هنگام استفاده از سرم ویتامین سی از انجام این ۵ اشتباه خودداری کنید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

هنگام استفاده از سرم ویتامین سی از انجام این ۵ اشتباه خودداری کنید!

هنگام استفاده از سرم ویتامین سی از انجام این ۵ اشتباه خودداری کنید!

سرم ویتامین سی به دلایلی به عنوان قهرمان پوست در نظر گرفته می‌شوند. این ماده‌ی چندمنظوره همه‌ی کارهای مفید مورد نیاز پوست را انجام می‌دهد؛ از ترویج تولید کلاژن و تقویت سد پوستی گرفته تا روشن کردن و صاف کردن بافت خشن پوست.

اما آیا واقعا می‌دانید چگونه باید از آن استفاده شود؟ آیا می‌دانید هنگام استفاده از آن چه کاری را نباید انجام دهید؟ در حالی که ویتامین C برای پوست شما عالی است، چند چیز وجود دارد که می‌تواند تفاوت بسیار زیادی در اثربخشی آن ایجاد کند.

در ادامه پنج موردی را که در هنگام استفاده از سرم ویتامین سی باید به هر قیمتی از آن‌ها اجتناب کنید را آورده‌ایم.

۱- مخلوط کردن سرم ویتامین سی با نیاسینامید یا رتینول

نیاسینامید نوعی ویتامین B3 و رتینول از ویتامین A ساخته شده است. سطوح pH این عناصر به خوبی با ویتامین C تعامل ندارند. در نتیجه، آن‌ها یکدیگر را خنثی می‌کنند و هر دو محصول بی اثر می‌شوند. گاهی اوقات واکنش آن می‌تواند به صورت قرمزی باشد. پس، ۳۰ دقیقه بین استفاده از مواد فعال مختلف صبر کنید تا از هرگونه واکنش منفی که ممکن است رخ دهد جلوگیری کنید.

۲- فرموله کردن آن به تنهایی

گاهی اوقات تبلیغات نادرست ممکن است ما را متقاعد کنند که می‌توانیم سرم‌های ویتامین C را خودمان بسازیم. اما قبل از اینکه صدمات جبران‌ناپذیری به پوست خود وارد کنید، این مطلب را بخوانید. تحت هیچ شرایطی سرم ویتامین سی خود را نسازید. در مواجه با این کنسانتره‌ها، بهتر است آن را به افراد حرفه‌ای بسپارید. کافی‌ست از یک ماده بیشتر اضافه کنید تا پوست‌تان تحریک شود؛ این را که نمی‌خواهید، می‌خواهید؟

۳- درست نگهداری نکردن از سرم ویتامین سی

نمی‌توانید سرم ویتامین سی خود را به طور اتفاقی زیر نور خورشید یا حتی در یک اتاق گرم بگذارید. آن را در جای خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید تا از اکسید شدن سرم جلوگیری کنید. از قرار گرفتن آن در معرض نور خورشید به هر قیمتی اجتناب کنید و درب آن را کاملا بسته نگه دارید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید از سرم داخل یخچال نگهداری کنید. بهترین کار هم همین است!

۴- عدم استفاده از ضدآفتاب بعد سرم

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است، پس مطمئن باشید که کار می‌کند. اما اگر از آن بدون ضدآفتاب استفاده کنید، پوست شما ممکن است به رنگ زرد یا نارنجی در بیاید؛ زیرا سرم اکسید می‌شود.

با کمک ضدآفتاب اکلادو می‌توانید با این اتفاق مقابله کنید. ضدآفتاب اکلادو پوست را با عصاره‌های گیاهی تغذیه می‌کند. فرمولی فاقد چربی و تسکین‌‌دهنده دارد و برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس و بسیار چرب و دچار آکنه هم مناسب است. SPF50 دارد و از پوست در برابر هر نوع اشعه‌‌ای محافظت می‌کند.

۵- مداوم از آن استفاده نکردن

شما باید روزانه از این محصول استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. برای اینکه از محصولات مراقبت پوستی نتیجه بگیرید باید در استفاده از آن‌ها تداوم داشته باشید. در غیر این صورت انتظار نداشته باشید به این زودی‌ها نتایج مثبتی را ببینید.

پیشنهاد سرم ویتامین سی

سرم ویتامین سی اکلادو

این سرم مواد مغذی پوست را تامین می‌کند و تاثیر روشن‌کنندگی دارد. تولید ملانین را که باعث ایجاد لکه‌های تیره می‌شود را کند می‌کند. قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد و به روشن‌ شدن هرچه بیشتر پوست کمک می‌کند. سرم ویتامین C اکلادو، پوست را بیش از ۱۲ ساعت مرطوب نگه می‌دارد. هنگام استفاده از این محصول، پوست حس گرمای خوبی خواهد داشت که به جذب کلاژن در عمق پوست کمک می‌کند.

کلام آخر

ویتامین C خواص زیادی برای پوست دارد و اگر از طریق سرم‌ها برای پوست استفاده شود، تاثیر بیشتری می‌گذارد. سرم ویتامین سی در از بین بردن لکه‌های پوستی و جای جوش موثر است. خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد و آن را رطوبت‌رسانی می‌کند. با پیری پوست مقابله و از آن در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. اما مهم است که نکات گفته‌‌شده را در هنگام استفاده رعایت کنید.

فروشگاه اینترنتی الا اسکین با بیش از ۱۰ سال سابقه‌ی فعالیت، نماینده‌ی برندهای معروف و باکیفیتی مثل اکلادو و تالگو در کرمان و تهران است. پیشنهاد می‌کنیم به بخش محصولات سایت مراجعه کنید. طیف وسیع محصولات مراقبت پوستی موجود در سایت، هر نوع نیازی را رفع و به شادابی و زیبایی هرچه بیشتر پوست شما کمک می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X