لایه برداری با اسید گلیکولیک چیست؟ - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

لایه برداری با اسید گلیکولیک چیست؟

لایه برداری با اسید گلیکولیک چیست؟

به طور کلی لایه‌برداری شیمیایی عمیق‌تر و هدفمندتر هستند و روشی عالی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست که ظاهری روشن‌تر به پوست شما می‌دهد.

در این میان یکی از این روش‌های لایه‌برداری شیمیایی که برای حل بسیاری از بیماری‌های پوستی بسیار محبوب است، لایه برداری گلیکولیک است. بسیاری از متخصصان پوست فواید زیادی را که لایه بردار اسید گلیکولیک برای پوست شما می‌تواند داشته باشد و اینکه چگونه با گذشت زمان می تواند ظاهر و احساس پوست شما را کاملا تغییر دهد را دوست دارند.

چه برای اولین بار است که در مورد لایه برداری با اسید گلیکولیک می‌شنوید و کنجکاو هستید که بیشتر بدانید، یا کسی که برای اولین بار قصد دارد این درمان را انجام دهد، پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید:

 لایه برداری اسید گلیکولیک چیست؟

نوعی لایه برداری شیمیایی حرفه‌ای است که یک روش عالی برای لایه برداری عمیق پوست شما است. لایه برداری اسید گلیکولیک یک درمان لایه برداری است که با اسید گلیکولیک که یک آلفا هیدروکسی اسید است انجام می‌شود.

جالب است بدانید که این لایه‌بردار از نیشکر است. لایه‌بردار اسید گلیکولیک نقاط قوت مختلفی دارد که بسته به وضعیت پوست و نتیجه‌ای که می‌خواهیم به آن برسیم، بین ۲۰ تا ۷۰ درصد متفاوت است. به آرامی پوست را لایه برداری می‌کند و به رنگدانه‌های ناهموار پوست، خطوط ریز، لکه‌های آکنه کمک می‌کند و درخشندگی درخشانی به آن می‌بخشد. این یک روش ساده و در عین حال نتیجه‌گرا و مقرون‌به‌صرفه است.

فواید لایه برداری با اسید گلیکولیک:

لایه برداری اسید گلیکولیک فواید زیادی برای پوست شما دارد. دلیل اصلی محبوبیت لایه برداری گلیکولیک این است که به پوست شما در تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند که باعث بازسازی بافت پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک می‌شود و پوست شما را سالم و جوان نشان می‌دهد.

اما این همه چیز نیست. انجام منظم این لایه‌برداری‌ها با کاهش رنگدانه‌های زیاد، لکه‌های تیره، لکه‌های پیری و تعدادی دیگر از نشانه‌های آسیب ناشی از نور خورشید، به یکدست شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند. علاوه بر این، لایه برداری با این ماده یک راه عالی برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه و سرسفید، به حداقل رساندن منافذ و در نتیجه کاهش آکنه‌های موجود و جلوگیری از ایجاد آن‌ها در آینده است.

همچنین لایه‌برداری با اسید گلیکولیک راهی عالی برای روشن کردن پوست‌های کدر و کم رنگ و شادابی و درخشندگی آن است. به این دلیل اتفاق می‌افتد که اسید گلیکولیک به راحتی به عمق پوست شما نفوذ و این تغییرات را از داخل ایجاد می‌کند؛ در نتیجه آن را به یکی از بهترین درمان‌های پوستی موجود در بازار تبدیل کرده است.

چگونه پوست خود را برای استفاده از اسید گلیکولیک آماده کنیم؟

این سوالی است که بسیاری از ما داریم و بسیار مهم است زیرا نمی‌خواهید بعدا با هیچ گونه عارضه‌ای روبرو شوید.

معمولا یک تا دو هفته قبل از لایه برداری، یک ماده پرایمینگ مانند رتینول، کرم اسید گلیکولیک یا هیدروکینون تجویز می‌شود که پوست را برای لایه‌برداری آماده می‌کند و همچنین اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. این مواد چند روز قبل از لایه برداری قطع می‌شوند تا در روز درمان لکه‌های خشک و پوسته پوسته روی پوست وجود نداشته باشد. همچنین قبل از درمان از هرگونه شستشوی صورت، اسکراب، بخار یا سونا دوری کنید تا پوست قبل از عمل تحریک نشود.

عملکرد این لایه بردار به چه صورت است؟

لایه برداری با اسید گلیکولیک بهتر است توسط یک متخصص پوست یا توسط یک متخصص آموزش دیده و تحت راهنمایی یک متخصص پوست انجام شود. در حالی که اصطلاح «لایه‌برداری» بسیار خشن به نظر می‌رسد، درمان بسیار ملایمی است. پس از پاکسازی و چربی زدایی پوست، اسید گلیکولیک انتخابی با کمک برس یا اپلیکاتور پنبه روی پوست مالیده می‌شود. شما یک احساس سوزن سوزن شدن خفیف را تجربه خواهید کرد. در عرض چند دقیقه پس از درمان، لایه برداری خنثی می‌شود. برخی از متخصصان پوست بسته به نیاز پوست، لایه برداری‌های دیگر را نیز در همان جلسه ترکیب می‌کنند.

آیا انجام لایه برداری گلیکولیک در خانه بی‌خطر است؟

در حالی که نسخه‌های ملایم‌تری از لایه‌بردارهای اسید گلیکولیک در بازار موجود است، همیشه بهتر است برای چنین درمان‌های پوستی به پزشک مراجعه کنید. با این حال، اگر آکنه، اسکار یا رنگدانه‌های مداوم دارید، استفاده از فرم ملایم اسید گلیکولیک در روتین مراقبت از پوست شما قطعا کمک زیادی خواهد کرد.

اگر نوع پوست خیلی حساسی ندارید، می‌توانید لایه برداری خانگی را امتحان کنید. اولین قدم این است که یک تست چسب پشت گوش انجام دهید، به این صورت که محصول را یک تا دو دقیقه نگه دارید و سپس آن را بشویید. اگر دچار قرمزی و سوزش شدید، بهتر است در خانه از آن اجتناب کنید.

نکاتی که باید رعایت کنید:

هنگام انجام درمان روی صورت، حتما از ناحیه زیر چشم، اطراف بینی و گوشه لب دوری کنید. لایه برداری خانگی باید در کمترین مقدار ممکن اعمال شود و زمانی که شروع به کار می‌کنید بیش از یک دقیقه نگه ندارید.

آیا عوارض جانبی احتمالی وجود دارد؟

وقتی صحبت از عوارض جانبی لایه برداری گلیکولیک می‌شود، این درمان برای افراد با انواع پوست بی‌خطر است. اما معمول است که پوست شما بلافاصله بعد از درمان برای چند دقیقه کمی خشک و سفت شود. اگرچه لایه‌برداری با اسید گلیکولیک درمان‌های بسیار ایمنی است، اما زمانی که توسط فردی که در این درمان‌ها صلاحیت و تجربه کافی ندارد، انجام شود، ممکن است اشتباه کند. احساس خشکی برای چند روز طبیعی است. اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب خود را بعد از عمل استفاده کرده و فراموش نکنید تا از هرگونه حساسیت به نور جلوگیری شود. اگر به درستی انجام نشود، عوارض جانبی نادری مانند سوختگی و تاول ممکن است.

آیا توصیه‌ای برای مراقبت از پوست پس از درمان وجود دارد؟

بسیار مهم است که پس از درمان از پوست خود به خوبی مراقبت کنید، زیرا این کار از هرگونه واکنش نامطلوب جلوگیری می‌کند و نتایج بهتر و سریع‌تری به شما نشان می‌دهد.

برای آسان‌تر کردن کارها، در اینجا چند نکته برای مراقبت از پوست وجود دارد که قطعا به شما کمک خواهد کرد:

  • حداقل دو بار در روز از یک مرطوب کننده تسکین دهنده استفاده کنید.
  • کرم ضد آفتاب را در طول روز بزنید و فراموش نکنید که آن را تجدید کنید.
  • هنگام بیرون آمدن از خانه در طول روز از کلاه یا روسری استفاده کنید تا از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید جلوگیری شود.
  • تا یک هفته پوست خود را به شدت اسکراب یا لایه برداری نکنید.
  • از دست زدن به صورت و چیدن پوست مرده با ناخن خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • آرایش نکنید.
  • صورت خود را با یک شوینده واقعا ملایم بشویید و از آب سرد برای شستشوی آن استفاده کنید.

جمع‌بندی…

در این مطلب سعی کردیم تمامی موارد کاربردی در مورد این لایه‌بردار محبوب را بگوییم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

اگر نمی‌دانید این لایه‌برداری برای شما مناسب است یا نه پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌ی رایگان مجموعه‌ی آلا اسکین بهرمند شوید. برای ارتباط با ما و دیدن محصولات بیشتر می‌توانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X