فواید یخ برای صورت + نکاتی که باید رعایت کنید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

فواید یخ برای صورت + نکاتی که باید رعایت کنید!

فواید یخ برای صورت + نکاتی که باید رعایت کنید!

احتمالا بارها شنیده‌اید که یکی از راه‌های تضمین سلامتی پوست، نوشیدن ۸ لیوان آب در روز می‌باشد. اما ممکن است باور نکنید که استفاده از یخ برای صورت به همان اندازه برای پوست مفید است و پس از مدتی استفاده، متوجه نتایج آن خواهید شد. استفاده از یخ روی صورت بعد از یک روز طولانی نه تنها طراوت بخش است، بلکه در پاکسازی صورت و تقویت گردش خون نیز مفید است و به آن ظاهری تازه می‌بخشد. همچنین یخ برای سفت کردن پوست، کاهش التهاب و کاهش قرمزی عالی است. به طور کلی استفاده از یخ در تمام سال به سلامت پوست شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر مورد مزایای استفاده از یخ بدانید پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید:

آیسینگ صورت به چه معناست؟

یخ‌درمانی یا ماساژ صورت با یخ یا آیسینگ صورت نوعی سرما درمانی است که در آن پوست شما برای مدت کوتاهی در معرض سرمای شدید قرار می‌گیرد. با توجه به گفته‌ی متخصصان باعث می‌شود قرمزی را تسکین یابد، پوست لایه برداری شود و لک‌ها کنترل شوند.

حقایقی در مورد یخ زدن به صورت

مزایای استفاده از یخ روی پوست در سال‌های اخیر بیشتر رایج شده است زیرا روشی ایمن، ارزان و ساده برای مراقبت از پوست شما است. رنگ پوست بهتر، چشمان پف کرده کمتر و حتی علائم پیری کمتری خواهید داشت. در اصل، یخ صورت فقط قرار دادن یخ روی پوست برای بهره‌مندی از خواص خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی آن می‌باشد. انجام منظم آن اثربخشی را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

تنها چند هفته پس از شروع، یخ زدن صورت نتایج قابل توجهی ایجاد می‌کند. یخ زدن به پوست فواید زیادی دارد، از جمله درمان آکنه، جوش، التهاب و علائم پیری مانند حلقه‌های سیاه و خطوط ریز. علاوه بر این، یخ باعث کاهش پف زیر چشم و تسکین آفتاب سوختگی می‌شود.

مزایای یخ زدن به صورت

استفاده از یخ مزایای زیادی دارد و بسیاری از مشکلات پوستی را از بین می‌برد. یخ به‌ چند دلیل بسیار محبوب و پرکاربرد است. در ادامه برخی از مزایای استفاده از یخ برای پوست صورت را بررسی می‌کنیم:

۱) یکی از فواید یخ برای صورت این است که منافذ باز را کوچک می‌کند!

یخ به باز کردن منافذی که به نظر می‌رسد با مواد زائد و سبوم اضافی مسدود شده‌اند کمک می‌کند و ظاهر منافذ بزرگ شده را به حداقل می‌رساند. همچنین وقتی به صورت خود یخ می‌زنید، آرایش صورت‌تان زیبا‌تر، صاف‌تر و بهتر به نظر می‌رسد.

۲) چربی بیش از حد را کاهش می‌دهد!

جوش‌های سرسیاه، آکنه، جوش‌ها و لک‌ها را می‌توان به‌طور موثری با یخ درمان کرد. یخ را روی جوش بمالید تا زمانی که بعد از شستشو و تمیز کردن صورتتان بی حس‌شود. در نتیجه منافذ باز کمتری خواهید داشت و پوست شما کمتر احساس چربی می‌کند.

۳) از علائم پیری جلوگیری می‌کند!

سردی یخ با سفت کردن منافذ پوست و محدود کردن چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز می‌تواند پوست شما را جوان‌تر و سفت‌تر نشان دهد. پس استفاده از یخ یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از علائم پیری می‌باشد.

۴) به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند!

یخ یکی از بهترین لایه‌بردارهای طبیعی است که می‌تواند فورا به شما نتیجه بخش باشد. از تکه‌های یخ شیر برای مالیدن صورت خود استفاده کنید. اسید لاکتیک موجود در شیر به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و تکه یخ درخشش و درخشندگی طبیعی شما را افزایش می‌دهد.

۵) پف صورت را کاهش می‌دهد!

هنگامی که یخ را به طور منظم روی صورت خود می‌مالید، رگ‌های خونی گشاد شده را منقبض می‌کنید که تورم را کاهش می‌دهد. بنابراین، به کاهش پف زیر چشم کمک می‌کند.

۶) به آماده سازی پوست شما برای آرایش کردن کمک می‌کند!

قبل از استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، صورت خود را با تکه‌های یخ ماساژ دهید تا قابلیت جذب پوست شما افزایش یابد. استفاده از تکه‌های یخ به سایر محصولات کمک می‌کند تا به عمق پوست نفوذ کنند. به این ترتیب پوست شما برای اعمال آرایش آماده می‌شود و آرایش شما به آرامی روی آن می‌لغزد.

۷) درمان گرمازدگی

کسانی که دچار گرمازدگی شده‌اند خیلی خوب با درد آن آشنا هستند. مکعب‌های یخی برای درمان چنین مواردی نیز کارساز است و این از دیگر فواید یخ برای صورت به شمار می‌رود. یخ را درون پارچه‌ای بپوشانید و روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. یخ التهاب ناشی از آفتاب‌سوختگی را تسکین داده و بهبود می‌بخشد.

۸) برطرف کردن ترک لب

اگر از ترک‌های روی لب‌تان خسته‌ شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از معجزه‌ی یخ استفاده کنید. یخ به کاهش التهاب و خراش پوست لب کمک می‌کند. تکه‌های یخ را روی آن بمالید. این کار به کاهش التهاب کمک می‌کند. همچنین فراموش نکنید که مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست و لب‌های خود را مرطوب نگه دارید.

در هنگام استفاده از یخ این نکات را رعایت کنید!

همچنین تعدادی از عوارض جانبی احتمالی در ارتباط با این روش وجود دارد که می‌تواند به روش‌های مختلف به پوست آسیب برساند. برای اطمینان از اینکه یخ را به روش اشتباه روی صورت خود نمالید، نکاتی که ادامه می‌گوییم را رعایت کنید:

۱) برای زمان زیادی یخ را روی صورتتان قرار ندهید!

سرمازدگی معمولا با قرار دادن چیزی سرد مستقیما روی پوست برای مدت طولانی ایجاد می‌شود. سلول‌های پوست شما وقتی سرد است کریستال‌های یخ تشکیل می‌دهند که جریان خون را در ناحیه مورد نظر کند، می‌کند. در نتیجه، سوختگی یخ در نتیجه کمبود اکسیژن به بافت‌های اطراف رخ می‌دهد. پوست و بافت‌های زیرین در نهایت در اثر سوختگی یخ آسیب دائمی خواهند دید. برای جلوگیری از سوختگی یخ، پوست خود را از تماس مستقیم با یخ با پیچاندن پارچه‌ای دور آن محافظت کنید. همچنین، می‌توانید از بانداژ استفاده کنید تا از تماس پوشش با پوستتان جلوگیری کنید. مراقب باشید که پوشش را بیش از حد سفت نکنید.

۲) استفاه از یخ برای همه مناسب نمی‌باشد!

افرادی که پوست حساس یا خشک دارند نباید از یخ برای زیبایی استفاده کنید؛ زیرا ممکن است دچار سوزش یا قرمزی شوند. شما نباید صورت خود را برای مدت طولانی در آب سرد غوطه ور کنید.

۳) از یخ زدن طولانی مدت خودداری کنید!

اگر یخ را برای مدت طولانی روی صورت بمالید، پوست ممکن است آسیب ببیند. ممکن است پوست دچار خارش و قرمزی شود. از مصرف مستقیم آن روی پوست خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث یخ زدگی شود که منجر به سلول‌های مرده پوست می‌شود. لب ها و صورت نیز می‌توانند به تبخال مبتلا شوند.

از قرار دادن یخ روی پوست خود بیش از یک بار در روز خودداری کنید. اگر پوست حساسی دارید، نباید تکه‌های یخ را مستقیما روی صورت قرار دهید. بهتر است از کمپرس سرد یا حوله استفاده کنید. نباید کیسه‌های یخ یا مکعب های یخ را بیش از یک دقیقه روی صورت خود بگذارید.

حقیقتی جالب در مورد سلبریتی معروف

بلا حدید همیشه در مورد محصولات مراقبت از پوست خود بسیار مخفیانه بوده است. اما اخیرا، ایسامایا فرنچ، دوست بلا و میکاپ آرتیست، ویدیویی در اینستاگرام منتشر کرده است که نشان می‌دهد صورت خود را در قالب‌های یخ غوطه‌ور می‌کند. قبل از شیرجه زدن، بلا حدید شوخی کرد و گفت: “به آن می‌گویند حمام یخی بلا حدید.”

جمع‌بندی…

معلوم شد ارزش امتحان کردن را دارد! تکه‌های یخ روشی محبوب برای پف کردن صورت شما هستند، زیرا می‌توانند پوست شما را منقبض و سفت کنند و آن را پر و جذاب کنند. پوست پف کرده شما با ترفند زیبایی بلا حدید تسکین می‌یابد! با رعایت نکاتی ساده و کلیدی می‌توانید از این روش برای زیبایی و درمان برخی از مشکلات پوستی استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید این روش برای شما موثر است یا نه، پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌ی رایگان الا اسکین استفاده کنید. برای بهره‌گیری از مشاوره‌ی رایگان کافیست به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد یخ زدن صورت

یخ زدن صورت هر چند وقت یک بار در روز توصیه می‌شود؟

پیشنهاد می‌کنیم حداکثر دو بار از این روش استفاده کنید. استفاده‌ی بیش از حد از یخ ممکن است به پوست‌تان آسیب بزند.

آیا باید قبل یا بعد از مراقبت از پوست، ماسک صورت را انجام دهم؟

قبل از اضافه کردن یخ به روتین مراقبت از پوست، با تمیز کردن ملایم صورت خود شروع کنید. یخ را می توان پس از شستن کامل صورت خود اعمال کرد. اگر در طول روز یخ می‌زنید، سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و SPF را دنبال کنید. از محصولات لایه بردار مانند تونر یا رتینول استفاده نکنید.

آیا یخ از شر سیاهی دور چشم ما را خلاص می‌کند؟

برای از بین بردن کامل سیاهی دور چشم، ممکن است نیاز به مداخله بیشتر از یخ به تنهایی داشته باشید. اگر سیاهی دور چشم شما نتیجه ژنتیک یا پیری است، با متخصص پوست خود قرار ملاقاتی رزرو کنید تا در مورد گزینه های موضعی و پرکننده صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X