فواید شگفت‌انگیز مصرف امگا ۳ برای پوست و مو! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید شگفت‌انگیز مصرف امگا ۳ برای پوست و مو!

فواید شگفت‌انگیز مصرف امگا ۳ برای پوست و مو!

مصرف امگا ۳ جدای از دیگر فواید آن برای بدن، نقش مهمی در سلامت پوست و مو ایفا می‌کند. چربی‌ها جزو مواد ضروری برای بدن هستند. در فرآیند‌های مهمی مثل سوخت‌ و ساز بدن، تولید انرژی، تولید برخی از هورمون‌ها و شکل‌گیری ساختارها به بدن کمک می‌کنند.

امگا ۳ چیست؟

اسیدهای چرب یکی از واحدهای تشکیل‌دهنده‌ی چربی‌ها هستند و به دو گروه ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. این مقاله در مورد تاثیر دسته‌ی ضروری اسیدهای چرب است؛ یعنی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶. باید بدانید که این مواد به طور طبیعی در بدن تولید نمی‌شوند. در نتیجه باید از طریق منابع غذایی آن‌ها را تامین کنیم.

در ادامه منابع غنی از امگا ۳ را معرفی خواهیم کرد. اما ابتدا بهتر است به سراغ فواید آن برویم..

فواید مصرف امگا ۳ برای پوست و مو

محافظت از پوست

اسیدهای چرب امگا ۳ دارای خواص ضد التهابی هستند که باعث می‌شوند از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید، اشعه‌های مضر UVA و UVB و همچنین آفتاب‌سوختگی محافظت کنند. علاوه بر این باعث تقویت غشای سلولی می‌شوند و از نفوذ رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری می‌کنند.

جلوگیری از پیری پوست

افزایش سن، کاهش تولید کلاژن، استرس، آلودگی‌ها و رژیم‌های غذایی ناسالم همگی باعث تند شدن روند پیری پوست می‌شوند. مصرف امگا ۳ می‌تواند گردش سلولی را بهبود ببخشد و از التهاب‌های پوستی جلوگیری کند. در نتیجه سرعت پیری پوست کاهش پیدا می‌کند.

آبرسانی به پوست

هرچه میزان امگا ۳ در بدن کمتر از حد طبیعی باشد، پوست خشک‌تر می‌شود. امگا ۳ بخش مهمی از چربی پوست را تشکیل می‌دهد و در نتیجه مصرف مناسب آن به رطوبت و آبرسانی هرچه بهتر پوست کمک می‌کند.

درمان آکنه

این گروه از اسیدهای چرب خاصیت ضد التهابی دارند و باعث کاهش جوش و آکنه‌های پوست می‌شوند. همچنین سطح PH پوست را متعادل و تولید سبوم را تنظیم می‌کنند. به همین دلیل التهاب‌های پوستی را به حداقل می‌رسانند.

جلوگیری از سرطان پوست

تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف امگا ۳ ریسک مبتلا شدن به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

کمک به رشد و جلوگیری از ریزش مو

امگا ۳ یکی از مواد مغذی بسیار مهم برای حفظ شادابی موهاست. این ماده در فولیکول‌های مو نیز پیدا می‌شود. کمبود امگا ۳ می‌تواند باعث ریزش و خشک و شکننده شدن تارهای مو شود. با مصرف آن می‌توانید مو را تغذیه و رشد آن را تحریک کنید. از طرفی التهاب پوست سر نیز کم و ضخامت تارهای مو افزایش می‌یابد.

سلامت هرچه بهتر پوست سر

مواد مغذی موجود در امگا ۳ خاصیت ضد باکتریایی دارند. به همین خاطر از پوست سر محافظت و به سلامت و تمیزی آن کمک می‌کنند.

کمک به ترمیم مو

کارهایی مثل استفاده از لوازم حرارتی مو، محصولات شیمیایی، رنگ و دکلره کردن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تارهای مو آسیب می‌رسانند. مصرف امگا ۳ می‌تواند این آسیب‌ها را تا حدودی ترمیم کند و خشکی مو را از بین ببرد.

منابع سرشار از امگا ۳

ماهی

ماهی‌های قزل‌آلا، سالمون، ساردین، ماهی تن و شاه ماهی منابع فوق‌العاده‌ای برای مصرف امگا ۳ هستند. توصیه می‌شود حداقل هفته‌ای دو بار این ماهی‌ها را در رژیم غذایی خود جای بدهید.

مواد غذایی حاوی سویا

محصولات سویا دارای اسید چرب امگا ۳ هستند. می‌توانید آن را به طور مستقیم یا از طریق محصولات حاوی آن مصرف کنید.

حبوبات

حبوباتی مثل لوبیا چیتی و لوبیا قرمز را می‌توانید در انواع غذا و سوپ مصرف کنید و از این طریق بخشی از امگا ۳ مورد نیاز بدن را تامین کنید.

روغن‌ها

روغن کانولا، سویا و گردو گزینه‌های خوبی برای مصرف این ماده هستند. می‌توانید از آن‌ها برای پخت غذا یا در تهیه‌ی سالاد استفاده کنید.

بذر کتان و دانه‌های مختلف

بذر کتان یک منبع بسیار غنی از این اسید چرب است. توصیه می‌شود آن را به صورت آسیاب‌شده نخرید. دانه‌های تخم کتان را خریداری کنید و قبل از مصرف به مقدار لازم آسیاب کنید تا اکسیده نشود. علاوه بر این دانه‌هایی مثل کنجد و چیا را هم می‌توانید برای تامین امگا ۳ بدن مصرف کنید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی نیز از دیگر منابع امگا ۳ هستند.

مکمل‌های دارویی برای مصرف امگا ۳

ممکن است امگا ۳ به اندازه‌ی کافی از مواد غذایی دریافت نشود. در این صورت می‌توانید از مکمل‌های دارویی حاوی این ماده استفاده کنید. البته بهتر است قبل از هرگونه مصرف خودسرانه با پزشک متخصص مشورت کنید. مصرف بیش از حد این ماده می‌تواند باعث اسهال، استفراغ، حالت تهوع و دیگر عارضه‌‌های جانبی شود.

جمع‌بندی نهایی

مصرف امگا ۳ فواید بسیار زیادی برای سلامت پوست، مو و بدن دارد. لازم است در رژیم غذایی گنجانده شود و در صورت نیاز مکمل‌های دارویی را هم با مشورت پزشک در نظر داشته باشید. مقدار توصیه‌شده ۳۰۰۰ میلی‌گرم در روز است، اما ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. پس لازم است از هر نوع مصرف خودسرانه دوری کنید.

معرفی فروشگاه اینترنتی الا اسکین

فروشگاه اینترنتی الا اسکین با ۱۰ سال سابقه‌ی فعالیت، واردکننده‌ی مجموعه‌ای از کامل‌ترین و تخصصی‌ترین برندهای پوستی مانند اکلادو و تالگو در تهران و کرمان است. شما می‌توانید محصولات مراقبتی و آرایشی اورجینال و باکیفیت در سراسر جهان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. انواع شوینده‌، آبرسان، تونر، مرطوب‌کننده، کرم دور چشم، ضدآفتاب، لایه‌بردار، اسکراب، ماسک‌های ورقه‌ای، محصولات تخصصی درمان آکنه، لک و هر چیز که فکرش را کنید!

علاوه بر این می‌توانید برای رفع مشکلات پوستی خود با تیم پشتیبانی و متخصص الا اسکین تماس بگیرید و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. پیج اینستاگرام الا اسکین نیز یکی دیگر از راه‌های ارتباطی ما با شماست. می‌توانید با مراجعه به این پیج از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

تیم الا اسکین از هیچ کمکی در زمینه‌ی مشاوره، معرفی و فروش محصولات پوستی دریغ نمی‌کند و همواره در تلاش است رضایت مشتریان خود را به بهترین نحو جلب کند.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X