در مورد فواید زرده‌ تخم مرغ برای مو چه می‌دانید؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

در مورد فواید زرده‌ تخم مرغ برای مو چه می‌دانید؟

فواید زرده‌ تخم مرغ برای مو

در مورد فواید زرده‌ تخم مرغ برای مو چه می‌دانید؟ تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت کلی بدن و همچنین سلامت مو ضروری می‌باشد. ویتامین‌های ب کمپلکس و بیوتین موجود در آن باعث تقویت ریشه مو می‌شود. از آنجایی که تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است، به تحریک رشد و افزایش حجم مو کمک می‌کند. تخم مرغ همچنین حاوی پروتئین‌هایی‌ست که ریشه و ساقه مو را تقویت می‌کند و چربی آن باعث بهبود بافت مو می‌شود. اما آیا می‌دانید کدام قسمت از تخم مرغ برای مو مفید است؟ زرده تخم مرغ!

زرده تخم مرغ شما را از تارهای مو کدر نجات می‌دهد، به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند و باعث تقویت رشد مو می‌شود. ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید تا به عمق مفید بودن آن پی ببرید!

فواید زرده‌ تخم مرغ برای مو

۱- به طور طبیعی مو را مرطوب می‌کند

از آنجایی که تخم مرغ حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها از جمله A و E، بیوتین و فولات است، به مرطوب کردن موهای شما کمک می‌کند و به آن‌ها زندگی می‌بخشد.

۲- رشد مو را تقویت می‌کند

زرده تخم مرغ اگر به طور مستقیم روی پوست سر استفاده شود، رشد موهای سالم را افزایش می‌دهد. کاهش رشد مو نیز می‌تواند ناشی از کمبود پروتئین باشد. پروتئین موجود در تخم مرغ، به رشد مو کمک می‌کند. علاوه بر این، زرده تخم مرغ سرشار از آهن است که رشد مو را تحریک می‌کند.

۳- از مو در برابر آسیب و ریزش محافظت می‌کند

زرده تخم مرغ نه تنها موهای خشک را تسکین می‌دهد و به آن‌ها درخشندگی می‌بخشد، بلکه مقاومت در برابر شکستگی و آسیب را نیز افزایش می‌دهد. لوتئین یک آنتی‌اکسیدان موجود در تخم مرغ است که به تقویت و بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می‌کند. علاوه بر این، پروتئین‌های موجود در تخم مرغ به درمان کراتین آسیب‌دیده کمک می‌کند. مو، پوست و ناخن شما از کراتین تشکیل شده است؛ اساسا ساختار مو می‌باشد.

۴- به موها درخشندگی طبیعی می‌دهد

تخم مرغ حاوی پروتئین‌هایی‌ست که به درخشندگی موهای شما کمک می‌کند.

چگونه می‌توان از زرده تخم مرغ برای موها استفاده کنید؟

۱- آن‌ها را در رژیم غذایی خود مصرف کنید

در دنیای تغذیه و سلامتی، زرده‌ها چرب و مملو از کلسترول در نظر گرفته می‌شوند. لازم نیست زرده تخم مرغ را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، اما توصیه می‌شود اعتدال را رعایت کنید. آن‌ها حاوی چربی‌های امگا ۳ و ویتامین‌های A، D، E و K هستند. علاوه بر این، زرده تخم مرغ حاوی فولات و ویتامین B12 است و مو با ویتامین‌های B رشد بهتری دارد.

۲- از زرده تخم مرغ در ماسک مو استفاده کنید

استفاده از ماسک تخم مرغ یکی دیگر از راه‌های بسیار موثر و کارآمد برای براق و تقویت کردن موهای شما است. می توانید روغن زیتون، آووکادو و سایر مواد مغذی مراقبت از مو را به ماسک اضافه کنید تا فواید بیشتری داشته باشد.

این سه ماسک موی زرده تخم مرغ باعث رشد مو می‌شود، از آسیب مو جلوگیری می‌کند و درخشندگی طبیعی به موهای شما می‌بخشد:

برای موهای آسیب‌دیده و خشک: ماسک روغن زیتون، آلوئه‌ورا و تخم مرغ

اگر راهی برای زنده کردن موهای خشک و آسیب‌دیده خود داشته باشید، فوق العاده نیست؟ با استفاده از این ماسک موی طبیعی موهای شما قوی‌تر و در برابر آسیب مقاوم‌تر می‌شوند. آلوئه‌ورا یک تقویت‌کننده عالی مو است. علاوه بر این، روغن زیتون حاوی چربی‌های سالمی‌ست که موهای کدر را تقویت و دوباره پر می‌کند. برای بهترین نتیجه، این ماسک را دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

دستورالعمل: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را با ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا هم بزنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مدت ۱۰ ثانیه گرم کنید و سپس آن را به مخلوط اضافه کنید. ماسک را با شروع از ریشه، در سراسر موهای خود پخش کنید. بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

برای موهای شاداب و مرطوب: ماسک عسل، شیر، موز، روغن زیتون و تخم مرغ

مواد تشکیل‌دهنده این ماسک مو شامل ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی است که موهای شما را به طور کامل تغذیه و مرطوب می‌کند. شیر و روغن زیتون به موهای شما استحکام و درخشندگی لازم را می‌دهد.

دستورالعمل: یک تخم مرغ کامل را با یک موز له‌شده، ۳ قاشق غذاخوری عسل، ۳ قاشق غذاخوری شیر و ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. در یک کاسه، همه‌ی ‌مواد را کاملا مخلوط کنید و مطمئن شوید که خوب میکس شوند. ماسک را به آرامی روی پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با شامپو بشویید.

برای جلوگیری از ریزش مو: ماسک کشک و تخم مرغ

آیا ریزش موی مداوم شما را آزار می‌دهد؟ به تخم مرغ و کشک نیاز دارید. کشک و تخم مرغ با هم در تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر هستند. کشک و تخم مرغ به موهای شما حجم داده و از داخل آن را حالت می‌‌دهند.

دستورالعمل: یک تخم مرغ را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری کشک و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید (به پاکسازی پوست سر کمک می‌کند). سپس ماسک را به آرامی با یک برس روی پوست سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. موهای خود را با شامپو بشویید تا ماسک پاک شود.

عوارض و خطرات

چند عارضه جانبی احتمالی استفاده از تخم مرغ روی موهای شما وجود دارد، از جمله:

  • اگر به تخم مرغ حساسیت دارید، حتی به صورت موضعی از تخم مرغ استفاده نکنید.
  • مراقب باشید که به طور تصادفی در قسمت‌های حساس مانند دهان، بینی یا چشم‌های شما قرار نگیرد و باعث تحریک یا واکنش‌های دیگر نشود.
  • اگر از تخم‌مرغ در ماسک مو استفاده کنید، ممکن است خلاص شدن از بوی تند آن دشوار است.

جمع‌بندی

یکی از بهترین راه‌ها برای سلامت کلی بدن و داشتن موهای بلند و سالم این است که تخم مرغ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. فواید زرده‌ تخم مرغ برای مو بسیارند. یک تخم مرغ در روز می‌تواند فولات، ویتامین‌ها و پروتئین ضروری بدن را تامین کند که به رشد مو کمک می‌کنند. از طرفی می‌توانید از آن در ماسک‌های مراقبت از مو استفاده کنید تا از فواید آن بی‌نصیب نمانید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. فراموش نکنید که برای دریافت مشاوره‌ی رایگان می‌توانید از طریق سایت و پیج اینستاگرام الا اسکین، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X