح، بسیار مهم است که صورت خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم یا شوینده‌ی مناسب صورتتان تمیز کنید. این  کار به خلاص شدن از شر روغن‌های اضافی و ناخالصی‌های صورت بسیار کمک می‌کند.

مرحله‌ی دوم: پوست خود را لایه برداری کنید!

فقط شستن صورت کافی نیست و برای اینکه بتوانید یک اصلاح صاف و خوب داشته باشید و از رویش موها، سایه‌ها و تحریک شدن پوست‌تان جلوگیری کنید، باید با استفاده از یک لایه بردار ملایم، فیزیکی یا شیمیایی هم پوست خود را لایه برداری کنید.

مرحله‌ی سوم: شیو کردن!

پس از لایه برداری و خشک کردن کامل صورت، می‌توانید اصلاح را شروع کنید.

نکاتی که هنگام شیو کردن صورت باید در نظر داشته باشید!

  1. اگر چه اصلاح صورت یک روش حذف موهای زائد بسیار ساده و نسبتا آسان است، اما اگر فرد مراقب کافی نباشد، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید رعایت و تمرین کنید تا اصلاحی نرم و اثرگذار داشته باشید و از مشکلاتی مانند بریدگی جلوگیری کنید:
  2. همیشه از یک تیغ تیز برای شیو کردن صورت خود استفاده کنید. استفاده از تیغ کند می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود.
  3. به یاد داشته باشید که از یک تیغ جداگانه برای صورت خود استفاده کنید. از تیغ‌هایی که برای دیگر جاهای بدن خود استفاده می‌کنید، اجتناب کنید. این امر از انتقال میکروب‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
  4. همیشه قبل از اصلاح به پوست خود نگاه کنید. اگر متوجه مشکلاتی مانند اگزما، پسوریازیس یا آکنه فعال شدید، صبر کنید بهبود یابند و از اصلاح خودداری تا از تحریک بیشتر جلوگیری کنید.
  5. هنگام اصلاح بسیار ملایم باشید و از اعمال فشار بیش از حد خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد بریدگی شوید. اصلاح را با حرکات کوچک و ملایم انجام دهید، مخصوصا وقتی صورتتان دچار آکنه‌ می‌باشد.
  6. در حالی که توصیه می‌شود صورت خود را به صورت خشک شیو کنید، اما اگر پوست حساسی دارید یا احساس می‌کنید که اصلاح خشک باعث ناراحتی می‌شود، می‌توانید قبل از شروع، کمی کرم موبر به آن ناحیه بزنید تا مرطوب شود.
  7. همیشه تیغ اصلاح صورت خود را با مقدار زیادی مرطوب کننده تسکین دهنده و آبرسان برای رفع قرمزی و سوزش و همچنین جلوگیری از خشکی آغشته کنید.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید:

آیا شیو کردن صورت باعث زیاد شدن موهای صورت می‌شود؟

این یک افسانه است! چیزی که باید از باور کردنش دست بکشید این است که شیو کردن به هیچ وجه روی رشد، رنگ یا ضخامت موهای شما تاثیر نمی‌گذارد، بنابراین امکان رشد بیش از حد موهای شما وجود ندارد. اما از آن جایی که تراشیدن به جای برداشتن مو از ریشه، به سادگی موها را نصف می‌کند، در ابتدا ممکن است کمی درشت و سفت به نظر برسند. اما زمانی که موها به طور کامل رشد کنند، به حالت عادی باز می گردند.

عوارض شیو کردن صورت چیست؟

در حالی که شیو کردن صورت برای اکثر افراد کاملا بی‌خطر است، اما در موارد خاص می‌تواند کمی قرمزی ایجاد کند. این سوزش ممکن است به این دلیل رخ دهد که از یک تیغ صاف استفاده می‌کنید، فشار زیادی می‌دهید یا پوست حساس و آکنه فعال دارید.

خانم‌ها هر چند وقت یک بار باید صورت خود را اصلاح کنند؟

برای حداکثر فواید، می‌توانید صورت را یک بار در هفته اصلاح کنید. این مسئله نه تنها به موها فرصت رشد مجدد می‌دهد بلکه باعث لایه‌برداری و صاف شدن پوست‌تان هم می‌شود.

جمع‌بندی…

چیزی که این روز‌ها به می‌شنوید این است که اصلاح صورت خوب نیست، بعد از مدتی صورتتان مانند آقایان می‌شود و…؛ اما همانطور که در این مطلب گفتیم اصلاح صورت نه تنها برای پوست مضر نیست بلکه فوایدی هم دارد.

اگر سوالی در این زمینه داشتید یا برای پوستتان به مشاوره نیاز دارید کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X