نحوه استفاده از سرم ویتامین C و هیالورونیک اسید بایکدیگر - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

نحوه استفاده از سرم ویتامین C و هیالورونیک اسید بایکدیگر

سرم ویتامین C

اگر به شما بگوییم که سرم‌هایتان می‌توانند روتین مراقبت از پوستتان را دگرگون کنند، اگر آن‌ها را به ترتیب خاصی استفاده کنید، نظرتان چیست؟ برای مثال ترکیب کردن سرم ویتامین C و سرم هیالورونیک اسید!

قبل از اینکه به این ترکیب معجزه‌آسا بپردازیم، دقت داشته باشید که نباید سر خود سرم‌ها و محصولات پوستی مختلف را با یکدیگر ترکیب و استفاده کنید.

هر کدام از این مواد برای پوست شما چه می‌کنند؟

فواید هیالورونیک اسید

  • آب را در پوست شما حفظ می‌کند. در واقع هیدراتاسیون فوری دریافت می‌کنید، زیرا هیالورونیک اسید رطوبت را از محیط بیرون می‌کشد و آن را در پوست شما قفل می‌کند. بسیاری از متخصصان زیبایی می‌گویند که این ماده بر روی پوست شما تأثیری مشابه با نوشیدن یک لیوان آب برای تشنگی دارد.
  • چه به دلیل از دست دادن رطوبت یا کلاژن، اگر پوست‌تان سفت و خشک شده باشد، هیالورونیک اسید می‌تواند آن را برطرف کند. به پوست شما رطوبت می‌افزاید و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد تا شاداب‌تر شود.
  • ضد پیری است. نه تنها افتادگی پوست، بلکه می‌تواند سایر علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را نیز صاف کند.
  • بریدگی، جای زخم، جای جوش و … را برطرف یا کم‌رنگ می‌کند. هیالورونیک اسید می‌تواند بافت پوست شما را با قدرت حفظ رطوبت صاف کند.
  • پوست را درخشان می‌کند. رطوبت را در پوست‌تان قفل کرده و آن را شبنم‌گون می‌کند.

فواید ویتامین C

  • چه پوست خشکی داشته باشید چه پوست چرب یا ترکیبی از هر دو، پوست‌تان را آبرسانی می‌کند.
  • پوست را روشن می‌کند، لک‌ها را از بین می‌برد و رنگ پوست را یکدست می‌کند. بنابراین، اگر لکه‌های تیره، جای زخم یا رنگدانه‌های نامنظم پوست دارید، ویتامین C درمان شماست.
  • به درمان هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند. آیا لکه‌های قرمز یا تیره به دلیل آسیب آفتاب، بثورات یا آکنه روی پوست‌تان وجود دارد؟ ویتامین C می‌تواند به کمک شما بیاید، زیرا تولید ملانین را متعادل می‌کند تا رنگ پوست‌تان یک‌دست شود.
  • یک آنتی‌اکسیدان است. بسیاری از مواقع پوست ما به دلیل رادیکال‌های آزاد مانند آلودگی، فرسودگی روزمره و استرس، کدر به نظر می‌رسد. اما ویتامین C دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی‌ست که از پوست شما در برابر چنین آسیب‌هایی محافظت می‌کند و آن را جوان و صاف نگه می‌دارد.
  • خواص ضد پیری دارد. آیا متوجه خطوط خنده یا پنجه کلاغی در نزدیکی چشم خود شده‌اید؟ با ویتامین C از شر پیری زودرس مانند چین و چروک، افتادگی پوست و خطوط ریز خلاص شوید، زیرا باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود که برای جوان نگه داشتن پوست شما لازم است.

آیا می‌توان از هیالورونیک اسید و ویتامین C با هم استفاده کرد؟

خبر خوب اینکه بله، می‌توان. این تا حدی به این دلیل است که هیالورونیک اسید ملایم است و به طور طبیعی در بدن ما یافت می‌شود، زیرا اساسا حفظ رطوبت ما را کنترل می‌کند. حتی کسانی که حساس‌ترین و مستعدترین پوست را دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

در مورد ویتامین C، به طور کلی برای انواع پوست بی‌خطر است، حتی با اینکه ماهیت اسیدی دارد. این به این دلیل است که دریافت آن بستگی به غلظت ویتامین C در سرم دارد. اگر پوست آلرژیک یا بسیار حساس دارید، می‌توانید سرم‌هایی با غلظت کم انتخاب کنید تا پوست‌تان تحریک نشود. اما این به هیچ‌وجه بر نتایج ویتامین C تأثیر نمی‌گذارد، به خصوص زمانی که با هیالورونیک اسید همراه باشد.

فواید جفت شدن هیالورونیک اسید و ویتامین C

هر دوی این مواد با اهداف متفاوتی همراه هستند و زمانی که کنار هم قرار بگیرند، ممکن است به فرمول قوی‌تری برسید. به گفته‌ی متخصصان پوست، این دو در صورت ترکیب اثربخشی یکدیگر را افزایش می‌دهند. از آنجایی که هر دوی آن‌ها با خواص ضد پیری مرتبط هستند، ترکیبی از آن‌ها منجر به خواص منحصر به فردی می‌شود و شکوه جوانی را به پوست شما باز می‌گرداند. حتی اگر سعی کنید از آن‌ها به طور جداگانه استفاده کنید، هر دو ماده عملکرد بهینه را در pH‌های مختلف ارائه می‌دهند.

نحوه استفاده از هیالورونیک اسید و ویتامین C با یکدیگر

سرم ویتامین C را بعد از شستن صورت خود بمالید، اما مطمئن شوید که پوست شما کاملا خشک است. قبل از ادامه کار، اجازه دهید چند دقیقه روی پوست شما بماند. اگر نگذارید جذب شود، سایر محصولات ممکن است سرم را غیرفعال کنند.

هیالورونیک اسید به عنوان لایه دفاعی دوم وارد می‌شود. حتی اگر پوست شما کاملا مرطوب نباشد، اسید هیالورونیک می‌تواند رطوبت را از محیط اطرافتان جذب کند. اما اگر می‌خواهید پوست خود را با مقداری رطوبت بپوشانید، تنها پس از جذب کامل سرم ویتامین C به پوست، می‌توانید از کمی تونر مبتنی بر آب بر روی صورت‌تان استفاده کنید. پس از اتمام کار، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت آن‌ها مسدود شود.

این نکات را فراموش نکنید

مواظب باشید که بدون انجام تحقیق، هیچ ماده‌ای را با هم مخلوط نکنید. یک انتخاب اشتباه، پوست شما را به نابودی می‌رساند! خوشبختانه، هیالورونیک اسید و ویتامین C با هم سازگار هستند.

مقدار کمی کافی‌ست. برای بهره‌مندی از فواید آن، نیازی به شستشوی پوست با هیالورونیک اسید ندارید. این در مورد ویتامین C نیز صدق می‌کند. دو تا چهار قطره از هر دو سرم تمام چیزی‌ست که شما نیاز دارید.

زمان مناسب را برای استفاده انتخاب کنید. می‌توانید صبح‌ها از آن استفاده کنید تا مقداری رطوبت به پوست خود بدهید و شب‌ها برای جبران رطوبت از دست رفته‌ی پوست‌تان استفاده کنید. اگر فقط هیالورونیک اسید را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهید، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. در مورد ویتامین C، اثرات آن بیش از ۲۴ ساعت باقی می‌ماند، بنابراین می‌توانید آن را فقط یک بار در روز (صبح‌ها) استفاده کنید.

شاید این سوالات را هم داشته باشید …

چرا باید هیالورونیک اسید و ویتامین C را با هم ترکیب کنیم؟

هنگامی که آن‌ها با هم ترکیب می‌شوند، فرمول موثرتری ایجاد می‌کنند که نتایج قابل مشاهده‌تر و سریع‌تری را به ارمغان می‌آورند.

چه مدت باید بین ویتامین C و هیالورونیک اسید صبر کنم؟

پس از استفاده از سرم ویتامین C بر صورت خود صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود. باید بین یک تا دو دقیقه طول بکشد تا کاملا خشک شود. سپس ادامه دهید و سرم هیالورونیک اسید را استفاده کنید.

سخن پایانی

به طور کلی سعی کنید با مشورت یک متخصص در زمینه‌ی پوست، از محصولات مرتبط و مورد نیاز پوست‌تان استفاده کنید. توصیه می‌کنیم به پیج اینستاگرام الا اسکین هم سر بزنید تا از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X