فواید شیر برای پوست + روش‌های استفاده - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید شیر برای پوست + روش‌های استفاده

فواید شیر برای پوست + روش‌های استفاده

شیر فواید زیادی برای پوست و به طور کلی بدن دارد. همه‌ی ما کم و بیش با خواص بی‌نظیر این ماده‌ی ارزشمند آشنا هستیم. شیر تازه سرشار از کلسیم، ویتامین B، آلفاهیدروکسی اسید و سایر آنتی اکسیدان‌ها است. استفاده از آن به روش‌های مختلف، می‌تواند در سلامت و شادابی پوست نقش زیادی داشته باشد. با ما همراه باشید تا با مواد مغذی موجود در شیر، فواید شیر برای پوست و راه‌های استفاده از آن آشنا شوید.

مواد مغذی موجود در شیر تازه

  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • سلنیوم
  • ویتامین A
  • پروتئین
  • ویتامین D
  • بیوتین
  • ویتامین B6
  • ویتامین B12
  • لاکتیک‌اسید

فواید شیر برای پوست

رطوبت‌رسانی به پوست

لاکتیک‌اسید موجود در شیر به کاهش خشکی پوست، آبرسانی و رفع آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. از طرفی چربی و پروتئین‌های موجود در آن می‌تواند رطوبت پوست خشک را تجدید کند. اگر پوست خشک یا پوسته‌پوسته شده‌ای دارید، حتما از ماسک‌های حاوی این محصول استفاده کنید.

پاک‌کننده‌ی طبیعی پوست

شیر یک پاک‌کننده‌ی طبیعی پوست است. با کمک آن می‌توانید تمامی منافذ صورت را پاک کنید و از بروز جوش و آکنه‌های پوستی پیشگیری کنید. حتما صورت خود را با شیر تمیز کنید تا از نرمی و تمیزی آن لذت ببرید.

لایه برداری پوست

یکی دیگر از فواید شیر برای پوست، لایه برداری سطح آن است. بتاهیدروکسی موجود در شیر سلول‌های مرده و اضافی سطح پوست را از بین می‌برد و به بازسازی سلول‌های جدید کمک می‌کند.

درخشندگی پوست

با لایه‌برداری پوست صورت با شیر، تیرگی‌ها و لکه‌های سطح آن نیز از بین می‌روند و پوست روشن‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

کلاژن‌سازی

ویتامین D، کلسیم و پروتئین موجود در شیر به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند. در نتیجه از پیری زودرس جلوگیری و با کمک به انعطاف‌پذیری پوست، لایه‌ی خارجی پوست را بازسازی و چین‌ و چروک‌های ریز را از بین می‌برد.

تسکین التهاب‌های پوستی و آفتاب‌سوختگی

از فواید دیگر شیر برای پوست، ایجاد غشای پروتئینی نازک است. با این کار آفتاب‌سوختگی و التهاب‌های پوستی تسکین پیدا می‌کنند و به مرور خوب می‌شوند.

روش‌های استفاده از شیر برای پوست

ماساژ پوست با شیر

شما می‌توانید به سادگی یک پنبه یا پد آرایشی را آغشته به شیر کنید و به روی پوست صورت ماساژ دهید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و با حوله‌ای لطیف خشک کنید. با این کار از فواید شیر برای پوست بهره‌مند می‌شوید. خواهید دید که بعد از استفاده چقدر پوست شما تمیزتر، لطیف‌تر و روشن‌تر می‌شود.

ماسک شیر تازه و جو پرک

یک قاشق غذاخوری جو پرک آسیاب‌شده را با یک قاشق غذاخوری شیر تازه مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند. سپس با آب سرد پوست صورت را بشویید و خشک کنید.

این ماسک بی‌نظیر به تمیز شدن هرچه بهتر منافذ پوست کمک می‌کند. سلول‌های مرده، آلودگی‌ها، کثیفی‌ها و چربی‌های اضافه را به خوبی از بین می‌برد.

ماسک شیر و آرد برنج

یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط کنید و روی سطح پوست بزنید. پس از جذب کامل و خشک شدن آن روی پوست، صورت خود را با آب سرد شست‌وشو دهید.

ماسک شیر و آرد برنج باعث جوان‌سازی و شادابی پوست می‌شود. می‌توانید به جای آرد برنج از نشاسته هم برای این کار استفاده کنید.

ماسک بادام، عسل و شیر

یک قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام و یک قاشق چای‌خوری عسل به خوبی ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت قرار دهید.

این ماسک پوست را رطوبت‌رسانی کرده و نرمی و لطافت را به پوست‌تان هدیه می‌دهد.

ماسک شیر و پودر کاکائو

یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید.

ترکیب پودر کاکائو با شیر به کاهش التهاب‌های پوستی، رفع آفتاب‌سوختگی و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که دیدید فواید شیر برای پوست زیاد هستند و می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم از آن‌ها بهره‌مند شویم. اما توجه داشته باشید که مانند هر درمان خانگی، استفاده از ماسک‌های شیر هم نیاز به تداوم دارند. پس با یک یا دو بار استفاده توقع معجزه نداشته باشید. در این بین از نوشیدن شیر هم غافل نشوید.

امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. شما می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X