راه‌کارهایی برای تقویت ناخن‌ها بعد از ریمو، کاشت و ژلیش - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

راه‌کارهایی برای تقویت ناخن‌ها بعد از ریمو، کاشت و ژلیش

راه‌کارهایی برای تقویت ناخن‌ها بعد از ریمو، کاشت و ژلیش

این روزها یکی از اقدامات زیبایی پرطرفدار، کاشت و ژلیش ناخن است. به همین علت تقویت ناخن‌ها می‌تواند بیشتر از قبل مهم باشد.

اگر تجربه‌ی کاشت یا ژلیش ناخن را داشته‌اید، احتمالا بعد از ریمو شاهد یک سری تغییرات روی صدف ناخن بوده‌اید. شدت این آسیب می‌تواند برای هر شخص با توجه به جنس ناخن‌ها متفاوت باشد. لکه‌دار شدن، زردی، بی‌رنگی، نازکی، کلفتی، جدا شدن ناخن از پوست و … زنگ خطرهایی هستند که با مشاهده‌ی آن‌ها بدانید حال ناخن‌های شما خوب نیست و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

در این مقاله در نظر داریم راه‌کارهایی را برای تقویت ناخن‌ها ارائه دهیم تا در کنار زیباتر کردن آن‌ها، از سلامت کافی هم برخوردار باشند.

۱- بیوتین بیشتری مصرف کنید

مصرف مکمل بیوتین به رشد ناخن‌های شکننده و نازک کمک می‌کند. این ماده‌ی مغذی علاوه بر ناخن، برای پوست و مو هم بسیار مفید است. مصرف روزانه ۳۰ میکروگرم مناسب است، اما بهتر است تحت نظر دکتر و با انجام آزمایش، خوردن این مکمل را آغاز کنید و سر خود عمل نکنید.

۲- از صابون‌ها و شوینده‌های قوی استفاده نکنید

در وضعیتی که صدف ناخن آسیب دیده است، استفاده از صابون‌ها و شوینده‌های قوی باعث تحریک بیشتر ناخن‌ها می‌شود و آن‌ها را ضعیف‌تر می‌کند. تا بهبودی کامل بهتر است شوینده‌های فومی و ملایم برای شستن دست و ناخن‌ها استفاده کنید.

۳- برای تقویت ناخن‌ها زینک مصرف کنید

مصرف زینک به رشد بهتر و سالم‌تر ناخن‌ها کمک می‌کند. تخم‌مرغ، آجیل‌ها، غلات کامل، گوشت گاو، ماهی، مرغ و محصولات لبنی سرشار از زینک هستند. همچنین می‌توانید با خوردن مکمل‌های حاوی زینک، کمبود آن را در بدن جبران کنید.

۴- از کرم یا روغن کوتیکول استفاده کنید

روغن کوتیکول را می‌شناسید؟ روغن کوتیکول محصولی برای مراقبت از ناخن‌هاست. این محصول از روغن‌های مختلفی ساخته شده و می‌توانید آن را با کمک برس مخصوص یا پنبه روی کوتیکول ناخن بزنید. کوتیکول ناخن همان نوار پوستی نازک و تقریبا سفت در محل رویش ناخن‌های دست و پا است. وظیفه‌ی آن حفظ سلامت ناخن‌های تازه روییده است و از نفوذ باکتری‌ها به ریشه‌ی ناخن جلوگیری می‌کند. استفاده از این روغن می‌تواند به ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده و ناحیه کوتیکول کمک کند.

۵- درمان کراتینه را در نظر داشته باشید

احتمالا با شنیدن کلمه‌ی «کراتینه» فکرتان به سمت مو می‌رود! اما درمان‌های کراتینه برای تقویت ناخن‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که می‌دانید کراتین یک پروتئین طبیعی در پوست، مو و ناخن‌های ماست. با کمک گرفتن از درمان کراتینه می‌توان از شکستن و پوسته شدن ناخن‌ها جلوگیری کرد.

۶- برای تقویت ناخن‌ها ویتامین C بیشتری مصرف کنید

ویتامین C یکی از ویتامین‌های ضروری برای تقویت و رشد ناخن‌هاست و کمبود آن موجب شکننده شدن صدف ناخن می‌شود. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که بدن برای تولید کلاژن به آن نیاز دارد. این ویتامین نمی‌تواند توسط بدن تولید شود، اما در بسیاری از میوه و سبزیجات مثل مرکبات، هندوانه، فلفل دلمه‌ای، بروکلی و توت‌فرنگی به وفور یافت می‌شود. همچنین می‌توان ویتامین سی را توسط مکمل‌ها دریافت کرد.

۷- ناخن‌ها را در روغن زیتون بگذارید

روزانه ناخن‌های خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روغن زیتون قرار دهید. از دست دادن رطوبت و خشکی یکی از علائم رایج آسیب ناخن است. به همین خاطر روغن زیتون می‌تواند خشکی ناخن‌ها را از بین ببرد و آن‌ها را درمان کند. البته شرط نتیجه گرفتن از این روش، تداوم است و با یکی دو بار استفاده نمی‌توانید توقع معجزه داشته باشید.

۸- آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی به هزار و یک دلیل توصیه می‌شود! یکی از این دلایل، سلامت ناخن‌هاست. کم‌آبی باعث آسیب ناخن و ایجاد مشکلاتی مثل شکنندگی آن می‌شود. از طرفی نوشیدن آب به سلامت هرچه بهتر پوست و کوتیکول‌ها هم کمک می‌کند. به همین دلیل در روز ۸ تا ۹ لیوان آب بنوشید تا بدن دهیدراته نشود.

۹- دست‌کش بپوشید

شما باید هنگام انجام کارهایی که به پوست و ناخن‌هایتان آسیب می‌رساند، دست‌کش بپوشید. برای مثال هنگام شستن ظرف‌ها. با این کار از تماس ناخن‌ها با آب زیاد و مواد شوینده‌ی قوی جلوگیری می‌کنید و سلامت آن‌ها به خطر نمی‌افتد.

۱۰- برای تقویت ناخن‌ها، مرطوب‌کننده فراموش نشود

حتما به طور مرتب از لوسیون‌ و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. مرطوب‌کننده خشکی پوست و ناخن‌ها را از بین می‌برد و به ترمیم آن‌ها کمک می‌کند.

۱۱- از بلند شدن ناخن‌ها جلوگیری کنید

بعد از ریمو کاشت یا ژلیش، برای مدتی مرتب ناخن‌های خود را کوتاه کنید و اجازه ندهید بلند بمانند. بلند شدن، خطر شکستن ناخن‌ها را افزایش می‌دهد و باعث آسیب بیشتر می‌شود.

همانطور که از اهمیت مراقبت‌های پوستی صحبت می‌کنید، باید مراقبت از پوست دست و ناخن‌های خود را هم در نظر داشته باشید. به خصوص اگر به طور مرتب از کاشت و ژلیش ناخن برای زیباتر شدن دستان خود استفاده می‌کنید. با انجام راه‌کارهایی که در بالا گفته شد می‌توان تا حدودی جانی دوباره به ناخن‌ها بخشید. در این زمینه می‌توانید از محصولات مراقبتی مخصوص ناخن هم استفاده کنید.

پیشنهاد الا اسکین برای تقویت ناخن‌ها

قرص تقویت ناخن تالگو

این محصول مناسب برای افرادی‌ست که ناخن‌های ضعیفی دارند. استحکام ناخن‌ها را افزایش می‌دهد و آن‌ها را تقویت می‌کند. قرص تقویت ناخن تالگو کاملا ارگانیک و فاقد مواد شیمیایی مضر است. در نتیجه هیچ‌گونه عارضه‌ی گوارشی بعد از مصرف آن ایجاد نمی‌شود.

کرم مغذی دست و ناخن تالگو

کرم مغذی دست و ناخن تالگو یک محصول فوق‌العاده است. ترکیبات بی‌نظیر آن به بازسازی ساختار و بافت پوست کمک و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند. با داشتن ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید، باعث تقویت و تغذیه‌ی ناخن‌ها می‌شود و زیبایی را به دستان شما هدیه می‌دهد.

دو محصول معرفی‌شده از برند فرانسوی تالگو هستند. تالگو نامی درخشان در عرصه‌ی محصولات مراقبتی و زیبایی است. پایه‌ی تمامی محصولات تالگو بر اساس جلبک‌ها و مواد معدنی موجود در اقیانوس‌هاست. به همین خاطر به سرعت با پوست سازگار می‌شوند و شاهد بهترین نتایج خواهید بود.

نمایندگی تالگو کرمان و تهران در انحصار فروشگاه الا اسکین است. الا اسکین در تلاش است با ارائه‌ی محصولات اورجینال و معتبر از برندهای معروف و محبوب جهانی مانند تالگو، اکلادو، بادی شاپ و … نیازهای مشتریان خود را به بهترین نحو برطرف نماید. شما می‌توانید برای مشاهده‌ی دیگر محصولات باکیفیت به سایت الا اسکین سر بزنید. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم پیج اینستاگرام ما را هم از دست ندهید. با مراجعه به پیج می‌توانید سوالات خود را با ما درمیان بگذارید و از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X