روتین پوست چیست؟ + ۳ اصل برای آن - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

روتین پوست چیست؟ + ۳ اصل برای آن

بهترین روتین پوست چیست؟ + ۳ اصل برای آن

روتین پوست برای مراقبت از آن بسیار مهم است در نتیجه باید برنامه‌ی دوره‌ای و روتینی برای پوست‌تان تعریف کنید. این امر به شادابی و طراوت پوست‌تان بسیار کمک می‌کند. البته ناگفته نماند که روتین پوست فقط مختص پوست صورت نمی‌باشد و برای پوست‌ دست‌ها، پوست پاها و پوست بدن هم روتینی در نظر بگیرید.

وای فلانی چه پوست خوبی داره؟ چیکار می‌کنی اینقدر پوستت خوبه؟ چی میزنی به پوستت که مثل پنبه میمونه؟ روتین پوستی خاصی داری؟

احتمالا در روز چندین بار این جملات را به دیگران می‌گویید یا از دیگران می‌شنوید. همانطور که در مقاله‌های قبلی گفتیم پوست یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین اندام‌های بدن انسان می‌باشد. با ماشینی شدن دنیای امروزه و آلودگی هوا، این پوست است که بیشترین آسیب را می‌بیند. مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد و با توجه به شرایطی مانند شرایط آب‌وهوایی باید روتینی مناسب انتخاب کنید. به طور کلی رفتارهای پوست شما بستگی و نوع پوست و ژنتیک شما دارد. همیشه گفتیم در قدم اول پوست خودتان را بشناسید و سعی کنید یک روتین برای آن در نظر بگیرید. پوست سالم زیبایی و در نتیجه افزایش اعتماد به‌نفس را به همراه دارد.

با انجام روتین مناسب حال پوست‌تان همیشه خوب است. در ادامه‌ی مقاله با من همراه شوید تا راه و رسم درست روتین‌های پوستی را باهم بررسی کنیم:

در هنگام مراقبت از پوست نکات زیر را رعایت کنید!

قبل از اینکه به بررسی و دست‌یابی به روتینی پوستی خوب بپردازیم باید بگویم که جدا از اینکه پوست شما چرب، خشک، مختلط، معمولی یا … باشد، موارد زیر را برای داشتن پوستی خوب و سالم رعایت کنید:

سیگار نکشید:

سیگار یکی از اصلی‌ترین عواملی می‌باشد که باعث تیرگی، کدری و پیری زودرس می‌شود. همچنین سیگار باعث خشکی بیش از اندازه‌ی پوست هم خواهد شد. در نتیجه هر چقدرم هم روتین پوستی خوبی داشته باشید، سیگار همه‌ی آن‌ها را خنثی می‌کند.

با آرایش نخوابید:

پوست شما نیاز به نفس کشیدن دارد. زمانی که آرایش و از چند لایه کرم پودر و … استفاده می‌‌کنید جلوی تنفس پوست را می‌گیرید. در نتیجه همیشه قبل از خواب آرایش خود را به خوبی پاک کنید.

غذاهای سرخ کرده را به حداقل برسانید:

اگر بخواهیم کاملا صادق باشیم باید بگوییم برای داشتن پوستی تازه، شاداب و سالم بهتر است دور مواد سرخ کردنی به خصوص فست‌فود را خط بکشیم. اما این کار بسیار دشوار است، پس می‌گوییم استفاده از این مواد را به حداقل برسانید.

روتین پوست بر اساس نوع پوست!

روتین‌های پوستی با توجه به نوع پوست متفاوت است. در هر سن و سالی که باشید بالاخره باید بدانید نوع پوست‌تان چه می‌باشد. اگر نمی‌دانید چه نوع پوستی دارید به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله نوع پوست شما چیست؟ را بخوانید. در این مقاله روش‌های متعددی برای شناخت پوست‌تان آموزش و به خوبی راهنمایی‌تان کرده‌ایم. فراموش نکنید نوع پوست شما با افزایش سن ممکن است تغییر کند.

مراحل انجام روتین پوست

مراحل انجام روتین پوست!

هر نوع پوستی که دارید، بهترین روتین، روتینی است که با مراقبت‌های اولیه از پوست، صورت می‌گیرد. اگر می‌خواهید پوستی شفاف، سالم و شاداب داشته باشید بهتر است در روتین پوستی، مراحل آن را به خوبی انجام دهید.

مراحل روتین پوستی:

  1. پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها و مواد آرایشی
  2. متعادل‌سازی پوست و تنظیم PH آن
  3. آبرسانی و مرطوب کردن پوست

۱) پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها و مواد آرایشی اولین مرحله‌ی روتین پوستی می‌باشد!

پاک‌سازی پوست مهم‌ترین مرحله‌ی یک روتینی پوستی است چرا که در طول روز پوست در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار می‌گیرد. این آلودگی‌ها منافذ پوست را می‌بندند و از تنفس پوست جلوگیری می‌کنند. بهترین راه این است که در ابتدا با شستن و تمیز کردن آن اجازه دهیم پوست کمی نفس بکشد.

پاک‌سازی پوست نیز ۳ مرحله‌ دارد که در ادامه این موارد را توضیح می‌دهیم:

  1. پاک‌سازی پوست از آلودگی، چربی‌ها و مواد آرایشی به وسیله‌ی شیرپاکن‌ها، میسلار واتر، دستمال آرایشی و …
  2. شستن صورت با شوینده‌ی مناسب با نوع پوست
  3.  استفاده از ماسک‌های پاک‌سازی پوست

پاک‌سازی پوست از چربی‌ها و مواد آرایشی

نکته‌ی مهم در پاک‌سازی پوست این است که از همان ابتدا نباید به سراغ شوینده‌ها بروید چرا که شوینده‌ها به تنهایی قدرت پاک‌سازی پوست را ندارند.

اولین مرحله‌ی پاک‌سازی پوست تمیز کردن آلودگی‌ها و مواد آرایشی می‌باشد. برای انجام این کار می‌توانید یکی از محصولات زیر را انتخاب کنید:

  • میسلار واتر
  • شیرپاک کن
  • روغن‌های پاک‌کننده‌ی آرایش
  • دستمال مرطوب آرایشی

برای استفاده از محصولات بالا نکات زیر را رعایت کنید:

اگر می‌خواهید از روغن‌های پاک‌کننده‌ی آرایش یا شیرپاک کن استفاده کنید: ابتدا مقداری از این محصولات را کف دست‌تان بریزید و بهم بمالید تا گرم شوند. سپس آن‌ها را به صورت‌تان بزنید و به خوبی ماساژ دهید. پس از چند ثانیه صورت‌تان را با شوینده‌ی مناسب بشورید. اگر از میسلار واتر خواستید استفاده کنید، مقداری از آن را روی پنبه یا پد آرایشی بریزید و روی صورت‌تان بزنید تا مواد آرایشی به خوبی حل شوند و در آخر هم پوست خود را با شوینده‌ی مناسب بشورید.

دقت کنید برای پاک کردن آرایش چشم‌ها باید از پاک‌کننده‌ی مخصوص چشم‌ها استفاده کنید.

صورت خود را با شوینده‌ی مناسب بشورید

همانطور که گفتیم مرحله‌ی بعد از پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها، شستن صورت با شوینده‌ی مناسب با نوع پوست می‌باشد.پیشنهاد می‌کنیم در طول روز حداقل دو بار صورت خود را با شوینده بشورید. در انتخاب شوینده حتما دقت کنید که مناسب نوع پوست شما باشد و همچنین بتوانید برای نواحی دور چشم هم از آن استفاده کنید.

استفاده از ماسک‌های پاک‌سازی پوست

برای اینکه عمقی‌تر پوست‌تان را تمیز کنید می‌توانید از ماسک‌های پاک‌سازی پوست استفاده کنید. اگر پوستی چرب دارید پیشنهاد می‌کنیم این مرحله را جدی بگیرید.

۲) متعادل‌سازی پوست و تنظیم PH آن، دومین مرحله‌ی روتین پوستی

اصولا پس از تمیز کردن و شستن پوست، تعادل آن بهم می‌خورد و در نتیجه بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که تعادل بهم خورده را تنظیم کند و به حالت اولیه برگرداند. استفاده از محصولاتی مانند تونر، تونیک یا لوشن پوست شما را بعد از شستن متعادل می‌کنند. البته تونر‌ها علاوه بر تنظیم PH پوست، می‌توانند آلودگی‌های باقی مانده پس از شستن پوست را هم پاک کنند.

تونرها یکی از واجبات روتین‌های پوستی می‌باشد و استفاده از آن‌ها ضروری می‌باشد.

مزایای تونرها:

  • تونر‌ها خاصیت اسیدیته‌ی پوست را که در اثر شستن یا مواد آرایشی تغییر کرده‌است را به حالت نرمال برمی‌گرداند.
  • این ماده می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و مواد آرایشی یا آلودگی‌های باقی‌مانده را پاک کند و درصد تمیزی پوست را افزایش دهد.
  • تونرها به تنظیم و کنترل چربی در پوست‌های مختلط و چرب کمک می‌کند. برا همین است که به افراد دارای این نوع پوست‌ها توصیه می‌شود حتما از تونر استفاده کنند.
  • این محصولات باعث کوچک‌تر شدن منافذ لاز پوست می‌شوند.
  • تونر خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی دارد.
  • همچنین این ماده قرمزی و التهاب را در پوست‌های حساس کاهش و باعث بهبود آن‌ها نیز می‌شود.
  • در هنگام استفاده از تونر‌ها دقت کنید که در ناحیه چشم‌ها نزنید زیرا پوست این ناحیه بسیار نازک می‌باشد و ممکن است آسیب ببیند.

سرم‌ها و آمپول‌های درمانی می‌توانند در روتین روزانه قرار بگیرند!

با توجه به خواسته‌ای که دارید می‌توانید پس از تمیز کردن و تنظیم PH پوست، از سرم‌های درمانی برای پوست‌تان استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید، از سرم‌های حاوی ویتامین C استفاده کنید.

آمپول‌های درمانی از سرم‌ها غلیظ‌تر هستند و خاصیت درمانی قوی‌تری نیز دارند. برای استفاده از آمپول‌های درمانی کافیست چند قطره از آن‌ را روی پوست‌تان بریزید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود.

۳) مرحله‌ی سوم روتین‌های پوستی؛ آبرسانی و مرطوب کردن پوست

آبرسانی و مرطوب کردن پوست هم مراحلی دارد. در طی انجام این مراحل باید نکاتی را رعایت کنید که ادامه توضیح می‌دهیم:

به طور کلی آبرسانی و مرطوب کردن پوست ۴ مرحله دارد:

  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده از آبرسان مناسب نوع پوست
  • استفاده از مرطوب کننده
  • استفاده از ضدآفتاب

استفاده از کرم دور چشم

همانطور که می‌دانید مرطوب کردن ناحیه دورچشم با دیگر نواحی دور چشم متفاوت است و حتما باید از کرم دور چشم استفاده کنید. در انتخاب کرم دور چشم دقت کنید که خاصیت نرم‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی، آبرسانی و روشن‌کنندگی داشته باشد. برای استفاده از کرم‌های دور چشم، مقداری از آن را روی انگشت‌تان بزنید و به صورت ضربه‌ای و حرکات ملایم کرم را در ناحیه دور چشم پخش کنید. در هنگام استفاده از کرم دور چشم دقت کنید که به داخل چشم نفوذ نکند. همچنین به مقدار کافی از کرم دور چشم استفاده کنید چرا که مقدار زیاد از آن ممکن است پوست دور چشم را بسوزاند.

آبرسانی و مرطوب‌ کردن پوست را در روتین پوست فراموش نکنید

آبرسانی پوست مرحله‌ی مهمی‌ در روتین پوستی می‌باشد. آبرسان‌های مختلفی با ویژگی‌های متفاوت در بازار وجود دارند که با توجه به نوع پوست‌تان می‌توانید بهترین آن‌ را انتخاب کنید. برای استفاده از آبرسان، مقداری از آن را به پوست زده و ماساژ دهید تا جذب شود. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از یک اسپری آب هم استفاده کنید تا تاثیر آبرسانی به پوست چند برابر شود.

پس از اینکه آبرسانی خوبی انجام دادید، برای جلوگیری از تبخیر آب درون پوست به لایه‌ی محافظتی نیاز دارید. مرطوب‌کننده‌ها با توجه به فرمولاسیونی که دارند نقش این لایه محافظتی را به خوبی ایفا می‌کنند. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها شبیه به آبرسان‌ها می‌باشد. مقداری از آن را روی صورت‌تان بزنید و ماساژ دهید تا جذب شود.

استفاده از ضد آفتاب

ضدآقتاب‌ها یک لایه محافظتی قدرتمند در برابر اشعه‌های UVA و UVB هستند. اگر برایتان سوال است چرا باید ضدآفتاب بزنیم یا از آن دسته افرادی هستید که از زدن ضدآفتاب اجتناب می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی چرا باید ضدآفتاب را در روتین روزانه‌ی خود قرار دهیم؟ را بخوانید.

 

پیشنهاد ما برای محصولات انتخابی در روتین روزانه

آبرسان و رطوبت‌رسان اکلادو انتخابی درست در روتین پوست

این محصول بافت ژله‌ای و بسیار سبکی دارد و برای انواع پوست مناسب است. آبرسان و رطوبت‌رسان اکلادو می‌تواند تا ۱۲ ساعت پوست شما را مرطوب نگه دارد. در نتیجه شما با استفاده از این محصول در تمام روز پوستی شاداب و درخشان خواهید داشت.

سرم ویتامین C اکلادو

سرم ویتامین C اکلادو به خوبی می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کند. این محصول موا مغذی پوست را تامین می‌کند و تاثیر روشن‌کنندگی بالایی دارد. به طور کلی ویتامین C با استفاده از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند از پوست به خوبی محافظت کند.

کرم دور چشم اکلادو را در روتین پوست فراموش نکنید

کرم گفته شده بسیار سبک بوده و خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. با توجه به ویتامین B3 که در ترکیبش دارد باعث تقویت و شادابی پوست‌ها ضعیف شده‌است. کرم دور چشم اکلادو علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، در درمان چروک‌ها، گود رفتگی و تیرگی دور چشم بسیار موثر است.

پاک کننده‌ی ملایم اکلادو

پاک کننده‌ی ملایم اکلادو به خوبی آلودگی‌ها و ناخالصی‌های موجود در سطح پوست را تمیز می‌کند و همچنین یک سد مرطوب‌کنندگی‌هم ایجاد می‌‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پاک کننده‌ی ملایم اکلادو دارد این است که پس از استفاده باعث کشیدگی پوست نمی‌شود. از این پاک کننده در تمامی لاین‌های درمانی می‌توانید استفاده کنید.

تونر پوست چرب اکلادو از واجبات روتین پوست

این تونر مناسب برای پوست‌های مختلط، چرب و مستعد جوش می‌باشد. این تونر دو فاز است. به عبارتی در ترکیب این تونر زینک و الکل وجود دارد پس در نتیجه علاوه بر خاصیت تمیزکنندگی به تنگ شدن منافذ پوست هم کمک می‌کند. تونر پوست چرب اکلادو چربی اضافی پوست را جذب می‌کند و مانع از براقی ناشی از چربی زیاد پوست می‌شود.

پن آبرسان و لایه بردار ملایم تالگو

این محصول به دلیل داشتن ذرات جلبک قهوه‌ای علاوه بر خاصیت شویندگی و آلودگی‌زدایی سطح، پوست را لایه برداری می‌کند بدون آن‌ که چربی طبیعی پوست از بین برود. پن آبرسان و لایه بردار ملایم تالگو چربی پوست را متعادل می‌کند و جوش‌های زیر پوستی را به صورت محسوسی کاهش می‌دهد. مناسب برای انواع پوست می‌باشد. اگر خواهان روشن کردن پوست خود به همراه لطافت و نرمی هستید، این محصول گزینه‌ی خوب و درستی می‌تواند باشد.

جالب است بدانید محصولات اکلادو بدون تست حیوانی می‌باشند. پس با خیال راحت از این محصولات استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله راز داشتن یک روتین پوستی خوب را با یک‌دیگر بررسی و محصولاتی را هم که مرغوب و با کیفیت هستند را معرفی کردیم. با انجام مراحل گفته شده و انتخاب محصولات باکیفیت پس از مدتی متوجه معجزه‌ی داشتن یک روتین خوب خواهید شد.

همچنین شما می توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما و مطالعه ی پست ها از مشاوره‌ی رایگان ادمین ها استفاده نمایید.

5 دیدگاه ها برای “روتین پوست چیست؟ + ۳ اصل برای آن”

  1. It is remarkable, very amusing message

  2. Between us speaking, I advise to you to try to look in google.com

  3. Has casually found today this forum and it was specially registered to participate in discussion.
    teen-lesbian-tube

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X