فواید روغن آرگان + راه‌های استفاده در روتین مراقبت از مو - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید روغن آرگان + راه‌های استفاده در روتین مراقبت از مو

فواید روغن آرگان

روغن آرگان فواید بی‌شماری دارد و زمانی که به ارزش آن پی ببرید، به بخش مهمی از روتین مراقبت از مو شما تبدیل می‌شود. در این مطلب به تمامی سوالات شما در مورد این روغن پاسخ خواهیم داد.

روغن آرگان چیست و چرا برای مو مفید است؟

روغن آرگان منبع طبیعی ویتامین E و چربی‌های سالم (امگا ۳، ۶ و ۹، اسید اولئیک و لینولئیک) است. مراکشی‌ها به طور سنتی از روغن آرگان برای درمان بیماری‌ها، التیام زخم‌های جزئی، تحریکات و آکنه و همچنین مراقبت از پوست اطراف چشم و درمان خشکی پوست استفاده می‌کردند.

موهای ما اغلب فاقد اسیدهای چرب و ویتامین هستند، به این معنی که خشک، کدر و مستعد شکستن می‌شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن آرگان، مو و پوست سر شما را مرطوب و تغذیه می‌کند، در حالی که ویتامین E موجود در آن از موهای شما در برابر اثرات منفی محیط محافظت و فواید مغذی بیشتری را در این فرآیند به آن اضافه می‌کند.

توصیه می‌شود از غذاهای غنی‌شده با این ویتامین‌ها و عناصر استفاده کنید. اما آن‌ها می‌توانند در روتین مراقبت از موی شما گنجانده شوند تا به بهبود استحکام و درخشندگی تارهای مو کمک کنند. بنابراین، روغن آرگان می‌تواند برای مو بسیار مفید باشد، زیرا مو را از ریشه تا انتها تغذیه و مرطوب می‌کند و درخشش را به موهای شما باز می‌گرداند.

روغن آرگان چه فوایدی برای مو دارد؟

  • روغن آرگان یک ماده مرطوب‌کننده عالی نه تنها برای تارهای مو، بلکه برای بدن نیز می‌باشد. می‌توان از آن قبل از شستشو یا به عنوان نرم‌کننده، ماسک و یا یک محصول ضد وز استفاده کرد. روغن آرگان همچنین به ضخیم شدن تارهای مو و از بین بردن موخوره بیش از حد کمک می‌کند و آن را درخشان و صاف نگه می‌دارد.
  • مو خوره می‌تواند هر مدل مویی را خراب کند، اما با استفاده‌ی منظم از روغن آرگان، می‌توانید ظاهر آن‌ها را کاهش دهید و از مو خوره‌های جدید جلوگیری کنید.
  • شما همچنین می‌توانید از روغن آرگان برای رشد مو استفاده کنید، زیرا این یک درمان عالی برای کسانی‌ست که می‌خواهند موهای سالمی داشته باشند.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو به شکل خالص آن: کاربردها

اگر تارهای مو شما فاقد رطوبت هستند و خشک و آسیب‌‌دیده به نظر می‌رسند، یک ماسک ساخته‌شده از روغن آرگان می‌تواند کمک کند. می‌توان از آن یک یا چند بار در هفته استفاده کرد. کافی‌ست تارهای موی خود را به چهار تا ده قطره روغن آغشته کنید. یک کلاه دوش بپوشید و اجازه دهید یک شب تا صبح به همین صورت باقی بماند. سپس صبح به سادگی مو را شستشو دهید.

همین روش به شما در مبارزه با شوره سر یا خشکی پوست سر کمک می‌کند. ارزش آن را دارد که دو بار در هفته از ماسک روغن آرگان استفاده کنید تا به نتایج قابل توجهی برسید. در صورت تمایل می‌توانید این درمان را در طولانی مدت ادامه دهید. مراقبت از موهایتان با روغن‌های طبیعی کمی پیچیده‌تر از استفاده از محصولات فروشگاهی است، اما ارزشش را دارد.

روغن آرگان را می‌توان در هر مرحله از روتین مراقبت از مو استفاده کرد. به عنوان مثال، قبل از شامپو کردن، می‌توانید از روغن آرگان استفاده کنید. اگر می‌خواهید موهایتان قوی و حجیم باشد، روغن آرگان باید دوست جدید شما شود.

نحوه استفاده از روغن آرگان روی مو در خانه: تکنیک‌ها و دستور العمل‌ها

آیا نمی‌دانید چگونه روغن آرگان را روی تارهای مو بزنید؟ ابتدا باید چند قطره روغن را بین کف دست‌ها بمالید، سپس آن را روی پوست سر و در تمام طول تارهای مو ماساژ دهید. مقدار روغن مورد نیاز، به طول و نوع موهای شما بستگی دارد. با مراقبت منظم، به زودی نتایج را مشاهده خواهید کرد.

حتما نیازی به روغن‌های آرگان برندهای مطرح ندارید. می‌توانید روغن آرگان خالص را از عطاری خریداری کرده و به تنهایی یا با ترکیبی از چند ماده دیگر که می‌توانید در آشپزخانه پیدا کنید، استفاده کنید. اما قبل از استفاده، مطمئن شوید که به هیچ کدام از این مواد طبیعی حساسیت ندارید. برای این کار، مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید. در حالت ایده‌آل، باید قبل از امتحان هر گونه دستور‌العمل‌ زیبایی خانگی از اینترنت، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

فواید پیچیدن موهایتان با روغن آرگان

این یکی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی با روغن آرگان است. این روش شامل گرم کردن روغن و مالیدن آن به ریشه‌ها و سپس شانه کردن تارهای مو است. پس از آن موهای خود را زیر کلاه پلاستیکی قرار دهید و سر خود را با حوله بپیچید. بگذارید حداقل ۲ ساعت قبل از شستشو باقی بماند.

ماسک روغن آرگان برای موهای آسیب‌‌دیده

اگر موهای شما آسیب‌‌دیده است، یک ماسک مغذی با روغن آرگان می‌تواند کمک کند. برای تهیه‌ی آن به زرده یک تخم مرغ و یک قاشق چای‌خوری روغن آرگان، روغن زیتون و عسل نیاز دارید. پس از مخلوط کردن همه‌ی مواد، ماسک را روی موهای خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

ماسک روغن آرگان برای رشد مو

برای رشد مو، ماسک ساخته‌شده از انواع روغن‌ها می‌تواند کمک کند. به عنوان مثال، روغن آرگان را می‌توان با روغن کرچک ترکیب کرد. روغن‌ها را در اندازه‌‌های مساوی مخلوط کنید، گرم کنید و به موهای خود بمالید. توصیه می‌شود این ماسک را به مدت یک و نیم تا دو ساعت روی موهای خود نگه دارید و سپس بشویید.

شاید این سوالات را هم داشته باشید…

در زیر چند پاسخ به رایج‌ترین سوالات در مورد نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو آورده شده است.

کدام روغن آرگان برای مو مناسب است؟

روغن آرگان ۱۰۰٪ طبیعی بدون هیچ‌گونه مواد اضافی ممکن است بسیار گران باشد، اما برای موهای شما بهترین انتخاب است. باید در یک بطری شیشه‌ای تیره رنگ نگهداری شود و نباید هیچ عطری داشته باشد.

آیا این روغن برای پوست سر چرب مفید است؟

روغن آرگان بسیار غنی و رطوبت‌رسان است؛ بنابراین اگر به طور طبیعی موهای چربی دارید، باید از استفاده از این ماده برای پوست سر خودداری کنید.

آیا می‌توانم هر روز از روغن آرگان برای مو استفاده کنم؟

حتی اگر موهای خشکی دارید، لازم نیست هر روز از روغن آرگان استفاده کنید؛ چراکه هر بار استفاده از آن حداقل به مدت دو تا سه روز موهای شما را صاف و براق نگه می‌دارد.

جمع‌بندی

روغن آرگان به دلیل فوایدی که دارد گاهی اوقات «طلای مایع» نامیده می‌شود. این ماده می‌تواند از آسیب مو جلوگیری و کوتیکول‌های مو را تغذیه و صاف کند. به همین دلیل در بسیاری از درمان‌های حرفه‌ای گنجانده شده است. شما می‌توانید از روغن آرگان خالص روی تارهای مو یا یک محصول مو که این روغن در آن گنجانده شده است استفاده کنید.

اگر سوال یا مشکلی دارید، از طریق سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین با ما در میان بگذارید. مشاوره‌ی ما رایگان است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X