۵ دلیل که چرا سرکه سیب برای پوست شما مفید است! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۵ دلیل که چرا سرکه سیب برای پوست شما مفید است!

۵ دلیل که چرا سرکه سیب برای پوست شما مفید است!

سرکه سیب اخیرا در صنعت زیبایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تهیه آن هم بسیار راحت است و می‌توانید از سوپرمارکت محله آن را بخرید. (البته ما پیشنهاد می‌دهیم از نسخه‌ی خانگی آن استفاده کنید!) سرکه سیب برای پوست معجزه می‌کند. بهترین قسمت آن هم این است که برای انواع پوست تاثیرگزار است. پس قبل از امتحان کردن درمان‌های گران‌قیمت مملو از مواد شیمیایی، شاید بد نباشد اول این ماده جادویی را امتحان کنید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید از سرکه سیب استفاده کنید:

۱- خداحافظی با آکنه و جوش

سرکه سیب حاوی اسید مالیک است. خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی، آن را به یک درمان عالی برای آکنه تبدیل کرده است؛ زیرا با تنظیم تولید سبوم و سطح pH پوست، اسیدیته پوست شما را باز می‌گرداند.

سرکه سیب می‌تواند به مبارزه با باکتری‌ها و باز کردن منافذ شما کمک کند. با استفاده منظم، می‌تواند ظاهر علائم آکنه را نیز کاهش دهد.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای جلوگیری از آکنه:

با اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری آب به حدود ۲-۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب شروع کنید. سپس با استفاده از پنبه مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید. بعد از مدتی آن را با آب ولرم بشویید.

۲- تسکین آفتاب‌سوختگی

کرم ضد آفتاب‌تان تمام شده است؟ می‌توانید از سرکه سیب کمک بگیرید. این بخشی از یک تکنیک قدیمی است که برای کاهش ناراحتی ناشی از آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود.

چگونه از سرکه سیب برای تسکین پوست پس از آفتاب‌سوختگی استفاده کنیم؟

یک حوله را به سرکه سیب رقیق‌شده آغشته کنید. سپس، این پارچه را به آرامی روی قسمت آسیب‌دیده پوست خود قرار دهید. برای نتیجه بهتر این فرآیند را بیش از یک بار تکرار کنید.

۳- کاهش لکه‌های مربوط به افزایش سن

با افزایش سن، لکه‌های تیره کوچک روی پوست شما ظاهر می‌شوند. آن‌ها «لکه‌های پیری» نامیده می‌شوند و در نتیجه‌ی افزایش سن ایجاد می‌شوند. سرکه سیب برای پوست شاید یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای درمان این مشکل باشد. این ماده حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که می‌تواند به طور قابل توجهی به روشن شدن لکه‌های پیری کمک کند. همچنین به پوست شما کمک می‌کند تا سفت بماند و جوان به نظر برسد.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای درمان لکه‌های پیری:

سرکه سیب را با آب پرتقال رقیق و یک تکه پنبه را در این محلول فرو کنید. پنبه را به آرامی روی لکه‌های پیری بمالید. اجازه دهید این محلول حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

نکته: برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های پیری از ماندن طولانی‌مدت زیر نور خورشید خودداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «۵ ماده ضد پیری پوست که زمان را متوقف می‌کند!» را مطالعه کنید.

۴- مقابله با عفونت‌های قارچی

بهداشت پا مسئله‌ی مهمی‌ست که باید به آن توجه شود. در غیر این صورت ممکن است به یک عفونت قارچی مسری دچار شویم که معمولا از بین انگشتان پا شروع می‌شود. اما نگران نباشید! خواص ضد قارچی سرکه سیب می‌تواند کمک کند تا از این وضعیت خلاص شویم.

برای مبارزه با عفونت، پاهای خود را در سرکه سیب رقیق قرار دهید.

۵- ماسک صورت

ماسک صورت حاوی سرکه سیب، تغذیه مورد نیاز پوست شما را فراهم می‌کند و به پوست درخشندگی می‌بخشد.

طرز تهیه ماسک صورت:

عسل، جوش شیرین و سرکه سیب را به صورت خمیری صاف مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. سپس، آن را با آب ولرم بشویید.

سخن پایانی

همانطور که دیدید سرکه سیب فواید زیادی دارد. با این حال اگر با مشکل پوستی خاص یا شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، به متخصص پوست مراجعه کنید و از او مشورت بگیرید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام الا اسکین، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X