دستگاه RF چیست؟ + فواید و معایب - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

دستگاه RF چیست؟ + فواید و معایب

دستگاه RF چیست؟ + فواید و معایب

دستگاه RF راهی برای جوانسازی پوست! همانطور که می‌دانید با گذشت زمان پوست دیگر کلاژن تولید نمی‌کند و این مسئله با علائمی مانند افتادگی، چین و چروک، و لکه‌هایی همراه می‌شود. اما امروزه به لطف روش‌های درمانی مدرن در زمینه سلامت و زیبایی پوست، دیگر نیازی نیست نگران این مسئله باشید. در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا یکی از بهترین روش‌های درمان افتادگی، چین و چروک و انواع لکه‌ها را معرفی و بررسی کنیم:

دستگاه RF چیست؟

آر اف مخفف عبارت رادیو فرکانسی است و کاربردهای بسیار زیادی در زندگی ما دارند. امواج RF ایمن و قدرتمند هستند، به همین علت در حوزه‌های مختلفی از این فناوری استفاده می‌کنند؛ از پزشکی و زیبایی گرفته تا مهندسی و استفاده‌های روزمره. حتی از این امواج در رادیو، تلویزیون، مایکروویو و دستگاه‌های وای فای استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد این فناوری روشی برای رفع مشکلات پوستی نیز می‌باشد. روش درمانی RF از سال ۲۰۰۱ برای مبارزه با افتادگی پوست و علائم پیری استفاده می‌شود. درمان با رادیوفرکانسی (RF) که به آن سفت شدن پوست با فرکانس رادیویی نیز گفته می‌شود، یک روش غیر جراحی برای سفت کردن پوست می‌باشد. در این روش از امواج انرژی برای گرم کردن لایه‌ی عمیق پوست استفاده می‌شود. این گرم کردن سبب تحریک پوست برای تولید کلاژن می‌شود.

همانطور که قبلا هم گفتیم، کلاژن، بیشترین پروتئین موجود در بدن شما است و چارچوب پوست را ایجاد می‌کند و باعث سفت شدن و شادابی پوست‌ می‌شود. اما با افزایش سن، سلول‌های بدن کلاژن کمتری تولید می‌کنند که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می‌شوند. سستی پوست در حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی رخ می‌دهد درست زمانی که مقدار و کیفیت کلاژن پوستتان کاهش پیدا می‌کند.

عملکرد دستگاه RF چگونه می‌باشد؟

ترمالیفت اولین نوع RF برای سفت شدن پوست بود. اما در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها فناوری مشابهی را ارائه داده‌اند. اما تمام این سیستم‌ها به یک شکل عمل می‌کنند. امواج فرکانس رادیویی لایه عمیق پوست شما را بین ۱۲۲ تا ۱۶۷ درجه فارنهایت (۵۰ تا ۷۵ درجه سانتی گراد) گرم می‌کند.

طبق نتایج بدست آمده از آزمایشات انجام شده، حفظ دمای بیش از ۱۱۵ درجه فارنهایت (۴۶ درجه سانتیگراد) به مدت بیش از ۳ دقیقه باعث می‌شود بدن پروتئین‌هایی ناشی از شوک حرارتی را آزاد کند. این پروتئین‌ها بدن شما را برای ایجاد فیبرهای کلاژن جدید تحریک می‌کنند. این روش معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و تقریبا بدون درد است.

شکل تابش RF مورد استفاده در این روش مشابه نوع تابش ساطع شده از سایر وسایل خانگی معمولی مانند تلفن های همراه یا WiFi است.

فواید استفاده از RF:

دو مزیت قابل مشاهده این روش درمانی سفت‌تر و صاف‌تر شدن پوست می‌باشد. به عبارتی دیگر چین و چروک‌های پوست‌تان کمتر خواهند شد و پوستی صاف و زیبا خواهید داشت. اما آر اف به درمان همه کاره معروف می‌باشد. بنابراین می‌توانید انتظار بهبود آسیب‌های ناشی از نور خورشید را نیز داشته باشید.

درمان لکه‌های تیره، افتادگی و سایر اثرات خورشید در حالت عادی بسیار دشوار است. اکثر مردم تصور می‌کنند که پیری تنها عامل تجزیه کلاژن است، اما خورشید عامل شدیدتری است. بنابراین توانایی معکوس کردن آسیب ناشی از اشعه فرابنفش انقلابی است که فناوری RF دقیقا این کار را ممکن کرده است. در ادامه برخی از فواید آر اف را با یگ‌دیگر بررسی می‌کنیم:

کانتورینگ صورت

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه پیر شدن پوست بیندازیم. در زیر سطح پوست، داربست کلاژن و الاستین از درم و اپیدرم پشتیبانی می‌کند. این ساختار پوست شما را انعطاف پذیر، شاداب و محکم نگه می‌دارد. از ۲۵ سالگی به بعد، ما هر سال بین ۱ تا ۲ درصد کلاژن طبیعی خود را از دست می‌دهیم. به مرور زمان و با افزایش سن، این داربست ضعیف‌تر شده و در نهایت و خرد می‌شود.

بدتر اینکه سلول‌های سطح پوست ما (اپیدرم) به سرعت دوران جوانی تجدید نمی‌شوند. نتایج حاصل از آن تیرگی، افتادگی، چین و چروک و مسائل مربوط به بافت است. آر اف نه تنها باعث سفت شدن پوست می‌شود، بلکه منجر به بازسازی خطوط برای ایجاد پوستی قوی، محکم و جوان می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای سفت کردن اطراف بینی و دهان، زیر چشم، و افتادگی ابرو استفاده کرد.

بهبود تدریجی پوست

همانطور که گفتیم، درمان فرکانس رادیویی باعث تولید کلاژن و الاستین جدید در بدن می‌شود. با این تاثیرات، پوست قدیمی و آسیب دیده با پوست جدید و سالم جایگزین می‌شود. این سلول‌ها نیز به طور طبیعی محکم‌تر و محکم‌تر می‌شوند. اما این اتفاقات یک شبه نمی‌افتند. بلکه به مرور زمان و به تدریج شاهد بهبودی پوست و چهره خود خواهید بود.

صاف شدن خطوط ریز و چین و چروک صورت

یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۸ به بررسی تاثیر فرکانس رادیویی بر چین و چروک‌های دور چشم ۷۰ زن میانسال پرداخت. محققان دریافتند که سه جلسه درمان در طول ۶ هفته به طور قابل توجهی چین و چروک آنها را کاهش می‌دهد.

نتایج طولانی مدت

به لطف افزایش تولید کلاژن و الاستین، بهبود پوست شما طولانی مدت خواهد بود. برخی از روش های درمانی صورت فقط عضلات صورت را تحریک می‌کنند یا بافت‌ها را به طور موقت چاق می‌کنند. اما RF فرآیندهای ترمیم داخلی پوست را تحریک می‌کند و در نتیجه کلاژن به طور ذاتی ماندگار می‌شود. بنابراین نتایج درمان شما می‌تواند تا دو سال ادامه یابد.

افزایش اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورنیک قهرمان شناخته شده مراقبت از پوست است. این ماده در کنار کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد. این بدان معناست که با انجام آر اف می‌توانید به پوستی نرم، ابریشمی و مرطوب‌تری برسید.

مولکول‌های HA به طور طبیعی مولکول‌های آب را جذب کرده و به آن‌ها متصل می‌شوند. بنابراین این جزء اصلی سد طبیعی رطوبت پوست شما است و باعث هیدراته شدن پوست شما می‌شود. همچنین، افزایش سطح پوست می‌تواند ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش دهد، قرمزی را تسکین داده و به داشتن پوستی شفاف‌تر کمک کند.

آرامش بخش و بدون درد دستگاه RF

یکی از جذاب‌ترین جنبه های درمان RF طبیعت غیر تهاجمی و ملایم آن است. در حالی که امواج انرژی رادیویی پوست را گرم کرده و در نهایت بافت‌ها را سفت می‌کند، این کار را بدون آسیب رساندن به لایه بالای پوست انجام می‌دهد. بنابراین برای بیمارانی که از سوزن متنفرند ، این درمان می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

استفاده از دستگاه RF چه معایبی دارد؟

سفت شدن پوست با آر اف معمولا زمانی ایمن تلقی می‌شود که توسط متخصص دارای مجوز انجام شود. اگر این روش به اشتباه انجام شود، ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. شایع‌ترین عوارض جانبی آن عبارتند از:

  • تورم موقت
  • سرخی
  • مور مور شدن پوست
  • افرادی که پوست تیره‌تری دارند بیشتر در معرض عوارض جانبی ناشی از درمان با لیزر و RF هستند.

به طور کلی هنوز هیچ مدرک قطعی و معتبری برای اثبات اینکه تابش‌های RF برای پوست مضرر هستند و به آن آسیب می‌رسانند وجود ندارد.

چه کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش آید این است که استفاده از دستگاه RF برای چه سنی مناسب است؟ در پاسخ باید گفت که اگر چه هیچ محدودیت سنی برای این درمان تعریف نشده است اما متخصصان پیشنهاد می‌کنند از سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی که تولید کلاژن کاهش می‌یابد از این نوع روش‌ها استفاده کنید.

ناگفته نماند که انجام این روش درمانی برای همه انواع پوست مناسب است. اگر می‌خواهید با علائم پیری مقابله کنید و دوست دارید پوستی صاف، محکم‌تر و شاداب‌تری داشته باشید، این درمان برای شما مناسب خواهد بود.

آر اف انجام دهم یا بوتاکس؟

گاهی برای مراجعه کنندگان سوال پیش می‌آید که دستگاه RF بهتر است یا بوتاکس؟ اگر به دنبال کاهش علائم پیری و حالتی طبیعی در چهره خود هستید، هر دو روش درمانی می‌توانند مؤثر واقع شوند. با این حال، تفاوت‌های مهمی وجود دارد که باید در اثرات طولانی مدت بر روی پوست خود در نظر بگیرید. طبق نتایج به دست آمده RF می‌تواند نتایج طولانی‌تری را ارائه دهد که بوتاکس نمی‌تواند.

اگر چه بوتاکس روشی رایج و موثر است و مورد تایید FDA قرار گرفته و به عنوان محبوب‌ترین درمان زیبایی غیرجراحی در جهان به حساب می‌آید اما بسیاری از متقاضیان به دلیل ماندگاری بالاتر RF این روش را برای دستیابی به پوستی درخشان‌تر انتخاب می‌کنند. به طور کلی باید با توجه به شرایط پوستی که دارید روش درمان مناسب را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال روشی برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پوست صورت شما هستید استفاده از این روش امن را به شما توصیه می‌کنیم. اما دقت داشته باشید این روش‌ را در یک کلنیک معتبر و تحت نظر افراد کار بلد انجام دهید.

همچنین فراموش نکنید برای دریافت مشاوره‌ی رایگان از مشاورین الا اسکین می‌توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید، شاید اصلا نیازی به این نوع درمان‌ها نداشته باشید و با یک سری مراقبت‌های پوستی با محصولات مرغوب مناسب پوست‌تان بتوانیدجوانی و طراوت را به آن برگردانید. به طور کلی الا اسکین نماینده‌ی معتبر برندهای معروف و مرغوب اکلادو و تالگو در شهرهای بزرگی مانند تهران، کرمان و … می‌باشد؛ در نتیجه می‌توانید به صورت کامل به مجموعه‌ی الا اسکین اعتماد کنید و پوستی شاداب تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X