روتین پوستی آقایان چگونه می‌باشد؟ + ۷ قدم برای حفاظت از پوستشان - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

روتین پوستی آقایان چگونه می‌باشد؟ + ۷ قدم برای حفاظت از پوستشان

روتین پوستی آقایان چگونه می‌باشد؟ + ۷ قدم برای حفاظت از پوستشان

اصولا آقایان کم‌تر از خانم‌ها به پوست خود اهمیت می‌دهند و به روتین پوستی خاصی پایبند نیستند. اما امروزه با توجه به اطلاعاتی که در اختیارشان قرار گرفته است توجهشان نسبت به داشتن پوستی سالم، جوان و شاداب بسیار بیشتر از گذشته شده است. با این حال روتین مراقبتی پوست بسیاری از آقایان به ژل اصلاح و افترشیو ختم می‌شود و این در حالیست که پوست آقایان هم مانند پوست خانم‌ها نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد.

در این بین برخی از آقایان فکر می‌کنند روتین پوستی خانم‌ها برایشان موثر است و سعی می‌کنند از برنامه یکسانی پیروی کنند، اما باید این نکته را در نظر گرفت که لایه خارجی پوست صورت مردان ، ضخیم‌تر از خانم‌هاست، پس روتین مراقبتی آقایان باید با خانم‌ها متفاوت باشد.

به طور کلی روتین‌های ساده‌ای برای پوست آقایان وجود دارد که با انجام روزانه و هفتگی این آن‌ها می‌توانند پوستی سالم و درخشان داشته باشند و به راحتی با چین و چروک، آکنه و لک‌های پوستی مبارزه کنند. پس در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا بهترین روتین پوستی مناسب آقایان را معرفی کنیم:

چرا آقایان به روتین پوستی منظمی نیاز دارند؟

به طور کلی روتین پوستی به معنای انجام فعالیت‌هایی برای اطمینان از سلامت پوست و حل مشکلات پوستی انجام می‌شود. ممکن است در نگاه اول انجام یک روتین پوستی روزانه برایتان وقت‌گیر و پیچیده به نظر برسد، اما در نهایت این روتین پوستی درست مثل دوش گرفتن یک فرایند ساده و ضروری است.

روتین پوستی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای داشتن یک پوست جذاب و سالم است. آقایان باید بدانند علاوه بر توجه تناسب اندام، انتخاب لباس مناسب، مدل مو و … به پوست صورتشان نیز توجه کنند چرا که این مسئله یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذابیت‌ محسوب می‌شود.

از طرف دیگر اصلاح مکرر صورت، عرق کردن زیاد، و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و نور خورشید از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند پوست آقایان مستعد بروز آکنه، جوش‌های سر سیاه و پیری زودرس شود. آقایان با انجام یک روتین روزانه و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب پوستشان می‌توانند از بروز این دسته از مشکلات جلوگیری کنند. با این کار به راحتی سلامتی پوستشان را تضمین می‌کنند.

روتین پوستی آقایان چگونه می‌باشد؟

قدم اول: شناخت نوع پوست!

توجه کنید! برای شروع یک روتین خوب و موثر با محصولات مناسب ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. اگر نوع پوست خود را نمی‌شناسید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ی  نوع پوست شما چیست؟ مراجعه کنید.

قدم دوم: صورت خود را بشورید!

پاکسازی مهم‌ترین مرحله روتین مراقبت از پوست آقایان است. در طول روز پوست شما در معرض آلودگی، باکتری‌ها و ناخالصی‌های زیست‌محیطی قرار می‌گیرد که به تولید سبوم روی سطح پوست منجر می‌شوند. اگر برایتان سوال است که چه زمان باید صورت خود را بشورید باید بگوییم هر روز صبح و هر شب پوست خود را شوینده‌ی مناسب پوست‌تان تمیز کنید.

چطور صورتتان را بشورید: قبل از شستن صورت با ژل یا کرم شستشو بهتر است با آب گرم صورتتان را بشویید تا منافذ پوستتان باز شود. آب گرم به از بین رفتن ناخالصی عمیق پوست کمک می‌کند. هنگام شستشو صورتتان را دایره‌وار ماساژ دهید. نباید صورت‌تان را محکم بمالید زیرا پوست صورت بسیار حساس است. پس از اتمام شستشو، صورتتان را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند؛ سپس صورت‌تان را با حوله‌ای نرم به ‌آرامی خشک کنید.

در هنگام خشک کردن دقت کنید که هرگز حوله را روی صورت‌تان روی پوست نکشید چرا که این کار باعث بروز چین‌وچروک می‌شود. بعد از شستشو، صورتتان باید احساس تمیزی کند نه سفتی! سفتی بیش ‌از حد نشان‌دهنده خشکی پوست است که می‌تواند به سوزش، آکنه، چروک زودرس و تولید چربی اضافی منجر شود. هرگز صورت خود را با صابون نشویید چه صابون طبیعی چه شیمیایی، زیرا مواد به کار رفته در انواع صابون برای پوست صورت مناسب نیستند.

دقت کنید! بیش‌تر از دو بار در روز صورتتان را نشویید زیرا شستشوی بیش‌ازحد باعث می‌شود که غدد تولیدکننده چربی طبیعی پوست روغن اضافی در پوست ایجاد کنند.

قدم سوم: استفاده از اسکراب و لایه‌بردار

لایه‌برداری یکی دیگر از مراحل مراقبت از پوست آقایان برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، گردوخاک و چربی اضافی پوست است. یک محصول لایه‌بردار به درون منافذ پوست نفوذ کرده و ناخالصی‌های عمقی پوست را پاک می‌کند.

همچنین به متوقف شدن انسدادهایی که سبب بروز مشکلاتی مانند لکه‌های کیستیک و جوش‌های سرسیاه می‌شود، کمک می‌کند. به همین دلیل حفظ سلامت و جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست بسیار حائز اهمیت است. نکته مهمی که باید بدانید این است که دو نوع لایه‌بردار وجود دارد:

  • لایه‌بردارهای شیمیایی
  • اسکراب‌ها

اگر پوستتان حساس است و به‌ راحتی تحریک می‌شود ترجیحا به‌ جای اسکراب از یک پاک‌کننده شیمیایی استفاده کنید. هنگام استفاده از لایه‌بردار شیمیایی در حمام یا زمان شستن صورت خود، پوستتان را به ‌خوبی ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ ثانیه روی پوست بماند تا جذب شود.

اگر از اسکراب استفاده می‌کنید تقریبا ۳۰ ثانیه باید بروی مناطقی که آکنه یا جوش دارد ماساژ دهید. ایده‌­آل­‌ترین وضعیت این است که هفته‌ای ۲ تا ۳ بار از لایه‌بردار استفاده کنید اما اگر پوست چربی دارید ممکن است با استفاده بیشتر از این محصول سود ببرید!

استفاده از اسکراب و لایه‌بردار یکی از مهم‌ترین عوامل در روتین پوستی آقایان

قدم چهارم: آبرسانی پوست یکی از مراحل روتین پوستی آقایان

همانطور که می‌دانید مرطوب‌کننده‌ها وظیفه‌ی آبرسانی پوست را بر عهده دارند و همچنین مواد مغذی پوست که طی انجام مراحل قبل از دست رفته‌اند را جبران می‌کند.

همچنین مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها یک مانع محافظتی روی پوست ایجاد می‌کنند که از انسداد منافذ پوست جلوگیری کرده و از پوست در برابر باکتری‌های مضر محافظت می‌کند. جالب است بدانید مرطوب‌کننده‌ها باعث شاداب‌تر شدن پوست و مانع از دست رفتن رطوبت پوست می‌شوند و خاصیت ضد پیری دارند.

دقت کنید که حتما از آبرسان و مرطوب‌کننده‌ی مناسب پوستتان استفاده کنید. به عنوان مثال افراد دارای پوست چرب اگر از آبرسان مناسب پوستشان استفاده نکنند باعث افزایش چربی پوست و تشدید جوش‌های پوست‌شان می‌شوند.

همچنین با توجه به نوع پوست، در ماه‌های سرد سال باید استفاده از مرطوب‌کننده را کمی افزایش دهید زیرا حرارت پایین‌تر است و تولید سبوم و روغن‌های طبیعی تولیدشده توسط پوست را کاهش می‌دهد.

قدم پنجم: کرم دور چشم در روتین پوستی آقایان نباید فراموش شود

یکی دیگر از روتین‌های مراقبت از پوست آقایان استفاده از کرم دور چشم است. این محصول می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی اطراف چشم را برطرف کند. اگر شما نیز از تیرگی و پف زیر چشم رنج می‌برید کرم دور چشم می‌تواند تمامی این مشکلات را برطرف سازد. اگر چین‌ و چروک ریز اطراف چشم شما را ناراحت می‌کند با استفاده از کرم دور چشم جوان به نظر برسید! پوست اطراف چشم نسبت به بقیه صورت شما نازک‌تر است بنابراین برای مرطوب کردن آن به محصول غلیظ‌تری نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم صبح و شب بعد از شستشوی صورت حتما از کرم دور چشم استفاده کنید.

قدم ششم: استفاده از ضدآفتاب

بسیاری از آقایان فکر می‌کنند که فقط زمانی که آفتاب و خورشید است باید از ضدآفتاب استفاده کنند اما درواقع هر زمانی که شما در معرض نور طبیعی آفتاب قرار می‌گیرید، ممکن است پوستتان آسیب ببیند.

آفتاب‌سوختگی یکی از مهمترین دلایل پیری پوست است و همچنین در طولانی‌ مدت می‌تواند به مشکلات خطرناک‌تری چون سرطان پوست منجر شود. اگر می‌خواهید پوست سالمی داشته باشید قبل از خارج شدن از منزل یک ضد آفتاب حاوی SPF به پوست خود بزنید.

قدم هفتم: استفاده از سرم متناسب با پوست

به‌ طور معمول سرم‌ها نسبت به سایر روتین‌های مراقبتی پوست قوی‌تر و مؤثرتر هستند و مواد مغذی را بهتر به پوست منتقل می‌کنند. استفاده منظم از سرم بعد از پاک‌کننده و قبل از مرطوب‌کننده، اثرات ضد لک و ضد پیری شگفت‌انگیزی را به همراه خواهد داشت که حتی در دوزهای پایین آن این اثرات نیز دیده می‌شود. برای اینکه یک پوشش سبک از سرم داشته باشید مالیدن ۱ تا ۳ قطره از آن بروی صورت کافی است.

دقت کنید که آقایان در روتین پوستی‌شان نیازی نیست از تونر استفاده کنند. تونر باعث تنظیم PH پوست می‌شود که پوست آقایان به صورت طبیعی این عمل را انجام می‌دهد.

جمع‌بندی

فراموش نکنید که روتین پوستی خانم‌ها با آقایان متفاوت است، پس با توجه به نوع پوست‌تان روتین مناسبی انتخاب کنید. همچنین محصولاتی که در روتین پوستی خود استفاده می‌کنید در سلامت و جوان ماندن پوست‌تان تاثیرگذار هستند؛ در نتیجه در انتخاب محصولات مراقبتی دقت کنید.

از آن جا که برند تالگو و اکلادو به فکر مردان هم می‌باشد محصولات مراقبتی مرغوبی را برای آقایان تولید کرده که به لطف الا اسکین این دو برند در شهرهایی همچون تهران، کرمان و … در اختیار آقایان قرار گرفته است. همچنین با مراجعه به پیج اینستاگرام می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان مشاورین الا اسکین بهره بگیرید تا به پوستی شفاف و سالم برسید!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X