بدون آرایش لب‌های خود را پرتر نشان دهید! - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

بدون آرایش لب‌های خود را پرتر نشان دهید!

بدون آرایش لب‌های خود را پرتر نشان دهید!

آیا می‌دانستید که می‌توانید بدون آرایش لب‌های خود را پرتر نشان دهید؟ لوازم آرایشی متنوعی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها، ظاهر لب‌های خود را مانند لب‌های کایلی‌جنر برجسته کنید! اما برای حجیم‌تر نشان دادن لب‌ها، این تنها راه نیست.

اگر این تکنیک‌های بدون آرایش که در ادامه آمده‌اند را در رژیم زیبایی خود بگنجانید، به راحتی لب‌های پرتری خواهید داشت. علاوه بر این، در خرج‌کردن پول برای محصولات غیرضروری آرایشی هم صرفه‌جویی می‌کنید.

نکاتی در مورد اینکه چگونه لب‌های خود را بدون آرایش پرتر نشان دهید…

۱- لب‌های خود را لایه‌برداری کنید

این اولین و مهم‌ترین قدم است. قبل از هر چیز دیگری، لب‌های خود را لایه‌برداری کنید. خشکی و پوسته پوسته بودن لب، باعث می‌شود جلوه‌ی بدی داشته باشد. برای از بین بردن پوسته پوسته‌ها، از یک مسواک نرم استفاده کنید و روی لب‌هایتان بکشید. گردش خون با این کار تحریک می‌شود و ظاهری طبیعی به لب‌های شما می‌دهد. می‌توانید از اسکراب‌های طبیعی حاوی شکر هم برای لایه‌برداری لب‌های خود کمک بگیرید.

۲- مطمئن شوید که پوست‌تان مرطوب است تا لب‌های خود را پرتر نشان دهید

محصولات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده‌ی لب به شما کمک می‌کنند تا لب‌هایتان را انعطاف‌پذیر و حجیم نگه دارید. مرطوب‌کننده‌ها باعث سلامت و انعطاف‌پذیری پوست می‌شوند. لب‌ها نازک‌تر و ظریف‌تر از سایر قسمت‌های صورت هستند (درست مانند چشم‌ها). به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

انتخاب محصولات حاوی روغن‌های گیاهی، کره، آنتی‌اکسیدان‌ها و موم‌های مخملی می‌توانند در دراز مدت لب‌های شما را نجات دهند. کاکائو و شی‌باتر سرشار از مواد رطوبت‌رسان هستند که خواص آن‌ها باعث نرمی پوست لب می‌شود. لیپیدها و روغن‌ها این توانایی را دارند که اسیدهای چرب پوست را تامین و پوششی محافظ به پوست اضافه کنند. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها به از بین بردن رادیکال‌های آزاد از پوست کمک می‌کنند.

۳- از سرم حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید

با استفاده از سرم موضعی حاوی اسید هیالورونیک، می‌توانید لب‌های خود را پرتر نشان دهید. لب‌های خشک‌شده همانطور که خاک خشک آب را جذب می‌کند، رطوبت‌ را جذب می‌کنند. در نتیجه با جذب رطوبت برجسته می‌شوند.

۴- ضدآفتاب بزنید تا لب‌های خود را پرتر نشان دهید

نکته مهم: ضدآفتاب را نادیده نگیرید. همانطور که از صورت خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنید، باید از لب‌هایتان هم محافظت کنید. محصولاتی را در نظر بگیرید که حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی هستند. آن‌ها همچنین ممکن است با سایر مواد مرطوب‌کننده، از جمله اسید هیالورونیک، که لب‌های شما را هیدراته و صاف می‌کند، فرموله شده باشند. اشعه ماوراء بنفش نه تنها باعث ایجاد چین و چروک و لکه می‌شود، بلکه کاهش حجم لب را هم به دنبال دارد. اشعه ماوراء بنفش از دست دادن کلاژن را تسریع می‌کند و به تولید آن آسیب می‌رساند. در یک مطالعه، کلاژن نوع یک پس از قرار گرفتن در معرض اشعه UV به طور قابل توجهی کاهش یافت.

۵- از گواشا استفاده کنید

استفاده از سنگ گواشا صورت را ترمیم و به تخلیه‌ی لنفاوی کمک می‌کند. همچنین می توانید با یک حرکت سریع از سنگ گواشا به عنوان پرکننده‌ی طبیعی لب استفاده کنید. برای این کار به سنگی با لبه گوشه‌دار نیاز دارید. پس از آن، باید لب خود را به بیرون فشار دهید و با دست دیگرتان آن را نگه دارید. یک حرکت سریع بین لبه موج‌دار و لبه های بیرونی سنگ انجام دهید تا باعث ایجاد اصطکاک شود. این کار تا حدودی باعث برجسته شدن لب‌ها می‌شود.

۶- هیدراته بمانید تا لب‌های خود را پرتر نشان دهید

فرق نمی‌کند از چه محصولی استفاده می‌کنید، شما باید مطمئن شوید که پوست‌تان هیدراته است. این یکی از اساسی‌ترین کارهایی‌ست که می‌توانید انجام دهید. به طور روزانه مقدار زیادی معایعات مصرف کنید. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که نوشیدن مقادیر کافی آب می‌تواند باعث ضخیم شدن غشاء میانی پوست در طول زمان شود. این به معنای حجیم شدن پوست در سراسر بدن از جمله لب‌ها است.

۷- هر روز از بالم لب استفاده کنید

لب‌ها پوست بسیار ظریفی دارند و باید به طور منظم آبرسانی شوند. با استفاده از نوک انگشتان، بالم لب خود را روی لب‌هایتان ماساژ دهید. اگر سریع جذب شد، بهتر است دوباره از آن بزنید تا بتواند رطوبت بیشتری به پوست شما اضافه کند. رطوبت برای لایه‌ی سطحی و زیرین لب ضروری است.

۸- استفاده از حجم‌دهنده‌های طبیعی لب را در نظر بگیرید

حجم‌دهنده‌های لب با واکنش با پوست لب شما، افزایش جریان خون و با استفاده از پپتیدهای کلاژن یا محرک‌های طبیعی و ملایم مانند دارچین، نعناع فلفلی و کاین، لب‌های شما را کمی متورم می‌کنند. البته اگر پوست حساس یا آلرژی دارید باید مراقب باشید، زیرا این محصولات می‌توانند برای پوست شما بسیار خشک یا تحریک‌کننده باشند.

کلام آخر

درست است که با کمک موارد بالا می‌توانید لب‌های خود را پرتر نشان دهید؛ اما این راه‌کارها بیشتر برای سلامت پوست لب‌هایتان مفید هستند. بخاطر داشته باشید که سلامت پوست لب‌ها بسیار تا بسیار مهم‌تر از موارد دیگر است و بدون حجیم بودن هم زیبا هستید.

این نکته را هم بدانید که گاز گرفتن لب‌ها به هیچ‌وجه باعث حجیم‌تر شدن آن‌ها نمی‌شود. گاز گرفتن مزمن لب، تنها کبودی و زخم را در پی خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم به محصولات مراقبت از پوست ما سر بزنید. الا اسکین بیش از ۱۰ سال با ارائه‌ی بهترین محصولات پوستی از معتبرترین برندهای جهانی، در تلاش است تا پوستی سالم، درخشان و زیبا را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد. علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام ما، از مشاوره‌ی رایگان ادمین‌ها بهره‌مند شوید.

تگ ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X