۶+۶ درمان خانگی برای درمان لکه‌های سفید روی صورت - الا اسکین | محصولات پوست و مو

مجله زیبایی اِلا

۶+۶ درمان خانگی برای درمان لکه‌های سفید روی صورت

۶+۶ درمان خانگی برای درمان لکه‌های سفید روی صورت

لکه‌های سفید روی صورت اگرچه مشکل رایجی نیستند، اما گاهی اوقات روی پوست صورت ظاهر می‌شوند. ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. اما نگران نباشید. خوشبختانه، چه به دنبال کمک پزشکی باشید و چه راه‌حل‌های خانگی، درمان‌هایی برای آن‌ها وجود دارد. این درمان‌ها کاملا موثر هستند.

لکه‌های سفید روی صورت یا بدن بیشتر به دلیل یک اختلال پوستی به نام پیتریازیس آلبا ایجاد می‌شوند. حتی می‌تواند وضعیتی به نام ویتیلیگو باشد. در هر صورت اگر این لکه‌ها روی پوست ظاهر شوند، باید آن را یک هشدار برای خود در نظر بگیرید که اتفاقی غیرطبیعی در بدن شما در حال رخ دادن است. شما باید فورا به دنبال کمک یک متخصص پوست باشید. اما این درمان‌های خانگی برای لکه‌های سفید روی صورت می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل موثر عمل کند.

همراه ما باشید تا نگاهی به برخی از این درمان‌هایی که برای شما گرد هم آورده‌ایم، بیاندازیم.

نکاتی برای از بین بردن لکه‌های سفید روی صورت

بیایید با چند نکته و ترفند و برخی عادت‌های خوب شروع کنیم که قطعا می‌توانند به شما در خلاص شدن از شر این لکه‌های سفید کمک کنند. از آنجایی که این موارد را همراه با درمان تجویز شده در برنامه روزانه خود قرار می دهید، قطعا در پوست شما تغییر ایجاد می‌کند و ظاهر لکه‌های سفید را کاهش می‌دهد.

۱- از مواد شیمیایی اجتناب کنید

مواد شیمیایی خشن موجود در لوازم آرایشی و پاک‌کننده‌های صورت می‌توانند شرایطی را ایجاد کنند که منجر به ایجاد لکه‌های سفید می‌شود. این مواد شیمیایی می‌توانند در مجموعه‌ای از محصولات روزمره باشند؛ از شامپو و نرم‌کننده گرفته تا شست‌و‌شوی صورت و بدن، حتی در شوینده‌های لباسشویی. این محرک‌ها ممکن است به دلیل عطرها و دئوهای شما نیز رخ دهند. سعی کنید از محصولاتی با مواد شیمیایی کمتر، بدون عطر و بدون سولفات و پارابن استفاده کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که محصولات شما خوب و مملو از مواد موثر هستند.

۲- میوه و سبزیجات بخورید

برای اینکه از بیرون بدرخشید، باید مطمئن شوید که آنچه در داخل بدن خود قرار می‌دهید به همان اندازه خوب است. خوردن میوه‌ها و سبزیجات مناسب برای سلامتی مفید و همچنین در برابر تشکیل لکه‌های سفید روی صورت موثر است. مقدار مناسبی از مواد مغذی را به بدن شما می‌دهد که سیستم ایمنی را تقویت و با رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد لکه‌های سفید می‌شوند مبارزه می‌کند. خوردن میوه‌ها و سبزیجات مناسب تضمین می‌کند که بدن شما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب است که سیستم دفاعی آن را قوی‌تر می‌کند. بنابراین به جلوگیری از لکه‌های سفید کمک می‌کند.

۳- پوست خود را مرطوب کنید

این حالت اغلب در تابستان‌ها یا فصول مرطوب شروع و گسترش می‌یابد. برخلاف تصور عموم، پوست شما در این فصول به حداکثر تغذیه نیاز دارد. همچنین این زمانی‌ست که پوست رطوبت خود را از بین می‌برد. پوست خود را نه تنها از داخل، بلکه از بیرون نیز آبرسانی کنید. از وازلین روی نواحی آسیب‌دیده استفاده کنید. این کار لکه‌های پوسته پوسته و خشک را نرم و روند بهبودی را تسریع می‌کند.

۴- محصولات ضد حساسیت را انتخاب کنید

ممکن است بپرسید محصولات ضد حساسیت دقیقا چه هستند؟ ما به شما می‌گوییم. این‌ها محصولاتی هستند که دارای ترکیبات خوب و کمترین مواد شیمیایی و خشن می‌باشند. مواد شیمیایی خشن اغلب باعث می‌شوند که پوست شما درخشندگی و آب و رطوبت خود را از دست بدهد و منجر به ایجاد لکه‌های سفید و پوست خشک و پوسته پوسته شود. اگر پوست حساسی دارید، حتی بیشتر در معرض چنین واکنش‌هایی هستید. تا حد امکان از محصولات ضد حساسیت استفاده کنید. مراقب مواد تشکیل‌دهنده باشید. اگر مطمئن نیستید کدام محصول را انتخاب کنید، با متخصص پوست خود مشورت کنید و از او بخواهید که شما را راهنمایی کند.

۵- ضد آفتاب بزنید

اشعه ماوراء بنفش همیشه تاثیر بدی روی پوست می‌گذارد. لکه‌های سفید روی صورت هم در نتیجه‌ی همین هستند. هر زمان که بیرون می‌روید، صرف نظر از اینکه خورشید در حال تابیدن است یا نه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند. این کار به درمان لکه‌های سفید فعلی روی صورت کمک و همچنین از بروز لکه‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

۶- صورت را با محلول‌های طبیعی بشویید

از استفاده از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های صورت داروخانه‌ای حاوی مواد شیمیایی برای صورت خود اجتناب کنید. مواد شیمیایی خشن و مضر وضعیت را تشدید کرده و منجر به ایجاد لکه‌های سفید بیشتر می‌شود. در صورت امکان از پاک‌کننده‌های خانگی و صابون‌های دست‌ساز استفاده کنید. آن‌هایی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما هستند. گزینه‌های بسیاری در دسترس است. اگر پوست حساسی دارید مراقب باشید.

درمان‌های خانگی لکه‌های سفید روی صورت

نکته کلیدی این است که مواد و گیاهانی را بیابید که طبیعت تسکین‌دهنده و ضد التهابی داشته و در عین حال قادر به مقابله با ایجاد سبوم اضافی و پاکسازی پوست باشند. چریش، آلوئه ورا، ریحان و… از جمله این گیاهان هستند. بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

۱- آلوئه‌ورا

اولین مورد در لیست مواد طبیعی که به عنوان درمان خانگی لکه‌های سفید روی صورت موثر هستند، آلوئه‌ورا است. سعی کنید ژل آلوئه‌ورا تازه را به مدت ۲۰ دقیقه روی لکه‌های سفید بمالید و سپس آن را با آب بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید و به زودی متوجه نتیجه خواهید شد.

۲- روغن چریش

یکی دیگر از مواد طبیعی عالی که به کاهش لکه‌های سفید کمک می‌کند روغن چریش است. ماهیت ضد قارچی دارد و نه تنها به آرام کردن پوست با ماهیت ضد التهابی خود کمک می‌کند، بلکه از هرگونه تغییر رنگ نیز جلوگیری می‌کند. با استفاده منظم، روغن چریش در از بین بردن لکه‌های سفید روی صورت موثر است.

۳- عسل

عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که آنتی اکسیدان فراوانی دارد. استفاده مستقیم از عسل بر روی صورت، تغذیه و رطوبت مورد نیاز آن را افزایش می‌دهد و به مقابله با لکه‌های سفید روی صورت کمک می‌کند. قبل از شستن صورت، اجازه دهید نیم ساعت روی صورت بماند. برای داشتن ظاهری درخشان و بدون لکه‌های سفید می‌توانید این کار را روزانه انجام دهید.

۴- ریحان

ریحان یک عامل ضد باکتری است که به دفع میکروب‌ها و رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که بر روی پوست تأثیر نامطلوب می‌گذارند و باعث ایجاد وضعیتی مانند لکه‌های سفید می‌شوند. همچنین با تغییر رنگ، خشکی و رنگدانه‌های پوست مقابله می‌کند. بهترین راه این است که از برگ ریحان یک نوشیدنی درست کنید و اول صبح آن را بنوشید. اگرچه، اگر حساسیت یا داروهای خاصی دارید، ابتدا بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

۵- خاک رس قرمز

لکه‌های سفید اغلب به دلیل عدم تعادل ملانین در بدن ایجاد می‌شوند. خاک رس قرمز یک عامل مس غنی است که سطح ملانین را در پوست بازیابی می‌کند. یک قاشق غذاخوری زنجبیل و یک قاشق خاک رس قرمز را با هم مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود و روی نقاط آسیب دیده و لکه‌های سفید بمالید. پس از خشک شدن آن را بشویید. برای بهترین نتیجه روزانه از آن استفاده کنید.

۶- سرکه سیب

آیا می‌دانید که باکتری‌های «خوب» خاصی در روده‌ی شما وجود دارد؟ سرکه سیب ماده‌ای‌ست که به افزایش فراوانی این باکتری‌های خوب کمک می‌کند. این کار کل فرآیند هضم را آسان و به بدن کمک می‌کند مواد مغذی را بهتر جذب کند، که منجر به احتمال کمتری برای بروز لکه‌های سفید می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب رقیق کنید و نیم ساعت قبل از غذا بنوشید. می‌توانید آن را روزانه مصرف کنید.  اگر معده‌ی شما حساس است، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید یا تعداد دفعات مصرف را کاهش دهید.

جمع‌بندی

پس دانستیم که لکه‌های سفید روی پوست، اگرچه عادی نیستند اما با کمک درمان‌های پزشکی و راه‌کارهای خانگی می‌توان آن‌ها را درمان کرد یا بهبود بخشید.

شما می‌توانید برای گرفتن مشاوره به منظور انتخاب بهترین محصولات مراقبت پوستی، به سایت یا پیج اینستاگرام الا اسکین مراجعه کنید. افراد متخصص این مجموعه در تلاش هستند تا همواره به شما همراهان عزیز برای داشتن پوستی سالم‌تر و زیباتر کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X