در مورد کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از آن چه می‌دانید؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

در مورد کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از آن چه می‌دانید؟

در مورد کاشت ابرو و مراقبت‌های بعد از آن چه می‌دانید؟

کاشت ابرو یکی از راه‌هایی‌ست که شما می‌توانید با کمک آن ریزش و خالی بودن ابرو را جبران کنید. همانطور که می‌دانید ابروها تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند و هرگونه ریزش و کم‌شدن تارهای آن می‌تواند به یک دغدغه‌ی مهم برای برخی افراد تبدیل شود.

ریزش ابرو می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. در این مورد می‌توانید مقاله‌ی «با ۱۲ علت ریزش ابرو آشنا شوید!» را مطالعه کنید.

کاشت ابرو می‌تواند تراکم و حجم ابروهای شما را افزایش دهد. اما باید بدانید که دقیقا به چه صورت است و مراقبت‌ها و عوارض بعد از آن ممکن است چگونه باشد. پس در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کافی و لازم را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

کاشت ابرو چیست؟

پیوند و کاشت ابرو روشی‌ مناسب با نتایجی دائمی است. بسیاری از افراد به دلایلی مثل به هم خوردن هورمون‌های بدن، آلوپسی، جراحت و … حجم زیادی از ابروهای خود را از دست داده‌اند. با این روش می‌توان از داشتن ابروهایی پر و زیبا لذت برد. مهم‌ترین نکته این است که نزد فردی متخصص و باتجربه در این زمینه بروید و بی‌گدار به آب نزنید! چراکه هرگونه نابلدی و سهل‌انگاری می‌تواند پشیمانی به بار بیاورد.

فرآیند کاشت حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و در این مدت تارهای مو از پشت سر یا پشت گوش برداشته می‌شوند و پس از برداشت گرافت‌ها، یکی یکی در ناحیه ابروها قرار می‌گیرند. این روش دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد اما باید بین ۶ ماه تا ۱ سال منتظر بمانید تا نتیجه‌ی نهایی پدیدار شود.

حین کاشت درد بسیار کمی را احساس می‌کنید زیرا از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. اما ممکن است پس از پایان یافتن فرآیند و از بین‌ رفتن بی‌حسی، کمی درد، قرمزی و تورم را احساس کنید که البته جای نگرانی وجود ندارد و به مرور خوب می‌شود. ممکن است شاهد ریزش برخی از تارهای ابرو هم باشید؛ اما این اتفاق پس از کاشت طبیعی است.

مراقبت‌‌های پس از کاشت ابرو

مراقبت‌‌های پس از کاشت ابرو بسیار اهمیت دارند. شما اگر نزد بهترین متخصص هم بروید اما مراقبت‌های لازم را انجام ندهید، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گیرید. با این مراقبت‌های عوارض و مشکلات احتمالی را به حداقل می‌رسانید. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از…

۱- به ابروها فشار وارد نکنید

پس از کاشت باید با ملایمت با ابروهای خود رفتار کنید. دقت کنید که هیچ فشاری هنگام خوابیدن یا شست‌وشو به ابرو وارد نشود. در دوره‌ی نقاهت پس از کاشت، ابروها حساس هستند. پس اگر نمی‌خواهید خللی در نتیجه ایجاد شود دقت زیادی در این زمینه داشته باشید. فراموش نکنید که به پشت بخوابید و از خوابیدن روی شکم یا پهلو خودداری کنید.

۲- از رنگ و مواد شیمیایی استفاده نکنید

به هیچ‌وجه تا حداقل سه هفته از مواد شیمیایی استفاده نکنید و ابروها را رنگ نکنید. حتما با پزشک مربوطه در این مورد مشورت کنید.

۳- از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید

در روزهای ابتدایی پس از کاشت ابرو، مانع از رسیدن رطوبت به ابروها شوید. بهتر است ۵ روز از حمام رفتن یا کارهایی که باعث رسیدن رطوبت به ابرو می‌شوند خودداری کنید.

۴- به ابروها دست نزنید

جلوی کنجکاوی خود را بگیرید و اصلا به ابروها دست نزنید. با این کار فولیکول‌های موی تازه ممکن است آسیب ببینند و عفونت کنند. در صورت ایجاد زخم هم از کندن آن‌ها خودداری کنید. این زخم‌ها نباید خراشیده شوند؛ زیرا فولیکول‌ها از ریشه کنده می‌شوند و تمامی‌ زحمت‌های شما به باد می‌رود.

۵- از کمپرس یخ استفاده نکنید

همانطور که گفتیم بعد از کاشت ابرو ممکن است کمی تورم یا درد و التهاب داشته باشید. اما این دلیل نمی‌شود از کمپرس یخ استفاده کنید. پس اجازه دهید به مرور خوب شود و از قرار دادن یخ بر روی ابروها خودداری کنید.

۶- ابروها را اصولی بشویید

پزشک موادی را تجویز می‌کند که برای شستن ابروها استفاده کنید. حتما به توصیه‌های مربوط به شستن و تمیز کردن ابروها عمل کنید تا دچار مشکل نشوید. تمیز نگه‌داشتن محل جراحی کمک می‌کند زودتر بهبود یابد. توجه داشته باشید که به هیچ‌وجه ابروها را مالش ندهید و لمس نکنید. همچنین از آب خیلی سرد یا داغ استفاده نکنید. خشک کردن هم باید با حوله‌ای نرم و لطیف انجام شود و آن را روی صورت و ابروها نکشید.

۷- کشیدن بخیه‌ها باید توسط پزشک انجام شود

در بیشتر موارد از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود و نیازی به کشیدن آن‌ها نیست. اما اگر پزشک تشخیص داد که بخیه‌ی غیرجذبی برای شما بهتر است، باید ۱۰ تا ۱۲ روز صبر کنید و بعد برای کشیدن آن‌ها نزد پزشک بروید. تحت هیچ شرایطی به بخیه‌ها دست نزنید تا عفونت نکنند.

۸- در معرض آفتاب قرار نگیرید

سعی کنید تا حداقل یک ماه در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در هفته‌های اولیه بعد از کاشت، ابروها ملتهب هستند و آفتاب می‌تواند وضعیت آن‌ها را بدتر کند. تا حد امکان روزها از خانه خارج نشوید و در صورت نیاز هم از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید.

۹- آرایش نکنید

آرایش کردن و پاک کردن آن ممکن است به ابروها آسیب وارد کند. در روزهای اولیه از این کار پرهیز کنید.

۱۰- از تعریق خودداری کنید

بهتر است کاشت ابرو را در فصل‌های پاییز و زمستان انجام دهید تا صورت عرق نکند. همچنین از فعالیت‌هایی مثل ورزش‌های سنگین، پیاده‌وری، رفتن به استخر و سونا و به طور کلی فعالیت‌هایی که باعث تعریق صورت و بدن می‌شوند دوری کنید.

۱۱- نوشیدنی‌های الکلی نخورید

الکل خون را رقیق می‌کند و ممکن است ناحیه‌ی جراحی خون‌ریزی کند. پس از خوردن هر نوع نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید و فقط از داروها و مسکن‌های تجویزی پزشک مصرف کنید.

۱۲- ابروها را اصلاح نکنید

فکر اصلاح کردن ابروها را با موچین از ذهن خود دور کنید! این کار باعث می‌شود ریشه‌ی ابروهای تازه کاشت شده در بیاید و دیگر مویی در محل آن‌ها رشد نکند. برای مرتب و کوتاه کردن ابروها می‌توانید از قیچی استفاده کنید.

۱۳- چکاپ مجدد انجام دهید

پزشک باید پس از گذشت مدتی مجددا ابروهای شما را بررسی کند تا مشکلی ایجاد نشده باشد. نواحی پیوند و میزان خون‌ریزی اهمیت زیادی دارد و باید بررسی شود. علاوه بر این ممکن است نیاز باشد که پانسمان شما تعویض شود. پس حتما نسبت به چکاپ و دریافت مشاوره حساس باشید و به توصیه‌های پزشک اهمیت دهید.

۱۴- دخانیات مصرف نکنید

دخانیات اکسیژن خون را کم و آن را غلیظ می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود روند کاشت ابرو کند شود. پس اگر قصد این کار را دارید دخانیات را برای مدتی حذف کنید تا خون پاک و رقیق باعث شود روند رشد فولیکول مو به درستی به پایان برسد.

عوارض کاشت ابرو

با همه‌ی خوبی‌های این روش باز هم مانند هر نوع جراحی دیگری ممکن است برخی عوارض نمایان شوند. این موارد برای هر شخص متفاوت است و همیشه یکسان نخواهد بود.

۱- خطر خون‌ریزی بعد از کاشت ابرو

ممکن است حین کاشت یا پس از آن دچار خون‌ریزی شوید. بهتر است تا ۲ روز پس از کاشت ابرو از خوردن داروهایی که خون را رقیق می‌کنند، اجتناب کنید. برای مثال آسپرین و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی از این دسته داروها هستند. اگر سابقه‌ی مصرف داروی خاصی را دارید، حتما با پزشک در میان بگذارید.

۲- قرمزی و التهاب پوست

به احتمال زیاد تا چند روز پوست قرمز و ملتهب می‌شود. اما نیازی به درمان خاصی ندارد و پس از چند روز به حالت اولیه برمی‌گردد. اما در صورتی که مدت زمان ماندن این قرمزی‌ها زیاد شد، حتما به پزشک مربوطه اطلاع دهید.

۳- ظاهر غیرعادی ابروها

به هرحال موی ابروی تازه کاشته شده با ابروی طبیعی تفاوت‌هایی دارد. اما با گذشت زمان حالت طبیعی‌تری پیدا می‌کنند و یکدست می‌شوند.

اما در برخی موارد اگر نزد فردی بی‌تخصص انجام شود نتیجه می‌تواند رضایت‌بخش نباشد. ممکن است ابروها در جهت نامطلوبی رشد کنند و ظاهری غیرطبیعی داشته باشند. پس در انتخاب پزشک و مرکزی که کاشت ابرو را انجام می‌دهد بسیار دقت کنید.

۴- تفاوت رنگ بین ابروهای کاشته شده با ابروهای طبیعی

جنس و رنگ موی ابرو ممکن است با موی سایر بخش‌های بدن فرق کند. برای جلوگیری از این اتفاق از موی پشت گوش برای پیوند استفاده می‌کنند و تفاوت آن‌ها به حداقل می‌رسد. اما این احتمال وجود دارد که برای برخی افراد تفاوت رنگ و جنس موهای ابروی طبیعی و کاشته شده مشهود باشد.

۵- خارش در ناحیه‌ی کاشت یا اهدا کننده

خارش هم یکی از عوارض کاشت ابرو است. این مورد هم مانند التهاب و قرمزی طبیعی است و ممکن است برای برخی افراد اتفاق بیفتد. پس نگران نشوید و از خاراندن آن خودداری کنید. زیرا همانطور که گفتیم، دست زدن یا خاراندن محل جراحت ممکن است در روند رشد ابروها تداخل ایجاد کند.

۶- ریزش موقت موی ابرو

پس از کاشت، طبیعی است که موهای ابرو دچار ریزش شوند. اما نباید نگران شوید و تصور کنید روند کاشت دچار مشکل شده است. این اتفاق به مرور برطرف می‌شود و تارهای ابرو شروع به رشد مجدد می‌کنند.

۷- احتمال بروز عفونت

یکی از عوارض کاشت ابرو، عفونت کردن آن است. توصیه می‌شود طبق تجویز پزشک از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید تا احتمال بروز عفونت به صفر برسد.

۸- احساس درد

قطعا نمی‌توانید توقع داشته باشید که حین یا پس از کاشت ابرو دردی نداشته باشید. به علت جراحت‌های ایجاد شده در محل ابرو و محل اهدا کننده، کمی درد را احساس می‌کنید. پزشک به احتمال زیاد داروهای مسکن را برای شما تجویز می‌کند و لازم است که طبق دستور از آن‌ها استفاده کنید.

۹- پوسته پوسته شدن

از دیگر عوارض کاشت ابرو می‌توان به پوسته پوسته شدن ناحیه‌ی کاشت اشاره کرد. به هیچ‌وجه به آن‌ها دست نزنید و نکنید. با کندن این پوسته‌ها فقط ترمیم زخم‌ها را به تاخیر می‌اندازید.

۱۰- بی‌حس شدن

ناحیه‌ی اهداکننده و ناحیه‌ی کاشت ممکن است کمی بی‌حس شوند. این مشکل از عوارض داروهای بی‌حسی موضعی است که برای کاهش درد استفاده می‌شوند. اما جای نگرانی وجود ندارد و معمولا عوارض بی‌حسی بعد از گذشت چند روز از بین می‌روند.

نتیجه‌گیری نهایی

دانستیم که کاشت ابرو یکی از روش‌های کم‌خطر برای داشتن ابروهایی پر و زیباست. مانند هر جراحی دیگری مهم است که نزد فردی متخصص برویم و ابروهای خود را به دست هرکسی نسپاریم. بعد از اتمام فرآیند آن، باید یک سری مراقبت‌ها را انجام دهیم تا عوارضی مثل از بین رفتن ریشه‌ی مو، خون ریزی، التهاب و قرمزی، درد، خارش، عفونت و … به حداقل برسند.

به این منظور مهم است که تا چند روز محل جراحت را تمیز نگه‌دارید، در معرض آفتاب قرار نگیرید، از رسیدن رطوبت به ابروها جلوگیری کنید، آرایش نکنید، ابروها را رنگ نکنید، برای چکاپ و کشیدن بخیه‌ها نزد پزشک بروید و … .

تلاش ما بر این بود که در خلاصه‌ترین حالت ممکن شما را با این روش و تمامی عوارض آن آشنا کنیم. زیرا مهم است که قبل از انجام هر کاری نسبت به آن آگاهی پیدا کنیم.

سایت الا اسکین یک فروشگاه اینترنتی محصولات پوستی است که مجموعه‌ای از تخصصی‌ترین برندهای پوستی را گرد هم آورده تا نیازهای شما را برآورده سازد. شما می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما و مشاهده‌ی پست‌ها، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X