فواید نمک سیاه (کالا نمک) برای پوست، مو و سلامت - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید نمک سیاه (کالا نمک) برای پوست، مو و سلامت

فواید نمک سیاه (کالا نمک) برای پوست، مو و سلامت

نمک سیاه که در هند به عنوان کالا نمک شناخته می‌شود، یکی از مواد تشکیل دهنده‌ای‌ست که به دلیل خواص دارویی متعدد، بخشی جدایی‌ناپذیر از آیورودا بوده است. سرشار از مواد معدنی است و گفته می‌شود زمانی که به طور منظم مصرف شود فواید زیادی برای سلامتی دارد. بر خلاف نمک معمولی، این نوع نمک سطح سدیم خون را افزایش نمی‌دهد، به همین دلیل مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود. در این مقاله به شما می‌گوییم که فواید نمک سیاه چگونه به پوست، مو و بدن شما کمک می‌کند و از طریق چه راه‌هایی می‌توانید آن را در زندگی روزمره‌ی خود بگنجانید. اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، در اینجا چند چیز وجود دارد که احتمالا درباره‌ی این ماده‌ی شگفت‌انگیز نمی‌دانید.

آیا می‌دانستید؟

  • سه نوع نمک سیاه وجود دارد؛ نمک سیاه هیمالیا، نمک گدازه سیاه و نمک تشریفاتی سیاه.
  • نمک سیاه از معادن نمک هند، بنگلادش، پاکستان و نپال به دست می‌آید.
  • آیورودا ادعا می‌کند که نمک سیاه هیمالیا دارای خواص درمانی است.
  • نمک سیاه هیمالیا در واقع به رنگ صورتی مایل به قهوه‌ای است.
  • نمک گدازه سیاه طعمی خاکی و دودی دارد و معمولا روی غذا می‌پاشند تا طعم دودی به آن بدهد.
  • نمک تشریفاتی سیاه در آشپزی استفاده نمی‌شود. در آیین‌های عرفانی به عنوان محافظ در برابر ارواح منفی استفاده می‌شود.

فواید نمک سیاه

کالا نمک فواید زیادی دارد که اگر نمک یددار خود را با آن جایگزین کنید، به هیچ‌وجه پشیمان نمی‌شوید.

پاک‌کننده برای درخشندگی پوست

عرق، کثیفی و چربی‌ها می‌توانند منافذ را مسدود کنند که منجر به آکنه و جوش می‌شود. بافت دانه‌ای نمک سیاه آن را به یک پاک‌کننده عالی برای پوست تبدیل می‌کند. پوست را عمیقا تمیز می‌کند تا منافذ را باز کند و کثیفی‌های عمیق را از بین ببرد. همچنین می‌تواند روغن بیش از حد را از خود دور نگه دارد و گردش خون را در ناحیه‌ای که روی آن اعمال می‌شود بهبود بخشد و در نتیجه باعث درخشندگی پوست‌تان شود. با این حال بهتر است از این ماده‌ی مشکی رنگ فقط برای بدن خود استفاده کنید. اگر در پشت یا قفسه سینه آکنه دارید، سعی کنید از اسکراب نمک سیاه استفاده کنید تا از بروز آن جلوگیری شود.

نحوه استفاده:

  • در یک کاسه نمک سیاه، جوش شیرین، روغن زیتون و چند قطره اسانس مورد علاقه خود را اضافه کنید.
  • خوب مخلوط کنید و با حرکات دایره‌ای و آرام در تمام بدن به ویژه زانوها و آرنج‌ها ماساژ دهید.
  • از مناطق حساس دوری کنید و با آب گرم بشویید.

ناخن‌های زرد را اصلاح می‌کند

رنگ مواد غذایی و محصولات زیبایی می‌تواند روی ناخن‌ها بنشیند و به مرور زمان آن‌ها را زرد نشان دهد. از بین بردن تغییر رنگ ناخن و زردی آن بسیار دشوار است، اما می‌توانید با استفاده از مزایای کالا نمک این مشکل را برطرف کنید. خاصیت لایه برداری فوق‌العاده‌ای دارد که رنگ را از سطح ناخن‌ها پاک کرده و آن‌ها را به رنگ اصلی خود باز می‌گرداند.

نحوه استفاده:

  • مقداری نمک سیاه را در آب حل کنید و با پنبه روی ناخن‌های خود بمالید. کمی آن را ماساژ دهید و بگذارید مدتی بماند قبل از اینکه آن را بشویید.
  • این کار باید تیرگی را از بین ببرد و ناخن‌های شما را درخشان کند.

ریزش مو را متوقف و شوره سر را درمان می‌کند

آیا ریزش مو باعث بی‌خوابی شما می‌شود؟ یا شوره سر مانع شما از پوشیدن لباس‌های مشکی می‌شود؟ دیگر نه! این ماده مفید می‌تواند به رفع هر دو مشکل به راحتی کمک کند. کالا نمک همچنین به سم‌زدایی پوست سر کمک می‌کند تا کثیفی، چربی و تجمع محصولات را از بین ببرد. این کار از شوره سر جلوگیری و ریشه‌های مو را قوی‌تر می‌کند. اعتقاد بر این است که مواد معدنی موجود در نمک سیاه باعث تقویت مو، درمان موخوره و رشد سالم مو می‌شود.

نحوه استفاده:

  • برای بهره‌مندی از مزایای نمک سیاه برای مو، آن را به اسکراب موی خود اضافه کنید یا در آب حل و پس از شستن موها از آن به عنوان آبکشی مو استفاده کنید.
  • استفاده‌ی منظم، از شوره سر جلوگیری و مشکل ریزش مو را حل می‌کند.

به کاهش وزن کمک می‌کند

قصد دارید چند کیلو از وزن خود را کم کنید؟ مزایای نمک سیاه می‌تواند به این موضوع کمک کند! آنزیم‌ها و لیپیدها را حل و تجزیه می‌کند و در نتیجه از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. از آنجایی که سدیم کمتری دارد باعث نگهداشتن آب و نفخ نمی‌شود. جدای از ورزش و خوردن یک رژیم غذایی متعادل، سعی کنید کالا نمک را به غذای خود اضافه کنید تا این چند کیلو اضافی را از بین ببرید.

نحوه استفاده:

  • نمک سیاه را روی سالاد، میوه‌ها و تخم‌مرغ‌های خود بپاشید تا چاشنی بیشتری داشته باشید و همچنین از تمام مزایای این ماده غنی از مواد معدنی بهره‌مند شوید.

می‌تواند اسپاسم و گرفتگی عضلات را تسکین دهد

پتاسیم یک ماده معدنی مورد نیاز برای عملکرد صحیح عضلات است. یکی از فواید نمک سیاه این است که سرشار از پتاسیم می‌باشد. بنابراین، افزودن نمک سیاه به رژیم غذایی شما می‌تواند گرفتگی و اسپاسم عضلانی را تسکین دهد. همچنین به جذب بهتر مواد معدنی ضروری از غذا کمک و آن‌ها را در بدن ذخیره می‌کند.

نحوه استفاده:

  • نمک معمولی خود را با نمک سیاه جایگزین کنید تا حداکثر فواید را ببرید و از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید.

گردش خون را تقویت می‌کند

یکی از مزایای کمتر شناخته شده نمک سیاه این است که گردش خون را در بدن تقویت می‌کند. سطوح پایین سدیم به رقیق شدن خون کمک و گردش خون را روان‌تر می‌کند. کسانی که به طور منظم نمک سیاه می‌خورند نیز ممکن است به طور موثر با مشکلات کلسترول مقابله کنند.

نحوه استفاده:

  • نمک معمولی خود را با نمک سیاه جایگزین کنید تا بیشترین فواید را ببرید.

از دیابت جلوگیری می‌کند

کالا نمک همچنین ممکن است از خطر ابتلا به دیابت جلوگیری کند. برخلاف نمک معمولی، نمک سیاه به حفظ سطح قند خون سالم در بدن کمک می‌کند. کسانی که از قبل دیابت دارند نیز ممکن است از مصرف آن سود ببرند.

نحوه استفاده:

  • روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط با نمک سیاه شروع کنید. این کار سموم را از بدن خارج می‌کند و بیماری‌های مختلف را دور نگه می‌دارد.

سوالات متداول در مورد نمک سیاه

۱) آیا نمک سیاه بهتر از نمک معمولی است؟

نمک سیاه حاوی مواد افزودنی کمتری نسبت به نمک معمولی است که آن را به گزینه‌ی بهتری نسبت به نمک معمولی تبدیل می‌کند. اما مصرف نمک صرف نظر از نوع آن در حد اعتدال توصیه می‌شود.

۲) آیا می‌توانیم از کالا نمک در آشپزی استفاده کنیم؟

نمک سیاه بوی تندی دارد، با این حال بسیاری از مردم کشورهای آسیایی از آن در آشپزی استفاده می‌کنند. استفاده از نمک سیاه در آشپزی کاملا بی‌خطر است.

۳) سالم‌ترین نمک برای استفاده چیست؟

نمک دریا به عنوان سالم‌ترین شکل نمک در نظر گرفته می‌شود، چراکه تصفیه نشده است و مواد نگهدارنده اضافه ندارد. نمک صورتی هیمالیا نیز سالم است، زیرا سرشار از مواد معدنی است و خالص‌ترین نمک می‌باشد.

کلام آخر

شما تجربه‌ی استفاده از کالا نمک را داشته‌اید؟ چه فواید دیگری در مورد این ماده می‌دانید؟

با مراجعه به سایت الا اسکین می‌توانید با مجموعه‌ای کامل و باکیفیت از انواع شوینده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، آبرسان‌ها، تونرها، ضدآفتاب‌ها، لایه بردارها، کرم‌های دور چشم و … آشنا شوید. این مجموعه با تنوع بیش از ۲ هزار محصول مراقبت پوستی، برای هر نوع نیاز و مشکل پوستی پاسخی دارد. تمامی این محصولات از کامل‌ترین و تخصصی‌ترین برندهای پوستی در سراسر جهان گرد هم آمده‌اند.

همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام الا اسکین، از مشاوره‌‌ی رایگان ادمین‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X